LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 65 plussers

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
thijs de vries

65 plussers

Ongelezen bericht door thijs de vries »

alsde 65 plussers overal buiten vallen wat de cao betreft.
moeten dat ook maar even doen bij de bestuurders van
gemeente,provincie en kamers laat die ook onverzekerd
werken misschien dat men dan daar anders over gaan
denken.

bot321

Re: 65 plussers

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 16 Apr 2007 20:23 door thijs de vries

--------------------------------------------------------------------------------

alsde 65 plussers overal buiten vallen wat de cao betreft.
moeten dat ook maar even doen bij de bestuurders van
gemeente,provincie en kamers laat die ook onverzekerd
werken misschien dat men dan daar anders over gaan
denken.
Is niet reeël wat hier gesteld wordt.
Ben ook 65plusser die nog werkt via een uitzendbureau
voor 65 plussers.Je betaald alleen belasting voor 65 plussers
en tegenwoordig ook die 6,5% zorgpremie voor de rest niks.
Staat duidelijk in het kontrakt wat ook elk moment opgezegd
kan worden.Als je ziek wordt krijg je geen loon maar je AOW
en pensioen worden gewoon doorbetaald hoor.Als je een bedrijfs
ongeval krijgt dan heb je pech als je voor je 65 een bedrijfsongeval
krijgt wordt het ook uitbetaald tot je 65.Dus je weet waar je aan begint.
Of ik het er allemaal mee eens ben nou nee zoals vakantiegeld
en vakantie dagen wat je niet krijgt en nog een paar dingen.

tonvanheel

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Dan kan je als 65+ misschien beter zwart gaan werken. Krijg je ook je vakantiedagen e.d. niet, maar mis je de premie van 6,5 procent.

Het wordt werkgevers nu wel erg makkelijk gemaakt. Als 60+ kom je niet aan de bak: "Kom maar terug als je 65 bent".
Lager loon en lagere sociale premies voor de werkgever

bot321

Geplaatst op 17 Apr 2007 19:49 door tonvanheel

--------------------------------------------------------------------------------

Dan kan je als 65+ misschien beter zwart gaan werken. Krijg je ook je vakantiedagen e.d. niet, maar mis je de premie van 6,5 procent.
Natuurlijk kun je dat gaan doen maar ik ben blij dat ik
het niet gedaan hebt want de belasting was aan de deur hoor.
De buren he.Die hadden de belasting gebeld dat ik met pensioen
was en toch nog werkte.

tonvanheel

@bot321
De buren he
Ja ik zou het ook niet doen, maar dergelijke regeltjes werken het zwartwerken wel in de hand.
Als 65+ ben je wel vogelvrij verklaard. Rechten, ho maar !

Ik zie geen verschil tussen een 64+ en een 65+, maar een werkgever wel :lol: (lekker goedkoop).

Misschien toch maar beter om lid te worden van een politieke partij, heb je tenminste nog kans om met je 70e op het pluche te zitten met alle voordelen vandien. (Salaris, wachtgeld, reces, pensioen)
Lekker 100 dagen het land in - of op het strand hangen - en onderzoeken hoe de "gewone man" denkt.
Maar ja, dit is geen forum over de politiek,...... of toch ?, want daar maakt het niks uit zolang je tot de üitverkorenen" hoort

bot321

Misschien toch maar beter om lid te worden van een politieke partij, heb je tenminste nog kans om met je 70e op het pluche te zitten met alle voordelen vandien. (Salaris, wachtgeld, reces, pensioen)
Lekker 100 dagen het land in - of op het strand hangen - en onderzoeken hoe de "gewone man" denkt.
Maar ja, dit is geen forum over de politiek,...... of toch ?, want daar maakt het niks uit zolang je tot de üitverkorenen" hoort
Ja achteraf gezien wel natuurlijk maar als je alles
van tevoren wist????

Wat ik wel erg vind is dat al die bewindslieden zoveel verdienen
dat hun vrouw niet hoeft te werken met als resultaat dat als
ze de AOW ingaan en hun vrouw is nog geen 65 is ze ruim
300 euro meer dan ik krijg omdat mijn vrouw nog werkt.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

@ meneer ton van heel,

U bent toch werkgever in de vervoerdersbranche? U heeft mij toch afgezeken in het topic: studiekosten en ontslagen in proeftijd? U wist mij inene te wijzen op het feit dat WIJ ons niet aan de regels qua rij - en rust tijden zouden houden? waarna ik U vroeg waar U dat gelezen had? ...........

en u geeft deze adviezen???????

