Pagina 1 van 1

Geplaatst: 27 apr 2007 09:34
door supercop1973
tjsa..geschatte meterstanden, wellicht heb je mijn topic hierover gelezen "goedkopere energie waar?". Bij is het dus ook mis gegaan. Gaat om 400 kwh, dus valt op zich wel mee. Een en ander in gang gezet om zaak aan te passen. (overgang NUON naar ELEKTRAN).

Ik vind het onbegrijpelijk waarom er geen actuele meterstand wordt opgenomen of dat je die moet doorgeven aan je oude leverancier. Ben je van al het gezeik af.

Nee we gaan lekker schatten....

Re: Scorecards 2007 van de NMa

Geplaatst: 28 apr 2007 17:53
door Bob Schurkjens
Ik was overgestapt van Caplare naar Greenchoice. Ik gaf keurig en tijdig aan Eneco door wat mijn meterstanden waren. Wat blijkt? Eneco geeft vervolgens schattingen door aan Caplare en Greenchoice. Het heeft dus geen zin om netjes meterstanden door te geven, die gaan in de prullenbak en Eneco maakt vervolgens een schatting. Een te hoge schatting wel te verstaan (paar honderd kuub gas teveel). Maar goed, dat zal niemand hier verbazen.

Vervolgens checkte ik op Greenchoice.nl met mijn klantnummer mijn "dossier". Wat bleek? De in rekening te brengen tarieven zijn veel te hoog. Als je via een vergelijkingssite als energieprijzen.nl een contract afsluit met korting, dan wordt vervolgens de volle mep in rekening gebracht. Het actietarief "vergeet" Greenchoice in rekening te brengen. Ook Greenchoice is beslist niet te vertrouwen. Ik heb ze een paar keer moeten mailen voordat ze dit hebben rechtgezet.

Re: Scorecards 2007 van de NMa

Geplaatst: 04 mei 2007 12:18
door toinem
Ik ben overgestapt van essent naar greenchoice. ongeveer 10 dagen voor mijn jaar afrekening van Essent op hun schriftelijk verzoek de meterstanden via de telefoon aan sprekende computer doorgebeld. Voor de zekerheid bewaar ik ook de meterstanden. 5 dagen na de doorgifte van de meterstanden nog voor dat ik de eindafrekening heb gekregen mijzelf schriftelijk aangemeld bij greenchoice. In hoge mate verbaasd en erg pissig las ik op de nota van Essent dat ze mijn meterstanden hadden geschat. zo'n 200 kwh te laag dat dan weer wel. Gelukkig mag Greenchoice die kilowatjes straks met mij afrekenen en gaat het dus niet naar die blunderende Essent. Over Greenchoice (tot nu toe dan) geen centje pijn. Ik heb 3 keer met het callcenter van Essent gebeld maar krijg ook 3 keer een totaal verschillend verhaal. Ik heb het er maar bij gelaten omdat het voor mij wel plezierig is dat Greenchoice dit met mij mag afrekenen. Het is stekend om te moeten constateren dat deze problemen al spelen sinds de liberalisering, en dat het dus gewoon onwil en laksheid bij Essent is om hun klanten gewoon een kloppende nota te sturen. De derde callcenter medewerker vond het allemaal niet schokkend en zij dat er ze niets abnormaals aan mijn nota kon ontdekken. Weet iemand welk bedrijf voor Essent het callcenter beheert? Misschien moet die naam ook eens vaker in dit forum en andere Fora genoemd worden? Wanneer worden ze nou is wakker?

Re: Scorecards 2007 van de NMa

Geplaatst: 04 mei 2007 13:37
door kiz
Daarnaast heeft de NMa in een verkennend onderzoek naar de correctheid van facturen geconstateerd dat het berekenen en opstellen van een factuur een complex proces is waarin makkelijk fouten kunnen worden gemaakt.
Blijkbaar ja... het betreffende topic waar ik mijn jaarafrekening ter sprake bracht zal ik nog updaten, maar ik wil jullie de rekenkundige trucendoos van Eneco niet onthouden:
Op de door mij gevraagde uitleg waarom per GJ € 3,99 méér in rekening is gebracht dan op het tarievenblad wordt vermeld, deelt men mij doodleuk mede dat er een te laag bedrag per m3 warm tapwater is berekend, en dat men het "verschil" heeft opgeteld bij het GJ tarief...
In de GJ prijs is inderdaad een "equivalent" REB opgenomen, volgens Eneco mag dit van de Geschillencommissie, zolang het maar niet separaat op de rekening wordt vermeld :?: :?: :?:
Meer uitleg volgt (spoedig) bij het betreffende topic