LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Bedankt Boshut :wink:

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

het wordt nog leuker :

de leden korting is alleen van toepassing als de uitvaart verzorgd wordt door een bij Yarden aangesloten uitvaartverzorger.

volgens de Yarden website zijn dat :

in Zeeland geen,
in Zuid Holland alleen in Den Haag
in Noord Holland alleen in Alkmaar /Amsterdam / Haarlem
in Utrecht alleen Utrecht
In Noord Brabant tien vestigingen
in Limburg alleen in Weert
in Gelderland 5 vestigingen
in Flevoland alleen Lelystad
in Overijssel vier vestigingen
in Drenthe alleen Hoogeveen
in Groningen alleen Groningen
in Friesland alleen Leeuwarden


dus als je niet dichtbij een van die vestigingen woont en lokaal begraven wil worden dan kom je ook niet voor die ledenkorting in aanmerking!!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

solight.

Uw gegevens kloppen niet helemaal.

Ik weet uiteraard niet alle plaatsen waar Yarden werkzaam is, maar in Drenthe is Meppel zelfs de grootse uitvaart van Yarden.
Zij hebben alles gekocht van de Gemeente het crematorium-aula-koffiekamer, en ook alle personeel werkzaam in het crematorium voorheen gem. ambtenaren staan nu in dienst van Yarden.
Ook de uitvaart wordt volledig door Yarden personeel verzorgd.
Er zijn wel anderen bezig met uitvaart, maar dan komt inderdaad de clausule plus 62% te vervallen.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Hallo Mcwimpy
Ook ik kan de brief van Ron1872 niet vinden. Als je mij ook zou willen instrueren. Graag

Je adviseert iedereen zich op www.yarniek te registreren, want "samen staan we sterker" en weten we om hoeveel gevallen het gaat.
Welaan een goed advies, echter denk ik dat xtig mensen geen weet hebben van dit forum...... Hoe bereik je die dan? groetjes rootsap :?:

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@jansen


ik woon niet in Drenthe en dus weet ik niet alles, en kan dus alleen maar uitgaan van wat er op de Yarden website staat.

Als het werkelijke leven anders is dan is geeft de website dus onvolledige en/of onjuiste informatie

maar ja..................!!!
Laatst gewijzigd door solight op 06 jul 2007 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ggrandia
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 08:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ggrandia »

Bij Yarden heb ik aangetekend bezwaar aangetekend tegen de eenzijdige poliswijziging van de natura uitvaartpolis naar een geldbedrag. Bezwaar omdat ik verzekerd ben voor de diensten die nodig zijn bij een crematie (van afleggen to kisten, de kist zelf, de afwikkeling bij de gemeente, koffie voor 50 personen, 50 rouwbrieven de crematoriumkosten zelf, vervoer per lijkwagen van de kist en 1 volgauto, de opbaarruimte en het cremeren zelf etc.).
Yarden zegt dat er niets gewijzigd is, dit betwijfel ik, maar op mijn schriftelijk verzoek (geen bedrag, want straks koop je daar zelfs geen kist meer voor) om de diensten waar ik dan 'blijvend' recht op hou (zoals hierboven weergegeven) op papier te zetten wordt door Yarden in het geheel niet ingegaan. Dit lijkt me dus niet aan de haak als er zogenaamd niets gewijzigd is. Ook als ik in het forum lees dat er bijvoorbeeld in de prov. Utrecht slechts 1 crematorium is waar je de ledenkorting krijgt, heb ik zo mijn vraagtekens.
Ik heb destijds wel de keuze voor AVVL / Yarden gemaakt juist omdat het een naturapolis was, en nu dus slechts een devaluerende waarde vertegenwoordigd. Mag dit nou maar zo eenzijdig worden gewijzigd? Ik voel me bij de neus genomen, en ik weet ook niet of Yarden nu wel of niet contractbreuk pleegt.
RADAR HELP !! Wie kan mij meer vertellen over deze kwestie?

Gert Grandia

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Hier een leuke lijst om wat lobbywerk te gaan doen:

Partijen in de Tweede Kamer, van PVV onbekend.

