Hoe moet ik dit regelen? (bril kapot gemaakt)
Geplaatst: 31 mar 2007 13:47
Hallo mensen,
ik heb een paar weken terug perongeluk een bril kapot gemaakt van een meisje uit mn klas. We waren aan het sporten, zij heeft haar bril op de grond neer gelegd en op een gegeven moment kom ik naar haar toe rennen en stap dus perongeluk op haar bril. Ik had ook geen idee dat ze die daar had neergelegd. Ik schrok best wel en deed het natuurlijk niet express. Haar montuur was helemaal verbogen, de glazen waren nog heel. Ik heb toen gezegd dat als ik (mee-)moest betalen ze het me moest laten weten.
Vandaag kreeg ik een mailtje van haar waarin stond dat de bril terug is gebogen maar ze durfden het bij de optiek niet aan om em helemaal terug te buigen want dan zou die breken.
Nu is ze van plan om een nieuwe bril te nemen;
"Ik zit nu dan te overwegen om een nieuwe bril te nemen, want het glas dat ik zou moeten vervangen, dat kost de helft van de bril (€37,50). "
Nu wil ze dit samen met mij via de verzekering regelen maar aangezien ik weinig verstand heb van die zaken en brillen weet ik niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. De vrouw van de optiek zei ook nog tegen haar dat als we dit via de verzekering regelen er geen no claim gedoe van afgaat ofzo?...
Oke, wat ik dus wel vragen...hoe moet ik dit aanpakken? Denken jullie dat ik straks best veel moet betalen of regelt de verzekering het voor me?
Ik weet wel dat de glazen niet kapot waren dus die hoef ik dan toch niet te vergoeden?
Ik hoop in elk geval dat er iemand is die hier wat meer van af weet, natuurlijk zal ik ook ff contact opnemen met mijn zorgverzekeraar.
Alvast bedankt !
ik heb een paar weken terug perongeluk een bril kapot gemaakt van een meisje uit mn klas. We waren aan het sporten, zij heeft haar bril op de grond neer gelegd en op een gegeven moment kom ik naar haar toe rennen en stap dus perongeluk op haar bril. Ik had ook geen idee dat ze die daar had neergelegd. Ik schrok best wel en deed het natuurlijk niet express. Haar montuur was helemaal verbogen, de glazen waren nog heel. Ik heb toen gezegd dat als ik (mee-)moest betalen ze het me moest laten weten.
Vandaag kreeg ik een mailtje van haar waarin stond dat de bril terug is gebogen maar ze durfden het bij de optiek niet aan om em helemaal terug te buigen want dan zou die breken.
Nu is ze van plan om een nieuwe bril te nemen;
"Ik zit nu dan te overwegen om een nieuwe bril te nemen, want het glas dat ik zou moeten vervangen, dat kost de helft van de bril (€37,50). "
Nu wil ze dit samen met mij via de verzekering regelen maar aangezien ik weinig verstand heb van die zaken en brillen weet ik niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. De vrouw van de optiek zei ook nog tegen haar dat als we dit via de verzekering regelen er geen no claim gedoe van afgaat ofzo?...
Oke, wat ik dus wel vragen...hoe moet ik dit aanpakken? Denken jullie dat ik straks best veel moet betalen of regelt de verzekering het voor me?
Ik weet wel dat de glazen niet kapot waren dus die hoef ik dan toch niet te vergoeden?
Ik hoop in elk geval dat er iemand is die hier wat meer van af weet, natuurlijk zal ik ook ff contact opnemen met mijn zorgverzekeraar.
Alvast bedankt !