LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] informatiebureau NOBEL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pdvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2007 17:37

informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door pdvd »

Vandaag heb ik een brief ontvangen van informatiebureau NOBEL.
Daarin stond vermeld dat zij via een opdrachtgeven verzocht werden om enige informatie van mij op te vragen.
Ik kan dit telefonisch doen en de kosten worden vergoed.
Helaas staat er niet bij wie de opdrachtgever is en een prater aan de telefoon ben ik helaas niet.
Tevens staat erin dat het een DRInGENDE VERZOEK OM OMGAAND telefonisch kontakt op te nemen.
Het vreemde is dat nooit iemand in mijn omgeving van dit bedrijf heeft gehoord.
Kan iemand mij iets vertellen over dit bedrijf en ben ik verplicht om aan derden mijn gegevens te geven.
Alvast bedankt voor het lezen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door ronald g »


pdvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2007 17:37

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door pdvd »

Beste Ronalld,

Dankjewel voor je reactie

Ik heb de site al bekeken, maar kan er niet echt veel wijs van worden.
De inhoud begrijp ik allemaal wel maar het volgende is:

Ik heb twee betalingen bij een incasso-buro, die overigens heel netjes verlopen.
Wel heb ik enige tijd een uitspraak van de rechter ontvangen wbt 2 maanden achterstand premie van de FBTO.
Daar zit een heel verhaal aan vast maar in ieder geval hebben zij een beroep gedaan op Groeneveld igerechtsdeurwaarders te Hardewijk.
Dit bedrijf heeft de rechter erbij laten komen zonder dat ik daar enige notie van hebt gekregen.
Met andere woorden de uitspraak is afgelopen maand geweest en de uitspraak was dat ik moet betalen.
Het bedrijf heb ik gebeld en gezegt dat ze dit zomaar mogen doen zonder daar mij over in te lichten.
Volgens hen hebben zij dit persoonlijk aan mij afgegeven maar dat is niet waar.Heb een beroep gedaan op Gerechtsderuwaarders Nederland wat ik hiermee moet.
Zij vertelde dat ik contact moest opnemen met Groeneveld en dat hun een onderzoek moeten doen binnen hun bedrijf hoe dit kan.
Ik heb ze gebled en zij vinden dit niet nodig.
De premie kosten waren 786,00 en de uitspraak komt uit op 1500,00.
Ik ben van plan om volgende week naar buro techtshulp te gaan omdat dit nergens opslaat en onterecht is dat ik geen weerwoord heb kunnen doen.
Ik vind het alleen vreemd dat nu ineens NOBEL komt met deze brief en dan nog zonder naam van wie het moest.
Krijg hier een beetje de kriebels van.
Wat moet ik nu met NOBEL en kent iemand deze organisatie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ben van mening dat u de gegevens niet hoeft in te dienen. Het is een onderzoeksbureau en geen instantie. Enkel de rechterlijke macht zoals een deurwaarder heeft daar bevoegdheid toe. Nobel probeert u over te halen tot info die zij kunnen gebruiken voor hun database. Op basis van gedwongen vrijwilligheid proberen zij uw gegevens te verzamelen. Ik hoop dat forumleden die dit meegemaakt hebben ook zullen reageren maar naar mijn mening overtreedt Nobel de wet op de privacy.

Ronald.

pdvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2007 17:37

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door pdvd »

Dankjewel Ronald,

Mijn gezin en ik zaten al in de stress met wat er boven onze hoofd hing.
Danjewel voor je snelle reactie en kunnen we gerust het weekend in.
Vind het nog steeds een vreemde brief.

nancypeeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 09:24

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door nancypeeters »

Hoi,

Ook ik heb een brief gehad van nobel.
Ik "moet"nog reageren.
Maar ik ga niet al mijn gegevens aan hun geven en al zeker niet als ik niet weet waarom en voor wie.
Ik heb niks te verbergen, maar heb wel mijn privacy.
God weet wie iets over me wil weten.
Dus met anderen woorden ik geef ze geen info, als ze iets willen weten dan doen ze dit maar aan diegene die er de rechtelijke bevoegdheid over heeft.
Nobel heeft geen rechtelijk bevel voor ons te dwingen voor info dus geen info.

gr ano

noordereind
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:46

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door noordereind »

Ook wij hebben met dit informatiekantoor Nobel te maken gekregen.
Je wordt op een verfijnde manier gedreigd, gestalkt met brieven, aan de deur lastig gevallen, er wordt informatie bij buren ingewonnen.
Er is een wet op persoonsgegevens, maar die wordt aan hun laars gelapt.
Bij informatie bleek dat dit bureau samenwerkt met deurwaarderskantoor maas delta, die dit bedrijf inzet en zelfs van dit deurwaarderskantoor is???
Ik vind dat er heel snel iets aan zulke bureaus gedaan moet worden, als je het forum leest worden er veel mensen gedreigd, bang gemaakt etc. , ben je niet assertief dan walsen ze over je heen!!
Kan over deze praktijken niet eens een progamma gemaakt worden???

nancypeeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 09:24

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door nancypeeters »

Ik heb nobel gebeld en duidelijk aangegeven dat als ze info willen dit via de rechter te doen,
Dit is zeker 2 maanden geleden.
Ik heb tot op vandaag geen enkele brief of reactie meer gehad.
Je moet gewoon duidelijk en hard je standpunt maken, dan dammen ze vanzelf in.

gr ano

ncl
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2007 16:39

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door ncl »

Hoi, kan iemand mij nog vertellen wat zo'n informatiebureau precies allemaal wilt weten? Als je weigert mee te werken, laten ze je dan ook daadwerkelijk met rust? Ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord en ineens komen ze met dreigende brieven waar je onzeker van wordt.

Niet echt een goede manier om te vragen om mee te werken, want je wordt als het ware gedwongen. Maar ik wil gewoon weten wat ze van me moeten hebben, voor wie en wat ze ermee doen. Zo niet, dan krijgen ze ook niets van mij te weten. Ik ga toch niet iets zomaar doorgeven aan een bedrijf met negatieve reacties.
Krijg je hier ook iets voor terug? Ja problemen zeker.

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat dit bedrijf precies doet en wat de concequenties zijn als je weigert mee te werken.

Groetjes..

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Elk bedrijf of buro mag briefjes sturen om informatie te vragen. Doe verstandig en verscheur die rotzooi onmiddellijk! Veel van die bedrijven maken gebruik van de truc om mooie prijzen uit te delen als u ales maar invult. U bent dan verzekerd dat u gegevens in allerlei bestanden belanden en aan vele andere bedrijven worden door verkocht. Adres en leefgegevens zijn veel geld waard in de advertentie markt.

ncl
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2007 16:39

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door ncl »

Bedankt voor je reactie.
Is het wel verstandig om er niet op te reageren? Op de site staat er namelijk dat ze ook bij de buren aan de deur komen. Ook hebben ze mij geschreven dat als ik niet reageer dat ze dan aan de deur komen. Ik vind het eigenlijk breuk op privacy, maar ik weet ook niet waar het voor is.

Ik vraag me gewoon af moet ik erop reageren, want ik weet niet wat de consequenties zijn als ik er niet op zou reageren.
Ik heb trouwens wel wat beters aan mn hoofd zitten dan zo'n bedrijf die loopt te dreigen etc.

Grtz

izzo
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:38

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door izzo »

Mijn schoonouders hebben deze brieven ook ontvangen, bestemd voor mij, ze hadden mijn nieuwe adres niet, aangezien mijn schoonmoeder nogal overstuur opbelde dat er iemand langs zou komen, heb ik ze maar gebeld.

Zonder er bij na te denken heb ik de vragen beantwoord.... Ik ben benieuwd waar ze dit voor gaan gebruiken..... Ze belde namens een deurwaarder.

candygirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 23:29

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door candygirl »

hallo
Ook ik kreeg vandaag een brief van informatiebureau NOBEL ,EN BELDE METEEN NAAR ZE OP .

Ik had een afspraak met incassobureau GROENEWEGEN voor een maandelijkse afbetalings regeling ,deze wilde zij eerst niet aan gaan ,ik moest eerst formulieren invullen over mijn PRIVELEVEN ,inkomsten .huur ,energie kinderkorting enz ,
Ik heb hun per email gezegd dat dit strafbaar is en mij geen betalingsregeling mogen weigeren op die gronden
.Vandaar dat ik het wel kreeg ,scherts mijn verbazing ,dat toen ik NOBEL belde dat zij zeide dat hun in opdracht van dit incassobedrijf GROENEWEGEN handelden ,en ik weer allerlei vragen moest beantwoorden over mijn PRIVELEVEN ,man ,inkomsten enz enz .
Natuurlijk heb ik dit niet gedaan en kreeg ook een woordenwisseling met deze mevrouw ,die eiste dat ik antwoord gaf ,en op het laats riep dat ze wel even contact met het incasso bureau GROENEWEGEN zou op nemen over de betalingsregeling (hoezo dreigen ) .
Ik laat het er niet bij zitten en ga morgen aangifte doen bij de POLITIE wegens schending van de privacy en bedreiging ,
Ik sta stevig in mijn schoenen maar andere misschien niet zo ,dit mag en kan niet gebeuren in nederland .ik laat nog van mij horen hoe dit afloopt vriendelijke groeten

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door Big-V »

Belachelijk. Gewoon lekker niet bellen. Zo'n goedkope site ook.. kom nou toch!

