LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ZEEHONDEN BEDREIGD
ZEEHONDEN BEDREIGD
Geschokt lees ik wat het Wereld Natuur Fonds van plan is te ondersteunen en nog geschokter ben ik dat Canana zomaar miljoenen zeehonden mag doden.
Wat kan ik doen om wereldwijd om actie te vragen, om deze voorgenomen plannen teniet te doen.
Wat kan ik doen om wereldwijd om actie te vragen, om deze voorgenomen plannen teniet te doen.
Re: ZEEHONDEN BEDREIGD
Ook ik was geschokt door de beelden die radar uitzond.
Ook al is het een gezonde zeehonden populatie dan nog ga niet zo met dieren om en zeker verwacht ik dat niet van het w.n.f.
Ik hoop dan ook dat U in deze toch actie onderneemt
zoniet dan zal ik mijn jaarlijke donatie stopzetten.
Ook al is het een gezonde zeehonden populatie dan nog ga niet zo met dieren om en zeker verwacht ik dat niet van het w.n.f.
Ik hoop dan ook dat U in deze toch actie onderneemt
zoniet dan zal ik mijn jaarlijke donatie stopzetten.
Ik vind het afschuwelijk wat zich daar allemaal afspeelt!!! Het wereldd natuur fonds zou naar mijn mening op moeten komen voor alle dieren, dus ook voor dieren die niet op uitsterven staan. Dan zul je over een aantal jaren horen dat ze actie moeten voeren voor de zeehonden, omdat die dan toch met uitsterven wordne bedreigd, dus... Het is toch echt gekkenwerk! En dan nog eens de manier waarop die zeehonden en hun jonkies worden gedood, is gewoon niet om aan te zien!!! Verschrikkelijk!!!
Schaam je diep WNF. Ik heb nog wel een donatie gegeven, kan ik die ff terug vangen!! Stort het trouwens maar op Green Peace, die weten wel waar voor ze moeten strijden!
Ook ik heb de beelden van radar gezien en na aanleiding daarvan heb ik gelijk mijn lidmaatschap van het wnf opgezegd.
Het is toch WERELD natuur fonds? Daar vallen toch alle dieren onder? Of ze nou bedreigd worden of niet. Ik ga in ieder geval niet meer verder met het wereld natuur fonds!
Het is toch WERELD natuur fonds? Daar vallen toch alle dieren onder? Of ze nou bedreigd worden of niet. Ik ga in ieder geval niet meer verder met het wereld natuur fonds!
Ook al zijn er genoeg zeehonden dan is dit geen reden om ze dood te knuppelen.Geen dier verdient het om zo aan zijn einde te komen.
Even een reactie op een van de vorige mails: over spelfouten zeuren is hier niet van toepassing!!!!
Even een reactie op een van de vorige mails: over spelfouten zeuren is hier niet van toepassing!!!!
asociaal vind ik jullie standpunt ter aanzien het dood knuppelen van zeehonden en dan nog onkennnen op tv hoe deze dieren dood gemaakt worden.
jullie zijn de naam wnf niet waard,en adviseer ook iedereen hun jaarlijkse donatie te stoppen
jullie zijn de naam wnf niet waard,en adviseer ook iedereen hun jaarlijkse donatie te stoppen
Ook al zijn er genoeg zeehonden dan is dit geen reden om ze dood te knuppelen.Geen dier verdient het om zo aan zijn einde te komen.
Geschokt heb ik kennis genomen van de beelden van het gelegaliseerd doodknuppelen van "overbodige" zeehonden in Canada, maar nog meer van het standpunt van het WNF en de reactie van jullie medewerkster in het programma Radar. Hypocrisie ten top en het WNF onwaardig.
Doe hier iets aan!!!!!!!
Doe hier iets aan!!!!!!!
Eric, je bent wel een beetje kinderachtig bezig. Je kijkt niet eens naar de goede bedoelingen van Ria Offermans.
Zij draagt de zeehonden tenminste een warm hart toe net als ik. Maar ik word nog pissiger om mensen zoals jij dan om het WNF.
Jij kijkt alleen maar naar een pietluttig spelfoutje en niet naar al dat dierenleed.
Ga jij maar lekker meedoen aan het nationaal dictee.
Zij draagt de zeehonden tenminste een warm hart toe net als ik. Maar ik word nog pissiger om mensen zoals jij dan om het WNF.