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Tweede Kamerleden.

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Media: kranten en radio/televisie.

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Wie stelt er een sterke brief op??

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag grandia,

Je schrijft: Ik voel me bij de neus genomen, en ik weet ook niet of Yarden nu wel of niet contractbreuk pleegt.

De enige die dat kan/moet beoordelen is een rechter. Dat wordt dus nog een lange weg te gaan. Verder wil ik nog even opmerken dat de Consumentenbond in dit geheel wel een hele scheve en dubieuse schaats rijdt. Eerst er een groepsactie van maken en daarna de individuele Yardenklant (tevens consumentenbondlid) verwijzen naar Yarden om individueel met Yarden tot een vergelijk te komen. Zie ook de brief op www.yarniek.nl:
Je zal maar lid zijn van de Consumentenbond!!!

http://www.yarniek.nl/adobe/consumentenbond.pdf

Groeten, Maxiem.

jovandola
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2007 13:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jovandola »

Ik roep iedereen op om bij Yarden te protesteren tegen de poliswijziging en deze af te wijzen en te vorderen dat de oude polissen worden hersteld.
Bij de consumentenbond en Yarden heb ik mijn verhaal ook al gedaan, maar ik wil het in dit forum graag nog eens herhalen.
Ik begrijp dat nieuwe polishouders wel voordelen hebben bij het nieuwe product van Yarden. Maar daar het gaat niet over. Het gaat om oude polissen met een gegarandeerd waardevast pakket van diensten.
Mijn oorspronkelijke polissen van de AVVL betreffen een waardevaste uitvaartvoorziening.
De AVVL zou zorgdragen voor verzorging en betaling van de uitvaart overeenkomstig de polisvoorwaarden ongeacht de kosten op het uiteindelijke moment van overlijden.
Kostenstijgingen zouden ten laste komen van de AVVL.
Bij de fusie van de AVVL met de NUVA tot Yarden in 2001 is aan de verzekerden medegedeeld dat de nieuwe organisatie de belangen van de leden zal blijven behartigen en de fusie voor de polishouders geen gevolgen zal hebben.
Ik heb er dan ook steeds op vertrouwd dat Yarden alle rechten en verplichtingen van de AVVL jegens de verzekerden zou overnemen en respecteren.
Voor een Yarden basisverzekering is thans volgens eigen opgaaf op dit moment een verzekerd bedrag van ongeveer € 5.000 nodig. De verwachting is dat deze kosten in de toekomst nog verder zullen stijgen.
De nieuwe polissen voorzien niet in een waardevaste uitvaartvoorziening.
De oude polishouders krijgen een ledenkorting (verzekerde bedrag € 2.304,78 komt overeen met een waarde van € 3.733,74) van 62%. In de nieuwe polis, dan wel in de daarbij behorende voorwaarden wordt omtrent deze ledenkorting van 62% op geen enkele wijze melding gemaakt.
Opgemerkt wordt dat op de website van Yarden melding wordt gemaakt van een korting van slechts 10% als de uitvaart door Yarden wordt verzorgd.
De vraagt rijst door wie de ledenkorting van 62% zal worden verstrekt (Yarden Uitvaartzorg B.V. of Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.).
Er bestaat geen enkele garantie dat de waarde van de nieuwe polis op dit moment en voor de toekomst voldoende is om de diensten uit de oude polis af te nemen via een door Yarden te verzorgen uitvaart.
Naar mijn mening worden de toentertijd gesloten overeenkomsten met de AVVL thans niet nagekomen door haar rechtsopvolger Yarden Uitvaartverzekeringen N.V. c.s.
Door Yarden wordt verwezen naar de Algemene Voorwaarden waarin is aangegeven dat Yarden de verzekeringsvoorwaarden eenzijdig mag wijzigen (zgn. En bloc-bepaling).
Ik wil erop wijzen dat een dergelijke clausule niet voorkomt in de Algemene Voorwaarden van de oorspronkelijke polissen van de AVVL.
De invoering van een En bloc clausule (zgn. wurgcontract) op bestaande polissen is naar mijn mening op juridische gronden ook niet toegestaan.
Anderzijds wil ik opmerken dat het hier niet gaat om een wijziging van de verzekeringsvoorwaarden, maar om een totale verandering en vervanging van de verzekeringsvorm (omzetting van pakketpolis in sommenpolis), zodat deze clausule om die reden al toepassing mist.
Ik heb het donderbruine vermoeden dat Yarden de waarde van de oude polissen tegen een koers van 50% heeft omgezet in nieuwe sommenpolissen.
De Stichting Yarden is samen met de Vereniging Yarden eigenaar van Yarden Holding B.V., zijnde de moedermaatschappij.
Het is misschien een goed plan om als polishouder en lid van de vereniging bij deze aandeelhouders aan te kloppen door middel van een handtekeningenaktie.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@


