LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De mond gesnoerd......!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

De mond gesnoerd......!

Ongelezen bericht door So be it »

Blijkbaar is de mond volledig gesnoerd van de mensen de iets hebben tegen mlm in het algemeen...., want een zinnige, negatieve opmerking over mlm is blijkbaar niet meer aan de orde....

Slechts het op elkaar katten komt wel aan de orde.

Dus er is niets MIS met mlm?
De tegenstanders vinden het alleen maar niks?
ZEGGEN alleen maar dat het niks is????

Verwachten jullie van óns, de voorstanders.... kritiek op "mlm"???

Heb ik zat....., maar dat is niet echt interessant hè, vergeleken met rellebellen met elkaar.... :?

Kom nu eens met iets wat werkelijk niet netjes is....
Wat misleidend is......

Alleen maar lopen schelden omdat mensen door een bedrijf betaald krijgen omdat hun inspanningen geld oplevert voor dat bedrijf..., slaat nergens op.

So be it

Genoil

Re: De mond gesnoerd......!

Ongelezen bericht door Genoil »

Ik ben gisteren voor het eerst op een WIN meeting geweest, en de volgende dingen vond ik niet netjes/misleidend en meer van dies:

- schuldgevoel aangepraat gekregen bij afzegging wegens ziekte vorige week
- vantevoren geen informatie bij contact over telefoon
- onduidelijke informatie vooraf over bedrijfsnaam/locatie
- overdreven veel dure auto's voor de deur
- ongevraagd aanbieden van fluorescerend geel energiedrankje bij binnenkomst
- onvolledige informatie verstrekken bij vraag naar inhoud van fluorescerend geel energiedrankje (ik wil geen caffeine na 5 uur!)
- hypnotiserende presentatietechnieken
- grappen maken over de rug van andere bedrijven
- geen serieuze mogelijkheid tot vragen stellen ter ore van alle gasten
- sample niet willen geven omdat ik kritische vragen stelde
- liegen over kosten samplepakket (schuldgevoel aanpraten)
- bijna dwingende een nieuwe afspraak forceren

Zoals je ziet ga ik in z'n geheel niet in op de financiele constructie. Want dat boeit me ook helemaal niet meer na zulk een psychische mishandeling. Afgezien van mijn slaapgebrek vannacht heb ik me overigens kostelijk vermaakt met dit uit de drek gekropen plebs.

So be it

Ik ben gisteren voor het eerst op een WIN meeting geweest, en de volgende dingen vond ik niet netjes/misleidend en meer van dies:

Goed dat je commentaar hebt.
- schuldgevoel aangepraat gekregen bij afzegging wegens ziekte vorige week
- vantevoren geen informatie bij contact over telefoon
- onduidelijke informatie vooraf over bedrijfsnaam/locatie

Is niet goed goed hè?
- overdreven veel dure auto's voor de deur
Hoe weet je dat? En beoordeel jij iemand op zijn auto?
- ongevraagd aanbieden van fluorescerend geel energiedrankje bij binnenkomst
Dus men had moeten vragen:
Mag ik je een fluorescerend geel energiedrankje bij binnenkomst aanbieden?
- onvolledige informatie verstrekken bij vraag naar inhoud van fluorescerend geel energiedrankje (ik wil geen caffeine na 5 uur!)

Ga je overal vragen waar de drankjes precies uit bestaan? Ben je niet ietwat aan het zeuren??
- hypnotiserende presentatietechnieken

Pendule? "Je wordt slaperig" etc.??
- grappen maken over de rug van andere bedrijven
- geen serieuze mogelijkheid tot vragen stellen ter ore van alle gasten
- sample niet willen geven omdat ik kritische vragen stelde