Mvrgr. Tinne

bot321

Geplaatst op 18 Apr 2007 21:28 door tinne

@ meneer ton van heel,

U bent toch werkgever in de vervoerdersbranche? U heeft mij toch afgezeken in het topic: studiekosten en ontslagen in proeftijd? U wist mij inene te wijzen op het feit dat WIJ ons niet aan de regels qua rij - en rust tijden zouden houden? waarna ik U vroeg waar U dat gelezen had? ...........
Conclusie net zo erg als mijn buren :x

tonvanheel

@ tinne en bot321
@ meneer ton van heel,

en u geeft deze adviezen???????

Mvrgr. Tinne

Ha die Tinne,

Eerdere opmerkingen inzake vervoersbranche zeker hard aangekomen ?

Maar over welke adviezen heb je het nu ?
zwartwerken of in de politiek gaan ?

Bot 321
Ik zou er niet over peinzen mijn buren aan te geven omdat die werken na hun 65e, dus waar slaat die opmerking van jou op ?

De topic was of 65+ al dan niet gediscrimineerd worden bij het aanvaarden van werk.
Mijn statement:
Ja, dat worden ze ZEER ZEKER, tenzij je bij de overheid werkt.
Ja, en dat zou evt. het zwartwerken kunnen stimuleren, waarbij ik duidelijk gesteld heb dat ik mij daaraan niet zou wagen.

Dus svp gaarne voortaan met redelijke tegenargumenten komen en niet zo maar wat zwetsen !

tonvanheel

@bot321
Wat ik wel erg vind is dat al die bewindslieden zoveel verdienen
dat hun vrouw niet hoeft te werken met als resultaat dat als
ze de AOW ingaan en hun vrouw is nog geen 65 is ze ruim
300 euro meer dan ik krijg omdat mijn vrouw nog werkt.
En als je dan ook nog bedenkt dat zowel mijn vrouw als ik al die tijd het maximum aan AOW-premie betaald hebben en we nu net zoveel terugkrijgen als een gezin waarin maar 1 kostwinner was.
Dat is nu eenmaal het systeem, je betaalde toen voor de ouderen van toen, net zo als de jongeren van nu betalen voor de ouderen van nu.

Als je de AOW-premie die wij betaald hebben prive had kunnen beleggen hadden we nu een pensioen van 6 cijfers kunnen hebben.
Drees heeft het destijds (en terecht) zo opgesteld en daar kan je op dit moment niets aan veranderen.
Ieder weldenkend mens heeft dit kunnen zien aankomen en daar zijn maatregelen voor getroffen of kom ik hier nu in conflict met de fabels van Lafontaine, "De Krekel en de Mier") ??

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

bot321 schreef: ... Ben ook 65plusser die nog werkt via een uitzendbureau voor 65 plussers ... Of ik het er allemaal mee eens ben nou nee zoals vakantiegeld en vakantie dagen wat je niet krijgt en nog een paar dingen.
Beste Bot321,

Ik heb de uitzending weliswaar gemist, maar bij vorige werkgevers wel 65+ uitzendkrachten gehad.

Wanneer u geen vakantiegeld krijgt of vakantiedagen opbouwt, dan houdt uw werkgever - het uitzendbureau - zich niet aan de voorwaarden van de ABU. Navragen is mijn advies.

Het kan zijn dat uw uurloon inclusief vakantiegeld en vakantiedagen is. Dan heeft u een contract zoals de meeste oproepkrachten in Nederland: er wordt niets gereserveerd, alles wordt direct uitbetaald.

Sinds 1 januari 2006 moet het vakantiegeld en vakantiedagen apart worden vermeld op uw loonstrook, omdat deze gegevens deel uitmaken van de Loonaangifte van uw werkgever aan de Belastingdienst. Staan deze gegevens niet op uw loonstroken, dan vragen stellen !

Vakantiegeld, vakantiedagen en het minimumloon zijn trouwens een wettelijk recht, onafhankelijk van een CAO en niet gebonden aan een leeftijd.

bot321

Het kan zijn dat uw uurloon inclusief vakantiegeld en vakantiedagen is. Dan heeft u een contract zoals de meeste oproepkrachten in Nederland: er wordt niets gereserveerd, alles wordt direct uitbetaald.
Klopt staat opmijn loonbrief.
En als je dan ook nog bedenkt dat zowel mijn vrouw als ik al die tijd het maximum aan AOW-premie betaald hebben en we nu net zoveel terugkrijgen als een gezin waarin maar 1 kostwinner was.
Dat is nu eenmaal het systeem, je betaalde toen voor de ouderen van toen, net zo als de jongeren van nu betalen voor de ouderen van nu.
klopt ook heb het zelfde,vrouw werkt nml ook.

