LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio bar en bar ......

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Oxxio prima

Ongelezen bericht door Kyle »

je bent gewoon jaloers dat jy er niet werkt maar by een concurrent, daarom ook zo'n absurde reaktie. We weten allemaal dat Oxxio veruit het populairste energiebedrijf is.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Kyle »

nou nou beetje respect over en weer mag ook wel.

gr Miranda

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Om je even een andere kijk te geven op OXXIO. HUn houden zich namelijk totaal niet aan de gemaakte afspraken en met in de wet voorgeschreven situaties.

Verderop schreef ik als volgt en wel onder het rubriek Incasso. Let wel wij hebben geen betalingsachterstand terwijl hun in eerste instantie wel beweerde. Daarnaast hebben wij geld genoeg. Totaal over al onze rekenigen ruim 90.000 euro. Dus laat dat aub achterwege. Wij zorgen elke maand dat alles betaald kan worden en dat de door ons genoemde speciale incasso rekening maandelijks goed gevuld staat.

Helaas blijkt ook dat er bedrijven zijn zoals OXXIO die hun administratie niet goed verwerken en je ook geen brieven of nota's toestuurt. Wij hebben problemen gehad met OXXIO omdat er telkens verschillende bedragen werden afgeboekt. Bij navraag bleek dat dit verrekeningen waren met meerdere maanden. Zover ik kon zien is dat wij bijwaren met betalen en vroeg om een betalingsspecificatie. Zij konden in het scherm zien dat de verrekening over meerdere maanden liep, maar dat zij dit niet uit konden draaien. Ook verstuurde zij geen specificaties. Dit deden hun gewoon niet. Ook beweerde hun meerdere malen dat wanneer een bedrag niet geincasseerd kan worden er een betalingherinnering zou worden toegestuurd. Laten wij deze nu nooit hebben gezien. Wij hebben een rekening waarop wij elke maand een bedrag storten. Bedrijven die een incassomachtiging hebben die kunnen van die rekening geld plukken. Echter je geeft hen alleen machtiging om voorafgesproken bedragen af te boeken. Wanneer hun andere of meerdere bedragen gaan afboeken zonder jouw toestemming zijn zij in gebreke, want hun hebben daar geen toestemming voor. Navraag bij de DTe (Dienst Toezicht op de energiemarkt) luidde dat OXXIO wel degelijk verplicht is om bij vraag een willekeurige specificatie MOETEN toezenden daar. Zij zijn verplicht jou duidelijkheid te geven met wat zij met jou rekening doen. OXXIO ontkent in alle toonaarden. Vervolgens heb ik gezegd dat de incasso voor hun per direct wordt opgeheven en dat wij vervolgens zelf wel gaan overmaken, want hun haalde elke maand op een verschillende datum geld van de rekening en als zij dan 1 of meerdere maanden vergeten of als het een paar niet lukt om te incasseren (zonder bericht te sturen dat de incasso niet was gelukt) haalde zij het te incasseren bedrag gewoon later van de rekening af. Dit ging wel eens over 3 maanden. Goed fout was van ons dat wij het niet in de gaten hadden daar wij het te druk hadden met andere zaken, maar als wij geen bericht krijgen, mogen wij ervan uitgaan dat alles goed gaat.