Hoort allemaal niet maar ik begin me er toch een voorstelling van te maken hoe dat komt...... :?
- liegen over kosten samplepakket (schuldgevoel aanpraten)
Hoe wéét jij dat ze liegen? Wist je eigenlijk het antwoord al??
- bijna dwingende een nieuwe afspraak forceren
Vreemd...! Nadat ze je een sample weigeren???
Zoals je ziet ga ik in z'n geheel niet in op de financiele constructie. Want dat boeit me ook helemaal niet meer na zulk een psychische mishandeling.
Dus eigenlijk heb je helemaal geen kritiek op het mlmsysteem..., maar op mensen?
Afgezien van mijn slaapgebrek vannacht heb ik me overigens kostelijk vermaakt
Dat meen je toch niet echt, hè? Je klinkt anders..... :wink:
met dit uit de drek gekropen plebs.
Was dat ook zo ongeveer je taalgebruik gisteren??
Plebs met mooie auto's?? :shock:

Bedankt voor je verhelderende bijdrage over mlm.

SBI

genux

Ongelezen bericht door genux »

So Be IT is het schoolvoorbeeld van een gehersenspoelde nerd.
Buiten de vraag of hij voorzien is van hersens.
Alleen maar de kritieken van tegenstanders van Mlm omdraaien naar mooie wooordjes.
Get a life So be It en besteed je tijd aan nuttige zaken dan het promoten van Mlm.
Als het systeem zo goed is als jij beweert, heeft het geen commentaar van jou nodig

So be it

Als het systeem zo goed is als jij beweert, heeft het geen commentaar van jou nodig
Dank je voor je bijdrage....
Blijkbaar heeft "het systeem" ook geen commentaar nodig van ánderen..., want dáár horen we niets over! :wink:

SBI

Genoil

Ik ben in de tussentijd een beetje aan het lezen geweest in de MLM / WIN topics dus ik zat je vurige weerlegging al af te wachten SBI.
Hoe weet je dat? En beoordeel jij iemand op zijn auto?
Ik weet wat dure auto's zijn. Ik veroordeel de eigenaars niet per se. Maar ik vind het wel intimiderend.
Dus men had moeten vragen:
Mag ik je een fluorescerend geel energiedrankje bij binnenkomst aanbieden?
Nee, gewoon: "Wil je wat drinken?" Zeg maar zoals dat in een cafe, restaurant of ander bedrijf gaat bij ontvangst. Of desnoods dat wat jij zegt, zodat ik daarna eventueel extra informatie kan vragen over wat het is.
Ga je overal vragen waar de drankjes precies uit bestaan? Ben je niet ietwat aan het zeuren??
Nee, als ik me op m'n gemak voel doe ik dat niet. Als ik me niet op m'n gemak voel (geen idee waar ik was beland) vind ik dat ik dat best mag vragen. Als ik dat vervolgens doe en het antwoord is "gezonde vitaminen en kruiden!", terwijl dat maar een fractie is tov de 10% caffeine, dan voel ik me genaaid! Ik wil dat niet na vijven want dan slaap ik slecht.
Ooit geprobeerd dmv Alan Carr zijn boekje te "Stoppen met Roken"? Zelfde truuc. Herhalen, herhalen herhalen, beetje grapjes maken en de mensen gewoon te lang laten zitten.
Hoort allemaal niet maar ik begin me er toch een voorstelling van te maken hoe dat komt......
Je bedoelt vast dat je je kunt voorstellen dat ze mij vervelend vonden en al zagen dat ik niet interessant was om voor hun karretje te spannen. Zal best, maar dan moeten ze maar niet 3 uur lang vervelend tegen mij doen door onvolledige, ondoorzichtige informatie te presenteren als een wondermiddel om rijk te worden.
Nee ze zei €100 terwijl ik hier net ergens lees dat het maar €49 kost. Daar kreeg zij nog 44% korting op dus da's dan ongeveer 1/4. Zo'n gift neem je nou eenmaal gemakkelijker aan.
Nee dat sample hebben we uiteindelijk wel gekregen. Beetje terugliegen he ;)
Dus eigenlijk heb je helemaal geen kritiek op het mlmsysteem..., maar op mensen?
Nja zij vertegenwoordigen wel een MLM organisatie, dus kritiek op hun gedrag is inherent kritiek op het systeem. Puur financieel technisch gezien snap ik ook wel dat (en redelijk hoe) het systeem werkt, maar dat systeem zou niet werken als er niet structureel van psychische intimidatie en manipulatie gebruik zou worden gemaakt, bewust informatie wordt achtergehouden etc. etc.
Dat meen je toch niet echt, hè? Je klinkt anders.....
Nou ik vind het op zich niet erg als ik me ergens kwaad over maak terwijl ik er ook wat van leer, net als kijken naar 'An Inconvenient Truth'. Ik had wel eens vaag iets gelezen over dit soort praktijken maar was er nooit echt mee in aanraking geweest. Ik werk zelf ook in de marketingbranche (viraal/online) dus ben ik beroepsmatig geinteresseerd. Verder gewoon erg geestig om te zien hoe al die mensen zo overdreven aardig voor je zijn dat de nepheid er bijkans vanaf druipt. En dat ze dan moeite hebben aardig te blijven terwijl je lastige vragen stelt, koekje van eigen deeg zeg maar.
Was dat ook zo ongeveer je taalgebruik gisteren??
Plebs met mooie auto's??
Dat was idd wat lomp geformuleerd en zo heb ik ze ook niet aangesproken. Maar dit zijn geen ondernemers met een hart voor de zaak (er is nl. helemaal geen 'zaak') maar met een hart voor geld (er is namelijk wel veel geld!). Ze presenteren zichzelf stuk voor stuk als omhooggeklommen ex-paupers om maar zoveel mogelijk 'paupers' over de streep te trekken, en maken daarbij gebruik van materiële statussymbolen. Door hun overdreven gedrag valt daar nog gemakkelijker doorheen te prikken, en dat doe ik dan maar (hier).

