LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen leesmap
opzeggen leesmap
Ik heb sinds ongeveer 6,5 jaar een abonnement bij Leesland BV dat elk jaar stilzwijgend verlengd wordt. 2 weken geleden kreeg ik ineens een leesmap van heerlijkthuis.nl. Zij zouden in het vervolg de leesmap verzorgen. De samenstelling van de leesmap is hierdoor veranderd ( 4 andere tijdschriften ) waardoor de leesmap voor mij niet meer interessant is. Ik wil de leesmap per direct opzeggen, omdat het assortiment ( en ook de leverancier ) gewijzigd is, maar heerlijkthuis.nl wil mij aan het jaarcontract houden (algemene voorwaarden). Kan dit zomaar ?
-
Re: opzeggen leesmap
Bent u diezelfde vraagsteller(ster) als op Vara Kassa Online?
Dan is het antwoord al gegeven en luidt dat als u een andere leesmap wordt toegestuurd dan wat Leesland u stuurde dan is dit vanuit Heerlijkthuis een eenzijdige verandering van de voorwaarden die u met Leesland bent aangegaan.
Dat betekend dat de overeenkomst die u had niet meer geldig is.
U zult dus per aangetekende brief Heerlijkthuis dit moeten laten weten en hetzij de leesmap zoals die nu wordt geleverd indien gewenst behouden of de overeenkomst als ontbonden beschouwen.
Heerlijkthuis mag van u niet eisen dat u het jaarcontract blijft voortzetten en zal vanaf het moment dat u van Leesland bent overgehevelt naar Heerlijkthuis uw geld terug moeten hebben.
Is Heerlijkthuis onwillig dan kunt u uw bank de opdracht geven tot storneren= het betaalde terug laten storten op uw rekening waarbij u tevens uw bank vraagt om een selectieve blokkade.
Grootvader
Dan is het antwoord al gegeven en luidt dat als u een andere leesmap wordt toegestuurd dan wat Leesland u stuurde dan is dit vanuit Heerlijkthuis een eenzijdige verandering van de voorwaarden die u met Leesland bent aangegaan.
Dat betekend dat de overeenkomst die u had niet meer geldig is.
U zult dus per aangetekende brief Heerlijkthuis dit moeten laten weten en hetzij de leesmap zoals die nu wordt geleverd indien gewenst behouden of de overeenkomst als ontbonden beschouwen.
Heerlijkthuis mag van u niet eisen dat u het jaarcontract blijft voortzetten en zal vanaf het moment dat u van Leesland bent overgehevelt naar Heerlijkthuis uw geld terug moeten hebben.
Is Heerlijkthuis onwillig dan kunt u uw bank de opdracht geven tot storneren= het betaalde terug laten storten op uw rekening waarbij u tevens uw bank vraagt om een selectieve blokkade.
Grootvader
Heerlijkthuis.nl is gewoon Leesland BV. Er is alleen een naamsverandering doorgevoerd, daarom blijven de voorwaarden hetzelfde. Leesland is dus niet overgenomen door een ander bedrijf!
Er kunnen altijd wijzigingen plaatsvinden in een map, zoals samenstelling tijdschriften of prijsverhogingen, die niet automatisch betekene dat u per direct kunt opzeggen. U dient (helaas) altijd het lopende jaarcontract af te maken.
Er kunnen altijd wijzigingen plaatsvinden in een map, zoals samenstelling tijdschriften of prijsverhogingen, die niet automatisch betekene dat u per direct kunt opzeggen. U dient (helaas) altijd het lopende jaarcontract af te maken.
klopt met een jaarcontract zit je er eigen aan vast. Als er erchter geen contract is dan mag het gelijk opgezegd worden. Ik zou echter wel hiervoor oppassen...Mijn moeder had ook een leesmap zonder een contract maar moest wel een half jaar periode afmaken omdat ze anders incasso en **** achter zich aan zou krijgen... Ze konden haar niets maken maar ja...Het is wel intimiderend...
-
Hangt er maar vanaf wat de abonnee zoekt.Heerlijkthuis.nl is gewoon Leesland BV. Er is alleen een naamsverandering doorgevoerd, daarom blijven de voorwaarden hetzelfde. Leesland is dus niet overgenomen door een ander bedrijf!
Wanneer er net die bladen uit de map verdwenen, waar de klant het meeste belangstelling voor had, is er weldegelijk iets wezenlijks veranderd.
Wordt bijvoorbeeld een programmablad vervangen door een exemplaar van een andere omroep, dan is dat in mijn ogen geen wezenlijke verandering.
Maar als ineens de ''typische'' vrouwenbladen als viva, libelle en margriet vervangen worden door iets dat daar totaal niet op lijkt, dan is er wel reden om het contract te ontbinden. Je krijgt immers een wezenlijk ander produkt voor je geld.
Ik heb ook veel problemen gehad met Leesland. Kijk maar eens naar de nieuwe huurvoorwaarden. Dan zou je er per 3 maanden vanaf kunnen. Volgens mijn rechtsbijstandverzekering is dat alleen van toepassing op nieuwe leden.
Ik heb mijn map maar laten omzetten naar de goedkoopste houdmap en wacht lijdzaam af totdat mijn abonnementsperiode is beeindigd.
Ik heb mijn map maar laten omzetten naar de goedkoopste houdmap en wacht lijdzaam af totdat mijn abonnementsperiode is beeindigd.
-
Houdmap is toch duurder dan een van een week korter?
-
Met leesland zijn in het verleden vaker problemen geweest omtrent opzeggingen. Ze doen hier erg moeilijk over, ook al sta je in je recht. De meeste mensen zullen zich er immers bij neerleggen als zij zeggen dat het niet kan.
Heb zelf enkele jaren geleden problemen gehad met leesland. Ze voerden voor de tweede keer binnen een jaar tijd een prijsverhoging door. Ik heb toen opgezegd met als reden: eenzijdige wijziging van het contract. Dat is een gegronde reden om het op te zeggen.
Ze begonnen toen ook te dreigen met incasso's en alles. Ik zou de leesmap niet meer krijgen maar moest wel de resterende tijd betalen. Toevallig hadden ze in Radar toen net een oproep over dit bedrijf. Ik heb gebeld, en er is uiteindelijk een item van gemaakt in de uitzending. Ze hebben mijn zaak toen doorgestuurd naar stichting de ombudsman die voor mij heeft bemiddeld. Helaas wilde Leesland nergens van weten, en uiteindelijk heeft St. Ombudsman voorgesteld de rijdende rechter in te schakelen. De regiocoördinator van Leesland ging onmiddelijk akkoord en het onderwerp zou aangeboden worden aan de redactie. Binnen een half uur ging de telefoon echter al weer. Het hoofdkantoor van Leesland zag het toch niet zitten om de procedure in te gaan en heeft het lidmaatschap gewoon beeindigd zonder verdere kosten.
Heb zelf enkele jaren geleden problemen gehad met leesland. Ze voerden voor de tweede keer binnen een jaar tijd een prijsverhoging door. Ik heb toen opgezegd met als reden: eenzijdige wijziging van het contract. Dat is een gegronde reden om het op te zeggen.
Ze begonnen toen ook te dreigen met incasso's en alles. Ik zou de leesmap niet meer krijgen maar moest wel de resterende tijd betalen. Toevallig hadden ze in Radar toen net een oproep over dit bedrijf. Ik heb gebeld, en er is uiteindelijk een item van gemaakt in de uitzending. Ze hebben mijn zaak toen doorgestuurd naar stichting de ombudsman die voor mij heeft bemiddeld. Helaas wilde Leesland nergens van weten, en uiteindelijk heeft St. Ombudsman voorgesteld de rijdende rechter in te schakelen. De regiocoördinator van Leesland ging onmiddelijk akkoord en het onderwerp zou aangeboden worden aan de redactie. Binnen een half uur ging de telefoon echter al weer. Het hoofdkantoor van Leesland zag het toch niet zitten om de procedure in te gaan en heeft het lidmaatschap gewoon beeindigd zonder verdere kosten.
beste mensen
heeft u ook een abonnement bij de leesmap die nu de naam heeft veranderd in HEERLIJK THUIS
bent u het er ook niet mee eens
heeft u ook geprobeerd om hier van verlost te worden
na 7 brieven gedateerd op 16 maart en 100 e -mails gestuurd te hebben krijg ik nu vandaag een telefoontje. waar ik alleen maar op een arrogante toon krijg te horen. dat ik vastzit aan mijn contract.
ik ben het hiermee niet eens want ik heb niet gekozen voor deze bladen,
en de zogenaamde brief van de naamsverandering nooit ontvangen.
mijn vraag aan u
kent u ook deze problemen heeft u ook deze ervaring; stuur mij aub een e-mail hierover.
ik pik dit niet want zo ga je niet met mensen om
er word alleen maar gedreigd met deurwaarders een farsoenlijk gesprek lukt niet HOPELOOS
kunnen we hier gezamelijk iets aan doen ??????
ik ben van plan om dit desnoods tot aan de rechter uit te vechten want dit kan toch echt niet
dit is arrogantie ten top
graag uw reacties hierover
groetjes annemarie
heeft u ook een abonnement bij de leesmap die nu de naam heeft veranderd in HEERLIJK THUIS
bent u het er ook niet mee eens
heeft u ook geprobeerd om hier van verlost te worden
na 7 brieven gedateerd op 16 maart en 100 e -mails gestuurd te hebben krijg ik nu vandaag een telefoontje. waar ik alleen maar op een arrogante toon krijg te horen. dat ik vastzit aan mijn contract.
ik ben het hiermee niet eens want ik heb niet gekozen voor deze bladen,
en de zogenaamde brief van de naamsverandering nooit ontvangen.
mijn vraag aan u
kent u ook deze problemen heeft u ook deze ervaring; stuur mij aub een e-mail hierover.
ik pik dit niet want zo ga je niet met mensen om
er word alleen maar gedreigd met deurwaarders een farsoenlijk gesprek lukt niet HOPELOOS
kunnen we hier gezamelijk iets aan doen ??????
ik ben van plan om dit desnoods tot aan de rechter uit te vechten want dit kan toch echt niet
dit is arrogantie ten top
graag uw reacties hierover
groetjes annemarie
Ook ik probeer het abbonnment op de leesmap heerlijkthuis op te zeggen. En zoals je op de consumenten site kunt lezen gaat het erg moeilijk, en willen ze je een jaar vast houden nadat ze een opzegging van je hebben ontvangen.
Maar op de site van boycot.nu wordt melding gemaakt dat er een gerechtelijke uitspraak is, en dat de rechter besliste dat deze gang van zaken onrechtmatig zou zijn.
Wie weet waar deze uitspraak te vinden is?
Verder is het misschien handig om een fax te sturen, is goedkoper dan aangetekend verturen, en is volgens mij ook rechtsgeldig.
Dus mocht iemand de uitspraak weten te vinden graag reactie.
Bill
Maar op de site van boycot.nu wordt melding gemaakt dat er een gerechtelijke uitspraak is, en dat de rechter besliste dat deze gang van zaken onrechtmatig zou zijn.
Wie weet waar deze uitspraak te vinden is?
Verder is het misschien handig om een fax te sturen, is goedkoper dan aangetekend verturen, en is volgens mij ook rechtsgeldig.
Dus mocht iemand de uitspraak weten te vinden graag reactie.
Bill
beste bill
wij hebben nu boycot.nu ingeschakeld en die behandelen nu onze klacht
dat kost eenmalig 5 euro
wij wachten dit even af
wat hun kunnen bereiken.
misschien kun je hun boycot.nu vragen waar die uitspraak van de rechter is
te vinden
groetjes annemarie
wij hebben nu boycot.nu ingeschakeld en die behandelen nu onze klacht
dat kost eenmalig 5 euro
wij wachten dit even af
wat hun kunnen bereiken.
misschien kun je hun boycot.nu vragen waar die uitspraak van de rechter is
te vinden
groetjes annemarie
ik kwam dit bericht nog tegen, dat de pvda een wetvoorstel heeft ingediend.
Het zou mooi zijn als de leesmap Heerlijkthuis vooruitlopend op een eventuele nieuwe wet de voorwaarden vast aanpst.
PvdA: geen stilzwijgende verlenging abonnementen
De PvdA heeft maandag een nieuw wetsvoorstel ingediend dat consumenten moet beschermen tegen ongewenste stilzwijgende verlenging van abonnementen op onder meer sportscholen, tijdschriften, kranten, autopechdiensten, internet, televisiekabel of boekenclubs.
De PvdA diende eerder zo'n wetsvoorstel in, maar de Kamerleden Ferd Crone en Martijn van Dam hebben hun initiatief aangepast na kritiek van de Raad van State en belanghebbenden. Het komt vaak voor dat bij abonnementen een opzegtermijn geldt die kan duren tot drie maanden, en dat daarna stilzwijgend een verlenging van een jaar plaatsvindt.
De PvdA wil stilzwijgende verlenging met een vol jaar verbieden. Na een eerste contract zou een vervolgcontract maximaal drie maanden mogen gelden, of na het eerste contract volgt een contract voor onbepaalde duur dat steeds na één maand is op te zeggen. Dit geldt voor commerciële bedrijven en niet voor verenigingen.
Bron: ANP
groeten Bill
Het zou mooi zijn als de leesmap Heerlijkthuis vooruitlopend op een eventuele nieuwe wet de voorwaarden vast aanpst.
PvdA: geen stilzwijgende verlenging abonnementen
De PvdA heeft maandag een nieuw wetsvoorstel ingediend dat consumenten moet beschermen tegen ongewenste stilzwijgende verlenging van abonnementen op onder meer sportscholen, tijdschriften, kranten, autopechdiensten, internet, televisiekabel of boekenclubs.
De PvdA diende eerder zo'n wetsvoorstel in, maar de Kamerleden Ferd Crone en Martijn van Dam hebben hun initiatief aangepast na kritiek van de Raad van State en belanghebbenden. Het komt vaak voor dat bij abonnementen een opzegtermijn geldt die kan duren tot drie maanden, en dat daarna stilzwijgend een verlenging van een jaar plaatsvindt.
De PvdA wil stilzwijgende verlenging met een vol jaar verbieden. Na een eerste contract zou een vervolgcontract maximaal drie maanden mogen gelden, of na het eerste contract volgt een contract voor onbepaalde duur dat steeds na één maand is op te zeggen. Dit geldt voor commerciële bedrijven en niet voor verenigingen.
Bron: ANP
groeten Bill
Ik heb nadat ik drie maal een fax heb gestuurd, telf contact opgenomen met heerlijkthuis. En gevraagd waarom ze niet op mijn fax bericht reageren.
Heerlijkthuis vond dat niet nodig omdat ze een brief hadden gestuurd, dat ik het met de brief niet eens was ( beendiding abbonnnement) maakte niet uit.
Een normaal telefoon gesprek is er dan ook niet te voeren want het is arrongantie ten top
Nu hebben wij de leesmap al heel lang, misschien wel 15 jaar.
Ik zou niet eens weten of wij ooit voor een abbonnement hebben getekend.
Is er iemand die het contract wel eens heeft opgevraagd. Want ik krijg de indruk dat ze er een jaar aanplakken, vanaf de datum dat je opzegd.
graag een reactie.
Bill
Heerlijkthuis vond dat niet nodig omdat ze een brief hadden gestuurd, dat ik het met de brief niet eens was ( beendiding abbonnnement) maakte niet uit.
Een normaal telefoon gesprek is er dan ook niet te voeren want het is arrongantie ten top
Nu hebben wij de leesmap al heel lang, misschien wel 15 jaar.
Ik zou niet eens weten of wij ooit voor een abbonnement hebben getekend.
Is er iemand die het contract wel eens heeft opgevraagd. Want ik krijg de indruk dat ze er een jaar aanplakken, vanaf de datum dat je opzegd.
graag een reactie.
Bill
Zelfde probleem gehad. Ook het door mij "getekende" contract opgevraagd. Nooit ontvangen, ook niet na herhaald verzoek.
Gezien dat inmiddels de huurvoorwaarden zijn gewijzigd? Zou alleen van toepassing zijn op nieuwe abonnee's.
Ik heb na vaak bellen eindelijk een keer iemand aan de telefoon gekregen waarmee het sluiten van compromis mogelijk was. ( ook wij waren al 15 jaar lid!). Ik heb nu de map laten omzetten naar de goedkoopste houdmap ( wij hadden de nieuwste map). Scheelt in ieder geval aanzienlijk in de kosten.
Wel de afspraak kunnen maken dat na omzetting naar de houdmap niet opnieuw 1 jaar abonnement start, maar mijn abo afloopt op de eerder afgesproken datum.
Gezien dat inmiddels de huurvoorwaarden zijn gewijzigd? Zou alleen van toepassing zijn op nieuwe abonnee's.
Ik heb na vaak bellen eindelijk een keer iemand aan de telefoon gekregen waarmee het sluiten van compromis mogelijk was. ( ook wij waren al 15 jaar lid!). Ik heb nu de map laten omzetten naar de goedkoopste houdmap ( wij hadden de nieuwste map). Scheelt in ieder geval aanzienlijk in de kosten.
Wel de afspraak kunnen maken dat na omzetting naar de houdmap niet opnieuw 1 jaar abonnement start, maar mijn abo afloopt op de eerder afgesproken datum.
Het gaat mij er om, hoe zit zit dit juridisch, want als zij een stil zwijgende verlenging van een jaar doen, dan zal er toch een begin datum moeten zijn.