Siepie13
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 15:48

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door Siepie13 »

Nou mijn man heeft dus vandaag ook een brief van Nobel gekregen, in opdracht, ik vind het maar raar hoor alleen een dossiernummer en verder niets, of hij wel even zo snel mogelijk wil bellen, wat moet je hier nu mee :?

Anoukieschatj
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2009 23:35

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door Anoukieschatj »

Heeft een van jullie al is een huisbezoek van Nobel gekregen??
Want daar dreigen ze nu wel mee :?
Vreemde instelling... en eng dat er zo weinig over te vinden is..... :(

Siepie13
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 15:48

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door Siepie13 »

Ja het is ondertussen al weer een jaar terug, dat wij door hen werden aan geschreven. Na de tweede brief heb ik gebeld en dingen uitgelegd, toen was ik ook best wel een beetje boos :x aan het worden en gezegd dat de desbetreffende instantie die hen ingeschakeld had, zelf maar contact moest opnemen. ik heb hierna niets meer gehoord. Maar het was wel heel vreemd allemaal, ze hebben me ook nog een paar keer proberen te bellen, volgens mij, maar ik heb niet opgenomen. Ik weet eigenlijk ook niet of ik dat formulier toen nog ingevuld heb, sorry hier heb je dus niet veel aan.

jaspervankleef
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:09

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door jaspervankleef »

Nobel is een handelsinformatiebureau die je proberen bang te maken.
Ze zullen wel proberen na te trekken waar je werkt, wat je inkomen is , of je een kenteken op naam hebt, met wie je omgaat, wat op je bankrekening staat om daar beslag op te kunnen leggen omdat de opdrachtgever nog geld van je tegoed heeft. wil je hier veel meer over weten kijk dan op http://www.michelkraay.nl/ hij is een man die voorheen in die branche werkte en uit de school klapt.

Neem anders het telefoongesprek op want anders doe ze dit
http://www.michelkraay.nl/michel-kraay- ... menten.php

renebare
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:28

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door renebare »

Dit bedrijf heeft mijn vrouw vandaag voor de tweede maal schriftelijk willen bereiken onder een verhaspelde naam; het bewijs voor de stelling dat niet in opdracht wordt gewerkt. Ditmaal is zij bedreigd met een huisbezoek, dat ze kan voorkomen door snel te reageren.

Nu heeft mijn vrouw met geen enkele leverancier betalingsproblemen, maar wellicht is ze daarom al interessant.

Ook is zij vandaag gebeld door Nobel, omdat ze een betalingsachterstand zou hebben bij een ziektenkostenverzekering waarbij zij, noch ikzelf, ooit verzekerd waren. Het bureau zit dus niet verlegen om leugens wanneer het denkt dat die in zijn kraam van pas komen.

Mijn vrouw zal niet reageren op de brieven en heeft dat ook telefonisch niet (inhoudelijk) gedaan.

Ik zal wèl reageren. Nièt naar het bureau zelf maar richting politie, in de hoop dat die een aangifte willen opnemen.

De mij vandaag gebleken praktijken brengen mij tot de overtuiging dat dit bureau zo snel mogelijk ook zelf moet worden geleid geleid naar de plek waar het geld wil verdienen: de goot !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: informatiebureau NOBEL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Twijfelachtig.

In principe zou ik zowiezo al niets telefonisch regelen.

Men mag een schriftelijk verzoek indienen, ondersteund met verklaring opdrachtgever, en een vragenlijst van dingen die ze willen weten.

Dan kan ik (of wie dan ook) in alle rust beslissen OF ik wil antwoorden, en zo ja WAT ik kwijt wil.

Zeker de verkapte bedreigingen (huisbezoek) kan voor sommigen als extreem bedreigend worden ervaren. Contact zoeken met de politie kan dus zeker wel een optie zijn.

Ik heb, via via, ook wel contact met Groenewegen gehad.
Een collega had een huurachterstand opgelopen - en via Groenewegen kwam daar dus een incassogebeuren over.
Echter, in alle contacten die zowel hij, als ikzelf namens hen met Groenewegen heb gehad, zijn ze helemaal correct geweest, en zelfs coulant toen door een hoge reparatierekening hij eigenlijk een maand niet kon betalen. Dit werd niet als probleem gezien, en werd de volgende maanden verdeeld.
Ook toen een keer Groenewegen teveel afschreef - men had een machtiging - was een telefoontje genoeg om het de volgende dag (met exuses) weer terug te krijgen.

Ik vermoed dan ook dat Nobel die naam ten onrechte gebruikt - al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker.

Gesloten