LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] speedlinq

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
elva
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 11:54

speedlinq

Ongelezen bericht door elva »

Eerlijk is eerlijk , ik heb eigenlijk weinig problemen met Speedlinq.
Na abonnementen bij diverse providers in mijn reeds lange internet geschiedenis is Speedlinq de eerste die - al bijna drie jaar goed bevalt - Toegegeven het zou aardig zijn geweest als Speedlinq mij zelf geattendeerd had op de mogelijk over te stappen naar een goedkoper abonnement ( sinds ik abonnee ben zijn de snelheden verhoogd en de prijzen verlaagd en ik had nog steeds een abonnement van 55 euro per maand )
Maar nadat ik een briefje én een mailtje én een telefoontje pleegde naar Speedlinq is ook dat in orde gekomen. Na lang aarzelen bellen wij nu ook met Speedlinq en ook dat bevalt , we hebben in drie weken tijd pas twee -korte storingen gehad- De installatie was niet moeilijk en het VOIP modem kregen wij als ' trouwe' klanten kado. En er is zelfs - ongevraagd- een verrekening / restitutie toegepast over de afgelopen drie maanden te veel betaald abonnementsgeld. Het is jammer dat de helpdesk bellen 70 ct pm kost maar als je je mobiele nummer achterlaat op de voicemail wordt je wél terug gebeld.
Er zitten heus ook aan Speedlinq haken en ogen maar afgezet tegen alle negatieve verhalen die ik over andere providers hoor en zelf in het verleden ervaren heb vind ik Speedlinq toch nog steeds de beste,

Elly

crasp
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:12

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door crasp »

jammer genoeg kan ik dit niet met je delen. Ik had gehoopt dat het goed zou zijn. Misschien heb ik nog niet genoeg recht van spreken omdat ik nog niet zo lang wacht maar helaas komen ze hun beloftes voor mij niet na.

Allereerst is de helpdesk schreeuwend duur, ik vind het prima om 'normale' kosten hiervoor te betalen maar 70 cent per minuut is echt schandalig. Ik heb ondertussen een keer of 10 gebeld. De eerste keer op de dag van oplevering van mijn lijn. De mogelijkheid om mensen terug te bellen als je probeert naar de technische helpdesk te bellen is natuurlijk zeer sterk. Jammer genoeg laten ze je geen keuze om te wachten. Als de wachttijd meer dan 15 minuten is dan heb je niet de keuze om toch te wachten, nee je laat je nummer achter en dan bellen ze je binnen 24 uur terug.

Helaas werd ik niet binnen 24 uur teruggebeld en telkens als ik (inmiddels ruim 2 dagen later) belde kwam het telkens op hetzelfde probleem uit. Laat je nummer achter en we bellen terug. Uiteindelijk ben ik er achtergekomen dat ze je via de klantenservice (die overigens een zeer korte wachttijd heeft) ook kunnen doorverbinden en dat je dan wel in de wachtrij kunt staan. Vreemd genoeg was de wachtrij ineens 5 minuten en niet langer dan 15. Nouja ook daar geef ik ze het voordeel van de twijfel.

Ik zou sinds begin april ADSL 20Mb + bellen via BBNed hebben. Het werkte niet. De jongen die ik dus na 2 dagen aan de helpdesk kreeg was wel redelijk bekwaam, we hebben een aantal mogelijkheden geprobeerte en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het probleem niet aan mijn kant maar aan hun kant lag. Ik kreeg geen IP adres toegewezen. Ze zouden er een call van maken en binnen 4 dagen contact met mij opnemen. De vijfde dag maar eens gebeld en ze zeiden dat ze een herindexering van mijn lijn hadden aangevraagd bij BBNed maar dat BBNed hier nog geen feedback op had gegeven. Ze zouden de call opnieuw openen met hoge prioriteit en er zou een mailtje van de supervisor achteraan gaan naar BBNed zodat ik niet onder op de stapel zou komen. Er zou binnen 4 werkdagen contact met mij worden opgenomen.

Vandaag was wederom de vijfde dag en ik heb niets gehoord. Net gebeld naar de technische helpdesk en zowaar werd de telefoon direct beantwoord. Helaas wisten ze me daar te vertellen dat ze niets anders konden doen dan nogmaals met hoge prioriteit opnieuw een herindexering aan te vragen bij BBNed en dat er nogmaals binnen 4 werkdagen contact met mij zou worden opgenomen. Ik heb gevraagd naar een verantwoordelijke maar die kon ik niet aan de lijn krijgen.

