Handig om te weten over XS4ALL ONLY
Geplaatst: 13 apr 2007 11:35
Wat makkelijk is om te weten over ADSL XS4ALL ONLY als u overweegt over te stappen en mogelijk als u problemen heeft na het overstappen.
Xs4all heeft nog grote problemen met haar experimentele xs4all only dienst:
1) Technische problemen bij zichzelf, waardoor bij sommige gebruikers de snelheid terug loopt als het drukker is.
2) De PING-tijden van de verbinding zijn vaak veel te hoog, tot wel 40x zo hoog als normaal bij ADSL verbindingen. Gevolg: zowel gamen als VOIP worden vrijwel onmogelijk of werken tenminste erg slecht.
Oorzaak kan men niet vinden.
Extra pijnlijk wordt het voor degene die dus kiezen voor XS4ALL ONLY, hun gewone KPN telefoonlijn opheffen en het telefoonnummer naar XS4ALL VOIP laten porteren. Ze kunnen gewoon haast niet meer niet telefoneren.
Bij vragen hierover, wordt gesproken over Best Effort, kortom jammer voor u maar helaas. Na 3 maanden toch terug naar de oude situatie is dan een probleem, het betekend downtime tot max 6 weken, nieuw telefoonnummer, nieuwe telefoonlijn aanvragen en veel kosten.
3) De XS4ALL ONLY dienst wordt verzorgd via de KPN-dochter Bitstream. De snelheden van een ADSL verbinding worden bepaald aan de hand van zogenaamde inzet profielen, welke aan de gegevens van de abonnementen gekoppeld zijn.
Om een bepaald profiel toe te mogen passen moet de lijn tussen centrale en huis aan een aantal voorwaarden voldoen. (lengte van de kabel, S/R verhouding etc.
Uit concurrentie overwegingen, stelt KPN voor Bitstream zwaardere eisen aan de lijn (Het product wordt ook aan concurerende andere bedrijven zoals BBNED verkocht).
Gevolg: Indien men verder van de centrale zit wordt het vaak niet toegestaan een sneller abonnement af te nemen.
Dus kan het gebeuren dat men bij de overstap in plaats van een snellere een langzamere verbinding krijgt, het max van de snelste verbindingen wordt ook eerder begrenst.
4) Het kan nog vervelender:
Het Lite XS4ALL ONLY abonnement bestaat alleen op papier!
Er bestaat na 4 maanden ondanks alle beloften nog steeds geen standaard inzet profiel bij bitstream hiervoor (4096 down/1024 up), in plaats hiervan krijgt men een lagere snelheid 4096 down/256 up, een inzet profiel welke gebruikt wordt voor de goedkope abonnementen van KPN-dochter Het-Net. Korting op het kostbare XS4ALL abonnement krijgt men echter niet.
In het begin werd door de helpdesk gezegd binnen 1 a 2 weken is het opgelost, nu 3 maanden later XS4ALL wijst naar Bitstream als schuldige, dit helpt de klant echter weinig, daar deze geen directe relatie heeft met Bitstream.
KPN Bitstream heeft kennelijk weinig zin dit op te lossen, daar ze dit product dan ook commercieel ook aan anderen ter beschikking moeten stellen. Hetgeen voor de KPN bedrijven alleen maar meer concurrentie opleverd. Dit heeft begrijpelijk dus geen prioriteit, als er al op korte termijn een oplossing komt.
De grap van dit alles is dat alle betrokkenen aan KPN gelieerd zijn....
De XS4ALL website zwijgt al 4 maanden hierover, in plaats van mensen te waarschuwen als ze een Lite ABO hebben....
Handmatig het profiel aanpassen kan kennelijk wel, gezien het feit dat er kennelijk enkele geluksvogels zijn, die wel de goede snelheid hebben.
Het gebeurt echter maar sporadisch, gezien de vele klagers, waar het na drie maanden nog niet is opgelost, vroeger was de helpdesk simpel telefonisch te bereiken..... Tegenwoordig is het geluk als het binnen een uur lukt, niet dat het dan een oplossing brengt.
Mogelijke antwoorden zijn:
A) Zijn er nog problemen dan, deze zijn toch opgelost.
B) We werken eraan, het wordt binnen enkele dagen opgelost
C) Het ligt niet aan ons maar aan KPN Bitstream, wij kunnen er ook helaas niets aan doen, een oplossing is er nog niet.
3x bellen, 3x ander antwoord
5) Verhuizen: ai probleempje, is administratief technisch nog niet mogelijk (men heeft het administratief het vergeten te implementeren, maar men werkt er inmiddels druk aan, al vier maanden....)
6) Van snelheid veranderen, tja soms wel mogelijk, soms niet, waarom geen idee, helpdesk overigens ook niet.
