LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oproep: massaal opzeggen lidmaatschap!
oproep: massaal opzeggen lidmaatschap!
Ik zou alle mensen die lid zijn van WNF willen zeggen: twijfel niet langer over of je wilt gaan opzeggen maar doe het meteen.
Ik ben zelf geen lid geworden omdat mijn ouders jaren geleden al hun lidmaatschap op hadden gezegd vanwege het toestaan van massale afmaking van een bepaald hert(omdat het van oorsprong niet uit Nederland kwam) zijn dit dieren vrienden, of mensen die opkomen voor de rechten van dieren?
Ik ben zelf geen lid geworden omdat mijn ouders jaren geleden al hun lidmaatschap op hadden gezegd vanwege het toestaan van massale afmaking van een bepaald hert(omdat het van oorsprong niet uit Nederland kwam) zijn dit dieren vrienden, of mensen die opkomen voor de rechten van dieren?
Re: oproep: massaal opzeggen lidmaatschap!
Al gedaan! Sterker, ik heb hen gebeld en heb de persvoorlichtster gesproken. Ik ga verder dan opzeggen. Ik ga actie voeren op mijn website!
www.faq-online.nl
www.faq-online.nl
Net opgezegd! Kan niet met hart en verrstamd achter deze organisatie blijven staan!
Zeker nog nooit gehoord van "knippen en plakken"?
De media (en in dit geval RADAR) heeft van een zeer oude tv-truck gebruik gemaakt:
Laat iemand heel veel zeggen en ga er vervolgens alleen de 'bruikbare onderdelen' uit halen.
Op die manier worden ook de populaire vakantieprogramma's en realitysoaps gemaakt. Met het oog op sensatie.
Heeft iemand hier z'n best gedaan om even zelf na te denken en brononderzoek te doen?
Of slikt iedereen hier alles wat ze voorgeschoteld krijgen op TV maar voor zoete koek?
De media (en in dit geval RADAR) heeft van een zeer oude tv-truck gebruik gemaakt:
Laat iemand heel veel zeggen en ga er vervolgens alleen de 'bruikbare onderdelen' uit halen.
Op die manier worden ook de populaire vakantieprogramma's en realitysoaps gemaakt. Met het oog op sensatie.
Heeft iemand hier z'n best gedaan om even zelf na te denken en brononderzoek te doen?
Of slikt iedereen hier alles wat ze voorgeschoteld krijgen op TV maar voor zoete koek?
en hoe zit het met al die mensen die lid zijn van de postcodeloterij???????moet die niet eens gebeld/gemaild worden. als je al een reactie krijgt. die zullen ook wel weer een of andere kulsmoes opvoeren.
Het WNF staat voor haar zaak en beschermt de bedreigde dieren. Moet het WNF optreden tegen het slachten van koeien en varkens? Alleen omdat een zeehondje er zo lief uitziet is het nog geen reden om als professionele organisatie op basis van pure emotie te handelen. Mensen die hun lidmaatschap hierom opgeven leven niet in deze wereld.
Dan leef ik met vele anderen niet in deze wereld. DREAM ON!
Ja, het slachten van koeien en varkens vergelijken met het op beestachtige wijze afslachten van deze jonge zeehondjes vind ik erg goedkoop! Koeien en varkens worden gegeten, bont is alleen een luxe artikel. Koeien en varkens worden zo pijnloos mogelijk omgebracht, of knuppelen ze die ook eerst in elkaar, laten ze ze dan nog even een paar minuutjes spartelen en villen ze ze dan eerst? In dat geval hebben jullie gelijk, zoniet, rot dan aub een eind op zeg !
Om als wereldorganisatie serieus genomen te worden kan je niet altijd overall tegen zijn, maar moet je een duidelijk beleid hebben. We leven in een wereld met veel verschillende groeperingen met verschillende belangen en om in die wereld iets te bereiken moet je soms water bij de wijn doen. Als je dat niet begrijpt en geen oog hebt voor de goede dingen die het WNF heeft bereikt en zal bereiken dan denk ik inderdaad dat je niet helemaal van deze wereld bent.
