LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NRE Inkasso unie ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nre en inkasso
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:18

NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door nre en inkasso »

In juli 2005 verhuisd, in bijzijn van makelaar en nieuwe bewoner energiestanden opgenomen en doorgegeven. NRE blijft afschrijven, wij blijven terugboeken. Eindelijk, na heel veel telefoontjes krijgen wij op 20 april 2006 (!) een slotafrekening uithuizing.
Op 3 april 2006 wordt er wederom een bedrag van 791,83 van onze rekening afgeschreven. Na wat mails over en weer wordt bevestigd dat onze aanmelding op terugwerkende kracht is gerealiseerd per 15-07-2005 (onze verhuisdatum).
Op 28 september 2006 ontvangen wij een aanmaning van de Inkasso Unie Eindhoven; of we maar 862,32 willen overmaken; nee dus. Bijgesloten specificatie geeft aan dat het gaat om openstaande bedragen van 16-09-2005, 16-11-2005, 19-11-2005, 06-12-2005, 3-1-2006, 16-12-2005, 16-1-2006, 16-2-2006 en 16-3-2006 (!).
Op 17 november 2006 ontvangen wij een mail van de Inkasso Unie, na aandringen van ons, met excuses dat zij ons ten onrechte hebben aangemaand en dossier op verzoek van cliente is geannuleerd.
Eindelijk opgelost?! Welnee,
op 29 maart 2007 ontvangen wij wederom een brief van de Inkasso Unie, in perfect Spaans gesteld (?!) dat we 828,88 moeten overmaken t.b.v. NRE
Inmiddels is het 5 april, na een woest telefoontje van mij (wederom) naar Inkasso Unie heb ik brief en excuus mail van 17 november van Inkasso Unie gemaild, maar tot op heden geen enkele reactie ... :twisted:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Inkasso-Uniet reageert niet op E-mail vanwege de wet op privacy

*Jolanda*
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2007 20:46

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Voorschotten worden in rekening gebracht tot de eindnota is opgemaakt. Teveel betaalde voorschotten worden daar ook weer op verrekend. Terugboeken is dan ook niet aan te raden, de betalingsverplichting van de voorschotten blijft bestaan. De eindnota moet gebaseerd zijn op de datum en meterstanden van de sleuteloverdracht en hier moeten ook alle voorschotten die in rekening gebracht zijn meegenomen zijn. Aanmaankosten en dergelijke over die voorschotten zijn helaas wel terecht....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,
Inkasso-Uniet reageert niet op E-mail vanwege de wet op privacy
U bent weer aan het confabuleren.

nre en inkasso
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:18

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door nre en inkasso »

Inkasso Unie vroeg mij zelf om via mail de mail van 17 november terug te mailen, dus lijkt me dan helemaal van de gekke als ze daar niet meer op zouden reageren

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door puma73 »

Negeer de opmerking van chanmaster, dit figuur zet hier wel vaker onzin neer en zet op die manier mensen op het verkeerde been.

MAXIEM

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
@chanmaster,

Quote:
Inkasso-Uniet reageert niet op E-mail vanwege de wet op privacy

U bent weer aan het confabuleren.
confabuleren is: samenweefsel van valse mededelingen opdissen. :wink:

Collegiale groet, Maxiem.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: NRE Inkasso unie ellende

Ongelezen bericht door Ron58 »

confabuleren is: samenweefsel van valse mededelingen opdissen.
Ik kende het woord helemaal niet, maar aangezien het over onze "vriend" Chanmaster ging had ik de betekenis al geraden, dat kon niet missen :lol:

Gesloten