LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi Boshut

Gaarne ook een berichtje naar http://wwww.yarniek.nl of [email protected]

"samen staan we sterker "

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Ik heb me niet aangemeld bij het Nifid maar bij advocaat Beilen. Ik heb inderdaad de tweede brief niet aangetekend verzonden dus die zal wel bij het oud papier liggen. Ik heb wel op mijn 4 mailtjes een standaard antwoord gekregen dat ze de mail hebben ontvangen en z.s.m. zullen reageren.

Ik heb al deze correspondentie verzonden naar de advocaat. Op de site
http://www.yarniek.nl heeft advocaat Beilen een reactie geplaatst. De moeite waard om te lezen. Hij geeft daarin aan dat er momenteel een stop is bij hem omdat hij eerst wil afwachten wat de reactie van Yarden is op zijn schrijven van deze week. Mochten ze het terug draaien (geloof ik niets van) dan geldt dit voor alle verzekerden.

Ik geloof dus zeker niet dat deze advocaat er alleen maar op uit is om veel geld te verdienen zoals eerder op dit forum werd gezegd want dan had hij de inschrijving wel open gelaten.

ladydewy
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 22:00

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ladydewy »

weblog van Yarden na reactie 20 niet meer te benaderen.Maar dat kan je oplossen op de volgende manier bv
http://www.yarden.nl/Nieuws-amp-links/W ... 0&pagenr=2#
Het laatste nr 2# vervanger door 3# of door 7# :) succes

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Ben ik de enige, of hebben meer mensen gemerkt dat de weblog van Yarden niet meer werkt? Het kan natuurlijk zijn, dat de redactie heeft ingegrepen, en 88 reacties, die niet zo leuk zijn voor Yarden, heeft verwijderd, zoals ze dus aankondigen op de site, maar het kan ook weer een tijdelijke storing zijn. Peter van Wageningen heeft het ook niet makkelijk, alsmaar je Yarden verhaaltje herhalen, zonder op vragen of opmerkingen in te (mogen?) gaan.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Ladydewy,
Je was me net even voor, sorry.
Maar bedankt voor je tip.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

De tip werkt inderdaad, maar voor heel even. Mijn reaktie was binnen een paar minuten al weggehaald. Het wordt steeds erger mensen:

Yarden pleegt censuur :!:

(maar hadden we wat anders verwacht van dit waardeloze bedrijf?)

hilbrandberends
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 23:20

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hilbrandberends »

Ik ben bereid om mijn tijd erin te steken voor alle gedupeerden, wanneer iedereen mij bevestigd om de kosten mee te betalen van een procedure tegen Yarden, zal ik mij er verder mee bezig houden.
vriendelijke groet Hilbrand Berends
mail mij op: [email protected].
Tot horens.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

lady dewy;

weblog yarden
kan ik wel benaderen, 23.50 uur, maar ze hebben nu IETS NIEUWS BEDACHT de nummering weggelaten. je kan niet meer checken wat de aanwas is in aantal!!!








laat je -nog niet- kisten door yarden

hilbrandberends
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 23:20

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hilbrandberends »

Beste boshut,

Mijn bedoelong is om gedupeerden te bundelen, om dan gezamelijk Yarden aan te pakken.
vriendelijke groet Hilbrand

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Nog iets uit het weblog van Peter van Wageningen:


- als u ontevreden bent en wilt opzeggen dan kan dat. Natuurlijk vind ik dat jammer en vervelend dat we u niet goed hebben kunnen uitleggen dat de wijziging geen verslechtering is.
Terugbetaling vindt plaats via een heldere formule. 50% van de betaalde premies lijkt laag maar er is ook dekking geweest (wanneer u een (tijdelijke) levensverzekering heeft betaalt u premie die niet gespaard wordt maar dekking biedt voor de lopende periode!). Maar nogmaals: als u niet tevreden bent kunt u stoppen.


50% van de betaalde premie terug?

Het wordt fraai: wij hebben 2 jonge kinderen 8 en hebben voor beiden direkt na de geboorte een polis bij Yarden afgesloten. Dat kostte toen ca. 800 euro per kind. Daar zouden we nu slechts 400 euro van terug krijgen, want zo stelt Peter van Wageningen, er is dekking geweest. Hoezo dekking geweest? Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd, die dekking was er sowieso al! We hadden deze polissen niet eens hoeven afsluiten, maar hebben dat wel gedaan om ze iets voor later mee te geven. Zelfs over de rug van minderjarigen wil Yarden geld achterover drukken :( In feite is het gewoon ordinaire oplichting of verduistering, artikel 321 Wetboek van Strafrecht!

