Pagina 1 van 2

Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 10 apr 2007 09:46
door Calastir
Alsjeblieft, hieronder kunnen jullie beiden je hart luchten (over lastige klanten en andere weggebruikers) zonder andere topics te verstoren. Speciaal voor jullie.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 10 apr 2007 20:23
door jeroentje271
Volwassen. Echt heel volwassen.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 00:39
door Maarten1234
Beste Calasiter.

Schijnbaar overtuigend ben jij het niet eens met ons.

Helaas voor jou, vertellen wij hier dus hoe het werkelijk zit. Het is niet om jullie te ziekstralen, maar gewoon duidelijkheid te geven wat er aan de hand is binnen het OV en dat wij als bestuurder en dus werknemer jullie proberen te helpen door zaken uit te leggen. Dat jij er je antwoord niet in vind daar kunnen wij niets aan doen. Je moet ook weten dat wij wel degelijk zin in ons werk hebben en jullie willen helpen, maar ook wij zijn mensen en hebben net als jij een werkgebied. Gezien het feit dat een hoop voor jullie reiziger gesloten blijft, proberen wij jullie een kijk te geven op het dagelijks werk. Hoe jij nu op ons reageert zo reageren reizigers continue de hele dag. Wij geven jullie tijdens ons werk antwoorden en jullie vinden je er niet in. Vervolgens wordt dat weer op ons afgereageerd, want het legt altijd aan ons en niet aan jullie.

Wij proberen jullie duidelijkheid en transparantie te geven en een sumier kijkje achter de schermen, maar zelfs dat zie en hoor je niet. In jou ogen heeft dat er niets mee te maken, want jou tram komt telkens niet opdagen. Wij dragen hier aan jou over dat wij er niets aan kunnen doen en dat de klantenservice ook maar zegt wat zij mogen zeggen, want ook zij worden nooit ergens 100% van op de hoogte gesteld met dit als gevolg. Dit komt gewoon niet door het bedrijf, maar door de vele werkzaamheden op, langs en aan het tramspoor in Den Haag en dat HTM geld tekort komt, omdat zij een enorme financieel schade hebben geleden en trouwens nu nog leiden aan de RandstadRail. Dit heeft niets te maken met achterstallig onderhoud, maar met aanpassingen vervangingen en uitbreiding van het tramnetwerk.

Wanneer er uitgebreidt wordt dan wordt er ook vervangen. Dit is normaal. Ze laten alles samenvloeien, omdat dan de HTM en de Gemeente Den Haag goedkoper uit is. Het is namelijk goedkoper om een weg 1 keer op te breken dan 2 keer. Dit is voor omwonenden en reizigers in het algemeen extra last.

Voor de rest verzoek ik jou vriendelijk om deze topic te verwijderen daar deze namelijk gezien kan worden als smaad. Wanneer jij hier geen gehoor aan geeft dan zal ik de redactie notie geven over dit topic met het verzoek hier actie op te ondernemen.

Nogmaals wij geven inzicht, transparantie in het OV en leggen mensen uit waarom dingen zijn zoals ze zijn. Leg je erbij neer. Regels zijn regels en wetten zijn wetten. Deze zijn er niet voor niets gekomen, maar ontstaan om ongelukken of herhaling hiervan te voorkomen. Wij vragen niet om dit soort acties welke jij nu hebt genomen. Jij verlaagt je nu tot een niveau door eenzijdige irritatie en uit je frustratie op een misselijk onvolwassen manier. Waarom wij soms zo fel reageren is omdat zaken al talloze keren met reden zijn herhaalt. Jij ziet er je brood niet in dus gevolg is dat wij ons distanciëren van jou mening en onze mening ventileren. Misschien dat er zo ook eens op een andere manier naar ons gekeken wordt. Het vak wat wij uitoefenen is niet zomaar een vak, maar een vak waar veel psychologie bij komt kijken. Hier is niet iedereen voor geschikt dat weten wij ook en dat leren wij zelfs ook.