Om even terug te komen op blokeren van de incasso. Hun gaven aan dat dat beslist niet mogelijk is en dat zij het recht hebben verworven via een getekend contract geld van onze rekening af te schrijven. Zij beweerde dus ook dat zij niet verplicht waren om ons in kennis te stellen en dat zij ook niet verplicht waren om specificaties toe te sturen. Ik heb hun per brief aangegeven dat wij dan via onze bank hun incassering blokkeren. Dat wil zeggen dat wij tegen de bank hebben gezegd dat OXXIO met al hun rekeningnummers die zij hebben voor incasso wordt geblokkeerd. Ook hebben wij nog even contact gehad met OXXIO om na te gaan of wij achter liepen met betaling. Dit bleek echter niet zo. Zelfs het door ons een maand eerder gestorneerde bedrag hebben zij niet opgeëist. Momenteel na 6 maanden blijkt nog steeds niet dat wij een achterstand hebben. Dit komt omdat als OXXIO zelf de verantwoording niet kan nemen wij die maar hebben genomen. OXXIO is het er nog steeds niet mee eens en probeert nog steeds maandelijks af te schrijven. Zij hebben zelfs telefonisch gedreigd de incasso-stop bij de bank de deblokkeren, omdat er anders kosten in rekening gebracht gaan worden. Welke kosten dat waren konden zij geen antwoord opgeven. Tot heden hebben wij de incasso-stop overeind gehouden. Na contractduur van een jaar gaan wij weer terug naar ENECO. Hier hebben wij deze problemen nooit gehad. Wat hun ook nog durven te beweren is dat je tussentijds het met hun afgesloten contract niet tussentijds akn beëindigen en dat je de volledige contractsduur moet uitzitten. Hier gaan zij ook weer de fout in, want dat kan namelijk wel. Je kan het contract afkopen. Je betaald dan een wettelijk bepaald bedrag voor de openstaande tijd en je kunt over naar een ander energiebedrijf.

OXXIO zegt goedkoper te zijn, maar dat is aan het einde van het verhaal echt niet zo. Hun beweren dat de energieprijs bevroren blijft. Hoe doen zij dat. Door in jou maandelijks bedrag de verhogingen mee te nemen, want zij weten precies hoe hoog de energieprijs staat over een X aantal jaar. Je wordt met open ogen bedrogen.


OXXIO is dus gewoon een bedrijf dat zo min mogelijk kosten wilt maken en zoveel mogelijk te verdienen. Zij doen dat door de wet volledig te negeren.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Kyle »

ik heb jaren op callcenter gewerkt Oxxio.
HEt zit daar echt wel goed in elkaar hoor!
ik kan u verzekeren wat voorgaande schryver verteld pertinent onwaar is.
als iemand wat later geswitcht word kan het zijn dat je meerdere maanden ineens voorschot betaald.Soms frustreert de netbeheerder de switch waardoor de rekening pas later geincasseerd kan worden. Mensen weten dat heus wel. Het komt vaak voor dat de klant de voorwaarden zelf niet goed leest en dan Oxxio wil verplichten om alles uit te leggen. De klant heeft zelf ook een verantwoordelijkheid!
Natuurlijk gaan er by Oxxio ook dingen mis maar als je het nieuws hebt gevolgd hebben ze nu 2x achter elkaar een superpositieve beoordeling gehad van de DTE, de toezichthouder. Dit krijg je niet zomaar.
Mensen associeren Oxxio met Durion maar dit is al lang geen Durion meer.
Ze hebben veel klanten binnengehaald en doen dat nog steeds.
Ze zijn gegroeid en ook administratief meegegroeid.
Ik werk nu in het buitenland, ik heb hele leuke tyd gehad bij Oxxio.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Zeg xxx...Is dat niet waar..... Zo dan. Vandaar dat ik hier hele mappen heb leggen en vele telefoontjes heb moeten plegen. Houd toch op jof om voor je vorige werkgever op te komen. Jij hebt daar gewerkt op een callcenter, maar jij hebt niet in de hand wat boven je gebeurd. Callcenter beweert ook telkens dat er echt wel betalingsherinneringen worden verstuurd. Het leuke is dat de Callcenter deze niet verstuurd en daardoor het gezeik over zichheen krijgt. Daarnaast is mij meerdere malen verteld dat zij geen specificaties kunnen uitdraaien en versturen. Dit doen zij gewoon niet. Dit hebben wij allemaal opgenomen op tape om mocht het nodig zijn als bewijslast aan te voeren. OXXIO is wettelijk verplicht om betalingsherinneringen te versturen en wanneer daarom gevraagd wordt specificaties van een vreemde incasso. Wij hebben toendertijd met OXXIO een contract getekend waarin wij overeenkwamen om maandelijks een 2 vaste voorschot van onze rekening af te laten schrijven. Dit is telken niet gebeurd. Soms werd er gewoon in een maand tijd de 2 vaste voorschotten afgeschreven en later ineens een raar bedrag twv 9 euro nog iets. Bij navraag hiervan bleek dat dit over meerdere maanden ging. Ik wilde hier de specificatie van zien, maar die konden zij niet uitdraaien en versturen. Dat deden hun niet. Hun konden alleen van scherm aflezen wat er stond. Wij hebben verder een klacht hierover aangetekend verstuurd en hebben ditzelfde antwoord gekregen. Hierna heb ik voor hen alles geblokkeerd daar hun zich niet houden aan afspraken en op verzoek de verplichte specificaties. Ik ken genoeg mensen binnen de DTe en heb ik het verleden nog bij een netbeheerder Eneco gewerkt. Dus houd op. Ik ken deze wereld en weet waar ik over praat. Dat ik later en tot op heden een ander beroep heb gekozen is om diverse redenen geweest. OXXIO gedraagt zich alsof zij alles kunnen en mogen. Ook afsluiten konden zij, maar dit is pertinent niet waar, want alleen een netbeheerder mag afsluiten en dat doen zij echt niet zolang alles is betaald.

