Pagina 1 van 1

Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 mei 2007 09:43
door fimi
3 maanden geleden oevrgestapt op ED. Prima ervaring mee! Snel, soepel en gewoon geen problemen. Leuk en fris bedrijf dat gewoon zijn werkt doet

...wel problemen met de Eneco afrekening...die klopt voor geen meter! Maar dat is een ander verhaal.

A.

Den Haag

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 mei 2007 09:51
door anjella
geweldig zon reactie!!!!

ik ben zelf ook zeer tevreden over ED en als ik ze nodig heb stuur ik een mailtje en heb binnen 24u antwoord terug!!!!

groetjes

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 mei 2007 14:26
door fimi
Tss...zelfs vandaag gemaild en binnen 5 minuten een (correct!) antwoord.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 mei 2007 15:39
door boskabouter
Ik ben vandaag ook gebeld door energie direct. Ga nog niet met ze in zee. Eerst eens alles checken. Hoe zit mijn contract in elkaar bij mijn leverancier.
Kun je er zo van af. Meestal wel met hoge kosten. Daar komt nog bij dat je beter in de herfst kunt overstappen. Nu is de winter voorbij dus zijn de kosten hoger geweest dan bijv. in de zomermaanden. Dat betekent dat zodra je nu overstapt er een hoge eindafrekening komt. LET DAAR OP! Is leuk overstappen maar bedenk wel dat je ook nog af moeten rekenen. In de herfst zul je veel minder afrekenen dan bijv. in het voorjaar.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 mei 2007 19:01
door Kyle
hahaha energiedirect
de grootste oplichters van alle bedrijven
laat u geen zand in de ogen strooien mensen.
dit zijn reaktirs van medewerkers van dat 'bedrijf'

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 mei 2007 21:34
door anjella
ik werk dus echt niet voor ed he, ik zit er gewoon met me gas en elektra ik werk voor de KPN ook niet alles maarja t verdient hahaha

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 21 mei 2007 21:43
door Kyle
k wil mijn beklag doen over Energiedirect, er was 2 weken geleden een verkoper aan de deur. Hij stelde zich niet voor en vroeg alleen naar mijn mailadres. toen ik zei dat ik dat wel heb maar niet geef, liep ie kwaad weg.

ik vind het raar dat niet gemeld word van wie ze zijn. ik kwam erachter dat hun facturering via mail alleen loopt. daarom natuurlijk de vraag, ik vind dit misleidend.. want als ik ja had gezegd dat ik mail heb en hem had gegeven, had ie mij over willen zetten op energiedirect wat ik niet wil. Ik heb gehoord van buurtgenoten dat het bij meer mensen zo ging die zich belazerd voelden. Ik ben ook door energiedirect gebeld. toen ik zei dat ik bij een ander klant was zei de telefoniste: 'weet u wel dat u zoveel euro teveel betaald. is bij kassa geweest en radar en heeft u dat niet gezien'. Toen ik zei dat ik tevreden was over de ander ging ze maar door waarom ik teveel wilde blijven betalen..
Ze bleef maar doordrammen.

Dit was mijn klacht.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 23 mei 2007 20:57
door nigi33
goh, waar ken ik dit van....? Durion zette de toon, Oxxio maakt het af. Ik ken alleen maar mensen die er vanaf willen...Oxxio heeft leukere verkooptechnieken. Ik ben toen benaderd ( en er op ingegaan helaas ), zij waren:
1) de goedkoopste überhaupt, iets wat ik nog expliciet benadrukt had,
2) een eenjarig contract...
3) 1 jaar lang werden de prijzen gegarandeerd niet verhoogd!

Na het krijgen van het contract, wat ik nooit las en door de vele zakenreizen er niet echt van kwam ( vertrouwen...,wat moet je anders..), kwam k er bij toeval achter dat
1) zij de goedkoopsten waren in vergelijk met mijn vorige aanbieder ( en stunts en acties niet meegeteld)
2) het contract 2-jarig was
3) ik kreeg het telefoontje in oktober, tot december werd niet verhoogd...dus 3 maanden