Wij moeten aan zowel de veiligheid van jullie denken alsook de veiligheid van andere weggebruikers en die van ons. Voor de laatste groep geldt dat wij volgens de wetgeving verplicht zijn onze rust te nemen na een bepaalde tijdsduur om zo jullie en andermans veiligheid te waarborgen. Dit kan en mag als resultaat geven dat er ritten vervallen of vertragen. Hier is het bedrijf verantwoordelijk voor en niet wij als bestuurder. Overigens staan er vette boetes van meer dan 2000 euro op overtredingen van het ArbeidsTijdenBesluit en die mogen wij zelf betalen.

Wij zijn ook maar een mens en geen robot.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 11:41
door Calastir
Nou, nou, nou, 'smaad' wat een sterke taal. Mensen kunnen nergens meer tegen. Wát een korte lontjes. Wát een grote egos. Verwijderen van een eigen topic of post is onmogelijk op dit forum. Je gelooft me niet? Probeer het zelf eens. Wij kunnen elkaar duidelijk niet verder helpen. Dit topic was een kadootje (ook voor eef37) maar als jullie het niet willen kun je de redactie wat mij betreft verzoeken het te verwijderen.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 12:02
door mrnononsens
Beste Maarten 1234 en eef37 en co.,
Heh eindelijk jullie eigen topic, wat moet dat toch fijn voor jullie zijn. Een eigen plekje waar je eindeloos je onzinnige woorden kan ventileren, want jullie rukken steevast elke discussie uit zijn verband waardoor het doel van deze site teniet wordt gedaan.
gefeliciteerd want de reden waarom ik deze discussie ben gestart nl. een klacht over de HTM heeft heden ten dagen nog steeds niet opgelost. Het schrijven van deze organisatie t.b.v. mijn klacht heeft ook niets dan bla bla opgeleverd. Verder laat ik het bij dit laatste berichtje aan jullie en wens jullie beiden veel plezier bij deze website en wens een ieder die voortaan nog klachten over OV aanbieders wil plaatsen sterkte met het reageren op jullie onzin.
Met vriendelijke groet mr. nononsens :mrgreen:

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 15:38
door Maarten1234
Waar jij niet tegen kan is dat jij niet direct je zin krijgt van HTM. Klachten worden afgehandeld via een prio lijst. Er wordt gekeken wat er gedaan kan worden en dan pas zal je antwoord kunnen krijgen. Ik weet van de RET dat een klachtafhandeling wel eens 3 maanden kan duren.

Je moet gewoon eens accepteren dat je niet de enige bent en dat je als klant allang geen koning meer bent.

Zal ik nog cruwer zijn. Geld is tegenwoordig van dusdanig belang dat een OV bedrijf zich niet eens druk maakt om een uitgevallen rit of ritten. Zolang zij maar binnen hun maximum uitval percentage blijven zitten is er niets aan de hand. Daarbij komt dat er tegenwoordig allang geen vervoersplicht meer geld. Deze is sinds de invoering van de Wet PersonenVervoer2000 vervallen en omgebouwd in maximum percentage vervallen ritten. Hierdoor zijn er nog maar weinig tot geen reserves meer beschikbaar, want deze kosten ook geld als zij niets doen en alleen maar wachten op een uitval.

Weltrusten jochie en leer nu eerst eens iets van het OV voordat jij je op dingen richt waar je geen verstand van hebt. Dit proberen wij jullie alleen maar duidelijk te maken door transparantie te bieden.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 15:58
door kampvuur
Calastir & mrnononsens ga ff ergens anders dictatortje spelen.

Dit is een trosforum en voor iedereen toegangelijk...pijnlijk he??
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed..het lijkt dat jullie tweeën dit even eigenhandig de nek om willen draaien?!? (over egos gesproken...psss)

pffff...arrogantie ten top.
Welke titel hebben jullie jezelf eigenlijk aangemeten, om anderen terecht te wijzen, niemand vraagt jullie om een mening te delen.
Maar ongevraagt op de stoel van de moderator gaan zitten, en dan ook nog ongevraagt voor andere treadjes te openen is nog erger dan een kleuterklas niveau.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 17:28
door tienepien
Je moet gewoon eens accepteren dat je niet de enige bent en dat je als klant allang geen koning meer bent.

Zal ik nog cruwer zijn. Geld is tegenwoordig van dusdanig belang dat een OV bedrijf zich niet eens druk maakt om een uitgevallen rit of ritten. Zolang zij maar binnen hun maximum uitval percentage blijven zitten is er niets aan de hand. Daarbij komt dat er tegenwoordig allang geen vervoersplicht meer geld. Deze is sinds de invoering van de Wet PersonenVervoer2000 vervallen en omgebouwd in maximum percentage vervallen ritten. Hierdoor zijn er nog maar weinig tot geen reserves meer beschikbaar, want deze kosten ook geld als zij niets doen en alleen maar wachten op een uitval.
Volgens mij zijn jullie het dan gewoon met elkaar eens over de vraag of OVbedrijven goed bezig zijn.
Jouw instelling is alleen dat je er maar mee moet leren leven, die van de TS dat alles nu ende direct opgelost moet worden.

Gelukkig isdaar die mooie gulden middenweg: niet alles kan direct opgelost worden, maar laat iig weten dat je je reiziger serieus neemt, dat er aan gewerkt wordt, wat alternatieven zijn. En dat moet wel direct, want over drie maanden heb je niets meer aan die info.
Wanneer je weet waarom en hoe je verder kunt heb je als reiziger veel meer begrip en ben je eerder tevreden. (behalve dan wanneer de werkzaamheden ipv 2,5 dagen 3 weken of nog langer gaan uitlopen:) )

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 21:57
door Maarten1234
Mensen leer nu eens te begrijpen dat wij jullie echt wel begrijpen. Tuurlijk willen ook wij veranderingen, maar heel het punt is gewoon geld. Zonder geld gebeurd er niets. Ze moeten maar bezuinigen en bezuinigen. Voor wat klachtenafhandeling betreft is het gewoon helaas. Je moet je er echt bij neerleggen. Antwoord komt echt wel, maar je kunt niet verwachten dat je direct op de eerste rang zit. Ook al spelen wij direct klachten door naar onze chef; zelfs dan gebeurd er weinig tot niets. Het probleem is voor het Rijk. Deze weigert iets te doen aan de huidige situatie, omdat hun net als onze bazen op pluche zitten en allen geld willen bezuinigen en een zo riant mogelijke bonus eruit willen trekken.

Hoevaak is dit alles al niet in de Kamer besproken dat het OV beter moet. Heb je de antwoorden van de minister al eens gehoord.... Ze staan volledig achter de marktwerking en beweren dat alles goed gaat terwijl er allang is bewezen dat het de verkeerde kant opgaat. Hun doen er niets aan door geld bij te leggen, omdat er juist geld vanaf moet en dat moet de marktwerking voor elkaar krijgen. Hun zijn blind en als er geld bij zou komen dan praten we inmiddels over miljarden die er niet zijn. Wat wij dus duidelijk willen maken is dat er gewoon niets gebeurd zolang er geen extra geld bij komt. Wij bloeden harder dan jullie terwijl wij het werk moeten verrichten en de klappen van de zweep krijgen. Passagiers kotsen, spugen, slaan schelden naar ons en de top lacht ons uit. Zij doen ook niets voor ons. Begrijp dat nu eens.

