Pagina 1 van 1
LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 24 apr 2007 09:13
door Jantsjie
Op 11 maart jl. bezochten mijn vrouw en ik de firma Eijerkamp in Zutphen. We waren geinteresseerd in een tv-meubel. De verkoper, de heer Koenraads, vertelde ons dat de levertijd week 19 zou zijn. We gaven aan dan de kast niet te willen, dat duurde te lang. De verkoper ging op onderzoek uit en gaf aan toch in week 14 te kunnen leveren. We besloten tot koop over te gaan, inclusief aanbetaling van 269 euro. Op de bon vermeldde de verkoper echter week 15. Op onze vraag waarom hij niet week 14 vermeldde kwam een antwoord dat het iets was met het systeem. We hadden een goede indruk, dus sloegen daar verder geen acht op.
Tot 3 dagen later de firma Eijerkamp ons belde met de vervelende mededeling dat het toch week 19 werd. Ik besloot de order te annuleren maar kreeg te horen dat de algemene voorwaarden het toelieten om de levertijd met maximaal 4 weken te verlengen. Dat was dus de reden dat de heer Koenraads week 15 op de order zette! Zwaar teleurgesteld hebben we ons erbij neergelegd. Vandaag, 24 april werden we weer gebeld, dat het helaas week 20 wordt. Wat mij betreft is dit hele scenario een hele goedkope truc om door middel van 'rekken en erbij blijven' met een levertijd van 6 weken meer dan beloofd, toch te kunnen leveren. We zouden ook al diverse keren zijn teruggebeld, maar je hoort verder gewoon niets. Op de site van de branche-organisatie CBW
www.cbw.org staat overigens vermeld dat de voorwaarden alleen gelden als ze aan de klant zijn overhandigd. De firma Eijerkamp vermeldt op het orderformulier dat dit inderdaad is gebeurd, maar dat is absoluut niet het geval, we hebben alleen een onderhoudsboekje meegekregen.
Al met al hebben we een erg vieze smaak overgehouden aan deze doorzichtige trucs. Ze anticiperen er gewoon op dat je toch niet annuleert omdat je dan bij een ander bedrijf weer hetzelfde circus ingaat. Ik hoef van de firma Eijerkamp geen excuses of ander slap verhaal, maar gewoon, in welke vorm dan ook, een genoegdoening. Hoewel ik nu mag annuleren -de levertijd is meer dan 4 weken opgeschoven- wil ik de kast toch hebben. Bij het eerstvolgende telefoontje met wederom uitstel van de leverdatum, kan de firma Eijerkamp de order echter als geannuleerd beschouwen en de aanbetaling terugstorten.
Dit bericht is ook verstuurd aan de firma Eijerkamp. We houden de lezers van dit forum op de hoogte van de reactie.[/i]
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 24 apr 2007 10:34
door 16again
De winkel krijgt volgens voorwaarden pas een maand extra levertijd, indien sprake is van een overeengekomen "vermoedelijke levertijd."
Indien levertijd op de bon alleen "week 15" noemt, is m.i. geen sprake van vermoedelijke levertijd.
Op de site van de branche-organisatie CBW
www.cbw.org staat overigens vermeld dat de voorwaarden alleen gelden als ze aan de klant zijn overhandigd. De firma Eijerkamp vermeldt op het orderformulier dat dit inderdaad is gebeurd, maar dat is absoluut niet het geval, we hebben alleen een onderhoudsboekje meegekregen.
De winkel kan pas echt onomstotelijk aantonen dat voorwaarden overhandigd zijn zodra een aparte 2e handtekening geplaatst is
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 13 jun 2007 19:32
door kater brom
Ach troost je
wij hadden een bankstel en twee 1 1/2 zits op 11/03/07 gekocht bij Eijerkamp.
Levertijd 6 weken, prima.
We werden opgebeld dat ze op een woensdag geleverd werden.
Goed, ze kwamen de bestelling brengen, maar een 1 1/2 zits zat er niet bij.(vergeten mee tenemen?)Nee vergeten telaten maken.Weer 6 weken wacht tijd.Ze bellen op om te vertellen dat ze op 13/06/07 de bestelling komen brengen. Ik regel met veel pijn en moeite een snipperdag geloof me met heel veel moeite .ik bel ze een dag van te voren op om ze te vragen hoe laat ze komen , tussen 1500 uur en 1800 uur. ik blij.
