LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Maxiem;

Ja ik hou daar echt wel rekening mee, Maar ook hier weer de steling bij ons kost een uitvaart ongeveer 4 tot 4500 euro.
Pas nog voor iemand een belasting aangidfe verwerkt, voor een overleden moeder, deze was niet verzekerd voor uitvaart.
Kosten Yarden € 3.750,-- bijwerken steen € 760,--
Hier moet wel even vermeld worden dat er geen kosten waren voor aankoop graf, die was al gekocht toen de man overleden is, zo ook voor de steen, nu was het alleen maar een naam extra inbijtelen.
zandstralen.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag molly66,

Je schrijft: ........denk ik dat het beter is om een spaarpot te maken, dan ben je volgens mij goedkoper uit.

Op zich is dat geen slechte gedachte. Als je (stel) 66 jaar bent en de levensverwachting van een vrouw is 83 jaar, dan kun je inderdaad beter zelf geld opzij zetten. Als je elke maand 60 euro opzij legt op een internetrekening dan heb je over 10 jaar ongeveer 7800 euro. Waarschijnlijk niet voldoende om dan een sobere dienst te bekostigen, maar je komt er samen met de polis die je nu hebt, een heel eind mee. Een groot voordeel is ook dat je niet meebetaalt aan het ongetwijfeld vette salaris van de directeur(en) van de verzekeraar die in de komende 10 jaar nog veel meer onheil voor jouw in petto heeft.

Vriendelijke groet en nog een lang leven toegewenst. Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Hier een voorbeeld wat ik geschreven heb aan de consumenten bond.
Graag vestig ik u aandacht op het door Yarden gewijzigde uitvaart verzekering. Ik ben al jaren lid van uw organisatie, nooit een beroep op uw diensten gedaan. maar mocht ik geen duidelijk antwoord krijgen zal ik mijn abbonnement op uw gids beindigen.
Dan mijn probleem: en niet alleen van mij maar van duizenden.Yarden heeft alle natura uitvaart verekeringen zonder ons daarvan in kennis te stellen gewijzigd in een sommen verzekering.
Ik begrijp dan ook niet dat vele publieke instelingen zich laten ompraten door Yarden, dat zij in hun recht staan.
Wat is recht????. Hun verzekeringsvoorwaarden zijn echt niet zaligmakend. Zo zijn er het verzekeringswezen ook nog landelijke regels ,1 daarvan is de de verzekeraar een betrouwbaar bondgenoot
van de verzekerde moet zijn. betrouwbaar wat is betrouwbaar!!!!!

Zeker niet als de verzekeraar ouderen die qwa leeftijd nergens anders terecht kunnen.Jaren lang veel premie betaald hebben of nog steeds premie betalen voor een uitvaartverzekering waarbij je de zekerheid hebt dat bij overlijden de nabestaanden niet voor extra kosten opdraaien. Die zekerheid zijn wij nu kwijt
Vervolgens heb ik een berekeing gemaakt van de premie die ik betaal


Maar voor Yarden schijnbaar niet genoeg . plus dat Yarden het recht heeft de premie jaarlijks te indexeren.Wie loopt er dan risico Yarden niet.
Yarden kan toch zeker bij de voorcalculatie inschatten hoevel %%%%% de premie verhoogd moet worden,dat gebeurde in het verleden bij NUVA verzekeringen ook daar hebben wij voor getekend.Wij hebben geen moeite met premie verhoging maar wel met ongenuanceerde onformatie die van geen kant klopt.
Kunt u als instelling daar nu niet eens induiken, waarvoor ben ik anders lid van een consumetenbond die niet voor haar in de bres willen springen, maar gewoon de boel de boel laten.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@janssen

Goede brief waarin je de Consumentenbond aanspreekt als Bond waarvoor ze bedoelt is: het behartigen van de belangen van de consument!

Eerlijk gezegd begrijp ik de opstelling van de Consumentenbond op dit moment niet helemaal. Het schijnt dat ze Yarden hebben aangeprezen, wat ze overigens met meerdere dingen doen, zoals het gebruik van Mozilla Firefox i.p.v. Internet Explorer als webbrowser. Op zich vind ik dat een goede zaak, maar als een bedrijf (in dit geval Yarden) een enorme omwenteling maakt, die zeer nadelig voor de consument uitpakt, zouden ze ook zo helder en vooral consequent moeten zijn, door het aan de kaak te stellen!!

De zaak is zo helder als wat, dus moet de Consumentenbond toch op een gegeven moment die stap naar de andere kant durven zetten. Ik gebruik met opzet het woord durven, want is er wellicht een commercieel belang voor de Consumentenbond in het gedrang? Volgens mij is het gewoon wachten tot ze overstag gaan, anders zijn ze totaal niet meer geloofwaardig richting de eigen leden en komen ze vanzelf in hetzelfde hoekje waar Yarden zich inmiddels bevind, het verdomhoekje :P

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Maxiem en Ron1872,

Maxiem wat bedoel je met: Heel verstandig Ron. Daarom richt ik mijn post ook aan alle (@@@) respondenten. Je kan in deze kwestie niet voorzichtig genoeg zijn.
Die mol snap ik maar bovenstaande niet

Ron wat betreft de kinderen is onze situatie ook hetzelfde. Ik heb geen koopsompolis afgesloten maar wel maandelijks (nu 4 jaar lang) premie betaald. Ik wil mijn kinderen niet meer verzekerd hebben bij Yarden. Ik sta alleen met mijn rug tegen de muur omdat je pas na 5 jaar de helft van je premie terug kan krijgen. Als ik nu dus de polissen stop ga zetten ben ik alles kwijt. Aan de andere kant weet ik nu dus dat ik van iedere euro die ik inleg ooit maar de helft ga terug krijgen.
Het is zo onrechtvaardig woest kan ik er om worden. De kinderen konden tot 18 jaar gratis verzekerd zijn had ik dat maar gedaan. Maar ja dat is achteraf.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Klopt Karin, hier dezelfde gevoelens wat de kinderen betreft. Van die 18 jaar weet ik even niet 100 procent zeker, kan ook 12 of 16 jaar zijn.

Het is gewoon te gek voor woorden dat je van je eigen geld maar de helft terug kan krijgen. Eigen geld, omdat je jarenlang of eenmalig een uitvaart bij elkaar spaart. Ik zie een bank al aankomen met een brief, dat je de helft van je spaargeld in één keer kwijt bent. En rente krijg je ook niet. In mijn ogen is het gewoon oplichting of verduistering. Die periode van minimaal 5 jaar is heel opmerkelijk. Yarden kan dat wel zo stellen, maar of dat zomaar mag, betwijfel ik toch ernstig.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag karing,

Het antwoord op je vraag is niet zo moeilijk. Dit draadje plus de site www.yarniek.nl wordt naar mijn mening door een zootje zeer vakbekwame individuen letterlijk gespeld en die hebben maar een doel voor ogen: het tegen grof geld (jouw geld) behartigen van de belangen van Yarden.

Vriendelijke groet, Maxiem.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@MAXIEM

Dit kan ik even niet helemaal volgen, leg eens uit :evil:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ron1872,

Als dit niet duidelijk is, dan blijft het maar onduidelijk!!!

Groeten, Maxiem.

Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Molly66 »

@ Maxiem,

Ik ben nu 40 jaar. Als ik mijn familie bekijk (moederskant) word ik waarschijnlijk ook heel oud. Mijn overgroot oma was 102 en mijn oma 87.

Vroeger koste een brood ook 0.25 cent (guldens). Wat, dan voor mij, over 45 jaar? Dan redt je het niet met 2.500 euro. Daarom denk ik dat het beter is, je geld op een spaar rekening te zetten, of een gedeeltje van je vakantiegeld opzij zetten en hiervan rente trekken, die ook weer wordt mee genomen. Wat er dan overblijft na je begrafenis, is voor de nabestaanden.

Klein rekenvoorbeeld: 45 jaar X 10.00 per maand = 5.400.00 + 2.500.00 = 7900.00 + de rente. Dan zou je er ook moeten komen, denk ik voor een basis begravenis. Maar dan moet ik Yarden aanhouden. Tot mijn 65e moet ik nog 1.122.00 betalen. (3.74 per maand). Maar schrijft Yarden, de premie kan in de loop van jaren verhoogd worden. Deze premie is voor mij al verdubbeld. Ik heb al 28 jaar premie betaald.