Jullie verwachten van alles en dat jullie gehoord worden. Mensen zelfs ons horen ze niet. Wij moeten een dienstregeling rijden welke niet te rijden is. Tijden zijn te krap berekent en dat doen zij bewust. Elk OV voertuig kost geld en dat willen zij besparen. Onze pauze gaat eraan en er is niemand die er iets aan doet. Wij zijn nu met de bonden bezig welke acties aan het voorbereiden zijn. Dit wordt echt weer een hele hete zomer, maar dan worden jullie als reiziger weer gepakt. Wij doen dit niet alleen voor ons maar ook voor jullie. Buiten dit alles als wij het eindelijk voor elkaar krijgen om het geheel in de dienstregeling weer beter te laten aansluiten wordt deze bij de eerstvolgende nieuwe, soms voor jullie onzichtbare, dienstregeling weer door de top teruggedraaid en hebben we weer hetzelfde drama en waarom, omdat er geld bezuinigd moet worden. Geld is helaas belangrijker dan klanten vervoeren.

Dit proberen wij jullie duidelijk te maken. Het lijkt info waar je niets aan hebt, maar deze info is de spil. Niet het zogezegde beweerde achterstallige onderhoud, maar geld. Vervolgens wordt er van alles, ook op dit forum, op ons afgereageerd en hebben wij het linksom en rechtsom gedaan. Terwijl de tijd door het geld wordt beperkt. Doordat het personeel lijdt door het geld en dat jullie reizigers lijden door het geld. Geld dat er niet is. Dit is de transparantie welke wij jullie geven en wat het OV wezen zelf nooit zal zeggen of beweren.

Ook moeten jullie begijpen dat wij ook redelijk voorzichtig moeten zijn met uitspraken op forums. Ik zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die wordt ontslagen voor dergelijke acties. Voor mij zijn er al velen gegaan, omdat zij werden gezien als klokkenluiders. Wij zeggen nooit onze echte namen, maar vertellen wel de zaken wat er gaande is. Ook leggen wij bepaalde zaken voor jullie uit mbt de wetgeving welke wij moeten handhaven. Tuurlijk hoor je liever andere dingen, maar dit is zoals de zaken ervoor leggen en dat zal zonder geld en verandering van top niet veranderen.

Daarom schrijf ik: leer ermee leven, want dat moeten wij als medewerker OV ook doen en dat is 400% meer dan jullie.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 11 apr 2007 22:37
door ronald g
Toch maar een reactie. Ik woon in Apeldoorn in een wijk waar niet veel nederlands gesproken wordt. Ik ben vol lof over de chauffeurs die vaak door instappers niet eens aangesproken worden. Er wordt een euro betaald en de chauffeur wordt niet eens aangekeken. Echt trammelant is er niet maar de man/vrouw brengt je wel waar je heen wil gaan. Zij doen hun werk in een zeer strak schema en vaak is er vertraging doordat die euro uit het diepste van de tas moet komen. Je kan toch ook voor die tijd de euro eruit diepen. Gepast betalen staat ook op de stickers hou je daar dan aan. Chauffeurs zijn geen machine's dus niemand staat je in de weg om te groeten. Nu de passagiers. Bussen zijn vaker ingericht op baby's en rolstoelgangers heel goed gaat wel ten koste van de overige stoelen dus inschikken normaal toch. Was het maar waar. In een vliegtuig wil iedereen bij het raam zitten maar in de bus brrr dan is het ik zit hier en blijf uit mijn buurt want ikke hep betaalt. Rolstoel en/of buggyplaatsen worden niet vrij gehouden, de jeugd op sommige na laten ouderen gewoon staan. Loeiharde i pods, de nieuwste ringtone's en vooral niet te vergeten de verstaanbare telefoon gesprekken. Zomaar een ritje die ik dagelijks mee maak. Ik ben van mening dat het in mijn plaats toch redelijk goed geregeld is en de chauffeurs een dikke pluim verdienen want zij kunnen niet anders.
Denk er eens over na als je de bus in stapt en zeg hoi of goeie dag. Wedden dat hij/zij dat leuk vindt.

