LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sofas Unlimited

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Frans Brands
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 00:13

Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Frans Brands »

Beste mensen,
Ik heb veel gelezen op dit forum over SofasUnlimited en het valt mij op dat er veel nieuwe positieve reacties zijn de laatste tijd.
Dus mijn vraag aan jullie is: Kunnen wij hier gerust kopen? Wij hebben echt heel mooie bankstellen gezien (echt anders dan op andere plaatsen). Prijs is ook leuk. De verkoper vertelde ons dat de negatievere ervaringen welke op dit forum staan allen te maken hebben met opstart problemen. (Wij hebben nu een speciale servicelijn, kortere levertijden en gewoon een betere organisatie vertelde hij).
Beste mensen met ervaring, zijn jullie het hier mee eens?

adribeja
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2007 09:10

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door adribeja »

Sofas Unlimited

Uiteindelijk hebben we het aan gedurfd om op 14-05-2007 een bank te bestellen bij Sofas Unlimited ondanks een aantal negatieve reacties op dit forum. We zijn in totaal twee keer wezen kijken in Naaldwijk en werden verliefd op de grote hoekbank die perfect zou uitkomen in ons stulpje. Twee wat speelse meiden die daar als verkoopster liepen probeerde ons uitleg te geven. Op de vraag of de bank helemaal van leer was kwam een duidelijk antwoord: de kussens waren van leer maar de rest was van skai. Op de site wordt gesproken van echt leder er wordt niet gesproken over het feit dat dit slecht de kussens betreft. Maar goed daar is ook de prijs naar. Een bank in deze grote en design kost normaal 2800 tot 3400 euro. De bank heeft aan de onderkant haken om de boel aan elkaar te houden. In de winkel wist men niet te vertellen hoe die vastgezet moest worden. De bank zou helemaal op zijn kant gezet moeten worden? We vroegen naar de levertermijn, 10 tot 14 weken zei de verkoopster indien niet op voorraad. Daar hadden wij uiteraard geen zin in. Het bleek dat de bank op voorraad was en zou binnen 14 dagen geleverd kunnen worden. Wij besloten de bank via internet te bestellen maar hierdoor liepen we het risico dat de bank niet meer op voorraad was. Als zij de bestelling deden kregen we gelijk een bonnummer en werd de bank gereserveerd. Ik wilden dit zwart op wit op de aankoopbon, daar kwam te staan “Let op: uitvoorraad” dat was een beetje vaag maar er werd ons verzekerd dat de bank binnen 14 dagen geleverd werd. De aanbetaling betrof 400 euro en de bezorg kosten waren 99 euro. Het geld zouden we thuis overmaken en niet betalen in de winkel want we konden daar niet pinnen. Men ging akkoord. Wij stelde ook wie we moesten bellen over onze bestelling, was dat het 0900 nr waar nooit niemand opneemt of was er nog een ander nummer. We kregen een kaartje met het nummer van Naaldwijk en daar werd altijd opgenomen werd ons verzekert. Eenmaal thuis ontdekte we op de bon dat er stond “Verwachte levertijd week 33/2007”. Zijn we er dan toch ingestonken, dus wij bellen met dat ene nummer en ja hoor we kregen direct contact. We vroegen wat het inhield dat er week 33 stond. We zouden worden terug gebeld. Twee dagen erna werden we gebeld of de bank maandag 21 mei geleverd kon worden zo snel al? Uiteraard laat maar komen maar wel voor 13:00 want dan waren we niet thuis. Geen probleem en of we het geld dan klaar hadden liggen want we konden niet pinnen bij de bezorgauto. We hadden nog geen aanbetaling gedaan en deden dit ook maar even niet. Op 21 mei werd er keurig gebeld dat men aantocht was. De bank werd afgeleverd maar helaas er zat in één deel een scheur van 2 cm in het Skai aan de onderkant. Balen dus maar het zat niet direct in het zicht en het kon gelijmd worden volgens de bezorgers. De bank was niet meer op voorraad en nalevering zou 14 weken kunnen duren. Men stelde een korting voor van 125 euro. We gingen akkoord. Met een beetje superlijm is de het scheurtje gerepareerd en je ziet er niets meer van. Tja al met al hebben we dus heel snel een bank voor de prijs van 1570 euro inclusief bezorging en hij staat magnifiek. Nu maar hopen of de kwaliteit ook duurzaam is. O ja op de bon staat ook nog vermeld “Aflevering tot voorbij de eerste deur” dat wil zeggen dat als je in een flat woont je wel zelf het meubel omhoog moet sjouwen. En als het meubel is gebracht en uit zijn verpakking wordt gehaald de verpakking achter blijft bij de klant. Bij ons was dat een hele berg. Maar dat kan de pret niet drukken voorlopig zitten wij op een hele mooie bank tegen een hele mooie prijs en wonen we niet in een flat en deed Sofas Unlimited wat afgesproken was.

