LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gladde verkooppraatjes greenchoise

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Monique_Nino
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 dec 2005 22:08

gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

:x Wat zijn dat gladjakkers zeg!

Deze week stond er een keurige heer op de stoep.
En hij begon het praatje met dat hij aan de deur was omdat zij (green choise) de administratie van nuon over zouden nemen :?:
Dus ik snapte het niet, en vraag wat hij nu daarmee bedoeld, .... Nou zij gingen de rekeningen overnemen...
Dat ik van Nuon ong. drie maanden geleden daar bericht over gehad heb
Toen gingen allerlei alarmbellen rinkelen en vroeg duidelijk waar hij nu op doelde, dat dus Nuon de betalingen via greenchoise zou doen? en ik gewoon bij nuon zat?
Nou nee dat dus niet! ik kon tekenen voor green choise en dan nemen zij het over, want 70 % van mijn buren hadden dit al en ik zou er ook voor moeten gaan, want dat was stukken goedkoper..
Maar ik vroeg toch weer even terug naar het stukje dat zij de betalingen over gingen nemen...., Nee dat had ik niet goed begrepen.
En ik dus zei dat ik dat wel degelijk goed gehoord had en hij mij een handtekening probeerde te ontfrutselen door te doen alsof hij via (of van ) nuon zelf was.
Het werd toen duidelijk dat hij hem begon te knijpen en begon de draaien en te wiebelen.
Ik vertelde hem dat als hij dit bij de buren ging verkondigen ik hem aan zou geven vanwege oplichting, want heel wat mensen trappen erin als ze denken dat hij van of via nuon komt , verteld dat ze er bericht over hebben gehad en hij even de krabbel komt halen voor de rekeningen........


zeer, en dan ook zeer glad .. zulke jongens :evil:

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Bah wat een gladjakker! Goed van je dat je door hebt gevraagt. Ik ben er dus ook ingetrapt met RWE toen ze mij wijs hadden gemaakt dat ze van Essent waren...stom stom stom natuurlijk!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door ronald g »

Was laatst een onderwerp over pretium die in opdracht van kpn zou handelen. Doet green choise nu het zelfde. blijf zitten waar je zit als het bevalt zo niet zoek het zelf de goedkoopste uit. Ik had al eens in een ander topic gezegt maak een sticker, aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al. Konden we dat ook maar op de telefoon plakken. Nog iets gerenommeerde bedrijven sturen geen colporteurs de weg op.
Ronald.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik ben er dus wel ingetrapt (had ook nog eens hoge koorts die dag en was al half 9 's avonds).
Ik ben nu met consuwijzer en straks warschijnlijk met de geshillencomissie bezig.
Inderdaad zou dit bedrijf vervolgd en/of verboden moeten worden wegens oplichting.

Zo en zo vind ik het asociaal om 's avonds laat aan de deur te komen. En als je die asociale neignigen hebt zeg dan duidelijk dat je een product komt verkopen. Sterker nog: bij een eerlijk verhaal was ik mischien wel (uit eigen wil) overgestapt.

(zie ok onder werp greencoice en colporteurs.


Ik denk dat tros radar en/of "opgelicht" mar eens aandacht hieraan moeten besteden.

Boendien staat in de colportagewet dat men duidleijk moet maken dat men iets komt verkopen en moet ook mondeling op de termijn van 8 dagen gewezen worden.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door marnix »

Hier kwam ook al zo'n harrie aan de deur van de week, alsdat de energie goedkoper werd en dat zij samenwerkten met eneco ,wel ff tekenen... Toch maar niet dus!

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Sunbow »

Telefonische verkoop kun je je enminste tegen weren:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

SInds ik me heb aangemeld ben ik niet meer lastig gevallen :)

Maar ja of het ook tegen gevaarlijke colporteurs werkt :?:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Kyle »

planeta promotions
bleeklaan 117
leeuwarden

colporteurs greenchoice


kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ook wij hadden zo'n grapjurk van Greenchoice aan de deur. Helaas voor hem werk ik bij een marktonderzoeksburo vanuit huis. Ik belde net over .... jawel .... energieleveranciers en het overstappen naar een andere energieleverancier.