Wat ik eigenlijk bedoel (iets heel anders ;)), is dat deze vorm van ondernemen me totaal niet aanstaat, in de zin dat er eigenlijk helemaal geen product of dienst is, alleen maar geld dat er van onderen ingepompt wordt en naar beneden sijpelt. Ze gaven ruiterlijk toe dat ze in de VS nu ook VOIP en Internet access aan het slijten waren, dat het eigenlijk alleen maar om trendproducten gaat. Dat die eigenlijk te duur zijn heb ik ook nog weten te ontfutselen van een evenees heel aardige meneer die er kennelijk nog niet zo heel lang bijzat om te beseffen dat ik hem aan het dollen was met m'n vragen. Toen ik hem vervolgens een rekenvoorbeeldje gaf van exponenten van 5 (hun eigen voorbeeldgetal) met een piramidebasis van nu al enkele tienduizenden waarmee ik min of meer aantoonde dat ik zelf nooit meer dan 2 tot 3 lagen onder me kon krijgen, haakte hij af :)

So be it

Hi, genoil, (hoe kóm je er op?)

'k Mag dan "vurig" zijn...., ik probeer wél eerlijk te blijven. 8)
En ik was inderdaad wat cynisch..., maar je verslag gaf daar aaleiding toe.
wanneer je goed hebt gelezen... weet je dat ik een T.S. ben van WIN.
(Ik ben in de tussentijd een beetje aan het lezen geweest in de MLM / WIN topics dus ik zat je vurige weerlegging al af te wachten SBI.)
Maar ik vind het wel intimiderend.

