LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling aangifte 2006

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door lucies »

Omdat de belastingdienst dit jaar een enorme achterstand heeft is er vanaf november vorig jaar (2007) bij zowel onze dochter als bij onze zoon de studiefinanciering teruggebracht tot 91 euro per maand (was 279!) De definitieve aanslag is nog steeds nl. niet vastgesteld.

Onze belastingadviseur heeft ons inkomen berekend en doorgestuurd naar de belastingdienst, maar vanwege de achterstand aldaar is e.e.a niet rond, zodat de IB- groep geen inkomensgegevens verkrijgt.
UIt voorzorg keren ze dus al maanden aan beide kinderen het minimumbedrag uit.
"Voordeel" is voor onze beide kinderen dat zij nog thuis studeren, maar de universiteitskosten zijn hoog, zodat wij als ouders op zware lasten zitten....
Van deze basisbeurs kunnen zij net hun zorgverzekering betalen.

Bellen met de belastingdienst heeft geen enkele zin, je wordt met het bekende kluitje in het riet gestuurd.
We hebben nog recht op een teruggave van 3000 euro!

Wel lag er nog een gepeperde rekening van ons belastingadviesburo ad. 1390 euro, welke wij na 4 maanden maar betaald hebben. (meestal konden wij die netjes van de teruggave van de bel.dienst betalen)
Dat wordt dus geen vakantie dit jaar...........

Ben benieuwd of er meerderen in dit schuitje zitten? Mijn man is zelfstandige en ik in loondienst.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Als de aangifte voor 1 april binnen is dan kun je nu inmiddels wel een IB60-verklaring van 2006 opvragen bij de belastindienst. Die kun je dan weer doorsturen naar de IBG. Ik lees in ander topic dat je "dure" belastingconsulent het na 1 april heeft ingedient. Maar zelfs dan is er kans dat je een IB60-verklaring aan kunt vragen.

Gesloten