Jij kijkt alleen maar naar een pietluttig spelfoutje en niet naar al dat dierenleed.
Ga jij maar lekker meedoen aan het nationaal dictee.
W.W.F
Ik had jullie hoger staan.
Ik eis dat jullie actie ondernemen tegen het doden van de zeehonden.
zo niet dan zeg ik mij lidmaatschap op en geef me geld aan een instantie die wel voor de zeehonden opkomen.
Neem jullie verantwoording voor de dieren waarvoor wij jullie steunen.
Ik had jullie hoger staan.
Ik eis dat jullie actie ondernemen tegen het doden van de zeehonden.
zo niet dan zeg ik mij lidmaatschap op en geef me geld aan een instantie die wel voor de zeehonden opkomen.
Neem jullie verantwoording voor de dieren waarvoor wij jullie steunen.
Volgens de logica van het WNF:
-De hersens van een chimpansee wordt met electronische draden bezet, in de naam van onderzoek. Doe maar, er zijn chimpansee's genoeg op de wereld.
-Mishandel je je hond? Niks aan de hand.. hond is niet een bedreigd dierensoort.
-Varkens gebruiken voor een nieuwe creme tegen rimpels te vinden. Goed zo, als de creme maar eindelijk helpt !
-Haaien vangen, de vinnen wegsnijden, de nog levende haai terug in zee gooien. Mooi, de chinesen moeten toch zijn traditionele soep hebben.
-Stierenvechten.. wat een mooie sport is die ! En helemaal met onbedreigde dieren gebeurt het ook !
....
-De hersens van een chimpansee wordt met electronische draden bezet, in de naam van onderzoek. Doe maar, er zijn chimpansee's genoeg op de wereld.
-Mishandel je je hond? Niks aan de hand.. hond is niet een bedreigd dierensoort.
-Varkens gebruiken voor een nieuwe creme tegen rimpels te vinden. Goed zo, als de creme maar eindelijk helpt !
-Haaien vangen, de vinnen wegsnijden, de nog levende haai terug in zee gooien. Mooi, de chinesen moeten toch zijn traditionele soep hebben.
-Stierenvechten.. wat een mooie sport is die ! En helemaal met onbedreigde dieren gebeurt het ook !
....
Jammer WNF de donatie lag klaar maar nu jullie zelf jullie toekomstige acties in de hand werken zijn jullie het niet meer waard. Over een aantal jaren houden jullie een actie om het uitsterven van de zeehonden tegen te gaan terwijl jullie nu vanuit de luie stoel toekijken. Om nog niet te praten over de manier waarop de zeehonden worden afgemaakt. Moet dit echt zorg dan dat het op een diervriendelijke manier gebeurd.
Zojuist heb ik via Bont voor Dieren een protestmail gestuurd naar het WNF. Daarin heb ik tevens vermeld dat ze van mij geen donatie meer hoeven te verwachten en ik hoop dat meer mensen dit zullen doen!
Onderwerp zeehonden
Maandagavond heb ik de uitzending gezien van tros radar, waarin het afslachten van zeehonden getoond werd, dat is op zich al een schokkend iets dat nog voorkomt, en vooral de manier waarop, zeehonden die zomaar doodgeknuppeld worden en vaak levend gevild worden . Nu heel veel mensen in Nederland lid zijn van het wereld natuur fonds, roep ik iedereen die daar lid van is op, zijn of haar lidmaatschap op te zeggen, omdat het wereld natuur fonds deze jacht niet verbied EN HET ZELFS EENS IS MET DEZE JACHT, omdat de zeehond in het gebied, waar het voorkomt, niet met uitsterven bedreigd wordt, dus nogmaals zeg uw lidmaatschap op. Want denk eens na uw hond of kat wordt ook niet met uitsterven bedreigd. Dus voor u het weet slaat het wereld natuur fonds uw hond of kat ook dood ,en vergeet niet dat het gaat om meer dan 1 miljoen zeehonden . P.S. Ik draai bij een radiostation in Amsterdam en zal deze oproep doen op dit radiostation om het uur als ik er draai, afz. Rob
Maandagavond heb ik de uitzending gezien van tros radar, waarin het afslachten van zeehonden getoond werd, dat is op zich al een schokkend iets dat nog voorkomt, en vooral de manier waarop, zeehonden die zomaar doodgeknuppeld worden en vaak levend gevild worden . Nu heel veel mensen in Nederland lid zijn van het wereld natuur fonds, roep ik iedereen die daar lid van is op, zijn of haar lidmaatschap op te zeggen, omdat het wereld natuur fonds deze jacht niet verbied EN HET ZELFS EENS IS MET DEZE JACHT, omdat de zeehond in het gebied, waar het voorkomt, niet met uitsterven bedreigd wordt, dus nogmaals zeg uw lidmaatschap op. Want denk eens na uw hond of kat wordt ook niet met uitsterven bedreigd. Dus voor u het weet slaat het wereld natuur fonds uw hond of kat ook dood ,en vergeet niet dat het gaat om meer dan 1 miljoen zeehonden . P.S. Ik draai bij een radiostation in Amsterdam en zal deze oproep doen op dit radiostation om het uur als ik er draai, afz. Rob
Was dit echt een lid van het wnf (let op de kleine letters!)