Kun je, met goed recht, geen verwijt van maken.
Nee, gewoon: "Wil je wat drinken?" Zeg maar zoals dat in een cafe, restaurant of ander bedrijf gaat bij ontvangst. Of desnoods dat wat jij zegt, zodat ik daarna eventueel extra informatie kan vragen over wat het is.
Snap nu wat je bedoelt......, het was hun EIGEN drankje!?!?
Quote:

Nee, als ik me op m'n gemak voel doe ik dat niet. Als ik me niet op m'n gemak voel (geen idee waar ik was beland) vind ik dat ik dat best mag vragen. Als ik dat vervolgens doe en het antwoord is "gezonde vitaminen en kruiden!", terwijl dat maar een fractie is tov de 10% caffeine, dan voel ik me genaaid! Ik wil dat niet na vijven want dan slaap ik slecht.
Duidelijk nu.
Quote:

Ooit geprobeerd dmv Alan Carr zijn boekje te "Stoppen met Roken"? Zelfde truuc. Herhalen, herhalen herhalen, beetje grapjes maken en de mensen gewoon te lang laten zitten.
Mag ik je garanderen dat dit bij echte mlm geen enkele zin heeft?
Je bedoelt vast dat je je kunt voorstellen dat ze mij vervelend vonden en al zagen dat ik niet interessant was om voor hun karretje te spannen. Zal best, maar dan moeten ze maar niet 3 uur lang vervelend tegen mij doen door onvolledige, ondoorzichtige informatie te presenteren als een wondermiddel om rijk te worden.
dat bedoelde ik natuurlijk inderdaad..., maar ik kan me nu beter voorstellen waarom je zo reageerde. (schrijven is altijd een probleem..., geen lichaamstaal e.d.)
Quote:

Nee ze zei €100 terwijl ik hier net ergens lees dat het maar €49 kost. Daar kreeg zij nog 44% korting op dus da's dan ongeveer 1/4. Zo'n gift neem je nou eenmaal gemakkelijker aan.
Duidelijk.
Quote:

Nee dat sample hebben we uiteindelijk wel gekregen. Beetje terugliegen he

HIER toch niet! :shock: .... :lol:

Nja zij vertegenwoordigen wel een MLM organisatie, dus kritiek op hun gedrag is inherent kritiek op het systeem. Puur financieel technisch gezien snap ik ook wel dat (en redelijk hoe) het systeem werkt, maar dat systeem zou niet werken als er niet structureel van psychische intimidatie en manipulatie gebruik zou worden gemaakt, bewust informatie wordt achtergehouden etc. etc.
Dan ben je blijkbaar tóch nog wat in de war.... want dat WIN het mlm nóemt.... wil nog niet zeggen dat andere "mlm-ers"..... dat óók doen! 8)
Nou ik vind het op zich niet erg als ik me ergens kwaad over maak terwijl ik er ook wat van leer, net als kijken naar 'An Inconvenient Truth'. Ik had wel eens vaag iets gelezen over dit soort praktijken maar was er nooit echt mee in aanraking geweest. Ik werk zelf ook in de marketingbranche (viraal/online) dus ben ik beroepsmatig geinteresseerd. Verder gewoon erg geestig om te zien hoe al die mensen zo overdreven aardig voor je zijn dat de nepheid er bijkans vanaf druipt. En dat ze dan moeite hebben aardig te blijven terwijl je lastige vragen stelt, koekje van eigen deeg zeg maar.
Je lijkt me niet iemand die zich makkelijk in de luren laat leggen.....
Dat was idd wat lomp geformuleerd en zo heb ik ze ook niet aangesproken. Maar dit zijn geen ondernemers met een hart voor de zaak (er is nl. helemaal geen 'zaak') maar met een hart voor geld (er is namelijk wel veel geld!). Ze presenteren zichzelf stuk voor stuk als omhooggeklommen ex-paupers om maar zoveel mogelijk 'paupers' over de streep te trekken, en maken daarbij gebruik van materiële statussymbolen. Door hun overdreven gedrag valt daar nog gemakkelijker doorheen te prikken, en dat doe ik dan maar (hier).