Ik denk dat ik het mailadres van het berichtje hierboven maar eens ga aanschrijven! Hoe meer ik over Yarden krijg te lezen, hoe onsmakelijker het geheel begint te worden :cry:
Laatst gewijzigd door ron1872 op 06 jul 2007 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

is het al iemand anders ook opgevallen dat de maandelijkse premie sinds de wijziging naar een ander giro nummer wordt afgeschreven?

zit hier een of andere boekhoudkundige truc achter of hebben ze alle betaalde premies tot de wijziging misschien doorgestuurd naar een rekening op Barbados of een ander laag belasting land ??

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@solight:

heb je misschien ook het nummer en tenaamstelling?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Het belangrijkste is dat je bezwaar maakt. Bij LegioLease duurde het ook een paar jaar voordat er een bevredigende oplossing kwam.
Ik ben bang dat veel van jullie veel tijd verspillen aan het Kifid en Yarden daarmee in de kaart spelen. Yarden heeft misschien wel express de polissen in delen opgestuurd zodat ieder voor zichzelf aan de slag gaat ipv gezamelijk. Klachten bundelen via een classaction lijkt mij de beste weg.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ron, volgens Peter van Wageningen zou de polis toch hetzelfde blijven?

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Sja als je hem op zijn weblog moet geloven wel, maar hij draait er net als alle Yarden brieven flink omheen en er wordt flink gerommeld op de site van Yarden. Hij stelt ook dat het om 120 verschillende polissen gaat. Heel knap om die in één klap om te zetten naar één standaardpolis. Geheid dat het her en der in diverse polissen niet waterdicht is.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

We zitten over een paar dagen tegen de 1000 berichten en we hebben nog niet veel bereikt. We moeten een instantie vinden die het voor ons gezamelijk opneemt.

Schrijf ook naar Den Haag want het gaat om een grote groep verzekerden.
Nog maar eens het adres:

Naam Partij van Uw voorkeur.
Tweede Kamer
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
Laatst gewijzigd door Jan9 op 06 jul 2007 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Heb je ook een voorbeeldbrief Jan? Dan doe ik graag met je mee!

Jagertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 00:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jagertje »

Graag zou ik een voorbeeld brief willen hebben voor de eenzijdige verandering van de polis door yarden.

vr.gr.

Jagertje

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

In de vrijdageditie van HET DAGBLAD VAN HET NOORDEN is een voorpagina artikel geplaatst. Ik ben er niet onverdeeld gelukkig mee, maar het is aandacht en er wordt al op gereageerd.Lees het, de uitleg van Yarden spreekt voor zich.
t.a.v. Ron:
dit is een voorbeeldbrief die naar de 2e kamer SP is verzonden en waarop is gereageerd.

LS

Heel in het kort:
De uitvaartverzekering Yarden tart alle regels vwb betrouwbaarheid in verzekeren. Een polis, van AVVL overgenomen door Yarden, wordt eenzijdig omgezet, met listige kunstgrepen en verdichtsels Een geantidateerde brief vergezelt een polis die maanden eerder is ingegaan. Van een naturapolis met duidelijk aangegeven diensten, standaard uitvaart compleet, naar een sompolis met een poliswaarde van 2304,78.
Voor mij je reinste diefstal, en met mij een 300000 gedupeerden, waarvan vele ouderen die niets in de gaten hebben. Het eigen weblog van Yarden, Forumsite van Consumentenbond ,Kassa maar nog meer van RADAR (meer dan 50 pagina's) staat er vol met gedupeerden die ten einde raad zijn.
De consumentenbond had Yarden nogal geprezen en staat nu niet te trappelen om actie te voeren......
Dit is echter niet een bagatel maar een regelrechte aanslag op ons rechtsbestel.
Wat gaat de politiek doen, want dit is een noodoproep aan de NAAM POLITIEKE PARTIJ.
De AVVL was destijds een arbeidersvereniging op ideële grondslag. Maar de bodem is er onderuit, al direct na de overname door Yarden, een keihard calculerende verzekeringsmaatschappij..
Maar dit slaat alles. En geeft veel onrust, met name naar de langst deelnemende en dus oudste deelnemers.
Normen en waarden: waar vind ik ze nog. Ik hoop dat u als partij daar pal voor staat, ook in daden.
Daarom de noodkreet: Help ons!!!!
Laat het (beetje) vertrouwen in de politiek niet verzanden.
Alle relevante informatie is zo nodig beschikbaar.

andere voorbeeldbrieven op YARNIEK.NL

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ron, het polisnummer van de AVVL heeft Yarden al eind 2004 omgezet in een Yarden relatienummer zie ik net op mijn bankafschrift van 1-2005.
Dat is wel heel doortrapt......
Laatst gewijzigd door Jan9 op 06 jul 2007 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten