LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Martha1004
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2007 19:11

Tele 2

Ongelezen bericht door Martha1004 »

Wie heeft er nog meer ervaring met het overstappen van KPN telefonie naar Tele 2? Ik probeer al sinds 5 december j.l. over te stappen, maar Tele 2 zegt dat de KPN mijn telefoonnummer niet vrij wil geven. Al 4 maanden bel ik met Tele 2 en ze beloven iedere keer dat het wordt opgelost. Het enige wat is opgelost is dat ik sinds 3 maart eindelijk wel internet verbinding heb (aangevraagd in de 1e week van januari). Ondertussen haalt de KPN nog steeds de (hoge) telefoononkosten van mijn rekening. Ik ben bang dat Tele 2 straks ook geld van mijn rekening haalt. Wat voor rechten heb ik als ik die rekening niet betaal? We zijn al 4 maanden verder en dat voor een woning waarin ik tot hooguit volgend jaar kerst blijf wonen. Precies de 2 jaar die Tele 2 verplicht stelde.... Kan ik onder Tele 2 uit?

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door pruppie »

Misschien een stomme vraag, maar heeft Tele2 (of KPN) je verteld waarom je KPN nummer niet wordt vrijgegeven? Is je KPN nummer misschien nog niet contractvrij? Of kan het zijn dat bepaalde persoonsgegevens niet overeen komen (bv de spelling van de achternaam, initialen, geboortedatum etc)

In een van die gevallen kan het namelijk heel goed zo zijn dat KPN idd het nummer niet vrijgeeft, dan kan Tele2 er ook niets aan doen.

Wat betreft het niet betalen van de rekening; niet doen! Door niet te betalen haal je jezelf waarschijnlijk alleen een heleboel ellende en extra kosten op je nek, met een beetje pech zelfs incasso problemen en negatieve bkr registratie. Betaal de rekening en schrijf eventueel een nette klachtenbrief, de meeste bedrijven zullen dan echt wel bereid zijn om je tegemoet te komen.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik ben ook overgestapt van KPN naar Tele2 en bij mij hebben ze het uitstekend gedaan en het werkt perfect. Als KPN het nummer niet wil vrijgeven kan Tele2 daar niks aan doen en moet je bij KPN informeren waarom ze het nummer niet of nog niet vrijgeven. Je weet dan precies de reden waarom en kan dan stappen ondernemen. Zolang je via KPN belt zal Tele2 niks voor het bellen in rekening brengen, maar wachten tot het nummer overgezet kan worden. Eerst de reden uitzoeken.

Gesloten