LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Shine »

10 sigaretten per dag! Ik kan me echt niet voorstellen dat de bovenburen zo'n last hebben van uw spaarzame rook. Zeker als u aangeeft al langer onder elkaar te wonen en zij nu pas hierover klagen. Hadden ze hiervoor er dan geen last van?
Het voorstel door iemand gedaan: een onafhankelijk persoon, die niet rookt (!) eens bij de bovenburen op verschillende tijdstippen te laten ruiken, of hetgeen ze beweren daadwerkelijk zo is, vind ik een mooi en vooral goed voorstel.
Vandaaruit kunt u dan -samen- verder. Mocht de klacht gegrond zijn, dan lijkt mij hier een taak weggelegd door de verhuurder. U hebt al alles gedaan wat mogelijk is. Er zijn grenzen.
Het kan en mag niet zo zijn dat u belemmerd wordt in uw eigen huis leefomstandigheid en voorkeuren.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door bot321 »

.Niks meer van aantrekken hoor.
Geplaatst op 15 Mei 2007 23:53 door Nita


--------------------------------------------------------------------------------

bot 321. Heerlijke humor,moet kunnen.Een goeie hoor.



Lunadog. Lijkt me sterk dat je buren van 10 sig.per dag zoveel last
hebben.Als het nu mijn buurvrouw was die daar woonde (rookt ongeveer het dubbele) lagen ze waarschijnlijk binnen de kortste keren aan de verkeerde kant van het gras.Laat de buren maar een airco aanschaffen (lekker fris in de slaapkamer)en blijf jij maar lekker je paffie doen in je eigen huis
Nou van 20 sigaretten per dag die ze alleen maar
ruiken liggen ze ook niet zo snel de radijsjes te tellen hoor. :wink:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Jonjo »

In mijn geval van roken zouden de buren zeggen dat ze uitgerookt worden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door bot321 »

Gerookte paling vind ik best lekker.
Hoe zouden gerookte buren smaken :)

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door eeliane »

Toch is er een probleem van de luchtventilatie in het huis. Dat zal moeten worden onderzocht, want of het nou kookluchten of andere tot overlast geworden luchten zijn, ergens is er een fout geslopen (iets kapot gegaan of gewoon door oudheid verdwenen) dat moet worden opgelost. Er zal iemand een bouwtechnisch test moeten uitvoeren wat er an de hand is, Diegene die overlast heeft moet gaan uitzoeken wat er aan de hand is en als er idd een verouderde of kapotte luchtventilatie (kanaal) wordt gevonden is diegene van wie deze is verantwoordelijk voor de reparatie.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door bot321 »

Niks geen probleem van ventilatie.
Is gewoon lulkoek van de buren want het gaat
om sigarettenrook.Van andere luchtjes hebben ze geen last
en dat is heeeeel vreemd.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het kan nog gekker, ik woon al 37 jaar in dezelfde betonnen flat. Er zijn in die tijd al heel wat andere buren geweest en nooit klachten.
Ik zelf rook ook en als ik in de kelder aan het hobbyen ben, dan steek ik er ook eentje op.
De buren direct boven mijn kelder hebben daar geen last van, want dat heb ik pas nog gevraagd.
Echter een andere buurman die op 2 hoog woont sinds 3 maanden gaat mij vertellen dat het verboden is om in mijn eigen kelder te roken.
Hij zegt daarvan hinder te hebben en een andere buurman op 1 hoog mag ook niet meer roken op zijn eigen balkon.
Ik vind het allemaal best en doe gewoon mijn zin. Ik zal niemand overlast bezorgen, maar men moet niet gaan zoeken.
Vandaag is het roken in de kelder en morgen vindt hij weer wat anders, het eind is dan compleet zoek.
Vanmiddag was ik nog even beneden en kwam hij naar mij toe met de mededeling dat hij beter tegen een paal kon praten, waarop ik heb gezegd dat daarvoor praatpalen bestaan.
Hij gaat nu bij de woningbouw vereniging een klacht indienen, ik wacht rustig af.

Vr. Gr. Hans.

Ja, en dat zou ik nog bijna vergeten, wij hebben al jaren een hond en die mag niet op het portiek komen als zijn kinderen daar zijn, want die zijn allergisch voor hondenharen. Daar kwam hij vorige week ook nog mee aan.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door mariska666 »

:roll: Het is werkelijk niet te geloven.
Hebben die mensen nou verder niks te doen ofzo?
En je heb gelijk hoor, gewoon je peukie roken en je hondje uitlaten.
Daar kan je toch niemand mee lastig vallen???

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

Bot 321, Wat denk je,zouden ze met 30 sigaretten de kraaienmars blazen???????