Ik zie het somber in en ik vermoed dat ik vrijdag hetzelfde verhaal nogmaals te horen krijg en dan heb ik eerlijk gezegd geen idee wat ik nog zou moeten doen. Het enige traject wat ik naar mijn mening dan nog in kan slaan is ontbinding van mijn contract omdat zij hun deel niet nakomen maar liever zou ik hebben dat het gewoon zou werken om niet zo'n vervelende procedure in te gaan.

Iemand tips?

crasp
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:12

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door crasp »

blijkbaar is 3x scheepsrecht, ik kom terug van mijn werk en zowaar heb ik een internetverbinding.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik heb sinds eind december speedlinq, en het bellen is geactiveerd halverwege januari. Maar het is tot nu toe al 2x voorgekomen dat ineens alles weg is, adsl- en telefoonverbinding. Heb de eerste keer een paar keer moeten bellen met de telefoon van mijn buren, maar het lukte niet, dus bellen met een prepaid toestel. Er stond 22,50 euro op en na een tijd in de wacht te hebben gestaan, werd er opgenomen. Ik vroeg deze man om mij terug te bellen omdat mijn kaart bijna leeg was, maar dat kon hij niet. Ik gaf mijn postcode door en tuut tuut tuut.
Nou je kan wel raden wat er hier door de kamer vloog. :evil:
Deze kosten zijn achteraf na een aangetekende brief wel vergoed, maar vrolijk wordt je er niet van.
De tweede keer, heel onverklaarbaar, ineens alles weg. Dus weer bellen, het is wel weer in orde gekomen, maar hoe vaak gaat dit gebeuren. Dit grapje koste ook weer zo'n 48 euro. Ze bieden hun abbo goedkoop aan en daarom is de helpdesk zo duur. Alle begrip voor, maar om nou telkens ongeveer 20 minuten in de wacht te hangen, dat is 20x 70 cent, vind ik een beetje te ver gaan. Ik krijg hier een raar gevoel over.
Hiervoor had ik internetplusbellen van kpn/planet, maar daar had ik nooit van die vreemde dingen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door G7 »

Hiervoor had ik internetplusbellen van kpn/planet, maar daar had ik nooit van die vreemde dingen.
Waarom ben je er bij weggegaan dan? :!:

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door mariska666 »

Omdat dit per maand een stuk goedkoper was, en t for telecom vertelde dat speedlinq heel goed was.
Dus ben ik over gestapt, maar ik heb er veel spijt van. :(

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door G7 »

Ja, dan zou ik als ik jou was, zodra het mogelijk is, meteen opzeggen en uitkijken naar een andere/goede provider.

Een tip: mocht je weer over willen stappen met de tijd, kijk dan eerst hier op het forum, of anders bij www.bellen.com

Ik zelf had jaren UPC, maar lag er ook regelmatig uit en nu heb ik sinds bijna 2 jaar xs4all en dat bevalt me goed. Het is niet de goedkoopste, maar heb ook tot nu toe nog geen enkele keer storing gehad en dus ook geen helpdesk hoeven te bellen.


:wink: Groetjes

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door andre@home »

eenvoudig rekensommetje....
hoevaak bel je nu per jaar een helpdesk...? juist... (extreme uitzonderingen daargelaten)
en hoeveel kost dat dus totaal per jaar...? juist...
Hoeveel extra betaal je voor XS4ALL of KPN ADSL of Planet tov een goedkopere provider per maand , dus =12x dat bedrag per jaar....? juist...
Verschil...... = heel veel tov een provider als bijv Tiscali, TweakDSL, etc.
Tel uit je winst....
Ben verbaasd over het extra dat mensen hier voor over hebben...
En dan heb ik het niet over de mindere goden onder de providers zoals Speedling, Abel Telecom, Het Net, ect. die moet je mijden..
Sommige prviders als Tiscali zijn sterk verbeterd de laatste jaren, en waar krijg je dan vooor 15.95 een 5 MB/! MB abonnement, idem voor BabyXL en TweakDSL, iets duurder.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door mariska666 »