Zo heb ik nog wel meerdere vreemde zaken met OXXIO meegemaakt.

Overigens lees ik ten alle tijden voorwaarden alvorens ik een contract teken en een klacht indien. Hun durven zelfs te beweren dat zij ten allen tijden er alles aan doen om de klacht de wereld uit te helpen, maar dat is een bewering door een blinde geschreven en aan een dove verteld wordt.

Mijn schrijven is op waarheid berust en de papieren leggen reeds bij de Stichting Geschillen Commissie. Ik ben ook al door DTe in het gelijk gesteld. Ik wil specificaties zien als het draait om een vreemde afschrijving en deze dienen zij mij te versturen. Ook betalingsherinneringen komen nooit aan, omdat deze nooit verstuurd zijn. Ga jij lekker verder in het buitenland. Een Callcenter stelt geen ruk voor en hebben niets in te brengen. Zij nemen alleen op en kunnen bepaalde handelingen verrichten en oplossen, maar voor het grotere werk gaan zij toch naar een andere afdeling en deze laat het afweten.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 12 mei 2007 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nog even dit xxx. Was jij erbij toen dit allemaal gebeurde, heb jij het dossier ingezien en afgehandeld?? Ik dacht het niet. Trek mijn verhaal nu niet in twijfel jongedame, want zolang jij van deze zaak geen weet hebt, moet jij niet zeggen dat ik een leugen schrijf. Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan met leugens te strooien. Wie denk je wel niet dat je bent. laat jouw gesteld feit van dat ik een leugenaar ben lekker achterwege.

Of ben jij 1 van die xxx die blind zijn voor de werkwijze van hun werkgever en zich houden aan de geheimhoudingsplicht ten opzichte van bedrijf en klanten.

Al met al kun jij wel zeggen dat jij bij Oxxio hebt gewerkt, maar dat geeft jou nimmer het recht om even te schrijven dat mijn verhaal een leugen is. Nu zie je ook eens de andere kant van dat bedrijf. Hoe jij over Oxxio spreekt, geeft mij alleen maar meer de indruk dat jullie daar allen op een callcenter worden gehersenspoeld en dat jullie de verkeerde dingen niet zien en deze afschuiven naar de klant. Pas op met wat je schijft, want je schrijft het echt tegen de verkeerde.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Kyle »

@ Maarten1234 : nimmer heb ik gezegd dat uw verhaal niet klopt.
ik ga dit ook niet bestrijden.
veel dingen die in het algemeen gesuggereerd worden over Oxxio kloppen niet. ik snap ook dat een forum alleen negatieve verhalen staan.
als ik hier lees over greenchoice, energiedirect en essent en nuon word ik ook niet vrolijk van..
het is alleen erg vervelend voor u wat er is gebeurt.
ik hoop dan ook dat ales mee zal vallen uiteindelijk.

