Pagina 1 van 1
Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 18 apr 2007 19:51
door Slim
Als je daar een telefoon koopt, sluit nooit ook een verzekering erbij af want die wordt door Rosemont Insurance Company Limited niet stopgezet als je abonnement is opgezegd.
Beter nog: koop NIKS bij T for Telecom
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 19 apr 2007 08:24
door ??
Hoe moet een verzekeringsmaatschappij weten dat jij je abo opzegt bij een provider?
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 19 apr 2007 21:04
door Slim
T for Telecom hoort dat te doen zodra ze weten dat het abonnement stopt.
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 20 apr 2007 18:22
door gravedigger
Wie tekent de verzekeringsovereenkomst? TfT of mijnjeer Slim??
M.a.w. wie is de verzekeringnemer? eerst maar eens goed de voorwaarden lezen!
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 22 apr 2007 08:40
door Gizmo©
Meneer Slim snapt het niet geheel.
Als je een abbonement afsluit via T for Telecom of welke maatschappij dan ook maakt niks uit. Je gaat namelijk een verbintenis aan met een provider (KPN, Telfort, Vodafone, etc). Als je je abbo na 1 of 2 jaar wil beeindigen moet je bij de provider zijn en niet bij het verkooppunt. Zelfde geldt ook voor een eventuele extra verzekering die je afgesloten hebt.
T for Telecom, Belcompany verkoopt alleen de produkten. Is de boel verkocht dan is voor hun de zaak afgesloten.
Dit geldt niet als je een abbo afsluit bij Debitel. Wil je van hun af, dan moet je ook het abbo via Debitel beeindigen.
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 23 apr 2007 21:41
door Slim
Dit geldt niet als je een abbo afsluit bij Debitel. Wil je van hun af, dan moet je ook het abbo via Debitel beeindigen.
Juist. Zo is het gegaan. En Harmony Service Center hoort dan de verzekering te laten aflopen, ze wisten tenslotte dat het abonnement voor 2 jaar was. Dat heette ooit service.
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 24 apr 2007 19:47
door Gizmo©
In dat geval moet je bij Harmony aan de bel trekken en de bewuste verzekering beeindigen.
Re: Let op met T for Telecom!
Geplaatst: 30 apr 2007 10:33
door Fully
En Harmony Service Center hoort dan de verzekering te laten aflopen, ze wisten tenslotte dat het abonnement voor 2 jaar was. Dat heette ooit service.
ze kunnen misschien wel weten dat je een tweejarig contract hebt getekend (kleine kans want de meeste toestelverzekeraars krijgen alleen bericht van "deze klant meldt zich aan", maar weten niet of jij een 1, 2 of 3 jarig contract hebt), maar als ze dat weten en jij verlengt tussentijds je contract dan moet je daar wel melding van (laten) maken, anders is je nieuwe toestel niet verzekerd
Als je niet verlengt en je abonnement stilzwijgend laat doorlopen na die twee jaar, dan is het toch handig als je toestel verzekerd blijft of niet.....? Helemaal als je je contract niet wilt verlengen...
TfT kan niet weTen of jij je contract na die twee jaar opzegt of niet evenmin heeft de provider contact met Harmony omdat je de verzekering bent aangegaan via TfT.....