Tot slot ons verhaal geeft aan dat iets wel kan maar dat je altijd alert moet blijven. Het hebben van rechtsbijstand verzekering kan een genot zijn nu niet nog nodig geweest. Meestal als we iets kopen is het kapot of gaat het mis. Waar je ook koopt en wat ze ook beloven nergens tref je zekerheid of kwaliteit.

Frans Brands
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 00:13

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Frans Brands »

Nou dit is dan in ieder geval goed nieuws!
Hartelijke dank voor de informatie!!
Wij zijn trouwens eigenlijk al wel bijna zeker dat we gaan bestellen.

Waal en van Wijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:42

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Waal en van Wijk »

Vlak voor de kerst hebben we bij Sofas Unlimited een bank besteld. Deze zou in een ander filiaal op voorraad zijn en reeds begin januari geleverd kunnen worden. Alhoewel wij enige scepsis hadden, hebben we de bank besteld. Inderdaad kregen we in de tweede week van januari een telefoontje om een afspraak te maken voor levering. De bank werd gebracht en keurig in de kamer gezet. Het was precies de bank zoals afgesproken en zoals die behoord te zijn. In het verleden hebben wij elders ook wel eens heel lang moeten wachten, maar als we weer aan iets nieuws toe zijn, kijken wij eerst bij Sofas Unlimited.

gerardmol
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2008 09:14

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door gerardmol »

Zeer slechte ervaring met Sofas Unlimited! In oktober 2007 een bankstel gekocht. Maar nu bijna in april nog steeds niets geleverd.
Was erg leuk hoor met de paas dagen zonder meubels. Het ergste is nog dat je taal nog teken hoort van de winkel in Eindhoven waar we het gekocht hebben. Als je mailt word je verwezen naar een 0900 nummer, waar men niet opneemt. 1e paasdag naar Eindhoven gereden en ons beklach gedaan. En dat ik 5 maanden wachten wel genoeg vind. afgelopen dinsdag zijn we terug gebeld met de mededeling dat men niet wist wanneer er geleverd gaat worden. Helaas is deze winkel aangesloten bij het CBW een organisatie die als je de verkoop voorwaarde door leest er is voor de verkoper en zeker niet voor de klant.
Behalve dat je als men failliet gaat je aanbetaling kunt terug krijgen. Doen ze verder niets voor de klant. Mijn advies niet kopen bij dit filiaal van Sofas Unlimited. " Ik houd u op de hoogte van de vorderingen.
[/b]

andeno
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:01

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door andeno »

Wij wachten ook al vanaf 30 november 2007. Ons bankstel ook in Eindhoven gekocht. Afgelopen week weer eens gebeld. Wordt wel iedere keer opgenomen. Nu kreeg ik een dame aan de lijn de erg vriendlijk was en haar excuses aanbood. Ze begreep dat ik boos was maar kon er ook niets aan doen. Ik heb een ultimatum gesteld van 2 weken. Indien ik dan niets hoor schakel ik de rechtsbijstand in om mijn aanbetaling terug te krijgen. Wat schets mijn verbazing. Gisteren kreeg ik een brief van Sofas Unlimited. Ze hebben nog steeds geen bericht v.d. fabrikant betr. de levertijd en laten mij weten dat ze "druk" bezig zijn uit te zoeken wanneer mijn bestelling binnenkomt (niet wanneer geleverd wordt!!). Ook hebben ze vernomen dat de fabriek enkele weken gesloten is geweest ivm vakantie en dat er daardoor flinke vertragingen zijn ontstaan. Als laatse regel staat er nog: " onze welgemeende excuses voor het ongemak! Wij hopen dat u begrip kunt opbrengen voor deze situatie".
Dekken ze zich alvast in voor het geval ik inderdaad de rechtsbijstand inschakel???