succes ermee!

alwi
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:44

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door alwi »

Mijn achterstallige betaling van 2004 (volgens Oxxio) hebben ze in handen van Intrum Justitia gegeven en ze vergeten? vervolgens dat ze dat gedaan hebben want ze blijven mij benaderen over mijn (vermeende betalingsachterstand). Van Intrum Justitia nooit meer iets vernomen nadat ik al mijn betalingen via bankafschriften bewezen heb. Ben al sinds aug. 2004 weer klant bij NUON maar nog steeds is de eindafrekening 2004 niet rond met Oxxio. Gelukkig regelt mijn rechtsbijstandverzekering verder alles maar die begrijpt er niets van want ook na 2 aangetekende stukken aan I.J. is er nog steeds niet gereageerd sinds dec. 2006.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle schreef:
ik kan u verzekeren wat voorgaande schryver verteld pertinent onwaar is.



Moet ik nog meer vertellen Kyle.

Hier haal ik uit dat jij mij een leugenaar noemt.

Het gros op een forum zijn inderdaad negatieve onderwerpen, vooral hier op deze site. Ook kunnen er meningsverschillen ontstaan door het 1 of het ander. Jij zet hier geen mening neer. Het is een gebeurtenis welke ik en ook nog ontelbaar anderen hebben met meerdere energieleveranciers. Wij als klant hebben het altijd gedaan en wij hebben altijd verkeerd gelezen.

Jij denkt toch nogmaals niet dat ik mijn tijd hier ga zitten verdoen door een leugen te schrijven? Voor dit en andere zaken moet ik vaak tijd maken en dat doe ik gewoon omdat ik een dergelijk forum best interessant vind. Dus als ik tijd heb dan ben ik hier regelmatig te vinden en dan ga ik niet de vrijgekomen tijd aan leugens besteden. Eerder genoemd bericht hebben wij meegemaakt. OXXIO blijft gewoon in gebreke. Zij zijn gewoon wettelijk verplicht om over de brug te komen met de betalingsspecificatie, maar zijn te beroerd om hier enig gehoor aan te geven. Ook schrijven zij pas af wanneer het hun uitkomt. Er was ons een datum gegeven dat gas rond de 24e werd afgeschreven en elektra rond de 26e. Ook dit gebeurde telkens niet, want hun hebben geen vaste momenten. Wanneer ik mijn pc opdracht geef om per de 24e van augustus een betaling te laten verrichten dan gebeurd dat ook. Dit is iets waar meerdere bedrijven ook mee werken. Bij Oxxio kan dat niet zeggen zij, want zo is hun systeem niet geprogrammeerd. Wanneer dit is opgelost dan verbreek ik per direct mijn contract met hen en betaal ik de mijn contracten wel af. Kost mij iets van 125 euro per contract per jaar. Ik heb dan nog 2 jaar openstaan dus kom maar op. Vervolgens ga ik weer naar Eneco terug. Betaal ik wel iets meer, maar heb ik tenminste geen gezeur en deze vertrouw ik met mijn machtiging incasso.[/u]
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 13 mei 2007 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Even ter algemene correctie. Vroeger woonde ik nog in Rotterdam. Hier is het Eneco. Sinds enkele jaren woon ik in Noord Holland en zit ik bij NUON.

alwi
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:44

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door alwi »

Maarten 1234 bedoel je nou wat ik geschreven heb pertinent onwaar is?
Want dan heb je het goed mis!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nee foutje in de tekst. Het is een quote van Kyle. Zal het meteen aanpassen.

