Telfort maanden lang te weinig gefactureerd,nu mega rekening
Geplaatst: 10 apr 2007 16:55
Sinds ik mijn Telfort abbonnement afgelopen november met een jaar verlengd heb, werden mijn gesprekskosten niet meer gefactureerd. Ik betaalde enkel nog mijn vaste abbonements kosten.
Na twee maanden verbaasd te zijn geweest dat ik steeds zo'n lage telefoon rekening had ben ik er pas achter gekomen dat die rekeningen dus zo laag waren omdat de gespreks kosten die buiten mijn bundel vielen niet in rekening werden gebracht. Op dat moment niets gedaan, want wie wil er nou niet gratis bellen.
Echter kreeg ik afgelopen weekend een rekening in de bus waar ik echt enorm van schrok. 440,- Euro!! Alle mijn gesprekken vanaf 15 november tot en met 31 maart waren opeens doorberekend.
Nou wil ik graag weten of ik dit zomaar moet pikken, en deze rekening zonder slag of stoot moet betalen. Het is namelijk zo dat ik echt niet nu opeens zoveel geld in een keer kan missen, en uiteindelijk was het gewoon Telforts eigen schuld dat ze die gesprekken destijds niet in rekening hebben gebracht. Bovendien moet ik zeggen dat ik afgelopen maanden toch wel meer mijn telefoon ben gaan gebruiken door dit geintje van hun omdat het toch gratis leek.
Weet iemand of hier juridische regels voor zijn? Kan ik bijvoorbeeld een betalings regeling eisen zonder dat ze meteen mijn telefoon afsluiten? Of is het zelfs zo dat ik helemaal onder een deel van de kosten uit kan komen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat in de begin tijd van Chello internet mensen ook rekening pas na anderhalf jaar kregen en die dan niet meer hoefde te betalen. Is er misschien een termijn voor ofzo?
Alvast bedankt,
Bart
Na twee maanden verbaasd te zijn geweest dat ik steeds zo'n lage telefoon rekening had ben ik er pas achter gekomen dat die rekeningen dus zo laag waren omdat de gespreks kosten die buiten mijn bundel vielen niet in rekening werden gebracht. Op dat moment niets gedaan, want wie wil er nou niet gratis bellen.
Echter kreeg ik afgelopen weekend een rekening in de bus waar ik echt enorm van schrok. 440,- Euro!! Alle mijn gesprekken vanaf 15 november tot en met 31 maart waren opeens doorberekend.
Nou wil ik graag weten of ik dit zomaar moet pikken, en deze rekening zonder slag of stoot moet betalen. Het is namelijk zo dat ik echt niet nu opeens zoveel geld in een keer kan missen, en uiteindelijk was het gewoon Telforts eigen schuld dat ze die gesprekken destijds niet in rekening hebben gebracht. Bovendien moet ik zeggen dat ik afgelopen maanden toch wel meer mijn telefoon ben gaan gebruiken door dit geintje van hun omdat het toch gratis leek.
Weet iemand of hier juridische regels voor zijn? Kan ik bijvoorbeeld een betalings regeling eisen zonder dat ze meteen mijn telefoon afsluiten? Of is het zelfs zo dat ik helemaal onder een deel van de kosten uit kan komen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat in de begin tijd van Chello internet mensen ook rekening pas na anderhalf jaar kregen en die dan niet meer hoefde te betalen. Is er misschien een termijn voor ofzo?
Alvast bedankt,
Bart