Deze meneer wist niet hoe snel hij de kuierlatten moest nemen toen hij dit moest aanhoren. 8) Hij moest en zou mij spreken omdat ik volgens mijn echtgenoot dit soort zaken regel, maar kreeg haast toen hij hoorde welke voorkennis ik heb. :lol:

Geen aanrader, om op dit soort praktijken in te gaan, en als je al niet lekker bent met .. graden koorts, een advies van mij; neem de telefoon niet op, open de deur niet als er iemand staat die je niet kent, maar ziek gewoon lekker uit !

kiro1718
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2007 09:40

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door kiro1718 »

Komt dus niet alleen voor bij Greenchoices.

Mijn vrouw kreeg afgelopen zaterdag een telefoontje van een medewerker van Energie Direct. Energie Direct had NUON overgenomen en voor de administratieveomslag wou hij wat gegevens controleren. (Ik zit alleen voor de gas bij NUON en de elecrtra bij COGAS)
Mijn vrouw heeft deze gegeven en wat blijkt.. ik kreeg gisteren een contract via de email waaruit blijkt dat ik ben overgestapt naar Energie Direct en dat ik 7 dagen afkoeltermijn heb. Gebeld met NUON: wisten van niks en het verhaal klopt niet, Contract telefonisch ontbonden (kan alleen telefonisch, niet eens schriftelijk???) en vandaag inderdaad bevestiging gehad van de ontbinding (via de email). Melding gemaakt bij DTE (consuwijzer) en zij zouden het gaan inventariseren.

Wie herkent deze praktijken???

MVG

medewerkerGC
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2007 18:25

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door medewerkerGC »

Sunbow,

Na al je berichten gelezen te hebben heb ik het idee dat het niet lekker gaat tussen jou en Greenchoice. ik vraag je dan ook vriendelijk even contact met me op te nemen zodat we samen kunnen gaan kijken naar een goede oplossing voor het probleem.

je kan me bereiken op 010-4782326

je mag vragen naar de heer M. van Zijp. hij is aanwezig tijdens kantooruren

ik hoop dat je er samen met hem uitkomt

(mocht iemand anders een probleem hebben en er zo niet uitkomen mag je gerust ook even bellen en vragen naar bovenstaand persoon.)


met vriendelijke groet,

medewerkerGC

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Kjik aan!

Ik wil nog even wat kwijt. GreenChoice is een goede energieleverancier met de minste problemen. Scoren goed, ook administratief.
GreenChoice kan best zelf een promotieteam hebben ingehuurd en deze zullen u wellicht anders bejegenen dan Greenchoice zelf zou doen.
Wat echter de vraag is of de mederwerker niet beter om het klantnummer kan vragen en de ontevreden klant zelf benaderen. Dat schept meer vertrouwen en biedt daarnaast nog een stukje services ook!

Chanmaster.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Sunbow »

Medewerker: na mijn laatste contact met Greenchoice toch maar gevraagd naar degenen die de brief gestuurd had. Een collega erkende dat dat fout was, maar omdat het de fout van GC is, ben ik gelukkig van ze af en hoef niet nar de geschillencomissie.

Medewerker ik neem aan dat je wilde bemiddelen tussen GC en mij, maar als ik een conflict heb met de bakker om de hoek vraag ik niet aan diezelfe bakker om te bemiddelen.

Ik ben gewoon weer terug bij NUOn, de regionale energieleverancier.