Als je als weldenkend mens de beelden van deze afschuwelijke slachting kan bekijken zonder daar een enorm misselijkmakend gevoel van te krijgen dan weet ik niet waar je emoties zijn.
Dat er zeehonden worden gedood voor mensen die bont willen dragen dat is volgens mij niet eens het probleem maar moet dat op zo'n verschrikkelijke manier ?
Dat de WWF niets zegt over de manier waarop dat gedaan wordt en dat daardoor de overheid het idee heeft dat het wel mag van WWF dat is ronduit schandalig.
Dat er zeehonden worden gedood voor mensen die bont willen dragen dat is volgens mij niet eens het probleem maar moet dat op zo'n verschrikkelijke manier ?
Dat de WWF niets zegt over de manier waarop dat gedaan wordt en dat daardoor de overheid het idee heeft dat het wel mag van WWF dat is ronduit schandalig.
Ik zal mijn lidmaatschap niet opzeggen, met het oog op de goede dingen die het WNF heeft bereikt en nog steeds probeert te bereiken.
Maar een nieuwe woordvoerdster lijkt met een prima idee, ik vond het maar wat belachelijk dat dat mens beweerde niet te weten hoe de zeehonden worden afgeslacht. Hoe dom kan je zijn??? Elk kind van vijf weet toch hoe dat in zijn werk gaat!!
Maar een nieuwe woordvoerdster lijkt met een prima idee, ik vond het maar wat belachelijk dat dat mens beweerde niet te weten hoe de zeehonden worden afgeslacht. Hoe dom kan je zijn??? Elk kind van vijf weet toch hoe dat in zijn werk gaat!!
Ik vind het vreselijk hoe die dieren daar aan hun einde zijn gekomen. Oke ze zijn nog niet bedrijgd maar dat ken wel gebeuren als dit zow door gaat ik vind dat er iets moet worden gedaan groetjes Eric
Ik wil hier even op reageren.Varkens en koeien hebben hier niets mee te maken.Zeehonden horen bij de natuur en zijn er een deel van.Waarom moet het wnf opkomen voor dieren die aan het uitsterven zijn?Ja,omdat deze dieren ook al eens zo bejaagt zijn geweest.Nu laten ze de zeehonden bejagen en straks kunnen ze deze dieren aan het lijstje van "uitsterven" ook toevoegen.Van mij zullen ze nooit geen cent zien!
Nu over de varkens en koeien:deze dieren hebben het eigenlijk nog veel harder te verduren.Maar daar wil niemand iets van weten als het om onze maag te vullen is(voor mij niet!).Het slachten gaat in vele slachthuizen niet pijnloos voor de dieren en deze worden dan ook niet met respect behandeld.Het moet allemaal vlug gaan,geen getreuzel.Dit noem ik ook massamoorden.Vele zullen het hier niet eens mee zijn maar omdat de meeste mensen hun ogen daarvoor sluiten.Het zijn maar varkens en koeien he....Miljoenen varkens en koeien vinden jaarlijks de dood.
Voor mij moeten deze dieren ook niet sterven.
Net als bont en andere luxe dingen die niemand nodig heeft.
De mensen moeten nu toch eens hun ogen gaan openen voor al het dierenleed dat er op deze wereld is.Behandel dieren met respect en leer inzien dat dieren net als de mens ook pijn en genot kan voelen.
Groeten Vanessa!
Nu over de varkens en koeien:deze dieren hebben het eigenlijk nog veel harder te verduren.Maar daar wil niemand iets van weten als het om onze maag te vullen is(voor mij niet!).Het slachten gaat in vele slachthuizen niet pijnloos voor de dieren en deze worden dan ook niet met respect behandeld.Het moet allemaal vlug gaan,geen getreuzel.Dit noem ik ook massamoorden.Vele zullen het hier niet eens mee zijn maar omdat de meeste mensen hun ogen daarvoor sluiten.Het zijn maar varkens en koeien he....Miljoenen varkens en koeien vinden jaarlijks de dood.