Bij planet heb ik niet 1x de helpdesk nodig gehad. Maar bij speedlinq was dit in 3mnd tijd al 2x, de kosten zaten al boven de 100 euro.
Ik heb dit wel vergoed gekregen, maar om nou telkens de telefoon van de buren te lenen dat wil je ook niet.
Makkelijk overstappen gaat ook niet met internet en bellen, ik ging in de eerste instantie van kpnplanet naar hetnet. Nou daar heb ik op moeten wachten, maar er kwam niks. Met resultaat dat ik bijna een maand geen telefoon had en internet heb ik 2 mnd niet gehad. Ik ben naar t for telecom gegaan en gevraagd naar een goede provider en toen kwam ik bij speedlinq. Ze hebben mij wel redelijk snel verbonden, maar ik vind het alleen vreemd dat ik in 3 mnd tijd, 2x alles kwijt ben, mijn telefoonverbinding en adsl.

crasp
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2007 14:12

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door crasp »

Ik laat wel weer van me horen als het mis gaat. Tot zo ver is alles prima in orde. Bellen nog niet geprobeerd want ik heb nog geen telefoon om eraan te hangen. Die moet ik deze week nog aanschaffen.

brui2957
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2006 12:48

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door brui2957 »

Hallo,mijn ervaringen zijn met speedlinq erg slecht.

Ik heb een 20 mbit met telefoon aangevraagd en de modem thuis gekregen.2 weken nog voordat de aansluiting zou werken heb ik Speedlinq schriftelijk laten weten dat wij zouden verhuizen.De kpn monteurs hebben daarom ook niet de lijn gecontroleerd in de woning.
Ondertussen bleven de mails maar komen dat de lijn zou moeten werken,en wij zelf dus geen gebruik van de lijn maakte.

Uiteindelijk Speedlinq eens gebeld met de vraag of ze mijn brieven wel hadden ontvangen wat betreft de verhuizeng.Die hadden ze dus niet,en ik moest er maar weer een opsturen.Nou,ja zeg.....Ik blijf niet aan de gang.....Uiteindelijk wel de medewerker zo ver kunnen krijgen om de lijn te verhuizen.

Meteen ook maar eens de boel aangesloten om te zien of de verbinding werkte. Meer als 8 uur bezig geweest ,maar geen internet mogenlijk.Ook meer als 2 uren met de helpdesk gebeld zonder ook maar iets wijzer te worden.

Het is toch belachelijk dat een servicedesk a 0,70 per minuut niet eens weet wat de problemen zijn,en nog niet eens met een oplossing komen.

Ik heb al heel wat providers gehad,maar nooit geen problemen met het maken van een verbinding.Ik blijf erbij dat ondanks dat ze zeggen dat de lijn is opgeleverd de lijn niet werkt.Dit is niet getest,niet door kpn.

Ik heb ze ondertussen via een aangetekende brief laten weten de overeenkomst te ontbinden wegens wanprestatie en ondeskundigheid.Kijken of ze weer zeggen dat de brief niet aankomt.

Geld afboeken kunnen ze wel snel,maar ik boek het nog sneller weer terug,Ook reageren ze wel snel als ze merken dat ik het geld weer heb terug geboekt..

In mijn ogen na deze ervaringen zijn het een stel oplichters die alleen maar veel aan het bellen a 0,70 p/m willen verdienen en daar een zeer onbekwame helpdesk hebben zitten

Ik zie graag verdere vorderingen van deze sukkels tegemoet.

Advies aan Speedlinq....ga vooral zo door.

Bob23
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2007 11:46

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Bob23 »

Beste Speedlinq gebruikers en andere internetters,

Ik wil jullie hierbij attenderen/ waarschuwen voor het feit dat Speedlinq voor veel consumenten geen goedkoop maar (zeer) duurkoop is.

Ik als professionele internet gebruiker ondervindt wekelijks problemen met de lijn. Wij krijgen door problemen bij Speedlinq regelmatig geen contact met de DHCP server en dus geen ipadres. Dit probleem kan alleen door Speedlinq zelf worden verholpen.

Tegenwoordig gaat bijna alles via internet, denk aan bankzaken, solliciteren, studeren, thuiswerken etc etc...
Zoals u zult begrijpen is het voor een groot gezin erg vervelend weken zonder internet te zitten.

Het bellen naar Speedlinq is bij voorbaat een kansloze zaak. U wordt beantwoord door studenten vanuit een callcenter die in de meeste gevallen even veel als u weten, en zelfstandig niets kunnen / mogen doen behalve het voorlezen van de handleiding of aanmaken van een ticket dat op zn vroegst 10 dagen na aanmak kan worden behandeld. Heeft u dus niets aan. Meermaals hebben wij onze postcode en telnummer achter gelaten, er is nooit teruggebeld.

Een (aangetekende) brief lijkt meer effect te hebben, helaas maar voor even. Wij hebben nu 1 maand internet via Speedlinq, de eerste 5 dagen ging het goed, daarna 10 dagen ADSL down. Toen weer 10 dagen stotterend online en nu opnieuw volledig plat.

Wij hebben geluk met een vriendelijke buurman die wel internet tot zijn beschikking heeft en wil delen.

Ik kots wel van Speedlinq, en wil er verder geen aandacht meer aan geven. Het is absoluut de miskoop van het jaar, en nominatie voor de koudste douche. Op dit moment ben ik oriënterende bij andere aanbieders. Ik ben al vanaf 2001 online via verschillende aanbieders, maar heb zoiets dramatisch als Speedlinq niet eerder mee gemaakt. Hoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat ik in 2003-2004 ook een abbo bij Speedlinq heb gehad en alles zonder noemswaardige probleem heeft gewerkt.

Speedlinq ADSL actueel, get a life OFFLINE

Mensen trap er niet in, laat u niet verleiden door de lage maandprijs. Speedlinq heeft veel te maken met storingen, u belt a 70cent pm, u baalt en zit soms weken zonder internet.
Mogelijk kan Tros eens kijken hoe het juridisch zit om hier vanaf te komen. Ik heb de neiging zodra het actievoordeel is teruggestort op mijn rekening via een 3e aangetekende brief de overeenkomst wegens wanprestatie te ontbinden en de incasso machtiging per direct in te trekken.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik zou een aangetekende klachtenbrief sturen en vragen wat ze aan de onkosten kunnen doen. Heeft bij mij nl gewerkt :)
En de verbinding is tot nu weer goed, zelfs mijn telefoon :shock:

jsanders
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006 08:52

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door jsanders »

Heb nu iets meer dan een jaar een abonnement bij Speedlinq en ben zeer tevreden over de verbinding. Deze is slechts een keer dit het jaar even uitgevallen. Bij mij op het werk gebeurd dit ook wel eens en zelfs vaker dan bij Speedlinq. Het enigste negatieve van Speedlinq voor mij is, dat ze mijn abonnement (2MB) niet meer hebben en ze mij niet opschalen naar 4 MB wat op dit moment hun minimale snelheid is, die ze voor hetzelfde geld als ik betaal aanbieden. Hier hoor ze ze niet over.

Dorina4
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 01:18

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Dorina4 »

Beste internetters en -bellers,

Wij willen jullie waarschuwen voor het rampenbedrijf Speedlinq. We internetten al een aantal jaren prima bij ze. Maar zoals ik al eerder las elders waren ze niet zo klantvriendelijk om je te attenderen op goedkopere abonnementen bij henzelf voor een snellere verbinding nota bene.
Hierdoor bedachten we vorig jaar het contract op te zeggen om bij andere maatsch. te gaan kijken. Ook wilden we eventueel gaan bellen via internet. Toen we echter gingen bellen om op te zeggen, werd meteen alles mogelijk: we werden teruggebeld, een gratis modem draadloos en een vele snellere verbinding. En tegen een goedkoper tarief als voorheen.
Prima! Omdat we zouden gaan verhuizen begin dit jaar, werd ons afgeraden om nummerportatie te doen.
Dit zouden we dus niet doen werd afgesproken.
Na twee weken werd onze KPN lijn opgezegd: dat had Speedlinq geregeld volgens hen. We kregen dezelfde dag een brief van Speedlinq dat het modem niet leverbaar was voorlopig... En kort daarna een brief met ons "nieuwe" nummer; het oude dus. Ze hadden wel nummerprot. aangevraagd en de KPN opgezegd. Gevolg: we zaten twee weken zonder telefoon. Daarna kregen we het draadloos modem dat niet bleek te werken zonder een benodigde stick. Dit was men vergeten te vertellen, die moesten we alsnog bestellen en betalen. Evenals de nummerportering. Dit laatste hebben we geweigerd.
De kosten van de vele telfoontjes naar hun schreeuwend dure helpdesk hebben we geprobeerd te verhalen, maar tevergeefs! Ze bleven erbij dat het allemaal onze eigen "schuld"was, wij hadden de nummerportering gevraagd. Niemand kon echter aantonen dat dit zo was...

