Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik bij de firma Montel een bankstel (2 + 2,5 zits) gekocht. Binnen het jaar begon de vulling van de zitting van de 2,5-zits bank te verzakken. Deze is toen keurig door de monteur van “De Meubelman” opnieuw gelijmd. Hij zei direct dat dit een vaker voorkomend probleem was doordat tijdens de fabrikage onvoldoende lijm wordt gebruikt. Ik heb hem toen ook gevraagd om de 2-zits bank ook te doen, maar dat kon hij niet doen. Twee jaar na aankoop begon ook de vulling van de zitting van de 2-zits bank te verzakken. Hetzelfde euvel, maar omdat de 2-zits bank nauwelijks gebruikt wordt kwam toen pas de in mijn ogen “fabrikage fout” aan het licht. Door de afbouwende garantieregeling van de Meubelman moet ik 2/3 van de kosten betalen.
Na veel correspondentie, waarin ik van mening ben dat de repartie kostenloos zouden moeten zijn, is er een “patstelling” ontstaan.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
Sta ik in mijn recht ?
Heel graag een reactie gevraagd. Bij voorbaat dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankstel Montel
Re: Bankstel Montel
Stel zelf voor om 1/3 te vergoeden, en geef aan dat je bij geen accoord deze zaak zal voorleggen aan de geschillencommissie, waarbij je o.a. een beroep zal doen op zowel fabricagefout als op de wettelijke conformiteitseis.
Doordat de te verwachten levensduur langer dan 3 jaar is, kan je meer vergoed krijgen dan de 1/3 volgens CBW voorwaarden.
Doordat de te verwachten levensduur langer dan 3 jaar is, kan je meer vergoed krijgen dan de 1/3 volgens CBW voorwaarden.