LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door alfatrion »

kanovaarder schreef:In dat laatste geval heeft u 7 (werk)dagen bedenktijd en kunt u binnen die tijd zonder opgave van redenen het scherm terug sturen en uw geld terug krijgen.

In dat geval geldt ook dat de overeenkomst gedagtekend moet zijn bij de Kamer van Koophandel (Rotterdam= ingeschreven).
Wanneer dat (nog) niet is gebeurt dan gaan die 7 dagen pas in op het moment dat er gedagtekend is.
Dat is geen vereiste. Wel moet de consument over de 7 werkdagen worden informeerd, de identiteit en adres van de leverancier en een aantal andere zaken. Tot het moment dat hier aan is voldaan geld een termijn van drie maanden.
kanovaarder schreef:Binnen de garantietermijn mag een scherm ook niet meer dan drie keer voor reparatie aangeboden en gerepareert zijn. Als blijkt dat na deze derde "reparatie"het product nog steeds de fouten bezit dan mag u de overeenkomst ontbinden en uw geld terug vragen of alsnog een vergelijkbaar scherm zonder fouten eisen.
De consument kan de koop ontbinden wanneer na de reparatie / vervanging de defecten nog altijd aanwezig zijn.
de Mol schreef:"Paradigit biedt u een aanmerkelijk betere garantie op alle TFT-monitoren uit ons assortiment. Indien het beeldscherm één of meer defecte pixels en/of drie of meer defecte subpixels vertoont, bieden wij u de mogelijkheid de monitor te retourneren of om te ruilen binnen 7 kalenderdagen na aanschaf, in de originele verpakking en met aankoopbewijs. Na deze 7 kalenderdagen geldt de fabrieksgarantie (afhankelijk van het model onsite of carry-in). Test thuis dan ook direct na aanschaf de monitor om -indien nodig- van deze unieke garantieregeling gebruik te kunnen maken!"
Deze fabrieksgarantie wordt vermoedelijk niet van te voren aan de consument gemeld. Dan heb je als consument twee maanden de tijd om dergelijke gebreken te claimen bij de winkelier nadat nadat je deze hebt ontdenkt.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Je bent gewoon een webwinkel en je moet aan de regels van wet koop op afstand houden.
Ik ben geen webwinkel :? en de Completer ook niet. Je kan uiteraard wel via hun website bestellen.

Afbeelding
Ik ben geen webwinkel en daarom zijn die regels bij mij dan ook niet van toepassing.
Je hebt ook nog een winkel? :lol:
Liever een betweter dan een gladde verkoper!
Pff, wat een logica. Lijkt wel Belgisch :roll:

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

kanovaarder schreef:
In dat laatste geval heeft u 7 (werk)dagen bedenktijd en kunt u binnen die tijd zonder opgave van redenen het scherm terug sturen en uw geld terug krijgen.

In dat geval geldt ook dat de overeenkomst gedagtekend moet zijn bij de Kamer van Koophandel (Rotterdam= ingeschreven).
Wanneer dat (nog) niet is gebeurt dan gaan die 7 dagen pas in op het moment dat er gedagtekend is.

Dat is geen vereiste. Wel moet de consument over de 7 werkdagen worden informeerd, de identiteit en adres van de leverancier en een aantal andere zaken. Tot het moment dat hier aan is voldaan geld een termijn van drie maanden.
Dus je wilt ermee zeggen dat de consument een bedenktijd heeft van 3 maanden? :?: :?: :?:

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

:lol:

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dacht het niet.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Wat dacht je nou niet?

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat de consument een bedenktijd heeft van 3 maanden.


Als een winkelier een monitor levert en hij geeft aan dat er 2 kapotte complete pixels (wit, zwart) en/of 5 kapotte subpixels (rood,groen, blauw) in het scherm mogen zitten voordat er overgegaan wordt tot vervanging (en dan ook nog alleen in de garantieperiode), en je krijgt als consument het scherm en er gaan 2 complete of 4 subpixels kapot, dan heb je dat maar te accepteren.

Het is niet zo dat je als de winkelier voor de verkoop je hierop gewezen heeft en je ontdekt defecte pixels, dat je dan recht hebt op een nieuw scherm. Het is dus niet zo dat je dan een zero-defect pixel scherm mag eisen.

Geeft de winkelier voor de verkoop niet aan dat er defecte pixels mogen en kunnen optreden, dan geldt er wel een zero-defect pixel.

Dus die zero-defect pixel garantie is géén recht.
In dat geval geldt ook dat de overeenkomst gedagtekend moet zijn bij de Kamer van Koophandel (Rotterdam= ingeschreven).
Wanneer dat (nog) niet is gebeurt dan gaan die 7 dagen pas in op het moment dat er gedagtekend is.
Waar dit op slaat is me een raadsel.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Nou jouw redenatie klopt ook niet "ikbenik" Sony is bij z'n PSP al afgestapt van het aantal (6) defecte pixels, en ruilt tegenwoordig zondermeer om!

Als je m'n verhaal goed gelezen had, had je ook geweten dat niet iedere winkelier zo'n asociale regel erop na houdt, bijv. Paradigit niet.
Schijnbaar heb je ook niet gelezen dat ik door de winkelier van de "Completer" helemaal nergens op gewezen ben. Niet op het aantal defecte pixels dat de monitor mag hebben, noch op de pixelgarantie.

Daarbij heeft men mij het recht op "tevredenheidsgarantie" ontnomen.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is eigenlijk heel simpel:

Als een winkelier niet aangeeft dat er defecte pixels in het scherm mogen zitten, heb je als klant zijnde altijd het recht op een pixel defectvrije scherm.

Als de winkelier dit wel aangegeven heeft, dan mogen er dan wel degelijk pixelfouten in zitten.


Simpeler kan het niet.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Mooi he... Weet jij nog wel zeker dat je een NIEUWE PSP bij de bart smit koopt? (of denk je dat sony elke PSP met een defecte pixel in de vuilnisbak dumpt.... :wink: )

16again
Berichten: 16139
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door 16again »

Wat mij het meest verbaast.....

Je kan blijkbaar achteraf garantie bijkopen tegen defecte pixels. Dit is hetzelfde als een huis pas verzekeren zodra er brand is uitgebroken.

@D1RK
Je hebt korting gekregen voor 4 dode pixels, niet voor 9.
Het product moet gewoon aan de conformiteitseis voldoen, in jouw geval betekent dat 4 dode pixels

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Je kan blijkbaar achteraf garantie bijkopen tegen defecte pixels.
Heel slim van Completer: ze vangen nog eens een paar tientjes en geven de defecte monitor aan de volgende argeloze koper. Die komt er weer mee terug naar de winkel, wordt ook gevraagd om garantie bij te kopen, enz. :wink:

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Inieder geval is er nu naar mij een aanbod gedaan door de Completer.
Ik kan de monitor retouneren en m'n geld terugkrijgen :lol:

Kijk als men dat nu direct al als antwoord had gegeven, dan was deze hele discussie er niet geweest. Had mij en hun geen tijd gekost.

Ik denk dat men inmiddels begrepen heeft dat ik mij niet "zomaar" laat afschepen, want ik had deze discussie met hun nog heel lang kunnen gaan voeren. In dit soort onderhandelingen ben ik keihard!:twisted:

Kijk en als, knakkers zoals "ikbenik" en mvdbosch enz nu eens hun "bek" optrekken en zich niet laten afschepen zijn we snel van dit soort onzin af. Slap kletsen is makkelijk!

De monitor gaat maandag netjes ingepakt, compleet en onbeschadigd terug . Daarna ga ik maar ff door naar Paradigit om een andere te kopen:lol:


Behalve "ikbenik" en "mvdbosch" dank ik de rest die aan deze thread hebben deelgenomen en met mij meegedacht hebben :wink:

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mooi he... Weet jij nog wel zeker dat je een NIEUWE PSP bij de bart smit koopt? (of denk je dat sony elke PSP met een defecte pixel in de vuilnisbak dumpt....
Als de fabrikant vindt dat er een paar defecte pixels mogen zijn, dan moet je niet de winkelier op aanspreken dat je geen defecte pixels wilt.

Want als de fabrikant dan stug volhoudt, zit de winkelier wel met een behoorlijke schadepost.

En de producteigenschappen worden nu eenmaal door de fabrikant bepaald en door niemand anders.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Want als de fabrikant dan stug volhoudt, zit de winkelier wel met een behoorlijke schadepost.
Ik krijg er tranen van in m'n ogen "ikbenik" :roll:

Het welzijn van de winkelier interesseert mij niet en zeker niet als die mij 35 euro lichter probeert te maken.

In principe is deze discussie voor mij gesloten.

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het welzijn van de winkelier interesseert mij niet en zeker niet als die mij 35 euro lichter probeert te maken.
Als de consument totaal geen begrip heeft voor de winkelier en ook geen moer intereseerd in zijn welzijn, dan geldt dat voor de winkelier hetzelfde.

Dus als winkelier zijnde ben ik dan ook niet geintereseerd in het welzijn van de klanten en mogen de klanten mooi dokken!

Waarom hoeft de consument geen rekening te houden met de winkelier, maar de winkelier wel met de consument? :?: (kots)

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is dus niet zo dat de winkelier steeds rekening moet houden met de consument, terwijl die dezelfde consument steeds dan over de winkelier heenloopt. Want dat gebeurd dat dan wel.

Als de winkelier aangegeven heeft dat er fouten in het scherm mogen optreden, heb je dat als consument gewoon te nemen.

Geeft de winkelier dat niet aan, dan geldt automatisch dat er geen fouten in het scherm mogen zitten. Gebeurd dat wel, dan mag je een scherm eisen waarin geen fouten zitten. In de garantieperiode mag er dan geen kosten in rekening gebracht worden.

En even over die pixel garantie.

Je moet vaak daarvoor betalen.
Logisch, omdat de fabrikanten vaak een afpraak hanteren waarin er wel fouten mogen voorkomen.

Als je dat als consument niet wilt, zitten daar extra kosten aan verbonden.

En zoals deMol al aangeeft, willen steeds meer mensen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Als de consumenten beginnen te zeuren, dan worden gewoon alle kosten in rekening gebracht.
De winkelieren zijn al te lang te vrijgevig geweest.

Wij werken niet op vrijwillige basis.
Als je dat niet intereseerd, dan des te meer reden dat je gewoon moet betalen.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door opa60 »

ik ben ik: omdat jij moet vreten van de consument

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wij kunnen niet alles gratis wegdoen.

En veel zaken kosten gewoon geld.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

[offtopic]
ikbenik
[/offtopic]

Gesloten