Dit individu (testcase) is gezien zijn wel zeer selectieve kennis naar mijn mening een mol en werkt waarschijnlijk voor Yarden.

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@testcase

Het is een koopsom van 800 euro en volgens de zogenaamde heldere berekening van Peter van Wageningen zou bij afkoop 50% terug betaald worden, oftewel slechts 400 euro, afgezien van door Yarden behaald beleggingsrendement over het volle bedrag van 800 euro.

Dat Yarden ook kinderen aan het kaal plukken is, schiet bij mij volledig in het verkeerde keelgat :(

@maxiem

Is bij mij bekend, daarom ga ik inhoudelijk ook niet volledig in op de achterliggende gedachte van de vraagstelling van testcase, want die doet niets ter zake!

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ron1872,

Heel verstandig Ron. Daarom richt ik mijn post ook aan alle (@@@) respondenten. Je kan in deze kwestie niet voorzichtig genoeg zijn.

Collegiale groet, Maxiem.

Wel wil ik nog even kwijt dat Yarden naar mijn mening met haar voorstellen haar oude klanten tenminste "benadeelt" voor 1000 euro (4750 min 3750) (als je de laatste dienst door Yarden laat verzorgen) en als je afkoopt voor 3575 euro (4750 min 1175). Daarbij de kinderen buiten beschouwing latend.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 13:14, 3 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

rootsap
Van al de brieven die momenteel bij radar zijn gemaakt is een concept gemaakt en die is online gezet .Kort en krachtig .Men kan het concept natuurlijk individueel aan passen.
de brief van Ron 1872 is dus niet meer als zodanig te herkennen.
Maar als je hem wilt gebruiken hij staat nog steeds op het forum.
Concept brandbrief voor de 2de kamer staat online op htpp://wwww.yarniek.nl
Tja en hoe bereik je al die andere 1000 zenden mensen.Media,website,google ,dit forum,jijzelf het duurt even , maar alle beetjes helpen.Via de site komen ook al reacties van uit het buitenland binnen dus men weet het al te vinden dus zeg het voort.

@ron1872@ volgens mij heb ik je email adres al maar wil jij mij een mailtje sturen voor de zekerheid want als je het niet erg vind kan ik je hulp wel gebruiken .Je hebt al veel zoekwerk verricht zo te zien op het forum.Krachten bundelen dus 8) .
Laat wat van je horen
alvast bedankt.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

kom op mensen, laat u niet bij de neus nemen allemaal.
Vecht voor u geld,

LAAT DE OUDEREN NIET IN DE KOU STAAN.

NEEM ZOVEEL MOGELIJK KONTAKT MET ZOVEEL MOGELIJK MENSEN OP BEVOORBEELD HANG DINGEN OP IN TREINEN EN IN BUSSEN EN BIJ BUSHALTES EN OP STATIONS.

HOE MEER MENSEN DIT LEEST HOE MEER WIJ ONZE ZIEN KRIJGEN YARDEN MOET OVER OPHOUDEN MET SIMPLE BRIEVEN TE SCHRIJVEN EN MENSEN AF TE SCHEPEN.

DURF VOOR U ZELF OP TE KOMEN!!!!!!

