Pagina 1 van 1

betrouwbaarheid rekening mobiel, i-mode

Geplaatst: 02 apr 2007 13:02
door Harry Esveld
Hoi

Doordat ik iemand wilde bellen kwam ik erachter dat mijn telefoon voor het uitgaande verkeer geblokkeerd bleek te zijn(sms, bellen). Klantenservice gebeld, bleek dat er een rekening te zijn van ruim 19mb, een keer 10 mb en één keer 9 mb aan dataverkeer via I-mode. Ruim 200euro. Mijn telefoon houd het ook netjes bij, totaal staat op slechts 3,9 mb.
Hoewel ik wel van imode gebruik heb gemaakt kan het totaal nooit 19 mb zijn.
De afdeling adminstratie gaf aan uit voorzorg de telefoon voor het uitgaande verkeer af te sluiten. Het had immers ook gestolen kunnen zijn. Wel gaf de heer in kwestie aan er goed aan te doen bezwaar aan te tekenen tegen de rekening omdat er in dezelfde periode meer mensen waren geweest die na gebruik van i-mode een enorme rekening kregen en dus uit voorzorg werden afgesloten. Mijn reactie daarop: dus dan kan ik eigenlijk wel veronderstellen dat er iets mis is met de software die het dataverkeer bijhoudt? Die beste man gaf aan: dat zou best mogelijk kunnen zijn. Hij gaf verder aan dat het verstandig zou zijn om voorlopig geen imode te gebruiken!

Mijn vraag op dit forum:
-zijn er mensen bekend met "woekerrekeningen" dmv imode. kpn/hi?
-hoe betrouwbaar is de software die het telefoonverkeer bijhoudt en zorgt voor de rekeningen?
-nu moet ik bewijzen dat ik niet zoveel verbruikt heb, gezien mijn vorige rekeningen, en wat mijn telefoon bijhoudt is dat niet zo moeilijk, maar is dit niet de omgekeerde wereld? Ik bedoel zou kpn/hi zelf niet op eigen beweging deze fout moeten terugdraaien?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Re: betrouwbaarheid rekening mobiel, i-mode

Geplaatst: 02 apr 2007 19:17
door pruppie
Tja, of kpn dit terug moet draaien is de vraag. Eerst moet blijken of er een fout is gemaakt. Als dat het geval is, moet nog blijken wáár de fout is gemaakt. De kosten die worden gemaakt worden vastgesteld nav het verbruik met je simkaart. Aantonen aan de hand van je toestel is daardoor waarschijnlijk niet mogelijk, wie kan namelijk garanderen dat je sim niet in een ander toestel is gebruikt? En als dat al kan worden aangetoond, moet ook nog zeker zijn dat de software van jouw toestel het gprsverkeer daadwerkelijk goed bijhoudt, er zijn namelijk wel vaker problemen geweest met gprs-tellers in toestellen.

Let wel; ik zeg absoluut NIET dat jij geen gelijk hebt... ik ben echter bang dat je zal moeten wachten op je factuur en dat je daarna meteen contact moet opnemen met de klantenservice en/of afdeling facturatie. Leg je probleem daar voor, als het een probleem in de centrales van KPN is zal dit snel genoeg blijken... en met de negatieve publiciteit die ze de laatste tijd al hebben gehad kan ik me niet voorstellen dat ze een eigen fout -als het dat is- niet zullen herstellen. Succes!