dat hier stond te stuntelen om de onmenselijke wijze van doden van jonge dieren te rechtvaardigen?? Zo het al nodig mocht zijn de populatie op niveau te houden, dan toch niet zo??
Tot mijn verbijstering praatte ze dit goed: Nog erger dan "ich habe es nicht gewusst": zij doet haar ogen dicht, op het moment, dat ze met de realiteit geconfronteerd wordt:
stotter stotter, stamel, stamel...
Hoe verkoop je zo'n mentaliteit aan goedwillende Rangers???
Heeft het wnf daarover nagedacht??
Ik ben groepsleerkracht op een basisschool en ik wees ervan overtuigd, dat iedere medewerking aan het wnf door mij tot een minimum zal worden beperkt.
Bert.
dat hier stond te stuntelen om de onmenselijke wijze van doden van jonge dieren te rechtvaardigen?? Zo het al nodig mocht zijn de populatie op niveau te houden, dan toch niet zo??
Tot mijn verbijstering praatte ze dit goed: Nog erger dan "ich habe es nicht gewusst": zij doet haar ogen dicht, op het moment, dat ze met de realiteit geconfronteerd wordt:
stotter stotter, stamel, stamel...
Hoe verkoop je zo'n mentaliteit aan goedwillende Rangers???
Heeft het wnf daarover nagedacht??
Ik ben groepsleerkracht op een basisschool en ik wees ervan overtuigd, dat iedere medewerking aan het wnf door mij tot een minimum zal worden beperkt.
Bert.
Schandalig dat die woordvoerster van WNF zegt niet te weten hoe zeehonden bejaagd worden.
Dit heb ik ook aan WNF gemailed en tevens aangegeven geen cent meer te doneren aan WNF.
Hopelijk zullen velen ook hun afgrijzen melden bij WNF
Dit heb ik ook aan WNF gemailed en tevens aangegeven geen cent meer te doneren aan WNF.
Hopelijk zullen velen ook hun afgrijzen melden bij WNF
Mensen,
Het lijkt me goed om in plaats van alleen maar boos te zijn op het WNF de organisaties NU te ondersteunen die wel wat tegen deze gruwelijke jacht doen. Dat zijn organisaties als Bont voor Dieren. Een grote pluim voor die organisatie! Daarnaast is het van groot belang om het WNF te vragen om hun standpunt te wijzigen! Mail ze!!
Het lijkt me goed om in plaats van alleen maar boos te zijn op het WNF de organisaties NU te ondersteunen die wel wat tegen deze gruwelijke jacht doen. Dat zijn organisaties als Bont voor Dieren. Een grote pluim voor die organisatie! Daarnaast is het van groot belang om het WNF te vragen om hun standpunt te wijzigen! Mail ze!!
Het WNF weet het mooi te verkopen in de spots: "leve het leven", maar ondersteunt ondertussen vreselijk dierenleed. Waarom zou iemand, bij de grote keuze aan groeperingen die wel echt de natuur willen beschermen, kiezen om nu lid te worden van het WNF? Bij deze club wil niemand toch meer horen?
Graag wilde ik nog een reactie op de site van het wnf geven..........helaas.....het gastenboek hebben ze gesloten!!!!!!! Belachelijk! Je moet toch je mening kunnen geven??