LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarders en Incasso bureaus die de zaak lopen te flessen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jackx

Deurwaarders en Incasso bureaus die de zaak lopen te flessen

Ongelezen bericht door jackx »

Ik heb nu al 2 keer meegemaakt in korte tijd dat er geen herinnering gestuurd wordt maar dat er direct een deurwaarder wordt ingeschakeld. Het gevolg is torenhoge kosten. B.v. meer dan 200 € op een bedrag van 500 €. Dit zelfs al op vrij korte termijn na het verlopen van de vervaldatum. b.v. ZPP Waalwijk doet zaken met deurwaarders kantoor De Laat Waalwijk die geen enkel normbesef heeft en paraciteerd op dit soort probleempjes.

Ik stel aan iedereen voor om deze rekeningen niet te betalen en om het te melden bij Radar en andere instanties. Vooral nu de overheid zich hier ook eindelijk mee gaat bemoeien.
Laatst gewijzigd door jackx op 03 apr 2007 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V

Re: Deurwaarders en Incasso bureaus die de zaak lopen te flessen

Ongelezen bericht door Walter van V »

als dit in hun betalingsvoorwaarden staat kan dit gewoon. Een bedrijf is tegenwoordig zeker niet meer zomaar verplicht 1 of 2 herinneringen te versturen. Vaak hangt het ook nog eens af van de hoogte van het bedrag wat nog openstaat.

De laatste jaren is men hard bezig de uit onderzoek gebleken zeer slechte betalingsmoraal in nederland aan te pakken.
http://www.verkoopsucces.nl/columns/109

jackx

Re: Deurwaarders en Incasso bureaus die de zaak lopen te flessen

Ongelezen bericht door jackx »

Het betalingsmoraal aanpakken mag maar doe dat dan met enig respect en moraal. Bovendien gaan wetten gelukkig nog boven regels en voorwaarden die bedrijven zelf stellen. Het gaat bij mijn voorbeeld over een bedrag van meer dan € 200 kosten terwijl de factuur rond de € 500 was. Dus heel wat meer dan de wet voorsteld. Dus de verwijzing in je link maakt direct het probleem duidelijk. Dank je daarvoor.

Ik ben blij dat het moraal van de deurwaarders een goed onder de loep genomen word. Want in het algemeen zijn het moreelloze zakkevullers zonder normbesef en over de rug van iemand problemen. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan wanbetalers.

Gesloten