JE MOET HET GEWOON DOEN, EN HOE MEER MENSEN JE REAKTIE LEEST HOE MEER JE ZIEN KRIJGT EN NIET ANDERS SLUIT U AAN BIJ DE AKTIE GROEP YARDEN.

GA NIET LANG UIT IN U STOEL LEGEN EN KOM OP. EN STA OP UIT U LUIESTOEL.

KOM OP MENSEN JULLIE ZIJN TOCH NIET BANG VOOR YARDEN ALLEMAAL.
OF ZIJN JULLIE ALLEMAAL NEDERLANDSE MELKKOEITJES.

GROETJES JOHAN

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@mcwimpy51

Ik heb je net een mailtje gestuurd via het info mailadres van Yarniek.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Naar aanleiding van alle adressen van Ron heb ik de consumentebond een pittige brief geschreven.
Tevens natuurlijk met een dreiging dat als zij mijn schrijven niet correct beantwoorden ik na 40 jaar mij abbonnement op de consumenten gids ga opzeggen.
Tevens hen duidelijk gemaakt dat Yarden gewoon uit hun nek klets.
Want wij zijn nog steeds betalende verzekerden, waarbij Yarden het recht heeft elk jaar de premie teverhoging zoveel als nodig is.
Dus dat dit bij de voorcalculatie echt niet moeilijk is.
Ik vind het niet erg als mijn premie elk jaar met een x aantal %%%% omhoog gaat. Maar wel als ik kom te overlijden dat ik niet voldoende verzekerd ben.
Ook andere maatscahppijen hebben hier schijnbaar lucht van gekregen want ik ontving vandaag een schrijven ontvangen van UZN UitvaartZorgcentra Nederland te Amsterdam.
Die bieden ons een verzekering aan tegen een eenmalige premie van € 3.425,-- voor een standaard begravenis verzekering die kost nu ongeveer € 4.500,-- er worden geen leeftijd discirminiatie toegepast.
Afkoop Yarden 50% is € 1.325,-- voor mij echtgenote idem dus per saldo moet ik dan eenmalig betalen 2x 3.425,-- 6.850,-- minus afkoop Yarden 2 x € 1.325,-- is 2.651,-- per salo € 4.200,-- Bij yarden betaal ik samen met mijn echtgenote per jaar € 331,56 keer 12 jaar
is € 3.978,72 weinig verschil in premie betaling. Alleen wat rente verlies door eenmalige betaling i.p.v over 12 jaar. Maar dan heb ik wel weer een goede natura uitvaart. Mochten wij bij Yarden deze zaak verliezen, waar ik nog niet van uitga. is er voor ons althans een redelijk alternatief.
Laatst gewijzigd door janssen op 06 jul 2007 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag janssen,

Hou er wel rekening mee dat een sobere plechtigheid momenteel minimaal 4750 euro kost. :idea:

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@janssen

Is het mogelijk je brief aan de Consumentenbond hier te plaatsen?

Ik wil dit weekend een mail versturen aan de complete lijst die ik eerder vandaag hier geplaatst heb. Ik zoek dus een inhoudelijk goede brief die aan zowel de politiek als de media gericht kan worden, met daarin duidelijk het schetsen wat de aktie van Yarden inhoudt en waarom het niet kan.

Deze oproep is eigenlijk aan iedereen. Denk even mee, met meerdere mensen zien we niet zo snel feiten over het hoofd!

Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Molly66 »

Ik ben één van de vele die het dus niet goed gelezen heb en het in mijn dossier heb gestopt. Ik ben al vanaf 1979 verzekerd voor het basis pakket. Mijn ouders hadden dit ook voor mij geregeld. En heb ik, nadat ik op me zelf ging, het overgenomen. Ik was verzekerd voor een auto, de begravenis, en een paar kaarten. Nu zou ik nu een bedrag van rond de 2500 krijgen. Nu weet ik dat ik hier niet genoeg aan heb. Als ik uitreken wat ik moet betalen om mij extra te verzekeren, denk ik dat het beter is om een spaarpot te maken, dan ben je volgens mij goedkoper uit.
Ik baal hier goed van. :?

Gesloten