LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi:(

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Milad

Aldi:(

Ongelezen bericht door Milad »

hallo,

De notebook is aangekocht in 2004 (Medion 41300 bijna 3 jaar oud en aangekocht bij de aldi)en heeft nog 1 maandje garantie.dit is al de 4de keer dat die naar de reparatie moet:S.1ste keer moederbord doorbrandt,2de keer hardeschijf doorbrandt,3de keer moederbord doorbrandt en volgens mij is het dit keer weer de moederbord.

Ik heb met zulke problemen al vaak belangrijke bestanden en vakantie fotos verloren wat ik niet zo prettig vindt.Kan ik een klacht indienen en vragen om een nieuwe notebook?,want ik weet toch dat de notebook over 6 maanden weer kapot zal zijn.Aangezien dit de laatste keer is dat het onder de garnatie valt.

Dit gebeurde op 1 april

na paar dagen stuur ik een klacht naar aldi over een vervangende laptop,geld terug,extra garantie

me laptop wordt gerepareert combo drive was stuk

vandaag bel ik ze en hoor ik dat medion me laptop heeft gereparaeert en hierdoor de klacht is verholpen.vraag ik om vervangende laptop want dat ding is al 5 keer kapot gegaan(de zesde keer komt eraan want me lcd werkt niet meer goed).Aldi best zegt nee dat geven we niet want u pc had nog 7 weken garantie.Vraag ik om extra garantie zegt ze nee dat krijgt u ook niet.Ze zegt bel medion en vertel over die lcd zullen wij u rapport van medion aanvragen en mischien 1 maand garantie geven

Dit is toch niet normaal?

Groetjes

Milad

Moppentappers

Re: Aldi:(

Ongelezen bericht door Moppentappers »

inderdaad is de service niet normaal,
wat ook niet normaal is dat je een PC koopt die naast de hagelslag staat

Milad

jep maar ik dacht dat het wel een goeie laptop was.

Milad

niemand?

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

foto's en bestanden kunt u vanaf een backup terugzetten, hebt u geen backup, dan kunt u dat niet de fabrikant aanrekenen en na 3 jaar is zo'n laptop afgeschreven dus u kunt het beste een nieuwe laptop aanschaffen; merk en/of winkel laat ik aan u over...

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Je hebt 3 jaar garantie gehad en daar heb je gebruik van gemaakt. Dat is het hele idee van garantie. Niet dat je gegarandeerd 3 jaar lang een ongerepareerde laptop hebt. Dat je garantie op den duur afloopt en dat daarna de kosten voor jezelf zijn is ook niet echt schokkend nieuws lijkt me. De laptop wordt afgeschreven op 3 jaar en is economisch dus zo goed als waardeloos. Dat zijn de onderdelen ondertussen ook, dus mocht er iets kapot gaan dan kun je het goedkoop laten maken. Het lijkt me overbodig, maar nee, je hebt natuurlijk geen recht op een ander notebook.

Dat alles stuk is gegaan wil niet zeggen dat het kapot blijft gaan. Je hebt ook een kans dat de komende 10 jaar niets meer stuk gaat.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb met zulke problemen al vaak belangrijke bestanden en vakantie fotos verloren wat ik niet zo prettig vindt.
Dat je die belangrijke bestanden en de foto's kwijt bent geraakt is toch echt je eigen schuld.
Je moet altijd backups maken. Als je dat gedaan had, was je niet je belangrijke gegevens kwijt geraakt.

De verkoper of fabrikant is nooit aanprakelijk voor het verlies van gegevens.

Dus:

Maak regelmatig backups van je belangrijke gegevens.

Milad

mij boeit die foto's niet meer maar het is toch niet normaal dat dat ding 6 keer kapot gaat? :x

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Milad schreef op 25 april
dit is al de 4de keer dat die naar de reparatie moet
en op 27 april
het is toch niet normaal dat dat ding 6 keer kapot gaat
Dat is pas service, want de laptop is in 2 dagen blijkbaar weer 2 maal kapot gegaan en gerepareerd!

