Pagina 1 van 1
Brugman
Geplaatst: 06 apr 2007 12:38
door petrusaloisius
We hebben zulke problemen met Brugman. Wat begon met het niet verstrekken van een 1 1/2 spoelbak en een negatief gesprek hierover met de verkoper, waardoor ze helemaal niet mer willen luisteren naar alle fouten, beschadigingen en slechte leverwerk monteur willen luisteren.
Wat is hier tegen te doen na te hebben getekend?
werkblad wat van de muur valt wegens slecht boorwerk, beschadigingen aan kastjes, frontjes, slechte afwerking liglijsten, kranslijsten, gaten door dakje kast geboord, oven die niet werkt, schouw die verkeerd in elkaar is gezet, waarbij een stopcontact is beschadigd. Een servieskast die niet past qua afmeting in onze keuken, waarbij na telfonisch contact over de werkeleijke afmetingen gezegd werd dat de productie al in gang was gezet en dde kast niet meer kon worden veranderd, etc, etc. Dit alles voor 7.100,00 Euro's. Lengte plusminus 3,50, Oven, Koelkast, vrieser, oven, gasplaat, vaatwasser, schouw met kleine afzuigkap, servieskast, werkblad....kortom een drama.
Re: Brugman
Geplaatst: 06 apr 2007 21:45
door mar53
Ongetwijfeld via MARKTPLAATS een brugman keuken gekocht????
Re: Brugman
Geplaatst: 07 apr 2007 02:51
door 70tie
ik zou zeggen: de moker er in en een andere kopen!
Re: Brugman
Geplaatst: 07 apr 2007 07:39
door 16again
petrusaloisius,
Volgens mij is Brugman bij het CBW aangesloten. Dit houdt in, dat als jullie er samen niet uit komen dat je naar de geschillencommissie kan stappen.
Wellicht is er zelfs al meer mogelijk als je door laat schemeren om de kwestie bij de geschillencommissie voor te leggen
Re: Brugman
Geplaatst: 07 apr 2007 11:42
door petrusaloisius
We zijn nu eerst nog bezig om onderling tot een goed resultaat te komen met de klantenafdeling (de verkoper in het filiaal in Groningen krijgen we niet meer te zien en die hoef ik ook niet meer te zien, evenals de monteur) De geschillencommissie lijkt mij een goede optie, of evt. later rechtsbijstand, alleen hier gaat weer veel verloren tijd en kosten inzitten (telefoontjes,brieven etc.) helaas. We hebben alles vastgelegd op foto's wat er fout aan de keuken is. Anders is het misschien een optie om stampij te maken in het filiaal in Groningen, zodat ze minstens een paar klanten kwijtraken.
Re: Brugman
Geplaatst: 07 apr 2007 12:02
door petrusaloisius
En nu gaan ze ook moeilijk doen bij de afdeling Badkamers van Brugman, door een trucje uit te halen met ons. Het wordt steeds lager allemaa. De WC pot pastte niet aan het frame. Wij hebben daarom een nieuwe pot aangevraagd. De 1e telefoniste aan de lijn van de klantenafdeling zei, sla de oude pot stuk en dan hoeven we hem niet terug te hebben. Nu krijgen we via een andere telefoniste te horen dat we de oude pot wel mee moeten geven. We hebben hem niet stukgeslagen, maar we hadden geen bewijs gehad als we het wel gedaan zouden hebben. Vandaag komt er een brief door de brievenbus, nadat eergisteren de nieuwe pot is geleverd en de oude NIET is meegenomen (we houden hem uiteraard liever zelf, kan weer geld opleveren op de rommelmarkt en zo enige onkosten terug), met daaarin de medelindig op papier dat we bij levering van de nieuwe pot (is dus allang gebeurt) , de oude meegegevan moet worden aan de chauffeur. Kortom het staat nu op papier en we zitten nu met een oude pot waar we niets mee kunnen doen, anders pakken ze ons daar misschien op. Heeft iemand een idee hoe we de niet-passende WC pot toch kunnen verkopen (in ieder geval uit onze schuur kunnen houden, want de schuur is niet bedoeld voor opslagplaats van wc potten) daar toch vanaf kunnen komen zonder problemen te krijgen in deze situatie.
Ik dacht zelf aan een foto maken van de twee WC potten met daarnaast de laatste brief, zodat je kunt zien dat ze zelf de WC pot niet mee hebben genomen en het dus hun eigen fout is geweest.