Pagina 1 van 1
Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 27 apr 2007 01:56
door djenie
Ik werd vanavond gebeld door Energie direct, "gefeliciteerd mw binnenkort krijgt u een lagere energie rekening" Enigzins verbaasd vraag ik om opheldering. Het antwoord hierop was dat Energie direct de levering van Nuon gaat overnemen en dat zij veel goedkoper zijn dan Nuon. De man was nogal in zijn nopjes met deze mededeling en dacht dat ik dat ook zou zijn
Ik vroeg hoe dit kon en of er dan sprake was van een switch, vlgs deze man niet. Waarop ik aangeef absoluut geen energie van hun te willen betrekken en dat ik geen contractsoverdracht wil. Ik ondervind nog steeds financieel nadeel van een switch bij mijn vorige woning en wil dit nooit meer. waarop deze man mij op benepen toon nog een fijne avond wenst en ophangt. Ik heb wel een mail gestuurd naar de Nuon en een klacht ingediend bij Energie direct over deze misleidende verkooptruc. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Voor je het weet wordt je bij de neus genomen. Want ik ga er toch vanuit dat als dit waar zou zijn de Nuon mij hierover zou informeren.
jb
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 27 apr 2007 08:52
door Ron58
En die fijne (ex)minster Brinkhorst, die ons verzekerde dat de vrije energiemarkt alleen maar goed voor ons zou zijn, leunt nu achterover in zijn riante villa.
Helaas is deze man niet meer af te rekenen hierop.
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 27 apr 2007 09:07
door janet1
Nee helaas zijn ambtenaren nooit persoonlijk verantwoordelijk voor de bende die zij maken, hoe groot de schade ook is. Pff volgens mij moet ik een ander forum gaan zoeken, als je leest hoe mensen steeds weer genaaid worden waar je bij staat is het echt om te huilen.
Totaal off topic sorry, maar ik heb bij een telefoonbedrijf gewerkt en als je bij de koffieautomaat de jongens van Sales hoorde lachen over welke verkooptechnieken ze nu weer bedacht hadden dat was echt vreselijk.
Dat er gelogen werd over een contractafspraak was heel normaal. Je spreekt met de klant af dat hij telefoon x krijgt als hij met 1 jaar verlengt plus bijvoorbeeld verzekering y cadeau krijgt.
Vervolgens toets je inde computer 2 jaar. Klant krijgt contract en ziet met een beetje geluk de 2 jaar niet staan. En als hij het wel ziet, belt hij met klantenservice en krijgt te horen dat het waarschijnlijk een misverstand was. In principe kan hij er nog vanaf, maar ook dat lukt niet altijd.
Dat die verzekering toch geld kost komt hij pas achter als hij zijn factuur krijgt. Maar nu de facturen digitaal zijn is die kans nog kleiner. Dan belt hij en wordt gezegd, meneer die verzekering is niet gratis, deze aanbieding kan u niet gedaan zijn. Die actie was toen niet. Als de klant buitenlander is die niet al te best Nederlands spreekt wordt al snel aangenomen dat hij het gewoon niet begrepen heeft.
In principe komen deze jongens echt in de problemen als het bedrijf erachter komt. Er zijn jongens (uitzendkrachten) op ontslagen. Het is niet bedrijfsbeleid. Maar ja, als die jongens een target hebben die onrealistisch hoog is en hun baan verliezen als ze deze target niet halen, tja,
Het beleid hangt ook af van de leidinggevende. Ik heb een poosje bij sales gezeten (had wel al vast contract) en heb echt een giga ruzie gehad met 1 leidinggevende die van mening was dat het gewoon commercieel was om te liegen. Om mensen te beloven dat als zo overstapten op nieuwe tarieven ze veel goedkoper gingen bellen, ook al wist jij dat dit gewoon onzin was.
Ik weigerde dit, zei dat je weinig had aan klanten die 1 jaar verlengen, opeens zien dat hun rekening verdubbelt en dan boos weggaan na dat jaar. Hij verweet mij niet commercieel te zijn en onderbouwde dit door keihard over de vloer te schreeuwen dat ik veel te weinig hit had. Als ik dan zo commercieel was, waarom scoorde ik dan zo slecht?
Het bedrijf heeft me wel gelijk gegeven, liegen was niet de bedoeling en niet commercieel verantwoord. Toen deze meneer solliciteerde op een hogere functie werd hem vriendelijk verteld dat hij hiervoor niet in aanmerking kwam omdat hij niet in staat was zich op de vloer te beheersen (een andere leidinggevende heeft toen moeten ingrijpen omdat mensen niet meer konden bellen door zijn geschreeuw).
Dit gewoon ter illustratie over hoe het bij callcenters werkt. Enerzijds willen bedrijven niet dat klanten bedonderd wordt maar door de druk op targets bij medewerkers en hun leidinggevenden werk je het toch in de hand.
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 27 apr 2007 11:09
door Ron58
de jongens van Sales hoorde lachen over welke verkooptechnieken ze nu weer bedacht hadden dat was echt vreselijk.
Ik weet het, ik heb soortgelijke ervaringen, ze zien klanten niet als mensen maar als sukkels die ze er in kunnen tillen. Het erge is dat ze er nog trots op zijn ook.
Zelf ben ik helemaal afgeknapt op commercieel werk omdat ik om me heen die mentaliteit steeds erger zag worden, op een gegeven moment zien je collega's je als een watje als je daar niet in mee gaat.
Op een gegeven moment kon ik niet meer achter mijn werkgever(s) staan en ben opgestapt.
Sinds ik in de WAO zit doe ik (binnen mijn beperkingen) vrijwilligerswerk, o.a. met gehandicapten, ook dat wordt door sommige mensen niet begrepen, "
je doet dat toch niet voor niets???", terwijl ik nog nooit ergens zo'n plezier in gehad heb.
Maar goed, we gaan nu wel erg off-topic
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 27 apr 2007 12:27
door marinepik
Nou niet overdrijven Polderboy, dat is niet nodig.
Wat deze mensen beleeft hebben en wat hun reactie hierop is niet mis maar om nu direct hulde te spreken... nou nee.
Theo
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 27 apr 2007 13:59
door Sunbow
ook greenchoice werft middels misleiding. Triest. Alleen van de liberalisatie raak je tegenwoordig al overspannen. Heb toen ook Nuon gewarschuwd wat er gaande was. Zou goed zijn als hier nou eens een tv-spotje aan besteed werd via de postbus 51 reclame.
Vrije markt is alleen goed voor superasertieve jongens die van leigen houden.
Geeef mij maar een socialistisch systeem.
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 28 apr 2007 13:51
door wabbas
hallo,
energie direct probeert ook bij mij hun praktijken bij mij toe te passen.
wil dit voorkomen en afschrijvingen naar hun rekening(en) te blokkeren.
Wat is(zijn) de rekeningnummer(s) van energie direct?
Dan kan ik ze op voorhand al laten blokkeren.
mijn mail is
[email protected]
alvast bedankt,
Wouter
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 03 mei 2007 12:50
door Ellen_
Na een belletje van energiedirect had mijn partner zijn e-mailadres doorgegeven voor wat meer informatie. Een paar dagen later kreeg ik een mail dat we opeens klant waren....zomaar! Zonder enige toestemming van onze kant! Ik bel dus het telefoonnummer op om de aanmelding te annuleren (binnen de periode van 7 dagen), maar men weigerde dit te doen. Sterker nog....men verbrak tot 2 x toe de verbinding. Gelijk de Consuwijzer gebeld en die adviseerde om een aangetekende brief te versturen. Tevens heb ik een aantal mailtjes verstuurd om het contract te beeindigen en we hebben nog een keer gebeld. Eindelijk hebben we een afmelding! Lieve mensen...dit zijn oplichters en kijk alsjeblieft uit!!!! Weet waar je aan begint!
Re: Energie direct werft middels misleiding
Geplaatst: 03 mei 2007 21:26
door helpendehand
Bel met 020-5110500 deze mensen zullen u verder helpen.