Pagina 1 van 1

Canal Digitaal is een drama!

Geplaatst: 04 mei 2007 22:53
door awol
Ik heb een Canal Digitaal kaart. Ik had altijd het gratis pakket, maar dacht nu het SET TOP pakket te nemen. Kost maar 39,95 per jaar, is goed te doen. Dit kon telefonisch geregeld en heb toen heel duidelijk gevraagd of er helemaal geen andere kosten bij het pakket kwamen. Er werd bevestigd dat dit inderdaad niet zo zou zijn. Wel dus! Kreeg al snel een rekening, waar ook nog andere kosten, zoals activeringskosten op stonden. Ik heb de door hen gestuurde documentatie voor het abonnement nooit getekend en teruggestuurd, omdat ik het abonnement toen al niet meer wilde.
Heb dus weer gebeld dat ik het abonnement niet meer wilde hebben, want de extra kosten waren niet afgesproken. Dat kon alleen schriftelijk zeiden ze aan de telefoon. Heb ik gedaan, maar de afdelingen bij Canal Digitaal werken duidelijk verschrikkelijk langs elkaar heen, want krijg daarna eerst een brief waarin stond dat het abonnement was gestopt op mijn verzoek en vervolgens een brief dat als ik niet betaalde ik werd afgesloten. :shock:
Ik heb nooit ergens voor getekend en ben fout voorgelicht dus beroep ik mij op m'n herroepingrecht als consument, wat bij fout voorlichten maarliefst 3 maanden kan.

Canal Digitaal blijft alleen brieven sturen dat ik moet betalen voor een heel jaar en als ik dat doe ik weer wordt aangesloten, wat ik dus helemaal niet wil. Ook dreigen ze een incassobureau in te schakelen. Waarvoor? Voor een service die ik niet eens wil?

Ik wil tegen ze zeggen dat ik wel betaal als ze me een handtekening van mij laten zien voor mijn akkoord van het abonnement. Ik wordt gek van Canal Digitaal en hun suffe brieven.

Mijn vraag is nu, sta ik in mijn recht en wat moet ik precies doen om het gezeur van Canal Digitaal te stoppen?

NB. Als ze me normaal hadden behandeld had ik waarschijnlijk die extra kosten nog wel voor lief willen nemen, maar hun werkwijze is gewoon absurd.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Re: Canal Digitaal is een drama!

Geplaatst: 05 mei 2007 04:42
door Marssjo
Kost maar 39,95 per jaar,
Betaal je toch mooi het eerste jaar €10.00 minder dan de prijs volgens de CDS website! Daar is de prijs nml. al verhoogd naar €49.95.
Uit je boze reactie concludeer ik dat je achteraf wél de weg naar dit forum kon vinden ipv jezelf vóóraf door de CanaalDigitaal website te laten informeren..... En dan nu klagen over €9.95 activatiekosten extra maar wel al minimaal 2 telefoontjes naar het CDS dure 0900 nummer?
En ach, je hebt nergens voor getekend ? Een mondelinge overeenkomst is (meestal) ook een overenkomst.
Blijft over het feit dat jou niet is verteld dat er nog activatiekosten bij kwamen. Niet zo netjes maar dat had je op hun site kunnen vinden.

Re: Canal Digitaal is een drama!

Geplaatst: 05 mei 2007 21:09
door awol
Marssjo,

je veronderstelt veel en niet bepaald correct. Zo had ik namelijk wel hun site bezocht en belde ze juist om te vragen wat voor kosten er allemaal bijkwamen, omdat hun site vrij vaag was dat er wel kosten bijkwamen, maar heel duidelijk over wat precies en hoeveel was dat niet. Werd me toen dus verteld dat er geen activeringskosten waren, omdat ik al een kaart had die een tijd stond geregistreerd. Werd gezegd dat ik net zo makkelijk het bij hun kon afsluiten over de telefoon, dus heb ik het toen daarom zo gedaan.
Activeringskosten waren overigens 19,95, dus ze hebben het abonnement dan nu 10 euro duurder gemaakt en de activeringskosten lager, maar blijft hetzelfde bedrag he. ;) Bleef overigens niet bij deze kosten, want er kwamen 16,95 afsluitingskosten bij, terwijl daarvoor het al was afgesloten, deze kosten waren dan ook kosten voor iets wat al gedaan was. Zucht. Hoezo afdelingen die langs elkaar heen praten?

Mondelinge overeenkomst blijft een overeenkomst, maar betekent niet dat je geen herroepingrecht meer hebt. Alleen hamert CDS zelf op dat je moet tekenen en dat je papieren thuis gestuurd krijgt die je moet tekenen. Als je verkeerd wordt voorgelicht is een mondelinge afspraak ook niks zeggend en heb je dus 3 maanden de tijd om de afspraak te herroepen.

Nogmaals, als ze me normaal hadden behandeld en hadden geholpen bij het probleem op te lossen had ik de kosten waarschijnlijk voor lief genomen. Maar dat was en is nog steeds te moeilijk voor ze. Dan ben ik principeel en bekijken ze het maar.

Een zooitje, dat CDS. Ben veel blijer met mijn KPN Digitenne. Al knoeide die eerst ook behoorlijk, maar waren wel beleefd en correct en hebben de problemen keurig opgelost. Daar kan CDS nog wat van leren.