Kan het alleen maar met je eens zijn.......
Wat ik eigenlijk bedoel (iets heel anders ), is dat deze vorm van ondernemen me totaal niet aanstaat, in de zin dat er eigenlijk helemaal geen product of dienst is, alleen maar geld dat er van onderen ingepompt wordt en naar beneden sijpelt. Ze gaven ruiterlijk toe dat ze in de VS nu ook VOIP en Internet access aan het slijten waren, dat het eigenlijk alleen maar om trendproducten gaat. Dat die eigenlijk te duur zijn heb ik ook nog weten te ontfutselen van een evenees heel aardige meneer die er kennelijk nog niet zo heel lang bijzat om te beseffen dat ik hem aan het dollen was met m'n vragen. Toen ik hem vervolgens een rekenvoorbeeldje gaf van exponenten van 5 (hun eigen voorbeeldgetal) met een piramidebasis van nu al enkele tienduizenden waarmee ik min of meer aantoonde dat ik zelf nooit meer dan 2 tot 3 lagen onder me kon krijgen, haakte hij af
Kort gezegd:
Je bent tegen een bedrijf aangelopen dat, zoals zoveel bedrijven, mlmprincipes wat heeft aangepast...., zodat je snel véél kunt verdienen middels bovenstaande praktijken.... en dáár baseer je je mening op.....? :roll:
Niet slim in mijn ogen....!
Maar er zijn dingen die je niet weet......., maar omdat je niet wéét dat je bepaalde dingen niet weet..... kun je ook niet wijzer worden.... tenzij je gelooft dat er mlm-dingen zijn die je , nóg, niet weet! :wink:

SBI

jor

Ongelezen bericht door jor »

Maar er zijn dingen die je niet weet......., maar omdat je niet wéét dat je bepaalde dingen niet weet..... kun je ook niet wijzer worden.... tenzij je gelooft dat er mlm-dingen zijn die je , nóg, niet weet!

SBI

En die zijn er zeker wel en niet alleen verkeerde dingen :wink: . Ben toch wel een beetje blij dat er nog maar 1 LOCO -topic is en het Talk-Fus.topic heeft ook het veld geruimd. :idea:. Dat vond ik gewoon spammen sorry.

So be it

Hi Jor,

Toch moet er wel berichtgeving over nieuwe bedrijven, veranderingen, etc... blijven komen.
daar is dit forum toch voor?

En kritiek? Gewoon gezond, maar alleen maar zeggen dat mlm oplichting is.....? :roll:

Komt er oplichting voor bij mlm?
Minstens net zoveel als in het reguliere bedrijfsleven!

Een goed mlmbedrijf zal de gedragsregels zó maken dat oplichting niet mogelijk is.... en een verkeerde voorstelling van zaken geen schade doet aan prospects en instappers!

SBI

jor

Toch moet er wel berichtgeving over nieuwe bedrijven, veranderingen, etc... blijven komen.
daar is dit forum toch voor?

En kritiek? Gewoon gezond, maar alleen maar zeggen dat mlm oplichting is.....?

Komt er oplichting voor bij mlm?
Minstens net zoveel als in het reguliere bedrijfsleven!

Een goed mlmbedrijf zal de gedragsregels zó maken dat oplichting niet mogelijk is.... en een verkeerde voorstelling van zaken geen schade doet aan prospects en instappers!

SBI

Natuurlijk moeten er steeds berichtgeving komen maar met het tweede LOCO-topic en helemaal in het Talk Fusion-topic was het ordinaire reclame inclusief links naar deze personen of website's toe.Je weet waar ik me nu mee bezig houd maar toch ga ik hier geen klanten zoeken, Maar dat ik over bepaalde vormen van mlm heel anders denk zal duidelijk zijn. :wink:

Genoil

Hi, genoil, (hoe kóm je er op?)
Het heeft in ieder geval niets met het gelijknamige olieconcern in Vancouver, CA te maken. En ook niet met genen en/of olie. :)
Kun je, met goed recht, geen verwijt van maken.
Dat is waar, ik gaf alleen een voorbeeld van de toonzetting. Er wordt heel bewust een beeld geschetst van "mannen en vrouwen die het gemaakt hebben". Er werd ook even terloops vermeld dat iemand het "toch wel lekker vond, met de trein reizen in de 1e klas". Het glimt er verder van de krijtstreeppakken, de protserige telefoons en juwelen. Maar dat dus terzijde in het kader van misleiding, die mensen zijn oprecht rijk. ;)
Snap nu wat je bedoelt......, het was hun EIGEN drankje!?!?
Inderdaad. Kijk, als ik echt zwaar allergisch was geweest voor caffeine had ik echt wel doorgevraagd, dat is natuurlijk deels ook je eigen verantwoordelijkheid. Wat het echter wel illustreert, is de zachte doch dwingende psychische massage om je het gevoel te geven dat je binnen een nieuwe sociale groep treedt met een speciaal 'gebruik' (een ritueel zou ik het zeker niet willen noemen en traditie is het mij te 'jong voor). Iedereen staat daar bij binnenkomst zo'n bitterzuur fluorescerend goedje naar binnen te werken en stapt daarna massaal over op water. Dat kon toch niet aangesleept worden..., op een gegeven moment in de pauze stonden er 2 krijtstrepen voor me met 2 glazen water. Zo aardig! ;) Om vervolgens na de presentatie over te stappen op die geweldige kwaliteitswijn die ze ook 'weggeven' aan de down-line. Beetje jammer dat ze de glazen maar 1/4 vol gegoten hadden.
Mag ik je garanderen dat dit bij echte mlm geen enkele zin heeft?

Ja uiteindelijk is het natuurlijk ook heel subjectief of je iets als hypnotiserend ervaart. Ik heb ook een keer bij die Rasti Rostelli op het podium gestaan, en toen ik kon na een kwartiertje aftaaien omdat ik verondersteld werd een doekje met ammonia te vinden ruiken naar geurige bloemen, terwijl een deel van de podiumzombies dat kennelijk wel vond.
Dan ben je blijkbaar tóch nog wat in de war.... want dat WIN het mlm nóemt.... wil nog niet zeggen dat andere "mlm-ers"..... dat óók doen!
Het fenomeen mlm is mij pas sinds gisteren bekend en het kwam uit de monden van die WINners. Dus ik zal het ongetwijfeld generaliseren. Ik ben wel benieuwd naar de verschillen.

So be it

Hi Genoil,
terwijl een deel van de podiumzombies dat kennelijk wel vond.
Het schijnt dat hoe hóger je intelligentie is.... hoe makkelijker je onder hypnose kunt gebracht worden.......! :oops:
Volgens mij gebeurt me dat een páár keer per dag..... :lol:
Het fenomeen mlm is mij pas sinds gisteren bekend en het kwam uit de monden van die WINners. Dus ik zal het ongetwijfeld generaliseren. Ik ben wel benieuwd naar de verschillen.
Dan KÁN helemaal niet..., Genoil......!
Je MOET er van gehoord hebben...... :? Vraag maar aan degene die steeds zijn anti-mlmwebsite aan het promoten is en de andere jongens die mlm verdorven vinden....
De markt in namelijk helemaal verzadigd!!!! :shock:
Dus... waarschijnlijk ben jij toch wel zó intelligent dat ze je gehypt hebben zonder dat je er erg in had... en DENK je alleen maar dat je er nooit van gehoord hebt!!
Als het goed is zijn al minstens 3 nichten en 6 neven van je betrokken bij Herbalife..., FLP (hé!!, weinig van gehoord de laatste tijd??) of id.

Maar ik kan je verzekeren dat het interessant is om onderzoek te plegen en het leuke is dat je gewone, zakelijke principes tegenkomt!
Wanneer de anti-mlmspammer nu komt dat je op zijn site de "waarheid" kunt vinden....... dan kom je verrekte weinig te weten over mlm....! :roll:

Fijne avond verder.....