het dus niet klopte. Brieven, mails, telefoontjes naar die ( sorry ) vervelend helpdesk die mij niet en never door konden verbinden. Rechtsbijstand ineschakeld..immers, mijn gesprek was opgenomen, en ik wilde bewijzen met het audio dat dit niet klopte. Nooit gekregen, geen audio, kon dus niets bewijzen...ondanks op verzoek van en advokaat..zelfs die kreeg geen antwoord. Nu ja, contract netjes uitgediend en tijdig aangetekend opgezegd...netjes bevestigd gekregen..dus ben er vanaf...maar ik kon me het al niet voorstellen...pecies op de dag toen ik overging naar een andere maatschappij keeg ik een telefoontje van Oxxio.; Welkom bij Oxxio! nee hé...2 maanden later moest ik 50 Euro betalen i.v.m. een bljkbaar niet eincasseerde rekening van 2005 (?), en nu een boete vanwege contractbreuk. Dit heb k trouwens niet geregeld via hun helpdesk want daar hingen ze op...maar via klachtenloket bij het overkoepelend orgaan energiemaatschappijen. Ik weiger om nog te bellen, schrijven of wat dan ook naar Oxxio, wat een bende! God ma weten wat ik nu nog krijg..heb intussen hun machteging laten blokkeren, en nu maar bidden dat niet meer mensen met dit soort bedrijven wordt opgezadeld. Ik las dat de postbank met Oxxio in zee is gegaan..oh jee, dat wordt overuren draaien bij de postbank..

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 03 jun 2008 15:05
door kiiwii
Nigi33, mag ik vragen waar je nu zit?
Nog bij Oxxio of overgestapt naar een ander bedrijf?

Wat zijn je ervaringen?

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 15 jun 2008 20:09
door nigi33
hoi,

ik zit nu bij Essent. Zeer tevreden ookal was het omdat ik niet meer bezig ben met ergenissen rond Oxxio. 't heeft niets met je vraag te maken maar ik ben steeds meer van mening dat de regering hier de verantwoordelijkheid in heeft. De eerste levensbehoeften moet je niet uit handen geven en als je het toch besluit niet aan onbetrouwbare bedrijven als Oxxio. Ik heb ze eens verweten dat Oxxio gewoon een kamertje is waar 4 laptopjes op staan.....en weet je, volgens mij is het ook zo. Ik zou hier als regering hele strengen eisen aan verbinden en volgens mij konden ze dan zo opgedoekt worden.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 15 jun 2008 20:14
door nigi33
trouwens, ik kwam erachter dat ik het einde nog niet had verteld. Ik werd dus gedwongen door oxxio om die boete te betalen. Ik ben gaan zoeken en kwam toen bij een soort van branche organisatie (koepel energiebedrijven). Mijn mails en brieven werden niet beantwoord van Oxxio en telefoontjes gewoon genegeerd...moest maar schriftelijk reageren! Die koepel heb ik het probleem voorgelegd. Toen ineens ging het loss...want de koepel eist dat hét probleem binnen 5 werkdagen moet zijn opgelost. En toen mailde Oxxio ineens wel terug: ik had gelijk en de boete werd ingetrokken. Goh, ineens stond het dus wel weer in de computer??? Ben er vanaf, da's het belangrijkste,

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 16 jun 2008 00:26
door jsp
@nigi33

Mooi dat het zo goed is afgelopen en dat OXXIO je ook de boete moest kwijtschelden. Gefeliciteerd!

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat je een nogal vaag blijft hoe je dat gelukt is. Energiekoepel? Bedoel je daarmee de Geschillencommissie Energie (SGC) of de Dte? Met jouw ervaringen kunnen ook andere gedupeerden hun voordeel doen! Daar is dit forum mede voor bedoeld. Ik hoop dat je deze informatie nog wilt toevoegen.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 23 jun 2008 13:04
door kiiwii
@nigi33

Ook ik ben benieuwd hoe je het exact gefixt hebt met Oxxio.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 18 jul 2008 13:22
door mariatobi8
ook ik ben zeer tevreden met ED. Snelle behandeling van vragen, alles kan via mail, overzichtelijke website, goedkoop, vriendelijk callcenter, geen wachttijden aan de telefoon. Jammer dat de mensen die ze ingehuurd hebben om langs de deuren te gaan zo raar doen. Maar ja daar kan ED toch niets aan doen? Tja beter screenen misschien van zulke verkopers voordat ze ze de straat op sturen. Maar verder niets dan lof voor Energie Direct. Sinds ik over was gestapt van de NUON naar Energie Direct was ik veel tevredener over mijn energie maatschappijm, veel minder frustratie, veel snellere service!!

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 aug 2008 02:20
door iniki
Zit nu een jaar bij ED en heb uitgerekend via energieprijzen.nl dat ik ongeveer 350 eur p/jr goedkoper uit ben als bij Eneco.