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Nita op 31 mei 2007 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 17 Mei 2007 10:47 door Nita

Bot 321, Wat denk je,zouden ze met 30 sigaretten de kraaienmars blazen???????
Tuurlijk niet.Is toch gewoon lulkoek
allemaal.In de eerste instantie dacht ik nog
dat het aan de ouderdom van het huis kon
leggen maar die buren zijn gewoon aan het
zoeken.


Ja, en dat zou ik nog bijna vergeten, wij hebben al jaren een hond en die mag niet op het portiek komen als zijn kinderen daar zijn, want die zijn allergisch voor hondenharen. Daar kwam hij vorige week ook nog mee aan.
Gewoon de rollen omdraaien en zeggen dat je hond
alergisch is voor kinderen.Dus kinderen weg als je hond
in de portiek is :wink:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

Grote hond met grote bek??

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Inderdaad, en hij doet geen vlieg kwaad, maar ze sch*ten in hun broek!

http://foto.modelbouwforum.nl/albums/us ... /hond5.jpg

Vr. Gr. Hans.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo Hans.mooie hond .Inderdaad niet om je rot te schrikken,mijn middeslag schnauzer is ook een grote sul maar door zijn uiterlijk zal hij de buurman iets meer schrik aanjagen.Mazzel hoor en HOUDOE.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op: 17 Mei 2007 18:02 Onderwerp:



Inderdaad, en hij doet geen vlieg kwaad, maar ze sch*ten in hun broek!

Afbeelding

Vr. Gr. Hans.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

Goede avond 00112469,Kan zien dat je gek op haar/hem bent,prachtig onderhouden joh.Zal even een paar keer buurman en sigarettenrook neerpennen anders krijgen we weer het een en ander over ons heen. Ja hoor mensen ,deze topic gaat nog steeds over de boze buurman die last heeft van de rook in bovengenoemd nummer"s eigen kotje en bovendien moet hij de hond binnenhouden als de buurman met zijn kinderen (zijn allergisch voor de hond)naar buiten wil.Wat ik me trouwens afvraag ,gaat de buurman nooit met zijn kinderen naar een bos of park,daar stikt het van de honden.Zo,00112469.Hoe oud is de hond en doe je er verder nog iets mee,tentoonstelling of zo?.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo BOT 321 ik lees geen reactie ,zie alleen een grote hond.Heb jij die er uitvergroot op gezet?Mijn reactie naar jou....we zitten nog steeds bij de sigarettenrook en ....de boze buurman hoor.groetjes van Nita.

bartman
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:03

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door bartman »

Misschien rookt hun hond wel stiekem in zijn kennel?

Ik vind het wel een goede zaak dat de meeste reacties positief zijn t.o.v. de roker. Je ziet het.... de meesten steunen je!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door Nita »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Nita op 31 mei 2007 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Buren klagen over sigarettenrookoverlast..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Laten het weer houden op het originele onderwerp. Wat ik alleen maar heb willen aangeven is, dat sommige mensen zich druk maken om niets en gaan zoeken.
Zo'n 30 jaar geleden maakte niemand zich druk om een sigaret, tegenwoordig ben je zo ongeveer een misdadiger als je ergens een sigaret rookt.
Roken bestaat al zo'n 300 jaar als het niet langer is en als ik zie wat er bij de jeugd van tegenwoordig zoal aan tabak wordt gebruikt, dan zal het nog wel een tijdje blijven bestaan.
De anti rokers hebben dan ook nu een stok achter de deur om een roker een voet dwars te zetten.
Daarbij slaat het vaak door, maar als er een verbod is, dan zal ik mij daar ook aan houden.
Waar het hier over gaat is, dat men niet moet gaan zoeken en een wil moet opleggen omdat de overheid, die er zwaar aan verdiend, een anti rook beleid voert.
Ik ben mij er van bewust dat het voor sommige mensen soms hinderlijk kan zijn en daar houd ik ook rekening mee, maar in de ogen van anderen ben je een asociaal als je roker bent.
Overigens de hond gaat niet naar tentoonstellingen en is er uitsluitend voor ons als huisdier.
Wij waren niet van plan om er nog aan te beginnen, maar door omstandigheden en op dokters advies omdat mijn vrouw veel buiten moet lopen hebben wij weer zo'n gestoffeerd vlooientheater aangeschaft en willen wij hem ook voor geen goud meer kwijt.
Hij wordt ook goed verzorgd en veel gekamd en geborsteld, maar dat hebben wij er graag voor over. Verleden week is hij 5 jaar geworden.
Laten we dan nu weer tot het oorspronkelijke onderwerp terug keren.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten