LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kastdeur Pax Malm IKEA na 7 mndn nog niet geleverd!!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
schuifdeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007 12:56

Kastdeur Pax Malm IKEA na 7 mndn nog niet geleverd!!

Ongelezen bericht door schuifdeur »

Wij hebben begin oktober 2006 een 1 complete kast en een boxspring besteld bij de IKEA in Duiven. Op 26 oktober zouden zij deze goederen leveren. De ombouw van de kast zonder de schuifdeuren zijn eind november geleverd.
Het bed is in december geleverd maar in onderdelen (eerst zonder matrassen, ligt niet fijn) en deze goederen zijn uiteindelijk afgeleverd in ons appartementengebouw 4 hoog, terwijl wij niet thuis waren stonden de goederen bij onze voordeur zonder dat wij hiervoor getekend hebben. Wij zitten nu al bijna 7 maanden op de kastdeur te wachten en worden van het kastje naar de muur gestuurd.. (leuke uitspraak met dit onderwerp!) Wij hebben heel veel contact gehad met de service lijn van IKEA, hier zijn wij niet wijzer van geworden. Er is van alles beloofd en niets gedaan. Het schijnt te gaan om een kwaliteitsfout van de fabrikant van de kastdeur.. jaja!
Is dit voor iemand herkenbaar?


:?

J.M.A. Groeneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 10:18

Re: Kastdeur Pax Malm IKEA na 7 mndn nog niet geleverd!!

Ongelezen bericht door J.M.A. Groeneveld »

Op 7 februari 2007 hebben wij bij de IKEA-verstiging in Groningen een ed (en matras) en een garderobe kast gekocht. Het gaat om de garderobekast van het type PAX MALM. Toen wij deze kast kochten waren de schuifdeuren (art.nr. 301.072.26) niet leverbaar. Er werd ons verteld dat er een constructiefout bij de schuifdeuren was geconstateerd, zodat deze niet soepel in de rails liepen. Alle schuifdeuren van alle IKEA-vertigingen in Nederland waren teruggetuurd naar de fabrikant om het euvel te verhelpen. Men kon ons niet vertellen hoe lang dit zou gaan duren. Maar het zou toch zeker niet langer dan 2 maanden duren. Er werd ons geadviseerd om regelmatig de website van IKEA te raadplegen. Dit hebben we dan ook een aantal keren gedaan. We konden ook de IKEA informatielijn bellen (0900-235 45 32). Toevallig hebben we dat gisteren gedaan. De medewerkster die wij (uiteindelijk) aan de lijn kregen kon ons niet meer vertellen dan dat de schuifdeuren nog steeds niet leverbaar zijn vanwege 'kwaliteitscontrole'. Na 3 maanden dus nog steeds geen schuifdeuren en we hebben geen idee hoe lang het nog kan duren. De garderobekast staat al 3 maanden keurig ingeruimd in onze slaapkamer, maar zonder deuren is het een stofnest!
Er moeten ongetwijfeld meer mensen zijn die met dit probleem te maken hebben gekregen. De MALM slaapkamerserie is een populair product van IKEA.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Kastdeur Pax Malm IKEA na 7 mndn nog niet geleverd!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Er is van alles beloofd en niets gedaan. Het schijnt te gaan om een kwaliteitsfout van de fabrikant van de kastdeur.. jaja!
Is dit voor iemand herkenbaar?
Ja, voor mij. Ik heb namelijk op de klantenservice van Ikea gewerkt. Het is inderdaad zo dat some hele partijen worden afgekeurd als er iets aan mankeert, anders krijg je daar gewoon gezeik mee. Doordat de fabrikant dan helemaal opnieuw moet beginnen met produceren, kan het dus gebeuren dat een artikel lang niet in voorraad is. Het is vervelend, maar de gedachte die er achter zit is goed bedoeld (ze gooien het liever weg en maken iets goed, dan dat ze halfgebakken zooi uitleveren).
en deze goederen zijn uiteindelijk afgeleverd in ons appartementengebouw 4 hoog, terwijl wij niet thuis waren stonden de goederen bij onze voordeur zonder dat wij hiervoor getekend hebben.
Dit komt doordat Ikea externe transportbedrijven inhuurt. Waar er een goed contact met de leiding van deze bedrijven is, is dat niet zo met de chauffeurs. Het gebeurt meer dan eens dat deze gooien en smijten met de spullen, een slechte mentaliteit. Alhoewel je Ikea hier op kan en moet aanspreken, ligt de fout bij de externe transportbedrijven.
Er moeten ongetwijfeld meer mensen zijn die met dit probleem te maken hebben gekregen. De MALM slaapkamerserie is een populair product van IKEA.
De Malm artikelen zijn populair, maar die schuifdeuren zijn relatief nieuw. Dus het valt wel mee. Daarnaast is het zo dat zodra bekend werd dat er leveringsproblemen cq. lange levertijden met de schuifdeuren waren, dit ongetwijfeld meteen is gecommuniceerd naar de mensen die ze wilden kopen.

Jij valt dus een beetje tussen wal en schip. En hoewel het een vervelende situatie is, is - net als bij die andere persoon - de gedachtengang in jouw belang: ze willen een goed product afleveren. Wat heb je liever, iets langer wachten op iets deugdelijks, of meteen rommel mee naar huis?

Gesloten