Wanneer geld terug voor niet deugend product?
Geplaatst: 24 apr 2007 18:10
Goedenavond,
Kon zo geen ander onderwerp vinden waar ik mijn vraag kon plaatsen. Hoop dat ik hier goed (genoeg) zit.
Het gaat om het volgende. Een aantal weken geleden heb ik (vrij dure) Nordic Walking wandelschoenen gekocht.
Al bij de 1e keer bleek 1 schoen niet waterdicht te zijn, terwijl dat wel gegarandeerd wordt. Toen bij de 2e keer wandelen de ene schoen weer nat was ben ik terug gegaan naar de winkel.
Ik zou een nieuw paar krijgen, maar was op dat moment niet op voorraad.
De werkwijze blijkt nu zo te zijn: de "verkeerde" schoenen worden terug gestuurd naar Duitsland, daar worden ze beoordeeld en daarna kan er een nieuw paar uitgereikt worden.
Het is morgen al 5 weken geleden dat ik de schoenen weggebracht heb. Gisteren (vorige week al gebeld) polshoogte gaan nemen in de zaak. "Deze week, eind van deze week moeten ze er zijn". Heb gezegd dat ik deze week nog wil afwachten maar dat ik anders liever mijn geld terug wil.
Kan ik dat eisen?? Hoe lang heeft de winkelier de tijd om een vervangend product te regelen?? En kan ik anders mijn geld terugvragen??
ALvast bedankt voor de reactie.
mvg. Marsja
Kon zo geen ander onderwerp vinden waar ik mijn vraag kon plaatsen. Hoop dat ik hier goed (genoeg) zit.
Het gaat om het volgende. Een aantal weken geleden heb ik (vrij dure) Nordic Walking wandelschoenen gekocht.
Al bij de 1e keer bleek 1 schoen niet waterdicht te zijn, terwijl dat wel gegarandeerd wordt. Toen bij de 2e keer wandelen de ene schoen weer nat was ben ik terug gegaan naar de winkel.
Ik zou een nieuw paar krijgen, maar was op dat moment niet op voorraad.
De werkwijze blijkt nu zo te zijn: de "verkeerde" schoenen worden terug gestuurd naar Duitsland, daar worden ze beoordeeld en daarna kan er een nieuw paar uitgereikt worden.
Het is morgen al 5 weken geleden dat ik de schoenen weggebracht heb. Gisteren (vorige week al gebeld) polshoogte gaan nemen in de zaak. "Deze week, eind van deze week moeten ze er zijn". Heb gezegd dat ik deze week nog wil afwachten maar dat ik anders liever mijn geld terug wil.
Kan ik dat eisen?? Hoe lang heeft de winkelier de tijd om een vervangend product te regelen?? En kan ik anders mijn geld terugvragen??
ALvast bedankt voor de reactie.
mvg. Marsja