andeno
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:01

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door andeno »

Wij wachten ook al vanaf 30 november 2007. Ons bankstel ook in Eindhoven gekocht. Afgelopen week weer eens gebeld. Wordt wel iedere keer opgenomen. Nu kreeg ik een dame aan de lijn de erg vriendlijk was en haar excuses aanbood. Ze begreep dat ik boos was maar kon er ook niets aan doen. Ik heb een ultimatum gesteld van 2 weken. Indien ik dan niets hoor schakel ik de rechtsbijstand in om mijn aanbetaling terug te krijgen. Wat schets mijn verbazing. Gisteren kreeg ik een brief van Sofas Unlimited. Ze hebben nog steeds geen bericht v.d. fabrikant betr. de levertijd en laten mij weten dat ze "druk" bezig zijn uit te zoeken wanneer mijn bestelling binnenkomt (niet wanneer geleverd wordt!!). Ook hebben ze vernomen dat de fabriek enkele weken gesloten is geweest ivm vakantie en dat er daardoor flinke vertragingen zijn ontstaan. Als laatse regel staat er nog: " onze welgemeende excuses voor het ongemak! Wij hopen dat u begrip kunt opbrengen voor deze situatie".
Dekken ze zich alvast in voor het geval ik inderdaad de rechtsbijstand inschakel???

romaisje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2008 13:36

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door romaisje »

aan:andeno en de rest die mee leest

ik heb al twee weken geleden mijn bestelling geannuleerd, ik heb nog afgelopen woensdag naar ze gebeld en heb gevraagd waar mijn geld blijft,een medewerkster zei dat haar collega vandaag ermee bezig was je krijgt het binnen en een paar dagjes ,ik bedank haar en heb gezegd ik wacht af.
gisteren zaterdag 5 april ontving ik een brief met de volgende verhaal:

geachte heer/ mevrouw

zoals u telefonisch wellicht van ons vernomen heeft,is uw bestelling vertraagd. enige tijd geleden hebben wij de status van uw bestelling opgevraagd. helaas is er momenteel nog steeds geen informatie van de fabrikant aan ons versterkt over de verwachte levertijd.
wij willen u graag laten weten dat wij druk bezig zijn uit te zoeken wanneer uw bestelling precies binnen komt. Wij hebben vernomen dat de fabriek vanwege vakantie periode een aantal weken gesloten is geweest,daarom zijn er flinke vetragingen ontstaan.Wij zullen u direct op de hoogte brengen indien er nieuwe informatie inzake uw bestelling bij ons komt.

met vriendelijke groet,

service
sofas unlimited



dat was de brief die ik ontvangen heb,ik was gisteren kwaad want ik vewachtte mijn geld terug te krijgen en ik stond zeker niet op zo'n brief te wachten waarin smoesjes zijn gebruikt dat de fabriek wegens een vakantie gesloten was.
want ik wacht nou een half jaar lang op mijn bankstel en heb elke week soms wel dagen achter elkaar zitten bellen en nog wel een 0900 nummer en duidelijk gevraag wanneer mijn bestelling binnen kwam en ik kreeg te horen elke keer volgende week en dat twee maanden lang en ze hebben mij niks over de vakantie van de fabrikant verteld toen en nou ik geanulleerd heb sturen ze zo'n een brief,
nogmaals ik wil alleen mijn geld terug en geen smoesjes aub
ik ben een beetje hopeloos geworden wie o wie kan mij nu wat tips geven wat ik het beste kan doen

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Coolahan »

Ik snap al helemaal niet wie het in zijn kop haalt een zaak te openen met een associatie naar Seats en Sofa,s
Misschien een aangetrouwd familie lid die wel zondag open mag zijn.

romaisje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2008 13:36

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door romaisje »

we zijn zeker geen familielid ,sofas unlimited is zondag zelfs ook open dat klopt niet wat jij zegt ik denk eerder dat jij een familie lid bent van sofas,dit is mijn ervaring met sofas helaas
dit wordt vervolgd

tot dat ik mijn geld terug krijg

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Coolahan »

Ho Romaisje,
ik doelde eigenlijk op de zaak Sofa's niet op jou ,excuses voor dit ''verkeerd'' gezette bericht

romaisje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2008 13:36

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door romaisje »

coolahan,kan gebeuren verkeerd begrepen

izimel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 00:11

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door izimel »

iK snap niet dat er zoveel mensen gedupeerd kunnen worden door zo'n malafide zaak.

