Tiscali Mails Verdwijnen
Geplaatst: 05 apr 2007 00:00
Bij Tiscali is het zo dat men vele mails niet bij de geadresseerde bezorgt. O.a. de mail met de aanmeldingsgegevens voor de Radar Forum Site kwam niet bij me aan. Ook heb ik als mails met bevestigingen van boekingen van vliegtickets bijvoorbeeld bij Singapore Airlines nooit ontvangen. Ook inschrijfmails bij forums van bijvoorbeeld Tweakers, en Geochaching.com zijn nooit bij me aangekomen. Ik heb uiteindelijk een gratis account aangemaakt bij Live.nl om me bij dit soort forums alsnog te kunnen aanmelden.
Tiscali's helpdesk beweert dat het komt doordat deze sites mails versturen met een niet verifieerbaar afzender adres. Deze mails worden door Tiscali geblokkeerd, en niet naar de eindgebruiker doorgestuurd. Het komt ook niet in het spamfilter terecht, je krijgt gewoon de mail helemaal op geen enkele manier via Tiscali binnen.
Ik kopieer hieronder de reaktie van Tiscali. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en of Tiscali op een of andere manier op andere gedachten is te brengen. Het is mij onmogelijk om al dit soort sites op mijn eentje te benaderen, zoals Tiscali suggereert, om hen op de door Tiscali vermeende fout te wijzen.
Groet, Hans
Reaktie Tiscali:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 04-12-2006 met ticketnummer 567604. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.
ook gerenomeerde bedrijven dienen zich te houden aan de internationale afspraken die gelden voor in het inrichten van mail servers.
het komt er in het kort op neer dat een afzend mail adres gecontroleerd moet kunnen worden door onze mail server , als dit niet mogelijk is dan zal de mail terug naar afzender worden gestuurd met de mededeling dat zijn of haar mail adres niet geverifeerd kan worden
dit is internationaal afgesproken om b.v spam en andere misbruik vormen te kunnen bestrijden , dat er partijen zijn in de wereld die zich niet houden aan deze afspraken is spijtig maar wij houden er ons wel aan , ook als dat betekend dat sommige mailtjes om deze reden niet bij onze klanten aankomen
Tiscali's helpdesk beweert dat het komt doordat deze sites mails versturen met een niet verifieerbaar afzender adres. Deze mails worden door Tiscali geblokkeerd, en niet naar de eindgebruiker doorgestuurd. Het komt ook niet in het spamfilter terecht, je krijgt gewoon de mail helemaal op geen enkele manier via Tiscali binnen.
Ik kopieer hieronder de reaktie van Tiscali. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en of Tiscali op een of andere manier op andere gedachten is te brengen. Het is mij onmogelijk om al dit soort sites op mijn eentje te benaderen, zoals Tiscali suggereert, om hen op de door Tiscali vermeende fout te wijzen.
Groet, Hans
Reaktie Tiscali:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 04-12-2006 met ticketnummer 567604. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.
ook gerenomeerde bedrijven dienen zich te houden aan de internationale afspraken die gelden voor in het inrichten van mail servers.
het komt er in het kort op neer dat een afzend mail adres gecontroleerd moet kunnen worden door onze mail server , als dit niet mogelijk is dan zal de mail terug naar afzender worden gestuurd met de mededeling dat zijn of haar mail adres niet geverifeerd kan worden
dit is internationaal afgesproken om b.v spam en andere misbruik vormen te kunnen bestrijden , dat er partijen zijn in de wereld die zich niet houden aan deze afspraken is spijtig maar wij houden er ons wel aan , ook als dat betekend dat sommige mailtjes om deze reden niet bij onze klanten aankomen