En medewerker 1 tip: als jullie klanten willen werven stuur dan gewoon folders op ofzo en geef EERLIJKE informatie.
Colportage is gewoon heel vervelend en voortaan zal ik ook eerst kijken welke gek er voor mijn deur staat voor ik open doe (ik dacht dat het mijn buren waren, omdat ik in een flat woon en het zeg maar de binnenbel was)

Ger en sabine
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007 18:32

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Ger en sabine »

Ik had dus precies dezelfde ervaring,maar ze had het papier al ingevuld en toen ik vroeg of dat ik het mocht hebben om te verscheuren .heeft ze dat zelf gedaan.Ik had verder niets ondertekend.
Ik vroeg toen ik ze later zag lopen of ik dat papier mocht hebben en ze zei dat ze het heeft weggegooid en dat ze niks mogen achterlaten.
Ik voelde me echt heel erg bedreigd.

voorstander van....
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2007 07:50

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door voorstander van.... »

nou nou ik lees hier dat ze van greenchoice zulke gladde praatjes hebben ??? nou ik vertel jullie 1 ding die gene die bij mij aan de deur kwam legde mij het haar fijn uit hoe en wat groenestroom in hield.GREENCHOICE weet in ieder geval hoe ze het moeten verwoorden en de rest van die zogenamde uuuhh groenestroomleveranciers niet !!!! als jullie gewoon willen genaaid worden door de rest van de bedrijven ok das jullie keuze maar ik vindt dat jullie niet goed luisteren naar de promoters van GREENCHOICE het is niet meer dan een permenete korting wat wij van hun krijgen!!!! zijn we nou hollanders of niet als het om kortingen gaan staan we altijd vooraan en nu ze bij de deur komen gaan we opeens allemaal denken dat dit een een of andere maffiapaktijken zijn !!!! conclusie : GREENCHOICE blijft en wordt nr 1 van nederland let maar op !!!! ga zo door ben erg tevreden met jullie aanpak !!! :D :D :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In de praktijk wil die korting weleens vies tegenvallen.

Dat komt omdat ze je op allerlei manieren extra kosten in rekening brengen die je bij de andere provider niet had.

Ik kijk naar wat er per saldo bespaard wordt, trap niet in de praatjes over fors lagere tarieven, terwijl me aan de andere kant administratiekosten in rekening gebracht worden.

Ik heb vaker zo'n praatje aangehoord, en ook greenchoice behoort tot de groep leuterpraat-verkopers. Per maand zou ik 10 euro besparen op mijn stroomkosten, maar dit blijkt in de praktijk vies tegen te vallen.

Komt greenchoice ook sleutelen aan je verbinding als die even buiten jouw woning een storing vertoont, of verwijzen ze daarbij (net als alle anderen) naar de beheerder van het netwerk?

Ik ben van mening dat ze ook daar verantwoordelijk voor zijn. Maar dan geven ze niet thuis.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik was bij Grenchoice een stuk DUUURDER uit dan bij NUON. Korting steken ze dan zeker in hun eigen zak ofzo? Of betealen ze daar die colporterus van?

En denk eens na: Groen gas :?: Alle gas is hetelfde aardgas.
Neutrale energievergelijksites zetten bij mijn verbuik GC op de 10e plaats ofzo qua kosten en NUON bovenaan. Kun je naggan als NUON die topmannen de deur uit zou doen....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik denk dat ''voorstander van...'' gewoon een van die leurders is.

(Groen) tegengas geven, wanneer er teveel klachten zijn.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het is beter jullie je agressie op den haag te richten en dan met name op het CDA,VVD en Pvda, deze hebben ervoor gezorgd dat wij de hoogste energieprijzen van europa hebben.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: gladde verkooppraatjes greenchoise

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik begrijp niet wat er mis is met mijn bericht dat we de hoogste energie prijzen hebben.
De link die je zelf aangeeft geeft het namelijk ook aan.
En dat Denen niet klagen moeten die Denen weten, en de kolder is dat energie veel te duur is, nu we weer een milieu hype hebben wordt er wel weer iets anders gezocht op je uit te knijpen.
En niet z**ken ik ben ook maar een boodschapper.
Ook iets aardigs om te lezen.
http://www.daanspeak.com/Maya01.html

Gesloten