So be it

Genoil

Het schijnt dat hoe hóger je intelligentie is.... hoe makkelijker je onder hypnose kunt gebracht worden.......!
Volgens mij gebeurt me dat een páár keer per dag...
Mja dat zal wel, maar destijds stond ik daar aanvankelijk met een x-aantal 1e jaars studenten tijdens de introductie. Degene die uiteindelijk succesvol gehypnotiseerd werd was de eerste die later stopte met die opleiding omdat het niveau te hoog lag. Maar dat terzijde.

Nu je het zo noemt ken ik Herbalife wel "van horen zeggen", maar het interesseerde me dusdanig weinig om te kunnen weten dat het MLM was. De term is sowieso nieuw voor me. Ik ken het fenomeen Tupperware-party 'natuurlijk' ook wel, is dat dan ook MLM?

Ik heb het vermoeden dat 1 van de belangrijkste verschillen is dat je bij 'echte' MLM wel geacht producten te verkopen ipv weg te geven bij WIN?

So be it

Hi Genoil,
Nu je het zo noemt ken ik Herbalife wel "van horen zeggen", maar het interesseerde me dusdanig weinig om te kunnen weten dat het MLM was. De term is sowieso nieuw voor me. Ik ken het fenomeen Tupperware-party 'natuurlijk' ook wel, is dat dan ook MLM?

Wij zeggen altijd:
Er komt een moment in ieders leven dat hij klaar is om met mlm te beginnen....
Kan zijn uit frustratie omdat zijn werk niet langer bevalt....
Na zijn ziel en zaligheid te hebben gegeven bij het bedrijf waar hij werk krijgt hij stank voor dank......
Of gewoon om er een paar honderd euro bij te verdienen voor de LEUKE dingen te doen.....
Per slot van rekening is het meestal zo dat de man werkt voor de vaste lasten.... en dat de vrouw werkt voor de "leuke" dingen..., zoals vakantie, dagje pretpark met de kids, etc...., want de meeste mensen zouden failliet verklaard worden wanneer er 3 maanden lang geen inkomen meer zou zijn!!
Triest.., maar waar...! :( (Cijfers hierover mag het 3-tal zélf op het Net zoeken!)
Ik heb het vermoeden dat 1 van de belangrijkste verschillen is dat je bij 'echte' MLM wel geacht producten te verkopen ipv weg te geven bij WIN?
Zal je even een voorbeeld geven van het "originele" idee.....:
Men koopt het voor zichzelf om eens uit te testen hoe de kwaliteit/prijsverhouding ligt. (bij sommige mlmbedrijven interesseert NIEMAND dat wat....! Het product is er louter...., omdat het anders zo illegaal is als de pest!)"
Als dat bevalt gaat men mondreclame doen........
Tante Pien kan het duur vinden KLINKEN, maar wanneer neefje Jor tegen haar zegt:
"Als je het te duur in gebruik vindt, tante..., dan krijg je je geld terug.... Dan heb je toch een of 2 maanden gratis de was gedaan!!"... dan blijkt vaak dat tante Pien het wel eens wil uittesten.... :)

Nu blijkt dat na een paar maanden, al naar gelang iemand wel of niet actief aan het werk is geweest, dat hij of zij zo'n 10 relaties heeft die bij hém producten bestellen.... en weer een aantal anderen vonden het wel interessant om het voor de inkoopsprijs te kunnen krijgen en zélf IN te schrijven en gaan de boel weer mondeling promoten.... anders zou je het toch niet wéér bestellen???
En zó rolt dat balletje door.....

En sommigen zijn al 20 jaar alleen maar klant en tallozen zijn ingeschreven en hebben soms een paar relaties voor wie men het méébestelT.... en zeer velen dachten slapend rijk te worden..... of hadden zich gewoon niet gerealiseerd dat hier een grote organisatie mee bouwen, veel... (parttime) tijd in gaat zitten en hard werken is... en bovendien moet hij of zij 3x per week trainen voor het darten!!!!! :roll:

En de Tegenstanders hier maken zich er blijkbaar heel druk over dat véél mensen instappen en véél mensen ook er weer uitstappen.....
So what? Financieel risico kunnen ze bij een goed mlmbedrijf niet lopen!!! 8)

En Genoil..., dit is in het kort wat zich vaak afspeelt, maar de ontwikkeling hiervan kan erg "grillig" verlopen...

Fijne avond verder..., we gaan wat vroeger dan anders "relaxen"......

So be it

So be it

@ Jor,
Je weet waar ik me nu mee bezig houd maar toch ga ik hier geen klanten zoeken, Maar dat ik over bepaalde vormen van mlm heel anders denk zal duidelijk zijn.
Vind het leuk te lezen dat je, na wat onderzoek, je mening over mlm voor een deel hebt bijgesteld.
Ik vermoed dat de gedachten wisselingen en uitleggen hier op het forum, je toch hebben beinvloed.

Begrijp dat je bij "een vreemde" hebt ingeschreven....
Dát is me niet helemaal duidelijk waarom, maar ik respecteer je beslissing.

Ik verwacht wél dat je alert blijft ivm met kritieken en eventuele waar- en onwaarheden die hier ter sprake komen..... Ook die van mij! :lol:

Per slot van rekening zit jij nu IN het "voertuig" en als je nu ook nog wat doet...., koppeling op laten komen..., goed sturen..., etc. dan kun je straks met recht zeggen wat er niet eerlijk is en alle andere verhalen over mlm. :wink:

So be it

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Waar betalen ze al die dure autos eigenlijk van? Want er was toch niks te verdienen met MLM en MLM'ers lokken toch voornamelijk nietswetende laag opgeleide mensen in de val?!

Dat rijmt niet echt met elkaar.

jor

Ik verwacht wél dat je alert blijft ivm met kritieken en eventuele waar- en onwaarheden die hier ter sprake komen..... Ook die van mij!

Dat zal ik natuurlijk zeker doen, Wel moet me van het hart dat ook ik vroeger maar wat aan l*lde over mlm. Wat de boer niet kan vreet hij niet ging bij mij wel op. Nu merk ik dat veel van mijn eigen vooroordelen voor geen meter kloppen en dat er wel geld mee te verdienen is al is het dan voor mij tot nu toe natuurlijk nog wat bijverdienste ( en eigenlijk zelfs dat nog niet ) omdat de ( kleine ) kosten ook hier voor de baat uitgaan.Ik heb echter tijd genoeg dus het komt best wel in orde, Zoniet dan is er nog geen man. overboord. :wink:

So be it

Leuk van je te horen, Jor.

Kijk ook even naar het nieuwe topic.
Vind het een leuk ding om eens door te snuffelen en ik denk dat het een ogenopener is voor sommige tegenstanders.

SBI

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Waar betalen ze al die dure autos eigenlijk van?
van de lening bij de bank?? lening verkregen op basis van een of ander (optimistisch?) bedrijfsplan?? Of gewoon betaald met de opbrengsten van een andere activiteit?? Of gewoon rijke vrouw getrouwd, lot in de loterij wat goed viel, erfenis..??

Oftewel: dat iemand in een dure auto rijdt, zegt niets.. Alleen maar dat ie er in rijdt.. Is misschien en zelfs zeer waarschijnlijk uiteindelijk van de bank of leasemaatschappij..

Moet je je ook zeker niet door laten intimideren. Want als ie niet uit eigen zak betaald is zegt dat alles over de berijder ervan, en niets over jou (of anderen die ervan onder de indruk moeten raken, want dat is de nige bedoeling tenslotte..)

So be it

Moet je je ook zeker niet door laten intimideren.
Behalve natuurlijk..., wanneer je zeker weet dat die persoon niks heeft met mlm.....
DAN moet je hem bejubelen!!!!
Het zijn alleen mlmpatsers die je moet afkatten!!!!
Andere groepen met grote auto's???
FanTAAAAAStisch, natuurlijk!!!!

SBI

Gesloten