Zo denk je geen zorgen te hoeven hebben voor later. Dat alles geregeld is. NIET DUS met deze verandering. Bah

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@MAXIEM:

Wie is de (tweede) mol?

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag molly66,

Mijn inschatting dat je 66 jaar zou zijn, is dus gelukkig onjuist. Jij hebt nog een heel leven voor de boeg met een grootmoeder van 102. Maar daar zit tevens de denkfout. Je gaat er niet vanuit dat je op je 60ste dood gaat of op je 50ste, maar het kan zo maar gebeuren en dan moet je er financieel wel klaar voor zijn. Ik kan alleen maar vertellen wat ik samen met mijn partner gedaan heb. Wij hebben vanaf 1992 elke maand 120 euro op een aparte rekening gestort en dat 10 jaar lang. Op deze internetrekening staat nu 17800 euro en daar komt elk jaar ongeveer 475 euro aan rente bij. Als je naar die indexering kijkt dan kunnen we de komende 20 jaar een redelijke uitvaart gemakkelijk betalen. Als ik dus in jouw schoenen zou staan dan zou ik blijven vechten voor je gelijk en op het moment dat duidelijk is dat je het gevecht met Yarden verloren hebt (wat ik niet verwacht) de polis afkopen en je verlies nemen. Tevens zou ik nu al beginnen met het opbouwen van een kapitaaltje en dat 10 of 15 jaar volhouden. Hoeveel je per maand kunt inzetten kun je het best zelf beoordelen. Ik begrijp ook wel dat niet iedereen in staat is om per maand 60 euro te sparen.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Note: in elk geval geeft het een goed gevoel om helemaal voor jezelf te zorgen en je geld niet in de bodemloze put te storten van al te inhalige en mogelijk onbetrouwbare verzekeraars.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

voor een ieder die voorbeelden van brieven nodig heeft:
je kan "shoppen" op dit forum waar velen al hun best hebben gedaan, , op yarniek.nl, ook de consumentenbond via het consumentenbondforum is door mij aangeschreven, is ook te gebruiken, evenals de kritische vragen die ik op de weblog van peter van wageningen, Yarden ,heb geplaatst . ( waar nog geen antwoord op is gegeven.)
Maak de consumentenbond wakker, EN

laat je nog niet kisten door Yarden

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Welke kranten hebben het gedrag van Yarden aan de kaak gesteld? :twisted:

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Het antwoord op je vraag is niet zo moeilijk. Dit draadje plus de site www.yarniek.nl wordt naar mijn mening door een zootje zeer vakbekwame individuen letterlijk gespeld en die hebben maar een doel voor ogen: het tegen grof geld (jouw geld) behartigen van de belangen van Yarden.

Vriendelijke groet, Maxiem.@
Maxiem wees eens duidelijker
Hier snap ik echt niets van. :(
We zijn er juist om elkaar te helpen !!!!!!
Dus wat is er voorgevallen en wees duidelijk.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mcwimpy51,

Ik schreef al dat als het niet duidelijk is wat ik schreef, dan blijft het maar onduidelijk.
We zijn er juist om elkaar te helpen !!!!!!
en dat is precies wat ik beoog met mijn opmerking. Regel 1 in een geschil is: onderschat nooit je tegenstander. Hou daar dus terdege rekening mee bij je verdere invulling van je voortreffelijke site www.yarniek.nl. :idea:

Collegiale groet, Maxiem.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Mocht iemand van Yarden dit lezen en dat zal ongetwijfeld dan verzoek ik u om in plaats daarvan antwoord te geven op mijn 2 brieven en 4 mailtjes.
Laatst gewijzigd door Karing op 07 jul 2007 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Maxiem heeft gelijk, je kan beter voorzichtig zijn en niet emailen naar hotmail adressen e.d.

HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Molly,

Het is niet erg dat je de consequenties van de nieuwe polis niet tijdig hebt ontdekt. Uit dit forum blijkt duidelijk dat Yarden de brieven en polissen geantidateerd heeft. Je kunt dus rustig bezwaar aantekenen en laat Yarden maar eens bewijzen dat je dat niet gedaan hebt binnen 30 dagen na ontvangst van de polis. Dat zal ze met de antidatering niet lukken!

Gesloten