7) Zoals u kunt lezen op de XS4ALL website:
Het is niet mogelijk gemaakt om meerdere ISDN nummers mee te nemen naar VOIP (Commercieel niet aantrekkelijk voor KPN) men moet overigens per nummer dat men laat porteren maandelijks de hoofdprijs van 5 EURO meer betalen! Vier nummers zou 20 euro zijn, uw ISDN aansluting houden is voordeliger en werkt in ieder geval!!!!
Een los nummer porteren en de ISDN houden met de overige nummers behouden is niet mogelijk, wordt deze zonder pardon toch afgesloten.
Verder is er volgende nog:
De voor XS4ALL ONLY in aanmerking komende klanten zijn oude klanten die in het algemeen minder betalen dan de huidige standaard tarieven. Deze kortingen vervallen als men op de only variant overgaat.
Dus het verliezen van de korting te samen de extra nummerkosten na de portering, maken dat in de praktijk men het voordeel van het voordelig bellen over VOIP bellen al weer kwijt is.
Blijft dus over alleen ----!!!de kans!!!----, op een hogere snelheid over als argument te kiezen voor XS4ALL ONLY.
XS4ALL via KPN ADSL is kostbaar voor de lage snelheid en de vele extra's die het biedt
Het werkt echter wel betrouwbaar en heeft een goede technische support.
Als we het echter hebben over XS4ALL-ONLY, dit ligt heel anders, het product is simpel weg experimenteel, veel technische en administratieve problemen zijn nog niet opgelost.
In het begin was er het vertrouwen en de indruk, dat de problemen spoedig opgelost zouden zijn, nu 4 maanden na de start...
XS4ALL blijkt hard op weg een echt KPN bedrijf te worden, het doet een beetje denken aan het internetbellen verhaal van het moederbedrijf.
Men wil kennelijk XS4ALL verkopen, maar de omzet voor moederbedrijf KPN middels de dienstverlening via bitstream te laten lopen, veiligstellen.
Niet erg als men eerst gezorgd had technisch en administratief de zaken op orde te hebben.
Voor de klant lijkt XS4ALL ONLY hierdoor een envelope van een prijzen festival geworden.
Men heeft de kans als vaste klant, indien men snel reageert op een prijs, hij is al gereserveerd.
Jammer gemiste kans voor een goed concept.
Doe uzelf een plezier, als u overweegt over te stappen op XS4ALL ONLY, verdiep u goed in de keuzes en de consequenties
Als het fout gaat is de weg terug is kostbaar en moeizaam, net als bij internetbellen van de KPN.
Meer weten kijk ook eens in de diverse nieuwsgroepen van XS4ALL zoals General/ADSl/VOIP.
Bij het zoeken op "XS4ALL ONLY" in nieuwsgroepen is google is uw vriend, doe uw voordeel ermee.
Xs4all heeft nog grote problemen met haar experimentele xs4all only dienst:
1) Technische problemen bij zichzelf, waardoor bij sommige gebruikers de snelheid terug loopt als het drukker is.
2) De PING-tijden van de verbinding zijn vaak veel te hoog, tot wel 40x zo hoog als normaal bij ADSL verbindingen. Gevolg: zowel gamen als VOIP worden vrijwel onmogelijk of werken tenminste erg slecht.
Oorzaak kan men niet vinden.
Extra pijnlijk wordt het voor degene die dus kiezen voor XS4ALL ONLY, hun gewone KPN telefoonlijn opheffen en het telefoonnummer naar XS4ALL VOIP laten porteren. Ze kunnen gewoon haast niet meer niet telefoneren.
Bij vragen hierover, wordt gesproken over Best Effort, kortom jammer voor u maar helaas. Na 3 maanden toch terug naar de oude situatie is dan een probleem, het betekend downtime tot max 6 weken, nieuw telefoonnummer, nieuwe telefoonlijn aanvragen en veel kosten.
3) De XS4ALL ONLY dienst wordt verzorgd via de KPN-dochter Bitstream. De snelheden van een ADSL verbinding worden bepaald aan de hand van zogenaamde inzet profielen, welke aan de gegevens van de abonnementen gekoppeld zijn.
Om een bepaald profiel toe te mogen passen moet de lijn tussen centrale en huis aan een aantal voorwaarden voldoen. (lengte van de kabel, S/R verhouding etc.
Uit concurrentie overwegingen, stelt KPN voor Bitstream zwaardere eisen aan de lijn (Het product wordt ook aan concurerende andere bedrijven zoals BBNED verkocht).
Gevolg: Indien men verder van de centrale zit wordt het vaak niet toegestaan een sneller abonnement af te nemen.
Dus kan het gebeuren dat men bij de overstap in plaats van een snellere een langzamere verbinding krijgt, het max van de snelste verbindingen wordt ook eerder begrenst.
4) Het kan nog vervelender:
Het Lite XS4ALL ONLY abonnement bestaat alleen op papier!
Er bestaat na 4 maanden ondanks alle beloften nog steeds geen standaard inzet profiel bij bitstream hiervoor (4096 down/1024 up), in plaats hiervan krijgt men een lagere snelheid 4096 down/256 up, een inzet profiel welke gebruikt wordt voor de goedkope abonnementen van KPN-dochter Het-Net. Korting op het kostbare XS4ALL abonnement krijgt men echter niet.
