LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd digitenne abonnement !

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PaulV

Ongevraagd digitenne abonnement !

Ongelezen bericht door PaulV »

Als de Digitenne op het adres beschikbaar is hanteerd de KPN wel erg agressieve verkoop methoden. Zo zijn wij onlangs door de KPN gebeld met de vraag of we belangstelling hebben voor Digitenne.
Zeg dan altijd NEE, belangstelling zien ze meteen als een abonement! Alleen als je tijdig reageerd kun je nog onder dit ongewenste anonnement uit zonder kosten (tijdig = maximaal een dag na ontvangst van de "opdracht bevstiging) Het gesprek met de KPN schijnt op een band opgenomen te zijn. Mijn advies is dus om nooit het woord JA in het gesprek te noemen, een bandopname is namelijk altijd te monteren en dus te manipuleren.

Omdat je al een trouwe klant van de KPN bent staat in de "opdracht bevestiging" ook je bankrekening nummer waarvan ze gaan incasseren.
Ongeacht of ze dit recht wel hebben ga ik wel de KPN incasso-machtiging zsm laten blokkeren.

PAUL, inferieure produkten hebben aggresieve marketing nodig

Ron58

Re: Ongevraagd digitenne abonnement !

Ongelezen bericht door Ron58 »

inferieure produkten hebben aggresieve marketing nodig
Klopt naar mijn idee als een bus, de meest belabberde providers, kabelaars en energiebedrijven maken de meeste (irritante) reclame of proberen op misleidende wijze nieuwe klanten te werven door deze er letterlijk in te luizen.
Veel (door reclame) bekende merken leveren echt niet het beste product, de zgn. A merken vallen regelmatig door de mand in smaak of gebruikstests. Maar al te vaak eindigen goedkope en minder bekende merken daarin veel hoger.

Nu wil ik niet zeggen dat elk merk wat veel reclame maakt inferieur is, maar wel dat er naar mijn idee vaak wordt geprobeerd een matig of redelijk product de schijn van een perfect product te geven.
Bij de kreet: "bekend van tv" heb ik altijd de standaard reaktie: "NOU EN?"

jaap50

Ongelezen bericht door jaap50 »

Volgens de Wet Koop op Afstand heb je nog altijd 7 dagen de tijd om kosteloos te annuleren.
Zie ook: http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index ... op_afstand

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In mijn postcodegebied komt digitenne eind april beschikbaar.

In principe heb ik wel belangstelling voor verlaging van mijn maandabonnement van 13 euro naar 10 euro. Hoewel dat maar 3 euro scheelt, vind ik het aanvaardbaar, ik kijk namelijk niet naar de zenders die wel via de kabel, maar niet via digitenne worden aangeboden.

Nu is er een tijdelijke actie: de basis-decoder van 89 euro wordt tot een bepaalde datum gratis erbij geleverd. Wel betaal je een eenmalig entreebedrag van 30 euro. Op zich te overzien, binnen een jaar heb je dat entreebedrag er immers weer uit.

Mijn vraag aan mensen die nu al digitenne hebben: is het digitale signaal op bestaande recorders op te nemen? Er wordt namelijk de mogelijkheid geboden om je signaal ook op te nemen, waarvoor je dan wel weer een apart apparaat nodig hebt.

Ik heb een hdd/dvd-recorder. Kan het misschien zijn dat men bij die aanbieding uitgaat van de situatie dat er (nog) geen opname-apparaat aanwezig is? Ik heb geprobeerd hier antwoord op te krijgen via de website en aan telefoon, maar de vriendelijke mevrouw bij de klantenservice kwam niet verder dan het standaardverhaal dat ik ook op de website aantrof.

Ik woon in een flat, betonnen muren dus. Dat zou invloed kunnen hebben op de ontvangst van het signaal.

Wie kan me beter informeren dan die mevrouw aan de telefoon kon doen?

Kom niet aan met verhalen over andere ontvangstmogelijkheden, ik vraag specifiek naar digitenne en de mogelijkheid daarvan. Ik heb nu kabel, en overweeg over te stappen, wanneer ik hetzelfde voor minder geld krijg.

Ron58

is het digitale signaal op bestaande recorders op te nemen?
de decoder zet het digitale signaal om in analoog, anders zou je het op je bestaande tv nooit kunnen kijken.
Je kunt het dus gewoon opnemen, met een dubbele tuner ook een ander programma dan je op dat moment kijkt.

bodejosm43

Die dubbele tuner hoef ik niet. Maar ik kan dus volstaan met die recorder? Digitaal is immers digitaal, nietwaar?

Wat ik dus wil weten, ik hoef dus niet naast mijn pas aangeschafte recorder een apart exemplaar aan te schaffen?

Ron58

Ik heb zelf geen digitenne, maar heb me er wel in verdiept en had het een poosje terug ook besteld, door een partij geblunder van KPN was ik ze spuugzat en heb ik het geannuleerd.

Ik kan dus niet uit eigen ervaring zeggen dat je HD-recorder daadwerkelijk werkt met Digitenne, maar volgens de theorie moet het kunnen.
De tuner van digitenne vertaalt het digitale signaal naar een signaal wat je huidige apparatuur moet kunnen gebruiken.
Op een enkele decoder kun je maar 1 zender tegelijk kijken of opnemen, dus Ned. 1 kijken en Ned. 2 opnemen gaat niet. Met een dubbele tuner wel. Ik zou dus altijd een dubbele nemen.

Volgens mij is wel het nadeel dat de kanalenzoeker van de hd/recorder niet meer gebruikt wordt, je zapt met de afstandsbediening van de decoder. Of je GuidePlus systeem dan nog werkt weet ik niet, ik had het spul besteld met een gecombineerde decoder/hd-recorder die dat wel kon.

Je zou eens kunnen kijken op http://www.kieskeurig.nl naar de gebruikerservaringen van jouw hd-recorder. Ik heb zelf na de KPN mislukking een Sony HD-recorder gekocht en zie veel vragen over aansluiten op digitale decoders op die recorder daar beantwoord worden.

bodejosm43

Oh, op zich ben ik wel tevreden met mijn LG hoor. ALs je hem eenmaal in je vingers hebt, werkt ie zoals een videorecorder dat deed, dus kijken naar het ene kanaal, opnemen van hetzelfde of een ander kanaal. En selcties maken uit de gemaakte opnames, daar kan een videorecorder niet aan tippen.

Dus daar zal het probleem niet zitten.

Ik wil slechts overstappen, wanneer ik niet nog eens een flinke investering moet doen die eigenlijk niet nodig is. De hdd-recorder was gewoon als vervanging van de video-recorder, ik wilde graag de extra mogelijkheden hebben die de video dus niet had en de hdd-recorder wel. Dus dat beschouw ik niet als een extra investering.

IIG bedankt voor je advies.

Gesloten