:( Helaas is het op het punt van de communicatie bij ED een regelrechte ramp.
Heb laatst voor 3jr bijgetekend en zou hiervoor 40 eur ontvangen.
Nou mooi nog steeds niets gekregen.
Je moet overal achteraan
Onlangs deed ik een vraag per mail of ik de eindafrekening een maand eerder kon krijgen (ik heb inmiddels 14 mnd betaald).
Deze eenvoudige vraag leidt tot nogal wat problemen..elke keer iem. anders die zegt dat ze er achteraan gaan..maar uiteindelijk gebeurt er niets :roll:

Ik krijg steeds de indruk dat de mensen daar achter de telefoon,..(a 70 eurcent p/min!!) :evil: hun nagels aan het lakken zijn of de krant lezen tijdens het gesprek.
Het zal ze daar een worst wezen..die indruk krijg je echt.

Als je bedragen laat storneren krijg je blijkbaar gelijk Intrum Just. op je dak, dus dat laat je dan ook wel uit je hoofd.

Was ik maar bij Eneco gebleven :cry:

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 aug 2008 17:55
door diamondvoodoo
350 euro goedkoper??? Heeft u dat werkelijk nagekeken?

Als u de tarieven (dat wat u uiteindelijk betaald) naast elkaar legt komt u tot de conclusie dat dat geen 350- besparing op jaarbasis brengt. Dat weet ik 100% zeker. Tenzij u enorm veel verbruikt (5000 kwh, 3500 m3), dan is het wellicht mogelijk met 1 of andere aktie die u toen wellicht had.

Maar naar Eneco overstappen is geen probleem. Zij regelen alles en vergoeden de evetuele overstapboete van ED.

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 06 okt 2008 19:29
door jeepjeeps
Nu dan daar heb je hem ook weer, ook al ben ik best soms wat onbezonnen, ik zweer het, ik heb het echt niet verzonnen. Heb me ook jaren afgevraagd ben ik nu zo een ei… of trek ik het gewoon aan, in elk geval sinds het laatste geval ZIT ik er boven op. Ik vertrouw echt niemand meer en zeker niet als het om geld gaat.
IK heb een chek list qua betalingen, controleer geregeld de bijschrijvingen op mijn bank rek:
Als ik nu met een bedrijf in contact komt, neem ik echt wel even de tijd om hier over te lezen, zelfs de voorwaarden, nu heb ik ook geleerd dat stommen vragen niet bestaan, dat computers geen fouten maken ten zij, deze zijn ingevoerd. Wacht niet af tot dat je bericht krijgt van een incasso, controleer eerst je eigen gegevens, bellen kan maar je wordt er meestal niet wijzer van tenzij het niet anders kan natuurlijk. Schrijven – E-mailen bedoel ik vaak krijg je vrij snel contact plus dat het geregistreerd staat zwart op wit, printen dus en op bergen in een map het kan erg handig zijn. Als je er eens iemand mee om de oren wil slaan, spreek woordelijk dan.

Nu dan 19-9 betaal ik een rek: 24-9 is het terug geboekt als te goed. Het betreft hier een energie bedrijf, controleer mijn pers. Pag. precies het bedrag staat nog open. Te voldoen. Mail de desbetreffende bijna per Direct een mail terug > Ik hebt u gegeven enz… Zoals u kunt zien… Zelf een maand achter loopt…..
Vraag me af of ze hier van balen ik heb mijn bank afschrift van af/bij boekingen van een jaar gemaild, ik heb elke maand betaald.. Zeker een nieuw contract afgesloten met een incasso ??? ik heb nog geen bericht terug ontvangen, oplichters de energie die er in zit echt een zonde

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 09 okt 2008 03:30
door RayWhisperer
Hi 'jeepjeeps',

Tip van de dag: 'als jij jouw bankafschriften controleert, kijk dan niet alleen naar de bijschrijvingen maar ook eens naar de afschrijvingen'.

Groet,
RayWhisperer

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 okt 2008 14:55
door jeepjeeps
Sorry, een lijst die je nakijkt en in dit geval uitvoert! noemen we voor het gemak een cheklist?

problemen zijn er om opgelost te worden.

mvg :wink:

Re: Energie:direct nu ook eens een positief bericht!

Geplaatst: 11 okt 2008 17:49
door jeepjeeps
Gelukkig dan toch nog
Had al weer ongeduldig gebeld, over hoe en wat. Toch een reactie, waarvan ik dan toch bijna van uit mijn vel sprong, vooral de mededeling voor de 15 -10 te betalen? Voordat dit naar Intrum Justitia wordt overgedragen. Was alweer in de pen gekropen van kom maar op dan, ik heb jullie zelf op dit feit gewezen zelfs met een eventuele verklaring waardoor mijn termijn bedrag werd terug gestort.
De tweeden reactie erkenden dat het hier om een systeem fout ging, en de welgemeende excuses aanbood, voor dit voorval. Mijn stemming was gelijk veranderd en niets over een Intrum Justitia. Gelukkig dan toch, ik ben toch niet gek
mvg :twisted: