LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop TELE2 ??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door patje68 »

Mijn vraag is vrij simpel. Ik wil mijn huidige Tele2 compleet abonnement met 4 MB lijn upgraden naar een 20 MB lijn. Tele 2 wil wel upgraden maar zegt dat dat alleen kan als ik het zgn. vision bronze erbij neem. Daar ik geen interesse heb in digitale TV van Tele2 is dit voor mij geen optie. Ik vindt het raar dat ik iets xtra's moet aanschaffen om in aanmerking te komen voor Tele2 compleet met 20 MB, terwijl momenteel nieuwe abonnee's het product kunnen aanschaffen zonder dat stukje digitale TV. Volgens mij is dit discriminatie en riekt dit naar koppelverkoop !! Heb ik hier een punt ??
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden
Met vriendelijke groet,

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door jaywalker »

Mag niet, meteen de OPTA en vooral de AFM ( Autoriteit Financiële Markten ) waarschuwen !

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je hebt zeker een punt.

Koppelverkoop is in ons land niet toegestaan.

jjbrouwer

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door jjbrouwer »

Hoi,

Hangt toch af of je in je contractperiode zit ja/ nee of het koppelverkoop is?

Zo ja, kan je niet upgraden naar Compleet 20 mb aangezien je reeds een Compleet 4 Mb contract hebt afgesloten. De goedkoopste optie om toch 20 mb te krijgen is in dit geval te upgraden naar Tele 2 Vision bronze. Dit vind ik logisch van Tele 2.

Zit je niet meer in je contractsperiode dan moet je gewoon mogen upgraden naar Compleet 20 mb.

Groet,

WebServiceTele2

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo,

Voorgaande melding van jjbrouwer klopt inderdaad.
Op dit moment heeft u reeds een contract via Tele2, dit is de reden dat u alleen kunt upgrade d.m.v. een pakketswijziging (bijv. Tele2 Vision Bronze).

Indien je buiten je contracts periode zit kun je ook een 20Mb pakket bestellen zonder digitale TV afhankelijk van de op dat moment geldende actie.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben verschaft.

Groetjes Melanie
WebServiceTele2 team.

LuckyG
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:39

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door LuckyG »

WebserviceTele2 team,

En wat zijn de kosten voor de upgrade d.m.v. een pakketswijziging (bijv. Tele2 Vision Bronze)?


Luc.

WebServiceTele2

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hoi,

Een upgrade is gratis. Als je bijv. van een Compleet pakket naar een
Compleet pakket met TV gaat,is het gratis. Een downgrade binnen contractsperiode kost 99 euro. Downgraden na het verstrijken van de contractsperiode is ook gratis.

Groetjes Melanie
WebServiceTele2 team

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Vergeet niet erbij te vermelden dat je dan wel weer meteen minimaal één jaar aan een (vast) contract zit.

Als je her en der leest omtrent Tele2 dan zou ik geen gok willen wagen om dan nog een overstap te maken naar die 20Mbit die in de praktijk maar 12Mbit behaalt wanneer je ook nog digitale televisie erbij hebt draaien.

Rinussie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2007 13:30

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door Rinussie »

Ik dacht dat er in de WET was opgenomen dat je kon overstappen als er een aanbieding (lees goedkoper of sneller voor hetzelfde bedrag) of snellere verbinding beschikbaar is dan hetgene dat je hebt.

Of heb ik het mis :?

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Je hebt het wat dat betreft mis... Wanneer je een contract aangaat en vervolgens wordt er iets vergelijkbaars voor minder geld aangeboden heb je gewoon pech... Je moet je contractperiode uitzitten tegen het hogere tarief. anders zou je elke week bij wijze van spreken je contract kunnen opzeggen en overstappen op een andere aanbieding.

icefan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:51

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door icefan »

Wat iedereen in deze even vergeet (ook webservice Tele2;-)) is dat een Vision Bronze pakket GEEN digitale televisie erbij heeft. Je ontvangt dan weliswaar een decoder, maar krijgt geen digitale TV zenders. Wel kun je gebruik maken van de videotheek.

En idd zoals gezegd, al je nog een lopend contract hebt kun je niet kosteloos over naar een tot 20mb pakket. Het kan wel, maar dan betaal je dus zoals webservice zegt 99 euro....

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door patje68 »

bedankt voor de antwoorden. Het is alleen jammer dat iedereen maar wat uit zun nek lult !
Jammer dat niemand kundig op dit vlak is, ook die zgn. WebServiceTele2 :roll:

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Ik vind mijzelf wel degelijk kundig op dit gebied, heb namelijk hele goede ervaringen met het overstappen van het ene pakket naar het andere. Het is heel duidelijk: als je een upgrade doet is het gratis, als je een downgrade doet kost het 99,- euro.

Een contract wat je aangaat bij je volle verstand is gewoon geldig, jij hebt verplichtingen, tele2 heeft verplichtingen en zolang iedereen daaraan voldoet, blijft het contract geldig.

Het is onzin om te denken dat wanneer tele2 aan nieuwe klanten een goedkoper contract aanbiedt is dat hun goed recht... als bestaande klant heb je daar geen recht op, je hebt immers al een contract voor bepaalde tijd afgesloten!

Simpel toch...

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Koppelverkoop TELE2 ??

Ongelezen bericht door patje68 »

Even voor alle duidelijkheid. Het gaat hier niet om overstapen naar een ander pakket. Het gaat om gratis upgraden van tele2 compleet 4mb naar tele2 compleet 20mb. Tijdens mijn verzoek was dit gewoon iets wat verkocht werd. Ik kon wel upgraden, maar dan moest ik vision erbij nemen. Het was dus niet goedkoper en ik respecteer ook mijn contract. Maar alleen mogen upgraden als je verplicht word om een ander product erbij te nemen vind ik vaag en onjuist. En rcb1978, het hebben van goede ervaringen met overstappen maakt je niet automatisch kundig. Je antwoord is iets wat een ieder wel begrijpt.....helaas zit daar de kern van het verhaal niet in.

Gesloten