Ik heb via een bedrijfsfietsplan een fiets gekocht. Het gaat om een batavus cruiser sl.
Toen ik bij thuiskomst de fiets eens goed bekeek, begon mij op te vallen dat een aantal onderdelen niet overeenkomt met de opgegeven specificaties. Zo is het zadel merkloos en van beduidend lagere kwaliteit dan het zadel wat genoemd wordt. De remmen horen shimano te zijn, maar dat is nergens aan af te leiden.
Voor een fiets van 900 euro mag je toch verwachten dat alles in orde is. Batavus zegt dat er andere onderdelen gebruikt kunnen worden en de dealer zegt dat de fiets zo is afgeleverd.
Vooral het zadel is bedroevend. Als ik hier nog langer op rijd, komt m'n nageslacht in gevaar.
Kan ik ervoor zorgen dat alsnog de correcte onderdelen op de fiets geplaatst worden?
gr,
René
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiets afgeleverd met andere onderdelen
-
Re: Fiets afgeleverd met andere onderdelen
waarschijnlijk is deze in polen afgemonteerd daar worden ook de batavus montego fietsen rijklaar gemaakt en zijn er per abuis onderdelen van mindere kwaliteit op je fiets gezet de fietsenzaak waar je deze fiets gehaaldt heb moet je dan ook schadeloos stellen en deze fiets upgraden naar het niveau van batavus !!!
Re: Fiets afgeleverd met andere onderdelen
waarschijnlijk is deze in polen afgemonteerd daar worden ook de batavus montego fietsen rijklaar gemaakt en zijn er per abuis onderdelen van mindere kwaliteit op je fiets gezet de fietsenzaak waar je deze fiets gehaaldt heb moet je dan ook schadeloos stellen en deze fiets upgraden naar het niveau van batavus !!!
------
dit verhaal klopt niet, Batavus heeft geen enkel verband met Montego
en wat betreft uw zadel. het is een sportfiets, dus er zit ook een sportzadel op. je zou hem nog horizontaal kunnen verstellen met de bout(en) aan de zadelpen/strop.
mocht dat niet werken kan je nog een ander zadel proberen. als dat ook niet werkt heb je gewoon een verkeerde fiets gekocht. wellicht had u meer een stadshybride moeten nemen waarbij de houding in ieder geval wat relaxter is
------
dit verhaal klopt niet, Batavus heeft geen enkel verband met Montego
en wat betreft uw zadel. het is een sportfiets, dus er zit ook een sportzadel op. je zou hem nog horizontaal kunnen verstellen met de bout(en) aan de zadelpen/strop.
mocht dat niet werken kan je nog een ander zadel proberen. als dat ook niet werkt heb je gewoon een verkeerde fiets gekocht. wellicht had u meer een stadshybride moeten nemen waarbij de houding in ieder geval wat relaxter is