Voor mij moeten deze dieren ook niet sterven.
Net als bont en andere luxe dingen die niemand nodig heeft.
De mensen moeten nu toch eens hun ogen gaan openen voor al het dierenleed dat er op deze wereld is.Behandel dieren met respect en leer inzien dat dieren net als de mens ook pijn en genot kan voelen.
Groeten Vanessa!
Wat dacht je van dierproeven. Zo zijn er talloze schrijnende voorbeelden te noemen. In deze wereld schijnt het maar te worden geaccepteerd dat dieren als gevoelloze dingen worden behandeld. Dus mooi niet door iedereen hoor! Zijn er organisaties die meer doen dan vanaf de kant toekijken en protestmailtjes sturen?
Arno Meijs & Richard Peters,
Het gaat in de eerste plaats om de manier waarop. Ik denk dat er geen mens meer is de een speklapje eet als het varken half dood geslagen wordt en daarna levend opengesneden. Mensen zijn carnivoren en zullen derhalve altijd vlees blijven eten (een enkeling daargelaten). Zeehondjes worden doodgeslagen om hun pels. Een organisatie als het WWF heeft de plicht in ieder geval tegen de manier waarop te zijn.
Het gaat in de eerste plaats om de manier waarop. Ik denk dat er geen mens meer is de een speklapje eet als het varken half dood geslagen wordt en daarna levend opengesneden. Mensen zijn carnivoren en zullen derhalve altijd vlees blijven eten (een enkeling daargelaten). Zeehondjes worden doodgeslagen om hun pels. Een organisatie als het WWF heeft de plicht in ieder geval tegen de manier waarop te zijn.
Natuurlijk gaat het hier vooral om de zeehondjes. Zoals die worden afgeslacht is een schande. Dit moet echt stoppen. Maar daarnaast moet ik toch een klein foutje van Dennis rechtzetten. De mens is geen carnivoor (vleeseter) maar een omnivoor (alleseter). Van nature eet de mens maar erg weinig vlees, als aanvulling op het overwegend plantaardig dieet. Vroeger had de mens het vlees nodig om in zijn voedselvoorziening te voorzien. Nu is dat niet meer zo (althans in het westen), maar eten we er meer van dan ooit. Buiten het dierenleed aspect om (een voorbeeld: kippevlees komt niet van kippen, maar van 6-7 weken oude "turbo"kuikens die letterlijk door hun poten zakken omdat ze te snel te zwaar zijn geworden voor hun bottenstesel) zou de vleesconsumptie ook een zorg moeten zijn voor het WWF omdat de productie van vlees zeer milieu-onvriendelijk is en er veel meer landoppervlakte nodig is dan voor plantaardige voeding. Het gaat dus ook ten koste van veel natuur (o.a. tropisch regenwoud). Als je echt iets goeds wil doen voor onze aarde wordt je vegetarier. Dat helpt veel meer dan lid zijn van het WWF. Tevens is het gezonder en is het een voorwaarde om de honger in derde wereldlanden te bestrijden.
Bespottelijk! Ben meer dan 10 jaar in de maling genomen door het WNF!Noemen zij zich "DIERENVRIENDEN"?
Zeg WNF, wat krijgen jullie eigenlijk betaald door de Canadese regering??? Huichelaars. Zeg meteen op.
Zeg WNF, wat krijgen jullie eigenlijk betaald door de Canadese regering??? Huichelaars. Zeg meteen op.
Wij hebben ons lidmaatschap ook meteen opgezegd!
Wat er hier toegelaten wordt is gewoon belachelijk voor woorden!!!!!!
wiel
Wat er hier toegelaten wordt is gewoon belachelijk voor woorden!!!!!!
wiel