Ronald.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 06:44
door Bailey
In Dordrecht heeft de HTM een aantal jaren gereden. Voordat ik daar mijn vriend leerde kennen was ik een 'gewone' passagier. Het kleine aantal klachten is gewoon normaal afgehandeld, nooit problemen mee gehad. Als ik dit nu vergelijk met Arriva....dan stelt Arriva helemaal niks voor.

In november heb ik een klacht ingediend over een vertrekspoor dat niet goed staat op internet. In januari kreeg ik via de mail een reactie dat het t.z.t. aangepast zou worden. In februari kreeg ik een brief n.a.v. een klacht die ik nog nooit had ingediend. Inmiddels is het april, 5 maanden later, en het vertrekspoor is nog niet aangepast.

En dit is nog maar 1 klacht die ik bij Arriva heb ingediend, heb er nog veel meer ingediend en krijg nergens een reactie op. Dus het kan nog erger.

Ja...er zijn chauffeurs die niet vriendelijk zijn, zich niet aan de regels houden en eigenlijk complete etterbakken zijn. Net zoals je passagiers hebt die gigantische ****** zijn. Maar over het algemeen geldt voor beide, dat dit er maar een paar zijn. De meeste zijn vriendelijk en netjes.

Ronald, je hebt helemaal gelijk. Ik rijd regelmatig mee met mijn vriend en wat je dan ziet. Mensen die pas bij het instappen hun strippenkaart/abonnement/geld gaan opzoeken, mensen die totaal niks zeggen, hun muziek hard aanhouden of gewoon blijven doorbellen. Het zijn van die kleine dingetjes die het allemaal wat leuker kunnen maken. Ik was er eens bij toen iemand zijn strippenkaart neerlegde en niet zei hoeveel strippen of waar hij naar toe moest. Dus mijn vriend stempelde 3 strippen af. Nou hier te kort en daar te lang: het moesten er 2 zijn. Zeg dat dan!! Trek je bek open!! Het lijkt wel of mensen tegenwoordig bang zijn om te praten ofzo. En zo zijn er natuurlijk legio voorbeelden, voor passagiers en chauffeurs. Beiden zouden moeten bedenken hoe ze zelf behandeld zouden willen worden, dat zou misschien al wat schelen.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 12:06
door Maarten1234
Hebt je vriend het nog netjes gehouden. Bij een zelfde soort situatie stempel ik of de kaart vol of het maximaal te stempelen strippen, 20!!

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 16:28
door bot321
Geplaatst op 12 Apr 2007 11:06 door Maarten1234


--------------------------------------------------------------------------------

Hebt je vriend het nog netjes gehouden. Bij een zelfde soort situatie stempel ik of de kaart vol of het maximaal te stempelen strippen, 20!!
Kijk en hiermee wek je agressie op.
Het is natuurlijk onbeleefd zo niet onbeschoft om niet even
te vertellen waar je naar toe moet zodat het juiste aantal
strippen wordt afgestempeld.Maar is het nou zoveel
werk om het desnoods even te vragen.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 17:13
door Bailey
Als je dat 1 keer in de maand hebt, dan valt het wel mee. Maar het komt dagelijks tig keer voor dat je moet vragen hoeveel strippen er afgestempeld moet worden. Daarom stempelt mijn vriend er standaard 3 als er niks gezegd wordt.

Soms hebben mensen die er 2 moeten hebben het niet in de gaten en dan hebben ze pech. Anderen hebben het wel in de gaten en dan wordt het gecorrigeerd.

Het kan ook wel eens in het voordeel van de passagier zijn, als deze eigenlijk 4 strippen nodig had. Maar dat kan er dan weer uitkomen bij controle en dan kan het gebeuren dat de passagier alsnog pech heeft.

