Niet kunnen bellen met HSDPA van KPN
Geplaatst: 15 mei 2007 21:35
Hallo Tros Radar,
Ik zou jullie willen vragen om aandacht te besteden aan een probleem wat er bestaat met het HSDPA netwerk van KPN.
Het probleem is het volgende:
Gedurende een HSDPA verbinding geeft het netwerk van KPN op binnenkomende telefoon berichten het bericht:
Om technische redenen is de telefoon niet bereikbaar.
Dat betekend dat UMTS/HSDPA telefoons (Nokia N95, Palm Treo 750, Samsung SGH i600, etc) niet bruikbaar zijn !
Want op het moment dat er een UMTS/HSDPA verbinding is dan zijn deze toestellen dus niet bereikbaar !
Een continue UMTS/HSDPA verbinding heb je bijvoorbeeld nodig om pushmail te kunnen laten werken. Dat is natuurlijk een vreemde situatie voor een bedrijf wat de toekomst ziet in mobiel internet.
Nu komt het erop neer dat ik mijn telefoon op GPRS moet zetten om telefonisch bereikbaar te zijn ! En dat met een netwerk wat juist erg snel moet zijn.
Op de site van KPN vindt ik er de volgende mededeling over:
Ik krijg geen verbinding. Wat is er aan de hand?
Als de gebruiker van een HSDPA telefoon (bijvoorbeeld de Nokia N95 of Palm Treo 750) bezig is met een datasessie, dan kan hij geen inkomende (voice)gesprekken ontvangen. U krijgt te horen dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar is en dat u het later nogmaals kunt proberen. Doorschakeling naar VoiceMail is in dit geval niet mogelijk.
Dit probleem wordt in de tweede helft van 2007 geheel opgelost.
Als de gebruiker via GPRS surft op het internet of e-mail verzendt/ontvangt komt u in de VoiceMailbox (mits deze geactiveerd is)
Bij gebruik van UMTS is de gebruiker wel telefonisch bereikbaar, gesprekken komen binnen, ook tijden het surfen op het internet of het verzenden/ontvangen van e-mail
Ik zou hier graag wat aandacht voor zien, vooral om te zorgen dat dit probleem eerder opgelost wordt.
Ik zou jullie willen vragen om aandacht te besteden aan een probleem wat er bestaat met het HSDPA netwerk van KPN.
Het probleem is het volgende:
Gedurende een HSDPA verbinding geeft het netwerk van KPN op binnenkomende telefoon berichten het bericht:
Om technische redenen is de telefoon niet bereikbaar.
Dat betekend dat UMTS/HSDPA telefoons (Nokia N95, Palm Treo 750, Samsung SGH i600, etc) niet bruikbaar zijn !
Want op het moment dat er een UMTS/HSDPA verbinding is dan zijn deze toestellen dus niet bereikbaar !
Een continue UMTS/HSDPA verbinding heb je bijvoorbeeld nodig om pushmail te kunnen laten werken. Dat is natuurlijk een vreemde situatie voor een bedrijf wat de toekomst ziet in mobiel internet.
Nu komt het erop neer dat ik mijn telefoon op GPRS moet zetten om telefonisch bereikbaar te zijn ! En dat met een netwerk wat juist erg snel moet zijn.
Op de site van KPN vindt ik er de volgende mededeling over:
Ik krijg geen verbinding. Wat is er aan de hand?
Als de gebruiker van een HSDPA telefoon (bijvoorbeeld de Nokia N95 of Palm Treo 750) bezig is met een datasessie, dan kan hij geen inkomende (voice)gesprekken ontvangen. U krijgt te horen dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar is en dat u het later nogmaals kunt proberen. Doorschakeling naar VoiceMail is in dit geval niet mogelijk.
Dit probleem wordt in de tweede helft van 2007 geheel opgelost.
Als de gebruiker via GPRS surft op het internet of e-mail verzendt/ontvangt komt u in de VoiceMailbox (mits deze geactiveerd is)
Bij gebruik van UMTS is de gebruiker wel telefonisch bereikbaar, gesprekken komen binnen, ook tijden het surfen op het internet of het verzenden/ontvangen van e-mail
Ik zou hier graag wat aandacht voor zien, vooral om te zorgen dat dit probleem eerder opgelost wordt.