Pagina 1 van 1

Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 03 mei 2007 02:22
door Selia
Op 17 maart 2007 kochten wij een bankstel bij de fa. Eijerkamp in Zutphen. We hadden een andere kleur uitgekozen dan die in de showroom. Ook zou het bankstel een speciale behandeling krijgen (vuil/waterafstotend. Het zou geleverd worden vanaf week 26! Op 27 maart kregen we een telefoontje van de firma dat het bankstel al op 4 april geleverd kon worden. Dat vonden wij wel vreemd maar volgens de mevrouw aan de telefoon gebeurde dat wel vaker. 4 April kwam het inderdaad maar volgens mij klopte de de kleur niet. Volgens de bezorgers was dit toch echt het goede bankstel, het stond op de bon. Ik ging dus aan mezelf twijfelen. Misschien had ik het in vals licht verkeerd gezien. Ik tekende de afl. bon en tekende ook voor automatische afschrijving van 1600,= euro. 's Avonds kwam mijn man thuis en bevestigde mijn twijfel w.b. de kleur maar ondertussen was ik er ook van overtuigd, dat wij het showroommodel hadden gekregen. We wilden onder de bank kijken of er een kleurnummer op stond en zagen tot onze verbazing een aantal hele grote gaten, ook onder de andere bank. Ik heb direct een mail gestuurd naar Eijerkamp want er moest bij later ontdekte schade of andere klachten binnen 2 dagen gereageerd worden. De volgende dag hoorde ik maar niets, ook geen mail dus zelf maar gebeld. Volgens 'onze' verkoopster móest het 't goede bankstel zijn maar voor de schade zou ze een expert sturen. Toen ik over de kleur begon, stelde ze voor om een stukje van de kleurenstaal te sturen. Toen dat de volgende dag met de post kwam, was het dus een totaal andere kleur. Ik weer gebeld. Ooooh, zei ze, dan zijn de bankstellen per ongeluk verwisseld. Die ik had was inderdaad het showroommodel en die was door iemand anders gekocht. Ons bankstel stond nog in het magazijn (zei ze). Kwestie van omwisselen en ze hing op. Toen ik terugbelde om te vragen wanneer dat dan zou gebeuren, kreeg ik te horen dat ons bankstel helemaal niet in het magazijn stond. Het moest nog door de fabriek geleverd worden. Het bankstel dat we hadden zou opgehaald worden en ik zou leenbanken krijgen. Dat gebeurde 2 weken later maar de bezorger had maar één 2-zitsbankje bij zich. Daar nam ik geen genoegen mee. We zijn een gezin van 5 personen die regelmatig gasten over de vloer krijgen. Weer een e-mail gestuurd waar ik maar geen antwoord op kreeg. Gebeld en er werd geregeld dat ik drie 2-zitsbankjes zou krijgen. Dat gebeurde op 2 mei. Ik heb zelden zoiets gezien, laat staan in m'n huis gehad. 3 Verschillende, afzichtelijke zwarte, beschadigde, skai bankjes. Ik heb er één mee terug laten nemen want 2 stuks was al armoedig genoeg. Daar moet ik nu 8 weken op zitten (het zit niét) én m'n gasten op ontvangen. Direct weer gemaild maar krijg weer geen antwoord. We hebben nog geen excuses gehoord, niets! Door hun grove fout hebben we ons eigen bankstel op stel en sprong moeten verkopen. We voelen ons schandalig behandeld door de fa. Eijerkamp. Ik voel me ook machteloos want ik heb nergens grip op. Het enige e-mailadres wordt behandeld door mensen die van de gang van zaken geen notie hebben en dat geldt ook voor de mensen die ik aan de telefoon krijg.
Ik wordt hier heel triest en heel nerveus van.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 00:06
door magel725
Het is dus niet zo ingewikkeld. De firma heeft per ongeluk twee orders verwisseld en daardoor aangenomen dat de bank al klaar was en deze geleverd kon worden. Vervolgens halen ze de bank weer op omdat het mis is gegaan en nu is het nog even wachten op de bank die voor jullie besteld is. Het lijkt mij niet echt een probleem.

Ja, je hebt nu even tijdelijk een leenbankje. Of zelfs 2 stuks. Dat een leenbankje niet precies de kleur heeft die bij je interieur past lijkt me ook niet zo'n ramp. Het is maar een leenbankje en binnenkort zit je toch weer op de juiste bank. Mij lijkt het vrij logisch dat ze niet voor elk interieur andere leenbanken hebben staan. Je kunt nu toch zitten?

De enige fout die ze gemaakt hebben is dat je bankje dus niet eerder dan gepland geleverd gaat worden, maar pas op de afgesproken leverdatum. Is dat het einde van de wereld?

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 00:20
door Selia
Per ongeluk verwisseld zou het probleem niet zijn, ware het niet dat wij het showroommodel kregen en dat er van verwisseling helemaal geen sprake was. Ons bankstel is nog niet eens gearriveerd van de fabriek. Daarbij komt dat wij ons eigen bankstel 12! weken voor de geplande datum moesten verkopen. En de leenbanken? Ik wil u wel een avondje uitnodigen en kijken of u dan kunt zeggen dat u heerlijk gezeten heeft. Na een dag hard werken wil je graag onderuit zakken en niet 's avonds met rugpijn en pijn in je zitvlak naar je bed moeten. Zo moeten wij nog 8 weken, misschien langer door.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 00:25
door magel725
Volgens mij is het niet verplicht om je bankstel meteen te verkopen wanneer er een nieuwe arriveert. Bovendien is het dus wel omgewisseld, anders had je het showroommodel niet gekregen maar het model dat ze aan het maken zijn.

Over de leenbanken: dat is een tijdelijke oplossing. Dat het niet kleurt bij het behang, dat het stof is i.p.v. leder of omgekeerd, en of het wel of niet lekker zit is niet van belang. Het is een leentoestel en die hoeft niet dezelfde specificaties te hebben als de bank die nu voor u gemaakt wordt. Ik denk dat er van een mug een olifant wordt gemaakt. 8 weken niet perfect zitten op een leentoestel is niet het einde van de wereld.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 00:31
door Selia
Voor ons wel!

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 10:55
door Selia
Aan Magel 725: Volgens ons mist u ook de point in dit hele verhaal. U heeft zeker aandelen in of connecties met Eijerkamp óf u vindt het leuk om mensen te kwetsen.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 11:32
door MAXIEM
@selia,

Magel725 schrijft:
Het is dus niet zo ingewikkeld. De firma heeft per ongeluk twee orders verwisseld en daardoor aangenomen dat de bank al klaar was en deze geleverd kon worden.
Het vet en onderstreepte moet natuurlijk gewoon zijn: opzettelijk, in de hoop dat je niet in de gaten zou hebben dat het het showroommodel betrof. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 11:57
door Selia
Oké, ik begrijp je. :D

Groetjes, Marianne

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 18:03
door magel725
Nee dat hoeft helemaal niet opzettelijk gedaan te zijn, maar als je zo achterdochtig wilt leven is dat je eigen keuze. Als iemand een fout maakt die voor diegene beter uitpakt, dan hoeft dat echt niet opzettelijk geweest te zijn.
Aan Magel 725: Volgens ons mist u ook de point in dit hele verhaal. U heeft zeker aandelen in of connecties met Eijerkamp óf u vindt het leuk om mensen te kwetsen.
Net als dat jullie connecties hebben met Seats and Sofas en deze firma zwart proberen te maken? Kom op! Ad hominem uitspraken naar elkaar slingeren schiet je niets mee op. Je maakt alleen jezelf belachelijk, niet mijn punt.

Voor jullie is het het einde van de wereld als je 8 weken op een leenbank moet zitten die niet kleurt bij je behang en niet erg lekker zit. Sorry, maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die niet een klein beetje meer begrip hebben voor een foutje. Zo verbitterd kan ik het me niet eens voorstellen.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 18:08
door Selia
Jeumig Magel725, hou nou maar op. Ik weet nu wel hoe je erover denkt.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 18:38
door magel725
Het is altijd vervelend om iemand te horen die een ander standpunt heeft. Daar kan ik ook niets aan doen.

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 05 mei 2007 18:40
door Selia
GRRRR...

Re: Fa. Eijerkamp/ Zutphen

Geplaatst: 24 jul 2007 20:37
door Selia
Na een, voor ons, nare ervaring bij de fa. Eijerkamp, kan ik tot mijn grote opluchting meedelen dat we contact hebben gehad met dhr. Eijkman (directie) van deze firma. E.e.a. is daar echt langs elkaar heen gegaan. Wij mochten oprechte excuses ontvangen voor de geleden schade en kunnen ter compensatie een meubelcheque tegemoetzien.

Het heeft lang geduurd maar TOP meneer Eijkman.[/b]