Bot 321
Ik zou er niet over peinzen mijn buren aan te geven omdat die werken na hun 65e, dus waar slaat die opmerking van jou op ?
tonvanheel.
Het zal je gedacht zijn wie jou een extraatje misgunnen.
Weet welke buren het waren maaaar had ik nooit gedacht van ze.
Dus vergis je eigen niet.
Opmerking was gewoon geplaatst naar aanleiding opmerking
tinne.Sorry als het fout was. :oops:

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Fijne buren. Mag aannemen dat je ze nu niet meer zo vriendelijk groet.
Ze hebben in ieder geval de mentaliteit van een foute club uit vroegere dagen.

bot321

Geplaatst op 22 Apr 2007 07:11 door Gizmo©

Fijne buren. Mag aannemen dat je ze nu niet meer zo vriendelijk groet.
Ze hebben in ieder geval de mentaliteit van een foute club uit vroegere dagen
Ja hoor groet ze nog steeds hoor ik heb nml.
niets te verbergen.En geloof maar niet dat het
alleen bij mij is hoor het is gewoon de tegenwoordige
mentaliteit van de mensen.Kijk maar eens op je werk.
Merk het zelf ook.Ik ben geen gevaar meer voor ze,
nou wat ik allemaal te horen krijg over de anderen!
Zo is er vroeger dus ook over mij geluld. :wink:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

65 plussers kunnen hun tijd beter spenderen aan het genieten van het leven dan zich druk te maken over werk en hun cao rechten, het leven is kort : enjoy en geniet van het zomerweer.

bot321

Geplaatst op 23 Apr 2007 08:15 door Henri42

65 plussers kunnen hun tijd beter spenderen aan het genieten van het leven dan zich druk te maken over werk en hun cao rechten, het leven is kort : enjoy en geniet van het zomerweer.

Helemaal mee eens Henri42.
Maar reken is uit wat momenteel je vaste lasten zijn
zoals huur-gas-licht-verz.-tel-zorgpremie etc.
Dat is bij mij net zoveel als mijn AOW en pensioen
samen.Dus wil ik genieten van het leven dan zal ik
er toch nog een halve week bij moeten werken.
Toch het moeten van het werken is eraf dus je staat
er vrijer tegenover en dat is ook plezierig.Dus al met
al valt het best mee hoor.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

@ bot 321

mijn opmerking was bedoeld voor dhr. ton van heel, die in een ander topic nogal op recht en wet staat (wij ook trouwens, maar dat blijkt niet aan te komen)

Er is letterlijk geen haar op mijn hoofd die er ooit maar over zou denken om iemand die 'zwart' werkt, om er gewoon een extraatje bij te verdienen, aan te geven. Wilde ik toch rechtzetten.

Mvrgr. Tinne

bot321

tinne mijn opmerking was ook bedoeld voor
tonvanheel.
Had alleen jouw opmerking gequote.
sorry dat het verkeerd overgekomen is.

tonvanheel

@tinne en Bot321

Sorry, ik ben het spoor even bijster.

Jullie refereren aan opmerkingen naar elkaar die eigenlijk voor tonvanheel bedoeld zijn.
Heb het forum vanaf begin doorgelezen maar kan geen relevant aanknopingspunt vinden.

Gaarne enige opheldering

tonvanheel

Geplaatst op 23 Apr 2007 08:15 door Henri42

65 plussers kunnen hun tijd beter spenderen aan het genieten van het leven dan zich druk te maken over werk en hun cao rechten, het leven is kort : enjoy en geniet van het zomerweer

Ja Henri42 dat zou heerlijk zijn.
Helaas zijn er veel 65+ die aangewezen zijn op alleen maar AOW en dan zijn de huidige vaste lasten niet meer op te brengen.
Ze worden gewoon "gedwongen" om door te werken.
De AOW houdt al jaren geen gelijke tred met de inflatie en de voortdurende stijging van tarieven van (semi)overheid, provincies, gemeenten, waterschappen e.d.
Als men alleen AOW heeft is 65+ zijn beslist niet GENIETEN.

Ik heb die leeftijd nog niet bereikt maar als ik zo om me heen kijk zie ik veel VERBORGEN armoede en vind ik het een schande dat een groot deel van onze ouwetjes zo de rest van hun leven moeten slijten.

Ik weet dat ik nu een heel gevoelige materie betreed, maar veel van deze ouwetjes zien het niet meer zitten en zouden graag "de pil van drion" nemen, maar zelfs dat wordt ze niet gegund.
De kloof tussen arm en rijk wordt in dit land wel heel erg groot en wordt helaas steeds groter (Graaien aan de top, naar beneden een schop)

Gesloten