LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 honden mee ?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door G7 »

Wat iemand wil of doet in zijn/haar vakantie, moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik ergens een huisje zou boeken, zou ik er toch beslist een willen, waar niet in is gerookt en geen huisdieren hebben gezeten.

Hebben daar ook slechte ervaring mee. Hadden ooit in Belgie (de Haan) een huisje gehuurd en een van ons kwam onder de bultjes en jeuk te zitten. Heeft weken erna nog last van gehad en heeft zich daarvoor onder behandeling moeten stellen. (Bleken vlooienbeten te zijn, waar ze allergisch voor was)

Ik vind het best dat mensen hun huisdier mee willen nemen, maar dan ook in de daarvoor bestemde huisjes, of zo'n park moet na bewoning van het huisje, een algehele schoonmaak ondergaan. Niet zo als het nu gebeurd, even de bezem en de dweil er doorheen, nee echt een grote schoonmaak.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Kijk de hondenbezitters vinden iedereen die tegen een hondenverbod in parken is, geen dierenvriend, zij vergeten dat de honden er niet om vragen naar een vakantie park te gaan en tijdens het zwemmen opgsloten te worden.

De hondenbezitters vinden dat iedereen zich aan hun beesten moet aanpassen, een redelijk bekrompen en egoistische manier van denken hebben.

Onze hond blijft thuis en gaat niet mee naar vakantiepaeken campings etc, daar doe je het beest geen plezier mee.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Onze hond heeft het volgens mij alleen naar zijn zin bij ons, of we nu thuis zijn of in een vakantie huisje. En het lijkt mij rotter voor de hond als hij in een kennel zou moeten.

Ja, je moet natuurlijk ervoor zorgen dat je hond vlo vrij is en er iets tegen gebruikt wordt. Het huisje wordt als het goed is, na elk honden bezoek, gespoten met vlooienspray.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

tegen vlooien gespoten??? doe je dat thuis ook?.

de hond is het gewillig slachtoffer van de vakantieplannen van zijn eigenaar, het beest is het liefste thuis in huis en verzorgd door een van de buren, wie praat over een kennel???

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

dan moet je maar buren hebben die er zin in hebben om je hond 4x per dag uit te laten en ook nog een poosje hem/haar gezelschap wil houden.
denk dat dit alleen voor katten geldt, honden zijn gewoon liever bij hun baasje/vrouwtje
maar goed, nu gaat het alleen nog maar over wel of geen honden meenemen,terwijl mijn vraag dus was : waar kan ik terecht met 3 honden,
groetjes karin

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja Henri, in die huisjes wordt (als de hond aangemeld is) na vertrek gespoten tegen eventuele vlooien. Wij hebben dit zelf een keer gezien.
En nee Henri, thuis hoef ik dat gelukkig niet te doen.

Mijn hond is liever niet alleen thuis gedurende 2 of 3 weken.
Wij blijven voor onze hond altijd in Nederland, en ik zou er niet aan moeten denken om mijn hond door een ander te laten verzorgen.

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Henry42 schreef:
de hond is het gewillig slachtoffer van de vakantieplannen van zijn eigenaar, het beest is het liefste thuis in huis en verzorgd door een van de buren, wie praat over een kennel
Onvoorstelbaar. Sinds wij de hond hebben komen we niet meer verder dan Nederland, Belgie, Luxemburg en Duitsland. Niks meer winterzon in Mexico. Jammer, maar we krigen er zoveel anders voor terug.
Noem onze hond, en vele andere honden, zeker geen slachtoffer. Het maakt een hond niet uit waar hij is, als zijn baasje maar erbij is.

En over een andere opmerking van je: We zijn net terug van een weekje Duitsland. En onze hond is geen seconde alleen gebleven in het voor haar redelijk onbekend huisje.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja precies, dat gevoel hebben wij ook. Onze hond gaat niet graag in de auto, maar als hij ons ziet pakken, dan springt hij zelf in de auto.
En ja wij gaan wel eens zwemmen, maar thuis moeten wij ook wel eens boodschappen doen of op visite, en kan hij ook niet altijd mee.
Maar om hem alleen in huis te laten en dat de buurvrouw 3 of 4x per dag komt, nee dan ga ik net zo lief niet op vakantie.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik wens jullie veel plezier met jullie kind honden, natuurlijk springt het beest in de auto bang dat hij weer alleenn gelaten wordt.


Jullie zijn hondenvrienden en ik ook, alleen weet ik dat het een beest is en geen mens.

Vandaar dat op campings en vakantieparken lui met honden oogkleppen ophouden en de mensen zonder honden lastig vallen met geblaf,drollen,angst etc. Doe de hond een plezier en blijf dan ermee thuis. Amen :twisted: :lol:

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

We zullen ook nog lang plezier hebben van ons huisdier. En ik ben hele dagen thuis hoor, dus zo vaak zit hij niet alleen. Maar neemt u uw hond mee naar albert heijn? Die van mij mag daar niet naar binnen hoor.

Ik weet ook wel dat het een dier is en geen mens, maar hij krijgt net zo veel aandacht en liefde, en is dat verkeerd?

En oogkleppen hebben wij niet, we vallen niemand lastig met onze hond. Wij boeken altijd een huisje met een hek erom heen, dus niemand heeft last daarvan, en de drollen ruimen wij netjes op. Meestal gaan we buiten het park wandelen. Mijn hond heeft het gewoon naar zijn zin hoor, dus ik snap uw standpunt niet zo erg.
:roll:

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Mariska,
Laat hem maar. Hij weet gewoon niet beter.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Okeey globetrotter, bedankt voor je advies :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dan bent U Mariska een van de weinigen honden bezitters (wat een eng woord) die fatsoen op brengen met een hond op publiekelijk terrein, veel lui met een hond gaan er vanuit dat zij alle rechten hebben en de niet honden huurders moeten de honden voor lief nemen.

De goede zoals Mariska gedragen zich terug houdend in een park.

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

ik word niet goed van dit soort opmerkingen over hondenbezitters, wij hebben 2 honden en 5 katten en niemand die last heeft van on ze dieren, tsja en toch hoor je altijd mensen klagen over al die katten die bij anderen in de tuin scheiten,nou die van ons niet, kunnen de tuin wel in maar absoluut er niet uit.
een aantal jaren geleden moest je je hond leren om het in de goot te doen en nu ben je verplicht het op te ruimen, terwijl we een godsvermogen kwijt zijn aan hondenbelasting.
de terreur hier is zelfs zo groot dat als je maar loopt te wandelen met je honden, de lui van de gemeente het nodig vinden om meteen naar je te blerren :RUIM DIE STRONT OP.
in vakantieparken etc is het gewoon heel normaal om de troep van je hond op te ruimen.
en zijn niet erg veel mensen viespeuken, gaan wij met onze jongste naar bijv K3,dan hebben ouders tasen vol met eten en drinken bij zich... en waar vind je de troep na afloop... idd op en onder de stoelen en overal waar je maar kijkt, ff opruimen is teveel moeite.
wij hebben altijd een plastic tasje bij ons voor het afval.
denk dat je geen onderscheid moet maken tussen hondenbezitters,mensen met kinderen of wat dan ook, er zijn gewoonweg heel veel a-socialen in het land,
groetjes karin

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hoi Daika

Helemaal mee eens!!!
Wat ik nog wou vragen, is het nu gelukt? Heb je een vakantie kunnen boeken?

Groetjes

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

hoi mariska,
doordat er amper bungalowparken te vinden zijn waar we wel welkom zijn met 3 honden hebben we er vanaf gezien om Anouk uit het asiel te halen, jammer maar het is niet anders.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat een verhaal, anouk zal een keer extra blaffen van blijschap dat huh zijn nieuwe baas heeft kunnen ontlopen, een dierenvriend in een notendop.

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

wat ben jij een kwal henry :oops:

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hoi Daika,

Ik kreeg eerder op dit forum het advies om er niet op in te gaan, maar dat is best moeilijk hoor.
Ik vind het jammer dat Anouk niet bij jullie is, dat is veel beter dan in het asiel. Maarja zo denken niet alle mensen erover.
:roll: Henri42 ?? waarom doet u zo? Deze mensen zijn echt dierenvrienden hoor, vooral omdat het hondje in kwestie uit het asiel komt. Die is daar waarschijnlijk gebracht, jaja, door een dierenvriend in een notendop. Zulke mensen vinden een pup leuk, maar als het eenmaal groot is, dan is de weg naar het asiel heel makkelijk.
Ik heb echt waardering voor mensen zoals Daika, die willen zorgen voor een hondje die door een dierenvriend in een notendop gedumt is.

Groetjes Mariska

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

wij hebben sinds 2001 ook een cocker uit het asiel,ze was toen 7 maanden,hartstikke bang,kwispelde niet en was niet zindelijk. het heeft een jaar geduurd eer ze begon te kwispelen, maar helaas het blijft een ietwat bange hond die niet graag wandelt en ook de zindelijkheidsproblemen zijn niet echt helemaal over(maar wel flink verbeterd)
en anouk, die zit al ruim 1 jaar in een asiel en ik zou het haar van harte gunnen om een fijn thuis te krijgen.
vind die henry maar een type die graag de mensen op hun hart trapt.
idd ik had gelezen dat je beter niet kan reageren,misschien vindt die henry al deze aandacht wel prettig :?
groetjes karin

Gesloten