Dat een apparaat kapot kan gaan, is vrij normaal. Apparaten kunnen nu eenmaal stuk gaan door bijvoorbeeld slijtage of verkeerd gebruik. Daar is niets vreemd aan. En de Aldi heeft alles iedere keer weer gerepareerd, een hele goede service dus!
Maar na 3 jaar gaan vragen om geld terug of een nieuwe dat is pas raar. Computers (zowel gewone als laptops) zijn nu eenmaal na 3 jaar aan het eind van hun (economische) levensduur en in feite niets meer waard, of ze nu 3 jaar zonder of met problemen gewerkt hebben. Ik zou gewoon een nieuwe kopen.
En Moppentappers, dat zou zelfs weer bij de Aldi kunnen, want 3 jaar garantie op een Laptop is echt heel veel. En deze wordt zo te lezen ook goed uitgevoerd. Ik lees namelijk niet, dat de laptop iedere keer maanden weg is, zoals bij sommige andere bijdragen in dit forum :wink:

Milad

dat ding is vandaag weer opgehaald^^ voor lcd en koeler

ik heb in die 4 reparaties niet gemeld over kras op de lcd^^

4+2 is 6^^

maar volgens de wet

De wet spreekt over BW7 artikel 17 lid 2:

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

de laptop is altijd 2 weken weg dus niet lang en vorige keer maar 1 week.Wat heb ik aan de laptop als die steeds kapot gaat?^^

Lees de wet eens even

ikbenik

...

Milad

dat je geld terug kan krijgen of een vervanging als de product niet goed heeft gewerkt :lol:

Dragoon

Ongelezen bericht door Dragoon »

dat je geld terug kan krijgen of een vervanging als de product niet goed heeft gewerkt

Nee dat staat er ook niet, er staat lettelijk dat het product moet voldoend aan de specificaties die door de verkoper zijn genoemd/beloofd bij de overeenkomst.

Er staat niet dat het product niet defect mag gaan ;) daar heb je immers tenslotten garantie voor, dus als je bij een defect prduct maar gelijk je geld terug mag vragen slaat de garantie ook nergens meer op.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien een pak hagelslag als vergoeding :lol:

Wat pas echt lachen is is een Dell laptop: daar zit 3 MAANDEN garantie op. Tenzij je honderden euri's extra wil betalen voor 3 jaar garantie.

Mijn tip: koop een gewone PC en een USB stick. Daar kun je ook bijna overal mee werken. En die gaan niet snel kapot.

ikbenik

dat je geld terug kan krijgen of een vervanging als de product niet goed heeft gewerkt
Dus als de computer na 34 maanden kapot gaat, dan krijg je heus je geld niet terug of een gratis vervanging.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

@Milad: Jij bent opzoek naar artikel 21 en 22 van het burgerlijk wetboek. Deze regelen samen met artikel 17 onder welke voorwaarden je recht hebt op herstel, vervanging of je geld terug. Wanneer je kiest voor herstel of vervanging in een aantal gevallen wel recht op een gebruikersvergoeding.

Dat het product niet aan de overeenkomst voldeed toen deze werd verkocht lijkt mij wel aannemelijk daar het product regelmatig terug gestuurd werd naar de verkoper / fabrikant. De garantie periode is daarom in dit geval niet meer relevant.

De restwaarde van computers daalt snel en komt per jaar neer op ongeveer 25%. Daar boven op komt dat het om een gebruikte computer gaat. Na drie jaar komt dit neer op een restwaarde van (.75^3*(5-3)/5 = ) 17%. Herstel zou daarom wel eens niet meer van de verkoper gevergd worden. Vervanging lijkt mij voor de koper geen optie. Je zou naar het hoofdkantoor van de Aldi kunnen schrijven dat je geen vertrouwen meer hebt in dit product en daarom 17% van het aankoop bedrag terug wilt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 mei 2007 20:41, 4 keer totaal gewijzigd.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Ja en pasen en pinksteren valt ook al op 1 dag.

Serieus, je gebruikt een notebook 3 jaar lang en dan ga je vragen om 40% van de aanschafwaarde. Het is dat het te debiel is voor woorden, anders was dit grappig.

A) De notebook is NIET kapot, maar Milad denkt dat dit zal gebeuren.
B) De notebook heeft 3 jaar lang gewerkt en is een paar keer erg snel gerepareerd.
C) De waarde van het notebook is na 3 jaar misschien nog 10 tot 15% en geen 40%. En ook daar heb je al geen recht op!!!
D) De verkoper heeft een deugdelijk produkt afgeleverd

Sorry, maar als je serieus wilt voorstellen om te proberen via het hoofdkantoor een werkend notebook na 3 jaar in te ruilen omdat je er geen vertrouwen in hebt en dan nog bijna de helft van het aankoopbedrag terugwilt, dan zit er iets heel erg mis in je denkbeeld. Hoe zout heb je het ooit gegeten? En denk je echt dat er ook maar 1 iemand in Nederland is, die zelfstandig kan nadenken, die hier mee mee werkt? Verkoop gek maar ergens anders; hier hebben we er genoeg van.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben van mening dat hij recht heeft op de dagwaarde, wanneer het product opnieuw kapot gaat. 40% is inderdaad aan de hoge kant. Ik vergat er rekening mee te houden dat dit de nieuwprijs zou zijn voor de PC nu. (edit)

Dat bedrijven met een economische afschrijving rekenen met een restwaarde van 10, omdat de belastingsdienst niet anders accepteert, betekent niet dat de dagwaarde ook echt 10% is.
D) De verkoper heeft een deugdelijk produkt afgeleverd
Het product is niet door de verkoper deugdelijk afgeleverd, omdat het voor het voor herstel terug naar de fabrikant moest. Dit was niet eenmaal, niet tweemaal noodzakelijk, maar liefst vijf maal nodig.
deug·de·lijk (bn.)
1 aan alle vereisten voldoend, van goede kwaliteit => betrouwbaar, degelijk, hecht, katholiek, onfeilbaar, proefhoudend, solide, weldoortimmerd; <=> ondeugdelijk
Over dit product kun je van alles zeggen, maar niet dat het van goede kwaliteit is.
En denk je echt dat er ook maar 1 iemand in Nederland is, die zelfstandig kan nadenken, die hier mee mee werkt?
Ik weet dat de veel verkopers in Nederland de wet niet goed kennen en zich daar ook niet aan houden. Reden genoeg om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten en/of je producten bij een zaak te kopen die is aangesloten bij een geschillencommissie.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 mei 2007 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Ik ben van mening dat hij recht heeft op de dagwaarde, wanneer het product opnieuw kapot gaat. 40% is misschien wat aan de hoge kant, maar 10 a 15% is aan de lage kant. (Ik vergat er rekening mee te houden dat dit de nieuwprijs zou zijn voor de PC nu.)
De restwaarde van de computer is 2,78%!

En over een maandje is het 0%

De computer heeft een economische levensduur van 3 jaar.

Dus na die 3 jaar is de comuter niets meer waard.
Dat bedrijven met een economische afschrijving rekenen met een restwaarde van 10, omdat de belastingsdienst niet anders accepteert, betekent niet dat de dagwaarde ook echt 10% is.
Dat de consumenten dat niet accepteren is hun probleem.

Dus als de werkelijke restwaarde in dit geval 2,78% is, kun jij het er niet mee eens zijn, toch verander je er niets aan.

Dus met jouw uitspraak wordt het weer duidelijk hoe de consumenten over de regelgeving denken:

Geldt niet voor ons!

Dus de restwaarde is 1/36 deel van de nieuwkoopwaarde.

Dit omdat 35 maanden van de 36 maanden verlopen zijn.

ikbenik

Ik ben van mening dat hij recht heeft op de dagwaarde, wanneer het product opnieuw kapot gaat. 40% is misschien wat aan de hoge kant, maar 10 a 15% is aan de lage kant. (Ik vergat er rekening mee te houden dat dit de nieuwprijs zou zijn voor de PC nu.)

Waarom zou de economische levensduur voor jouw dan niet gelden?

Gesloten