in 2004 kreeg ik een boete voor het niet dragen van een autogordel, mijn vader heeft toen die vordering voor mij overgemaakt. Door een fout in de rekeningnummer is het bedrag gestorneerd.
Afgelopen november kreeg ik een deurwaarder aan de deur van Flanderijn & Eck. Ik heb ze toen opgebeld dat het al betaald was. Toen ik dus de afschriften ging opzoeken van mijn pa bleek dat het gestorneerd was. Ik heb toen een betreg afgesproken. van 35 euro per maand ik had nl net een kind gekregen en had geen baan meer. het bedrag was inmiddels van 45euro naar 225,84 gegaan!
Ik loste netjes af. Eind feb krege ik telefoon of ik wilde opbellen. Ik belde ze terug en ze vertelden me dat de betreg niet door kon gaan omdat de vordering verjaard. Ik moest toen voor 16 april alles betaald hebben. ik ging daarmee accoord wetende dat de kinderbijslag eind maart gestort zou worden en ik per 6maart weer een baan had waardoor ik alles in 1x kon aflossen.
Nu kreeg ik v orige week een brief dat ik voor 30maart moest betalen. Ik belde hun op voor informatie, ik kreeg toen een jongeman aan de telefoon die ontzettend onbeschoft was en zei dat als ik niet voor de 30ste betaal dat ik opgepakt word door de politie, ik zei dat ik op mn voicemail het bericht had dat ik vor de 16 april moest betalen. Die man zei toen kom maar langs en laat het horen want ik weet zeker dat u liegt. ik kon die dag niet langskomen ivm werk en toen heeft hij de verbinding verbroken.
Wat moet ik hier nu mee?
is het
1/ redelijk dat het bedrag 5x zo hoog word EN
mogen zij de termijn steeds veranderen als ik dingen op schrift heb?
Ik wil het wel betalen maar mijn salaris word de 30ste gestort en kinderbijslag de 2e.