Niet lang was ik blij want ze belden 2 uur later terug dat de bestelling een week later zou komen.
er waren problemen met de leverancier.
Ik was kwaad en dat heb ik ook door de telefoon laten merken.
ik wilde hebben dat ze de afspraak na zouden komen.
ech niet, woensdag geen 1 1/2 zits.
Nu ga ik van ze schade vergoeding eisen ,ik heb een snipper dag voor niets opgenomen.
Als je nog een mooie voorbeeld brief voor me weet dan hou ik me aan bevolen.
groetjes Kater Brom
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 14 jun 2007 21:12
door Ninja
Ja zat wordt je er van, al die winkels met hun ellenlange levertijden die 9 van de 10 keer inderdaad ook nog eens verzet worden. Steeds met dezelfde soort smoesjes: sorry leverancier heeft niet geleverd, er is een tekort aan materiaal x, de meubel is erg gewild etc.
Helaas heb ik ook maar al te vaak dit soort ervaringen meegemaakt. Het maakt niet eens meer uit wat je koopt: tafel, bank, bed, kast etc. Overal levertijden die niet echt acceptabel zijn. Dat je even moet wachten kan ik me heel goed voorstellen, maar een standaard levertijd van 6 weken (dat ben ik tenminste 't meest tegengekomen) en daarna te horen krijgen dat t nog langer duurt, is gewoon niet leuk meer! En idd, omdat dit bij de meeste winkels voorkomt, hebben mensen weinig zin om het te annuleren en ergens anders iets te kopen.
Gelukkig ben ik erachter gekomen dat het ook anders kan
Vorig jaar een bank besteld bij Profijtmeubel, levertijd was iets van 2 maanden. Na 2 maanden werd dit uitgesteld en toen nog eens. Toch maar geannuleerd want er was niet eens duidelijk wanneer er geleverd zou worden: de laaste reden was: problemen in Polen met het leer.
Toen naar Morres geweest en daar een ander bankstel uitgezocht, zelfde prijsklasse en uiteindelijk nog groter ook. Ons geluk was dat ze deze bank nog 'op voorraad' hadden dus binnen 2 weken geleverd!
Onlangs hebben we een nieuw bed gekocht. Omdat we al helemaal geen zin hadden in weer het gedoe met levertijden en ook niet in verkopers die alleen maar willen verkopen en geen verstand van zaken hadden zijn we eens naar Outlet IJsseltein geweest. Dit op aanraden van een collega die daar meerdere malen succesvol iets gekocht had met korte levertijden. De winkel zelf ziet er niet uit als winkel, maar meer als loods. Maar als je hier ff doorheen kijkt, dan kan je echt leuke dingen kopen voor een redelijke prijs! We hebben een gesprekje gehad waarin we onze wensen kenbaar hebben gemaakt en hebben zelf het hele bed samen gesteld: grootte, soort en hoogte poten, stof, lengte/breedte/diepte hoofd- en voetbord etc. Precies zoals wij het willen. Het bed wordt door de mensen zelf gemaakt. Bed is 3 weken na aankoop bij ons afgeleverd en in elkaar gezet! Helemaal top, dit is nog eens leuk winkelen! Dus zo zie je maar dat het ook nog kan zoals het eigenlijk hoort!
Als ik weer meubels nodig heb, ga ik iig eerst naar deze zaak toe!
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 07 jul 2007 20:08
door montelnooit
Kom net van Montel nijmegen af waar een heel erg vriendelijke verkoper ons vorige week voor de levering van twee stoeltjes (1250 euri) half oktober aangaf. 16!!!!!!! weken lijkt me lang genoeg!!
Een weekje later komt er een briefje dat er vertraging zal optreden bij het afleveren van de meubels en dat de huidige datum op week 42 staat. Geen vermelding van HOEVEEL vertraging???
Stom van ons om dat niet KEIHARD op de bon te laten zetten met de begeleidende tekst dat vertraging van meer dan 2 weken de order annuleerbaar maakt. dat gebeurt ons niet weer!!!
Persoonlijk langsgegaan bij collega die aanstaande dinsdag de fabriek belt voor correcte levertijd en mij terugbelt.
Ik zal meteen maar de rechtsbijstandsverzekering gaan bellen.
Ik wil onder de koop uit als ik aan het lijntje wordt gehouden.
Weer een leermomentje en reden om de wetgeving hierover na te pluizen.
Gaat dit fout, dan kunnen jullie me voor de montel vesting in Nijmegen gaan tegenkomen met pampfletten in de hand
Als het goedgaat laat ik ook van me horen!!
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 07 jul 2007 22:21
door 16again
Montel is aangesloten bij CBW, en dus gelden CBW voorwaarden.
Dit betekent: indien de vermoedelijke levertijd met een maand wordt overschreden, dan kun je zonder kosten de koop annuleren.
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 07 jul 2007 22:42
door D1RK
Niets aanbetalen, dan moeten ze wel sneller leveren, want met die aanbetaling is vaak hun winst al binnen dus waarom zouden ze dan nog iets harder voor U lopen, U kunt niet weg meer...
Aanbetalingen boven de 25%, ik betaalde nooit iets, en kreeg daarom altjd snel en foutloos geleverd!
Hun voorwaarden, dan ga ik wel elders winkelen.
Wij zijn Koning Klant, en zij mogen iets verdienen als ze doen wat ik wil!
U heeft het geld dus de rechten, niet de winkel.
Als iedereen zo doet word het voor de zwakke consumenten ook beter.
Het verhaal dat het in de voorwaarden staat en niet mag, bellen ze de direktie maar, of ik ga elders.. wedden dat het wel kan!
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 11 jul 2007 22:44
door montelnooit
Gisteren gebeld door de collega van de verkoper die ons week 42 hard had toegezegd. Deze verwees me door naar hun bestelafdeling, de meubelman. Daar met een aardige turkse mevrouw gebeld (na passeren van twee kastjes en muren) die uitlegde dat de brief werd veroorzaakt door een te vroeg in het systeem gezette levereing t.o.v. de productieweek van de gekochte fauteuils. Week 40 wordt er geproduceerd en week 42 is zonder problemen haalbaar. Als de levering 3 weken later dan week 42 wordt, kunnen we kosteloos annuleren. Helaas dan lege handen maar in ieder geval geld retour. 100% garantie krijg ik in ieder geval niet!
Ben het gezeur over deze stoeltjes moe en heb voor het laatst een meubelstuk met aanbetaling gekocht!! Niet op tijd??, de groeten en sue me!! Lang leve meubel-outlets. Toch nog een klein plusje voor de mevrouw die me in ieder geval zoals beloofd na haar systeemcrash meteen terugbelde. Week 40 meld ik me weer!!
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 02 dec 2007 10:15
door montelnooit
Week 39 ben ik netjes gebeld geworden en week 40 kwamen de twee stoeltjes op tijd binnen!!
het kan dus tóch, ondanks wat rommelige aanpak aan het begin.
Ondanks dat betaal ik nu zeer weinig tot niets meer aan op dit soort spullen!
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 02 dec 2007 11:16
door armiva
Het schijnt dat de meubels eigenlijk nergens meer in voorraad zijn. De fabriek maakt elke bestelling, om zo geen restpartijen meer te hebben. Sommige meubels worden veel verkocht, andere meinder. Als ze overal een voorraad van hebben, en deze worden niet verkocht, raakt hun magazijn vol.
Omdat elke bestelling moet worden gemaakt, zit er een lange levertijd op de meubels.
Soms wel meer dan 10 weken.
Dus als u iets wilt kopen, houdt hier rekening mee.
Het is niet zo, vandaag bestellen volgende week in huis.
Houdt rekening met wel 10 weken levering, als de meubels er zijn dan kan u het altijd nog even achteruit laten houden in de winkel.(als u bijv. verhuisd bent of aan het verbouwen?
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 05 jan 2012 07:50
door quinty7
Ga kijken bij eijerkamp, en bestel excact het zelfde meubel bij Wehkamp, betere levertijd en ook de service is daar eijerkamp al zeker ver voor bij.
gr jvw
Re: LAngere levertijd bij Eijerkamp, erg doorzichtig!!
Geplaatst: 06 jan 2012 19:46
door more1948
Ik heb dezelfde problemen gehad bij Chateaux D'ax in Heerlen.
Ook steeds smoesjes waarom de bank later geleverd zou worden.