uitkijken met bijkopen extra garantie bij Correct in Rotterdam (www.correct.com):
Samsung geeft zelf standaard 2 jaar garantie, maar als je bij Correct 2 jaar bijkoopt heb je in totaal 3 jaar.....................
Bij It's en Mediamarkt heb je dan wel 4 jaar.
Citaat uit email Correct:
Wij hebben de Samsung LE-40R81 op voorraad de prijs bedraagt 1.499,--euro.
Een verlengde garantie van 2 jaar (totale garantie is dan 3 jaar) kost 210,-- euro.
Een verlengde garantie van 4 jaar (totale garantie 5 jaar) kost 300,-- euro.
De prijzen van garantie verlenging gelden op het moment van aanschaf.
Indien U later de garantie wilt verlengen dan zijn de prijzen hoger."
Bij de It's was bijverzekeren voor 4 jaar (dus totaal 6 jaar)trouwens maar 192 euro.............
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] correct
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: correct
Dit komt omdat de Correct er vanuit gaat dat iedere fabrikant 1 jaar garantie geeft. En voor het grootste deel is dit ook zo. Als één fabrikant dan zijn voorwaarden wijzigt, ga je niet voor alleen die produkten je voorwaarden wijzigen.
Het is niet netjes, en ze zullen het best weten, maar het is gewoon een soort luiheid.
Het is niet netjes, en ze zullen het best weten, maar het is gewoon een soort luiheid.
Re: correct
Het is niet alleen luiheid, maar ook een stukje risicovermindering. Vaak genoeg zeggen winkels dat er maar 1 jaar op een produkt zit, terwijl het eigenlijk 2 of 3 jaar is. Als ze zeggen dat er 2 jaar garantie op zit en het is per ongeluk maar 1 jaar, dan is de wereld te klein en krijg je kwade klanten. Als je een te korte garantieperiode zegt, dus het zekere voor het onzekere neemt, dan hoor je ineens niemand als ze langer garantie hebben.
10 jaar geleden was het internet nog niet zo bekend en kende de consument zijn rechten en de prijzen niet goed. Nu denkt iedereen te weten wat zijn rechten zijn (uiteraard alleen die in zijn/haar voordeel) en iedereen weet zogenaamd wat de laagste prijs is van een artikel. Waar vroeger de fabrikanten veel meer onder coulance regelden, ook na de garantieperiode, houdt elke fabrikant en winkel zichzelf nu streng aan de wet omdat ze er anders onherroepelijk voor gestraft worden door de consument. Bij voordeel hoor je ze nooit meer, bij kritiek staan ze nu voorop te schreeuwen en te dreigen. Zie 90% van het bestaansrecht van dit forum. Alleen ziet niemand dat ze zichzelf duperen.
10 jaar geleden was het internet nog niet zo bekend en kende de consument zijn rechten en de prijzen niet goed. Nu denkt iedereen te weten wat zijn rechten zijn (uiteraard alleen die in zijn/haar voordeel) en iedereen weet zogenaamd wat de laagste prijs is van een artikel. Waar vroeger de fabrikanten veel meer onder coulance regelden, ook na de garantieperiode, houdt elke fabrikant en winkel zichzelf nu streng aan de wet omdat ze er anders onherroepelijk voor gestraft worden door de consument. Bij voordeel hoor je ze nooit meer, bij kritiek staan ze nu voorop te schreeuwen en te dreigen. Zie 90% van het bestaansrecht van dit forum. Alleen ziet niemand dat ze zichzelf duperen.
Re: correct
Hier heb je wel een goed punt.
Bij outdoorspul (bekendere duurdere merken) zie je inderdaad nog wel die service, volgens mij omdat de sfeer daar iets relaxter is (als iets kapot gaat wat waarschijnlijk niet door het materiaal komt, dan ga je ook niet claimen, andersom, als iets/een onderdeel na 5 jaar wel kapot gaat zonder aanwijsbare reden dan heb je nog wel redelijk wat coulance.
Het jammere is idd dat er zo weinig mogelijkheden zijn om er samen uit te komen, want idd een winkelier moet winst maken, maar is daarom niet perse de vijand van de klant, vaak wil die ook een goed product verkopen en een tevreden klant hebben, net als dat veel klanten de winkelier wel winst gunnen, maar zelf met problemen ook een constructieve houding willen, zoals in eerder genoemd buitensportvoorbeeld, waar vooral liefhebbers werken.
Bij outdoorspul (bekendere duurdere merken) zie je inderdaad nog wel die service, volgens mij omdat de sfeer daar iets relaxter is (als iets kapot gaat wat waarschijnlijk niet door het materiaal komt, dan ga je ook niet claimen, andersom, als iets/een onderdeel na 5 jaar wel kapot gaat zonder aanwijsbare reden dan heb je nog wel redelijk wat coulance.
Het jammere is idd dat er zo weinig mogelijkheden zijn om er samen uit te komen, want idd een winkelier moet winst maken, maar is daarom niet perse de vijand van de klant, vaak wil die ook een goed product verkopen en een tevreden klant hebben, net als dat veel klanten de winkelier wel winst gunnen, maar zelf met problemen ook een constructieve houding willen, zoals in eerder genoemd buitensportvoorbeeld, waar vooral liefhebbers werken.