Toen kwam de verhuizing...
Ruim van te voren een verhuisbericht gestuurd. Dit kan wel via de mail, een klacht kun je daar echter niet kwijt evenals vragen. Hiervoor wordt je gedwongen om voor 70 cent per minuut een duur oor aangenaaid te krijgen!
We hoorden niets op ons verhuisbericht en op de dag van verhuizing werkte er ook niets.... Weer gebeld. Internet werkte vrij snel. Maar er was geen telefoon. Of nummer eigenlijk. Men werd het daar niet eens of we nou wel of niet een nieuw nummer moesten. Na weken, boos, huilend, dreigend en hopeloos te hebben getelefoneerd "voor ruim 110 Euro (waarbij zij ook nog eens een paar keer hebben teruggebeld na het alom bekende bandje: "de wachttijd..., maar ook even vaak niet!)zijn we nergens uitgekomen. Ze snappen het zelf niet!?
We kennen inmiddels vele helpdeskmedewerkers, en de meesten komen niet verder dan beloften doen.
Na 8 weken hebben we onze verhuiskaarten zonder nieuw nummer verstuurd. En telefonisch geprobeerd op te zeggenbij Speedlinq. Volgens hun voorwaarden kon dit pas na 12 weken (in gebreke te zijn maar dat gaat over niet toerekenbare fouten volgens ons. Dit drama is erg toerekenbaar! We zouden worden teruggebeld hierover. Niet dus. We hebben ook schriftelijk opgezegd en tot op heden, na 12 en een halve week in gebreke te zijn nog steeds geen reactie. Behalve vrijdag een mailtje dat de komende week het abonnementsgeld wordt afgeschreven.... Inclusief het bellen!!! (zoals alle maanden hiervoor)

Dat denken ze maar, we hebben de bank opdracht gegeven om afschrijvingen van dit bedrijf te blokkeren. En nu afwachten of ze wel gaan reageren.

Tip: Get a life (online.....)
Ga nooit in zee met deze onkundige lieden. Ze kunnen je leven behoorlijk verzieken!

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door unknown »

Als je even zoekt bij de onderwerpen speedlinq, kom je email adressen tegen van de 2 directeuren. Stuur daar je klacht heen, mss helpt dat :roll: Ik heb ook problemen gehad in het begin, nu werkt het gzd
goed en heb ik geen klagen. Ze hebben ook de onkosten vergoed, die ik maakte door naar de helpdesk te bellen. Ik heb toen een aangetekende brief gestuurd, met daarin het verhaal en de onkosten en gevraagd wat we hieraan konden doen. Het is uiteindelijk prima opgelost. Kopieer wel alle brieven van hun en van je eigen.

HenkRenting
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2007 16:37

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door HenkRenting »

Speedlinq rekent een tarief van maar liefst 70 cent per minuut voor haar helpdesk.
Toen de oplevering van ADSL+bellen voor mijn moeder helemaal de mist in ging heb ik voor maar liefst 127,44 euro moeten verbellen om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Door een fout die bij hen lag.
Op mijn aangetekende brief met de vraag om schadeloosstelling krijg ik een brief retour dat ik twee-en-een-halve maand abonnementsgeld retour krijg. Da's slechts 37,50 euro.
Bij een geschillencommissie zijn ze niet aangesloten. Kan alleen een juridische weg gaan volgen nu, maar geziend de kosten die ik daarvoor moet maken is dit ondoenlijk...

Tonio
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2007 20:43

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Tonio »

Hallo Unknown, kan je de adressen van de directeuren van Speedlinq wat beter specificeren. Kon op de site niets vinden. :?: :?:

Alvast bedankt Tonio

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door unknown »

hier even een positief berichtje over speedlinq.
wij hebben een ander modem toegestuurd gekregen ( zie vorige berichten van mij)
en deze doet het ik ken internetten en bellen zonder problemen.
ik heb via via dze mailadressen gekregen [email protected] en [email protected]
het schijnen de mailadressen van de direktueren te zijn, het geval is in iedergeval dat als ik naar dze adressen mail ze de volgende dag aan de telefoon hangen ( OOK MOBIEL)
Hier heb je die e-mail adressen Tonio. Ik hoop alleen dat ze nog goed zijn, omdat dit al oudere berichten zijn.
Graag gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :wink:

Tonio
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2007 20:43

Re: speedlinq

Ongelezen bericht door Tonio »

Hi

Harstikke bedankt, ga dit proberen en hou je op de hoogte.

Gesloten