Gewoon even je mond open doen en zeggen waar je naar toe moet of hoeveel zones/strippen. Kleine moeite en minder ergernis.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 17:35
door miena
Net wat Bailey schrijft, is toch een kleine moeite :!:

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 17:56
door Riko
Gewoon je mond opendoen tegen de chauffeur.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 18:16
door bot321
Geplaatst op 12 Apr 2007 16:13 door Bailey

Gewoon even je mond open doen en zeggen waar je naar toe moet of hoeveel zones/strippen. Kleine moeite en minder ergernis.


Geplaatst op: 12 Apr 2007 16:35 Onderwerp:
Net wat Bailey schrijft, is toch een kleine moeite
Ja hoor helemaal gelijk.
Maar geld dat ook niet voor de chauffeur.
Je moet nml. alles van twee kanten bekijken en niet
alles van je eigen kant.
Ben er nog een van de ouwe stempel toen was er nog
humor in de bus-tram.Op elke halte was een humoristische
opmerking van de chaufeur-conducteur.Sjonge mis die tijd
toch wel hoor.Begrijp me niet verkeerd hoor deze tijd is beter
als toen maar mis wel de humor en begrip die er toen was.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 18:58
door kampvuur
Bot 321,

Tijden zijn veranderd denk ik.

Als men niks zegt laat ik mijn stempel schuiven over de strippenkaart en eindig altijd onderaan...en wacht dan even, hehe wat ga jij doen!!

Euh waar wilt U naar toe, zo trek ik het "eruit", meestal vraag ik het...krijg soms een snauw DRIE!
Tja met zulke mensen moet je natuurlijk geen grapjes maken, willen ze echt niet hoor bot.
Verder moet alles steeds sneller en vlugger, dus voor grapjes no more time left.
Verder ben ik wel erg selektief en voorzichtig met wie ik grapjes maak, wil geen verkeerde indruk wekken dat ik ergens op uit ben...ahum.

Beperk me meer tot een vriendelijk gezicht, want ja mensen beschouwen je toch als een soort visitekaartje waarvoor je rijd.

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 20:28
door bot321
Geplaatst op 12 Apr 2007 17:58 door kampvuur


--------------------------------------------------------------------------------

Bot 321,

Tijden zijn veranderd denk ik.

Als men niks zegt laat ik mijn stempel schuiven over de strippenkaart en eindig altijd onderaan...en wacht dan even, hehe wat ga jij doen!!

Euh waar wilt U naar toe, zo trek ik het "eruit", meestal vraag ik het...krijg soms een snauw DRIE!
Tja met zulke mensen moet je natuurlijk geen grapjes maken, willen ze echt niet hoor bot.
Verder moet alles steeds sneller en vlugger, dus voor grapjes no more time left.
Verder ben ik wel erg selektief en voorzichtig met wie ik grapjes maak, wil geen verkeerde indruk wekken dat ik ergens op uit ben...ahum.

Beperk me meer tot een vriendelijk gezicht, want ja mensen beschouwen je toch als een soort visitekaartje waarvoor je rijd.

Ach Kampvuur tijden zijn niet veranderd maar de mentaliteit
is veranderd.En als ik nou vertel hoe dat komt nou dan is dit
forum te klein van alle sh*it die ik over mij heen krijg.
Hoe zou het toch komen dat de Nederlander vertrekt en
de buitenlander komt.Oeps heb alweer teveel gezegd.Wedden?

Re: Klachten van OV-chauffeurs Maarten1234 & eef37

Geplaatst: 12 apr 2007 21:25
door ronald g
Het komt er op neer dat de chauffeur verantwoordelijk gehouden wordt op het beleid van het bedrijf waar hij/zij voor werkt. Voorbeeld als je een brief krijgt die je niet bevalt schop je toch niet de postbode in elkaar. Met alle criminaliteit die spoorweg en bus personeel voor de kiezen krijgen mogen we nog blij zijn dat ze door gaan. Respect voor anderen begint bij je zelf. Als de chauffeur een een slechte dag heeft komt dat veelal door dit soort dingen.

Ronald.