LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongehoorde prijsverhoging Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gripgrap
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2007 21:55

Ongehoorde prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gripgrap »

20 maart bericht ontvangen dat de prijs van het Set Top Box-pakket verhoogd wordt van € 39,95 naar € 49,95. Leuk verrekend tot een klein prijsverhoginkje van € 0,83 per maand. Argument: de markt is sterk in beweging met als gevolg stijgende prijzen.

Daar valt wel het een en ander op te zeggen:
1. Slecht argument want in marketingtermen betekent een markt die in beweging is grotere concurrentie dus juist dalende prijzen.
2. Canal Digitaal is op haar terrein monopolist en dat misbruiken ze nu
3. Die prijsverhoging klopt niet want ik betaal nu € 29,95, wat ze ook overigens in dezelfde brief toegeven.
4. met andere woorden de prijsverhoging is niet 25% zoals ze je willen doen geloven maar 67%!!!!! Dus ongehoord. Dat kan zich alleen een monopolist veroorloven.
5. Terwijl er vorig jaar al een prijsverhoging was van € 19,95 naar € 29,95 dus plus 50%

Waar gaat dit eindigen?

Kom me niet aan met het is nog altijd goedkoper dan de kabel. Dat weet ik ook wel. Maar de kabel biedt daarvoor wel meer stabiliteit en meerdere aansluitingen.
Ik heb daar overigens afscheid van genomen omdat je ook daar te maken hebt met regionale monopolisten. Ik kan geen leverancier kiezen en was veroordeeld tot UPC, een bedrijf dat alles weet van sluipende, stiekeme prijsverhogingen, met een slechte klantenservice en een zenderaanbod dat me niet beviel.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ongehoorde prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Marssjo »

3. Die prijsverhoging klopt niet want ik betaal nu € 29,95,
Dan betaal je €10.00 minder dan ik en vele anderen!

KPN tv is bijna 25% duurder geworden en kost €9,95.
Kabel zit rond de €18 en is ook iets duurder geworden.
IPTV vind ik niks en meer smaken zijn er niet.

Ja, er is concurrentie maar als er 2 hun prijs verhogen, waarom zou nr.3 dan zijn prijs verlagen?
Verder zijn er onderling voordelen en nadelen.
Aan UPC heb je buitenshuis niets en met een schotel kan je weer in heel europa kijken.

gripgrap
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2007 21:55

Re: Ongehoorde prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gripgrap »

[Dan betaal je €10.00 minder dan ik en vele anderen!].

Is ook al belachelijk, willekeur dus.
Begrijp me goed: ik heb niets tegen € 49,95, maar wel tegen het feit dat ze zich zulke prijsverhogingen kunnen permitteren. Dan kan alleen als je je onbedreigd voelt. En dat is vooral het kenmerk van een monopolist. Ze hebben gewoon geen concurrent. In een normale markt wringt iedere aanbieder zich in allerlei bochten voor een prijsverhoging van een paar cent omdat hij bang is klanten te verliezen aan zijn concurrent. Voor een schotel met de Nederlandse commerciele zenders ben je gewoon veroordeeld tot Canal Digitaal en dat is een hele slechte situatie.
Geldt natuurlijk ook voor KPN, want die hebben gewoon eerst op prijs geprobeerd mensen van de kabel en van de schotel te krijgen en nu ze kennelijk voldoende omvang hebben bereikt kunnen ze zich plotseling ook prijsverhogingen van 25% veroorloven. Dat heeft ook niets met compensatie van de inflatie te maken.
Idem voor de kabel. Ik kan niet kiezen voor een kabelaanbieder. Ik moet degene nemen die voor mij de enige aanbieder is. Dus ze kunnen vragen wat ze willen voor een zender aanbod dat niet mijn keuze is.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongehoorde prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door agro »

ik heb niets tegen € 49,95
Dat is wel per jaar, in tegenstelling tot andere bv kabelabo's welke per maand zijn, en waar je in 2 a 3 maanden het bedrag betaalt wat je nu per jaar betaalt.
Maar de kabel biedt daarvoor wel meer stabiliteit en meerdere aansluitingen.
Overigens kan je met schotel ook bij een bepaalde configuratie een onbeperkt aantal tv's op aansluiten met 1 abonnement door het abo te sharen met de andere ontvangers (decoders), wel heb je voor elke tv nog wel een decoder nodig, maar dat heb je met kabel ook als deze volledig overstappen op digitale tv, waarbij dan ook nog eens geldt dat je voor elke tv een abonnement zal moeten afsluiten.

gripgrap
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2007 21:55

Re: Ongehoorde prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gripgrap »

ik ben niet voor niets op schotel overgegaan. UPC is als organisatie een grote ergernis. Een uiterst slechte klantenservice, volkomen onbereikbaarheid per telefoon, chaos in de administratie, een door de financiele afdeling van het bedrijf geterroriseerd commercieel beleid, irritante stiekeme prijsverhogingen, enzovoorts. De ruzie die ik overigens met ze had ging niet op de eerste plaats over de kabeltv maar over internet. Maar van het een komt het ander.
Ik kan over de kwaliteit van kabeltv niet klagen. En bovendien heb ik 10 aansluitingen in huis, allemaal voor dezelfde prijs, zonder extra decoders.
Maar met het Set Top Box pakket heb ik de zenders die zij me niet wilden bieden wel en ben ik bovendien nog eens goedkoper uit. Al die upgrade zenders van Canal Digitaal interesseren me totaal niet en bovendien zijn die pakketten veel te duur. De prijs/kwaliteit-verhouding is daarvan volkomen onder de maat.
Maar ook Canal Digitaal is een drama organisatie, lees de reacties maar in de fora. Dat heb ik zelf al gemerkt toen ik de boel up-and running moest krijgen. Dat heeft me 40 Euro aan telefoonkosten gekost, voordat ze toegaven dat ze zelf vergeten waren het signaal te activeren.
Mijn issue hier is dus nogmaals niet de prijs zelf, maar de ongehoorde prijsverhogingen. Er worden in het parlement hevige discussies gevoerd over 0,5% inflatie meer of minder, er worden door de vakbonden stakingen georganiseerd voor een 0,5 % loonstijging en deze gasten veroorloven zich zonder blikken of blozen een prijsverhoging van 150% in twee jaar!! Dat heet ongegeneerd graaien!

Gesloten