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door nigi33 »

Lees hier waar en onwaar over Oxxio, u mag oordelen:
1) na telefonisch contact voor oversluiting kwam ik erachter dat het contract niet overeenkwam met de telefonisch gemaakte afspraken. Mijn gesprek was op band opgenomen, Durion en later Oxxio weigerde deze band aan mij te geven
2) Teveel en oncorrecte afschrijvingen, emails die niet beantwoord worden en volgens mijn rechtsbijstand beantwoorden ze ook hun geen brieven
3) na opzegging contractbeeindiging kreeg k een telefoontje: welkom, alles naar wens..?
4) nu boete voor onterechte opzegging contract, terwijl ik het contract voor me heb liggen...na telefonisch contact moet ik een bref aangetekend versturen om hun te overtuigen..?
5) plotselinge afschrijving van 2,5 jaren terug ( 2005 ) omdat ze iets niet afgeboekt zouden hebben zeggen ze...niet eens meer controleerbaar,
tjonge, en dan heb ik het nog niet over de hufterige behandelng aan de telefoon. Ben er weg nu, voor altijd; zeg ´t voort!

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door nigi33 »

sleep well meisje, kijk eens om je heen, wat een ellende......ik ben zef een slachtoffer van Oxxio, voorheen Durion met Klaas de Boer....
Trouwens, Durion heeft een boete van 260.000 Euro gekregen voor bewezen fraude en oplichting...daana overgenomen en overgegaan in Oxxio..toeval? truste,

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben als oud Evolta klant, was daar ook niet helemaal goed, en later toen het werd overgenomen kwamen er nog meer fouten, hoewel ik teveel terug kreeg, (meestal is het andersom) heb ik nog steeds geen foutloze afrekening gekregen, en weiger dus daarom dit bedrag terug te storten.

Ze hebben de rechtszaak verloren, en zolang ze geen foutloze afrekening sturen mag ik het geld gewoon houden, en hoef geen rente te betalen, want ik kan het niet vast zetten, maar na ruim 3 jaar nog steeds niets gehoord!

Nu verhuisde ik zonder verhuisbericht, want dan kan ik het tenminste zelf gebruiken, ze zoeken het maar uit, want als je langer dan 5 jaar niets hoor mag je het toch houden!
Het is 3 jaar na rechtszaak, maar de eindafrekening ging over 2002!
Dus aug 2002 is het verjaard!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elders ook al geschreven.

Kyle werkt voor Oxxio. Zij heeft als 1 van de zovelen de taak om op dit soort forum's en andere te infiltreren en Oxxio de lucht in te prijzen. Directie van Oxxio geeft zelf ook toe niet juist om te springen met administratie en klantenservice.

DTe geeft ook aan dat zij meer dan 45 procent van alle klachten die zij ontvangen van Oxxio afkomstig zijn.

Het legt eraan hoe je cijfers interpreteerd, maar dan nog steeds zijn het slechts cijfers en blijkt de praktijk beslist niet te werken. Kijk maar naar de regering. Daar gebeurd het keer op keer op keer. Bedrijven doen dat ook. Weet je hoe zoiets heet blonde jongedame: FRAUDE!!

Sodemieter toch op terug naar je direct leidinggevende van Oxxio en zeg tegen haar dat hun plan niet werkt. Een goede kennis van mij heeft ook bij Oxxio gewerkt en die ken jij vast wel. Mevr. ten Oostbroek. Zij geeft ook toe dat Oxxio via deze weg werkt en klanten werft.

Dus mensen trap er niet in met wat Kyle doet. Zij is nep en werkt voor Oxxio.

Verder geeft zij eerst aan bij Oxxio gewerkt te hebben, maar haar werk daar heeft opgegeven en naar het buitenland is verhuisd. Later verscheen er weer een bericht dat zij klant is bij Oxxio. ( In het buitenland!!! ) Nee toen woonde je ineens weer in Nederland.

Ga een cursus liegen volgen en kijk waar jij je op kan verbeteren.
---------------

Kijk maar eens op meerdere topics. Overal roept ze nu hetzelfde. Waarom kom je zo voor een bedrijf op als je er niet werkt!!!!!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio bar en bar ......

Ongelezen bericht door Kyle »

als je GOED gelezen hebt werk ik in het buitenland en niet voor Oxxio!

Gesloten