Maar ik zal volgende week weer een fax sturen kijken of ik dat boven water kan krijgen.
Bill
Maar ik zal volgende week weer een fax sturen kijken of ik dat boven water kan krijgen.
Bill
Daar valt over te discussieren... het Veronicablad is toch zeer wezenlijk anders dan de EO gids lijkt mij?Wordt bijvoorbeeld een programmablad vervangen door een exemplaar van een andere omroep, dan is dat in mijn ogen geen wezenlijke verandering.
Wat betreft "het getekende contract" nooit ontvangen het volgende:
Leesland/Heerlijkthuis.nl zal de klant altijd vragen om een kopie van zijn contract mee te sturen met de opzegging. Zelf sturen ze geen kopieeen, de klant moet zelf bewijzen dat hij een getekend contract heeft, als je dat niet hebt, plakken ze er gewoon 1 jaar eraan vast. Je moet namelijk 3 maanden voor het einde van het contract opgezegd hebben, ben je 1 dag te laat, dan zit je er weer 1 jaar eraan vast!
Een paar weken geleden heb ik met de leesmap bezorger gesproken en zelf probeert deze beste man zijn best voor de klant te doen, zoals extra bladen erbij te geven (gratis) om de klant toch te behouden. De man zei zelf dat hij vond dat het een slechte zet was geweest om de samenstelling van de map te wijzigen, maar hij kon daar ook niets aan doen. Hij is slechts de bezorger.
In de voorwaarden (stond in de panorama of achterzijde contract) staat dat wijziging van map, andere bezorgdag of prijsverhoging niet direct kan worden opgezegd. Het lopend jaar dient altijd te worden afgemaakt.
Leesland/Heerlijkthuis.nl zal de klant altijd vragen om een kopie van zijn contract mee te sturen met de opzegging. Zelf sturen ze geen kopieeen, de klant moet zelf bewijzen dat hij een getekend contract heeft, als je dat niet hebt, plakken ze er gewoon 1 jaar eraan vast. Je moet namelijk 3 maanden voor het einde van het contract opgezegd hebben, ben je 1 dag te laat, dan zit je er weer 1 jaar eraan vast!
Een paar weken geleden heb ik met de leesmap bezorger gesproken en zelf probeert deze beste man zijn best voor de klant te doen, zoals extra bladen erbij te geven (gratis) om de klant toch te behouden. De man zei zelf dat hij vond dat het een slechte zet was geweest om de samenstelling van de map te wijzigen, maar hij kon daar ook niets aan doen. Hij is slechts de bezorger.
In de voorwaarden (stond in de panorama of achterzijde contract) staat dat wijziging van map, andere bezorgdag of prijsverhoging niet direct kan worden opgezegd. Het lopend jaar dient altijd te worden afgemaakt.
Laatst gewijzigd door Asylum op 20 mei 2007 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Als Heerlijkthuis geen copie wil sturen van het contract, hoe zit dit dan juridsich.
Heerlijthuis zegt in zijn algemene voorwaarden dat er een stilzwijgende verlenging is van een jaar, maar dan heb je toch recht om te weten wanneer je een contract bent aangegaan.
ik heb namelijk de indruk dat dit een willekeur is, als ik het in kijn directe omgeving hoor.
bill
Heerlijthuis zegt in zijn algemene voorwaarden dat er een stilzwijgende verlenging is van een jaar, maar dan heb je toch recht om te weten wanneer je een contract bent aangegaan.
ik heb namelijk de indruk dat dit een willekeur is, als ik het in kijn directe omgeving hoor.
bill
Heerlijkthuis verstrekt maar 1 keer een kopie van het contract en dat is wanneer je als klant het contract tekent. Je krijgt dan de kopie en dat moet je maar goed bewaren. Ben je het kwijt? Dan moet jemaar bewijzen wanneer je het contract bent aangegaan omdat HT geen kopieen stuurt, dus plakken ze er gelijk 1 jaar aan vast.
Ben ook al vanaf 28 maart 2007 bezig met het opzeggen van mijn abonnement bij heerlijkthuis.Heb meerdere malen gevraagd om een copy van mijn ondergetekende contract maar wordt niet gwegeven, kan ook niet want heb nooit iets bij hun ondertekend. Wel bij het Oosten in 1993 daar waren de voorwaarden 104 maanden lid te blijven en verder geen voorwaarden.Heerlijkthuis wil mij ook 2 maal 3 maanden laten betalen,ga hier niet mee accord,Heerlijkthuis geeft niet thuis, wat nu te doen??