Jij geeft de koper de schuld van het zo goedkoop mogelijk willen hebben van een televisietoestel.
In mijn branche valt dat echt op.
Als je dan een offerte maakt, wordt er naar de actieprijzen van Medion gewezen en willen de mensen die prijzen ook.
Bovendien: transportkosten horen binnen de garantietermijn gewoon voor kosten van de leverancier dan wel fabrikant te komen. Jij houdt er, zoals iedereen hier weet, heel eigen leveringsvoorwaarden op na, maar ik heb met al mijn apparatuur, voor zover daar iets mis mee was binnen de garantietermijn, nooit transportkosten betaald. En dat is niet omdat ik toevallig geluk had, zo hoort het te zijn.
Over de transportkosten van de winkelier naar de fabrikant wel.
Ik dacht echt dat de kosten van de klant naar de winkelier dat die voor rekening kwamen van de klant.
Ik stuur nooit iets op naar de klanten en de klanten ook niet naar mij.
Ik haal de spullen op bij de klanten, of de klanten brengen het naar mij.
Dus de transportkosten vanaf de klant naar mij toe komen nooit voor.
Natuurlijk kan iets binnen enkele dagen na aankoop al stuk gaan. Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat dat de koper te verwijten is. Kan ie dat niet, dan dient ie binnen 6 maanden de koper op een van de boven beschreven manieren tegemoet te komen, Dat is geen vrijblijvend iets, dat is een wettelijke bepaling. Maar jij geeft er vermoedelijk weer een eigen draai aan.
Daar geef ik geen eigen draai aan, zo zeg ik het ook de hele tijd.
Tot 6 maanden na de aankoop moet de verkoper met het bewijs komen, na de 6 maanden na aankoop moet de koper met het bewijs komen. Dat zeg ik al de gehele tijd.
Ja, ik weet het, jouw spullen worden allemaal op maat gemaakt, en dan is heel moeilijk te bepalen hoe dat nou zit met garantie enzo.
Niet moeilijk, gewoon 3 jaar garantie op de desktop computers.
Niet op de software.
Ik lever de systemen goed werkend af, maar als de mensen spyware of virussen op hun systemen hebben, moeten ze gewoon voor het herstel betalen.
Nou, zo moeilijk is het niet, ook bij jou mag de koper verwachten dat de bij jou gekochte spullen in orde zijn, en minimaal 6 maanden probleemloos zullen functioneren.
Als jij ervoor zorgt dat je goede componenten gebruikt, die binnen de configuratie ook nog eens op elkaar zijn afgestemd, dan valt jou weinig te verwijten.
Ik stel de systemen met hele grote zorg samen.
Waar ik met het volgende bedoel:
Volgens steeds meer mensen moet er nog een puntje bij:
5. De verkoper dient je de garantie te geven dat het product zeker in een x tijd zeker niet defect zal gaan.
is het volgende:
De consument krijgt een garantie. Mocht er in die periode iets kapot gaan wat gerelateerd is aan fabricage of montagefouten, dan wordt het product in die garantieperiode kosteloos vervangen.
Dat kan 1 jaar zijn of 3 jaar.
Dus op de desktopsystemen zit 3 jaar garantie. Dus als de computer kapot gaat, dan wordt het defecte onderdeel gratis vervangen.
Die garantie van 3 jaar wilt dus
NIET zeggen dat de computer in die 3 jaar niet kapot
KAN gaan.
En wat sommige consumenten willen is dat ik de keiharde garantie geef dat de computer
NIET KAPOT ZAL GAAN in die 3 jaar.
En die garantie krijg je niet. Nooit niet.
Domweg omdat ik dat niet in de hand heb. Je kunt het niet voorkomen.
Dus de computer KAN in die 3 jaar wel degelijk kapot gaan.
Dat bedoelde ik ermee.