In het begin werd door de helpdesk gezegd binnen 1 a 2 weken is het opgelost, nu 3 maanden later XS4ALL wijst naar Bitstream als schuldige, dit helpt de klant echter weinig, daar deze geen directe relatie heeft met Bitstream.
KPN Bitstream heeft kennelijk weinig zin dit op te lossen, daar ze dit product dan ook commercieel ook aan anderen ter beschikking moeten stellen. Hetgeen voor de KPN bedrijven alleen maar meer concurrentie opleverd. Dit heeft begrijpelijk dus geen prioriteit, als er al op korte termijn een oplossing komt.
De grap van dit alles is dat alle betrokkenen aan KPN gelieerd zijn....
De XS4ALL website zwijgt al 4 maanden hierover, in plaats van mensen te waarschuwen als ze een Lite ABO hebben....
Handmatig het profiel aanpassen kan kennelijk wel, gezien het feit dat er kennelijk enkele geluksvogels zijn, die wel de goede snelheid hebben.
Het gebeurt echter maar sporadisch, gezien de vele klagers, waar het na drie maanden nog niet is opgelost, vroeger was de helpdesk simpel telefonisch te bereiken..... Tegenwoordig is het geluk als het binnen een uur lukt, niet dat het dan een oplossing brengt.
Mogelijke antwoorden zijn:
A) Zijn er nog problemen dan, deze zijn toch opgelost.
B) We werken eraan, het wordt binnen enkele dagen opgelost
C) Het ligt niet aan ons maar aan KPN Bitstream, wij kunnen er ook helaas niets aan doen, een oplossing is er nog niet.
3x bellen, 3x ander antwoord
5) Verhuizen: ai probleempje, is administratief technisch nog niet mogelijk (men heeft het administratief het vergeten te implementeren, maar men werkt er inmiddels druk aan, al vier maanden....)
6) Van snelheid veranderen, tja soms wel mogelijk, soms niet, waarom geen idee, helpdesk overigens ook niet.
7) Zoals u kunt lezen op de XS4ALL website:
Het is niet mogelijk gemaakt om meerdere ISDN nummers mee te nemen naar VOIP (Commercieel niet aantrekkelijk voor KPN) men moet overigens per nummer dat men laat porteren maandelijks de hoofdprijs van 5 EURO meer betalen! Vier nummers zou 20 euro zijn, uw ISDN aansluting houden is voordeliger en werkt in ieder geval!!!!
Een los nummer porteren en de ISDN houden met de overige nummers behouden is niet mogelijk, wordt deze zonder pardon toch afgesloten.
Verder is er volgende nog:
De voor XS4ALL ONLY in aanmerking komende klanten zijn oude klanten die in het algemeen minder betalen dan de huidige standaard tarieven. Deze kortingen vervallen als men op de only variant overgaat.
Dus het verliezen van de korting te samen de extra nummerkosten na de portering, maken dat in de praktijk men het voordeel van het voordelig bellen over VOIP bellen al weer kwijt is.
Blijft dus over alleen ----!!!de kans!!!----, op een hogere snelheid over als argument te kiezen voor XS4ALL ONLY.
XS4ALL via KPN ADSL is kostbaar voor de lage snelheid en de vele extra's die het biedt
Het werkt echter wel betrouwbaar en heeft een goede technische support.
Als we het echter hebben over XS4ALL-ONLY, dit ligt heel anders, het product is simpel weg experimenteel, veel technische en administratieve problemen zijn nog niet opgelost.
In het begin was er het vertrouwen en de indruk, dat de problemen spoedig opgelost zouden zijn, nu 4 maanden na de start...
XS4ALL blijkt hard op weg een echt KPN bedrijf te worden, het doet een beetje denken aan het internetbellen verhaal van het moederbedrijf.
Men wil kennelijk XS4ALL verkopen, maar de omzet voor moederbedrijf KPN middels de dienstverlening via bitstream te laten lopen, veiligstellen.
Niet erg als men eerst gezorgd had technisch en administratief de zaken op orde te hebben.
Voor de klant lijkt XS4ALL ONLY hierdoor een envelope van een prijzen festival geworden.
Men heeft de kans als vaste klant, indien men snel reageert op een prijs, hij is al gereserveerd.
Jammer gemiste kans voor een goed concept.
Doe uzelf een plezier, als u overweegt over te stappen op XS4ALL ONLY, verdiep u goed in de keuzes en de consequenties
Als het fout gaat is de weg terug is kostbaar en moeizaam, net als bij internetbellen van de KPN.
Meer weten kijk ook eens in de diverse nieuwsgroepen van XS4ALL zoals General/ADSl/VOIP.
Bij het zoeken op "XS4ALL ONLY" in nieuwsgroepen is google is uw vriend, doe uw voordeel ermee.