distributieriem gesprongen
Geplaatst: 24 apr 2007 16:46
Geachte tros radar,
Mijn volkswagen golf bouwjaar 22 november 2000 had op het moment van aankoop 18.600 km op de teller staan.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de dealer ( grote en kleine beurten ) van der Heide te Emmeloord ( volkswagendealer ).
3 januari 2007 jongst leden is mijn auto bij bovengenoemde dealer APK gekeurd met een grote beurt.
Ik kreeg de auto terug met een vreemd geluid in de motor, ook mijn vrouw hoorde dit en we hebben dit gemeld bij de dame die de enguette deed voor van der Heide te Emmeloord ( tevredenheidsonderzoek ), zij gaf aan of we onder de auto wilden kijken of er bijzonderheden te zien waren, de desbetreffende dame zou dit doorgeven aan de garage en als het nodig was dan zouden zij contact met ons opnemen, dit hebben zij niet gedaan en wij gingen ervan uit dat het allemaal in orde was, het geluid bleef in de motor aanwezig.
7 april 2007 ging op de weg van Utrecht richting Rotterdam de distributieriem los en veroorzaakte een dusdanige schade dat mijn volkswagen golf tot stilstand kwam.
De ANWB en later volkswagendealer van der Heide te Emmeloord constateerde dat de distributieriem het begeven had.
De auto is op dinsdag 10 april door het bergingsbedrijf die in contact stond met de ANWB naar de volkswagendealer van der Heide te Emmeloord gebracht.
Toen de distributieriem kapot ging stond er op de kilometerteller van mijn volkswagen golf 50.000 km.
Volgens het serviceboekje van mijn wagen behoort de distributieriem vervangen te worden bij 60.000 km, de technische dienst van volkswagen adviseert echter dat een volkswagen golf van 6 jaar en ouder dat hierbij de distributieriem en spanrol preventief vervangen dienen te worden om grote schades te beperken.
Op het moment dat mijn wagen een grote beurt en APK kreeg was de auto 6 jaar en 1 1/2 maand oud, de dealer had dus de maatregelen moeten nemen om de distributieriem en spanrol te vervangen.
Naar mijn inziens is de dealer nalatig geweest in het vervangen van essentiele onderdelen waardoor mijn auto in elkaar is gelopen.
De dealer wil de kosten in mijn schoenen schuiven.
Heeft u een idee wanneer een essentieel onderdeel zoals de distributieriem en spanrol het begeven bij 50.000 km, of dit onder garantie valt, vanwege het feit dat de onderdelen het te vroeg hebben begeven en dat ik als klant die zijn wagen in onderhoud heeft bij de dealer waar hij hem gekocht heeft, ervan uit mag gaan dat deze zelfde dealer hem ook goed onderhoud.
Ik heb de dealer aansprakelijk gesteld op nalatigheid door wanprestatie en aangegeven dat ik schriftelijk bericht wilde ontvangen wat zij aan de zaak gaan doen.
Hun telefonische reactie was dat zij vinden dat de kosten door mij betaald moeten worden.
Kunt u mij alstublieft helpen om de waarheid in deze zaak naar boven te krijgen,
Met vriendelijke groeten,
Freek Leeuwenhoek.
Mijn volkswagen golf bouwjaar 22 november 2000 had op het moment van aankoop 18.600 km op de teller staan.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de dealer ( grote en kleine beurten ) van der Heide te Emmeloord ( volkswagendealer ).
3 januari 2007 jongst leden is mijn auto bij bovengenoemde dealer APK gekeurd met een grote beurt.
Ik kreeg de auto terug met een vreemd geluid in de motor, ook mijn vrouw hoorde dit en we hebben dit gemeld bij de dame die de enguette deed voor van der Heide te Emmeloord ( tevredenheidsonderzoek ), zij gaf aan of we onder de auto wilden kijken of er bijzonderheden te zien waren, de desbetreffende dame zou dit doorgeven aan de garage en als het nodig was dan zouden zij contact met ons opnemen, dit hebben zij niet gedaan en wij gingen ervan uit dat het allemaal in orde was, het geluid bleef in de motor aanwezig.
7 april 2007 ging op de weg van Utrecht richting Rotterdam de distributieriem los en veroorzaakte een dusdanige schade dat mijn volkswagen golf tot stilstand kwam.
De ANWB en later volkswagendealer van der Heide te Emmeloord constateerde dat de distributieriem het begeven had.
De auto is op dinsdag 10 april door het bergingsbedrijf die in contact stond met de ANWB naar de volkswagendealer van der Heide te Emmeloord gebracht.
Toen de distributieriem kapot ging stond er op de kilometerteller van mijn volkswagen golf 50.000 km.
Volgens het serviceboekje van mijn wagen behoort de distributieriem vervangen te worden bij 60.000 km, de technische dienst van volkswagen adviseert echter dat een volkswagen golf van 6 jaar en ouder dat hierbij de distributieriem en spanrol preventief vervangen dienen te worden om grote schades te beperken.
Op het moment dat mijn wagen een grote beurt en APK kreeg was de auto 6 jaar en 1 1/2 maand oud, de dealer had dus de maatregelen moeten nemen om de distributieriem en spanrol te vervangen.
Naar mijn inziens is de dealer nalatig geweest in het vervangen van essentiele onderdelen waardoor mijn auto in elkaar is gelopen.
De dealer wil de kosten in mijn schoenen schuiven.
Heeft u een idee wanneer een essentieel onderdeel zoals de distributieriem en spanrol het begeven bij 50.000 km, of dit onder garantie valt, vanwege het feit dat de onderdelen het te vroeg hebben begeven en dat ik als klant die zijn wagen in onderhoud heeft bij de dealer waar hij hem gekocht heeft, ervan uit mag gaan dat deze zelfde dealer hem ook goed onderhoud.
Ik heb de dealer aansprakelijk gesteld op nalatigheid door wanprestatie en aangegeven dat ik schriftelijk bericht wilde ontvangen wat zij aan de zaak gaan doen.
Hun telefonische reactie was dat zij vinden dat de kosten door mij betaald moeten worden.
Kunt u mij alstublieft helpen om de waarheid in deze zaak naar boven te krijgen,
Met vriendelijke groeten,
Freek Leeuwenhoek.