Ik ben ook al vanaf 30 november wachtende op mijn banken, ook besteld in eindhoven. Eerst door de telfoniste alijd als antwoord 'ik weet het niet en ik weet het niet'. Dit antwoord heb ik al een stuk of drie keer vernomen, na op een zaterdag heel erg boos te zijn vanuit Utrecht naar Eindhoven gereden, ook nog bekeurd voor snelheid.

Aangekomen, bedrijfsleid Samir Huseinovic gesproken, Hij heeft me belooft om het uit te zoeken. Vervolgens belt deze meneer mij maandag terug met de mededeling midden april. We zijn in april en ondertussen de standaard brieven als iedereen ontvangen. Vakantie, fabriek en vertraging. Een tweede brief, levering is nog onbekend en derde brief bestelling is onderweg naar Nederland.

Na info ben ik erachter kunnen komen dat de banken uit het oosten komen. Reken uit hoe lang het met een containerschip doet om in Nederland te zijn. Tussenstops ed. uiteindelijk in Rotterdam, douane procedures ed. Ben je als weer 1,5 a 2 maanden verder.

Mijn aangetekende brieven zijn door ze meerdere malen geweigerd. In geval ze tekenen staan ze zwak, dat weten ze ook, dus gewoon weigeren.

Ben serieus van plan om als mijn banken de laatste zaterdag van april niet komen om daar dan de hele zaterdag in de winkel te zitten. En iedereen die komt adviseren om niet kopen. Laat ze lekker de politie bellen, bel ik de krant. Dit is toch te gek voor woorden. Heb een nieuwe woning en zit al bjina 6 maanden op de vloer.

Waarom doet niemand hier wat aan!!!!!!

GEMO
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 06:48

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door GEMO »

Ik ga met je mee IZIMEL
heb dit ook al gedaan met de paasdagen had veel succes.
Klanten liepen massaal weg.
Met meer staan we sterker.
Wellicht zijn er meer mensen die willen komen.

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

Ik had enkele weken geleden hetzelfde idee : ik ga naar een filiaal toe en jaag de klanten weg als ik mijn geld niet kreeg .... er viel weinig te doen, ik was de enige klant.
Zielig maar waar. Ik zal het op een drukkere dag proberen, in het week-end of op koopavond.

Thyrza
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Thyrza »

Ik ben het wachten op mijn meubels zat en heb wat speurwerk verricht. de klantenservice van dit bedrijf is bedroevend slecht en meest van de tijd krijg je de in-gesprek-toon. Dus maar een andere manier proberen. Ik ben inmiddels achter de naam van de producent gekomen waar het volgens Sofa allemaal mis gaat. Ze gaan weken dicht en de kwaliteitscontrole keurt van alles af waardoor het allemaal zo vreselijk lang duurt. Het bedrijf is www.weinisi.com Een Chinese site, maar met engelse teksten. Je kunt er een bericht achterlaten en dat heb ik dus ook gedaan. Ik heb maar eens gevraagd hoe het zit met Sofas Unlimited. Sofas Unlimited is ook verbinden aan www.paintingzzz.nl en met deze firma zijn ze ook de exclusieve importeur van de electronische sigaret.

Ik wilde dit erg graag met jullie delen...

Thyrza :twisted:

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

Die paintingzzzz site had ik nog niet gevonden, maar goed, de contactgegevens zijn helaas identiek ....

Day
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:17

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Day »

Het is meer dan een goed idee de media hiervoor in te schakelen. De krant, de TV. Nederland hierover informeren en jah, internet zit er al vol mee dus dat zit wel 'goed'.

Het is heel simpel, dit zijn criminelen die voor de rechtbank moeten en uiteindelijk krijgen ze nog een eis om schadevergoeding op hun bord.


PS. ehm 'Frans Brands' aka 'sofas unlimited' :roll:*zucht*

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

Als je een beetje rondkijkt vind je ook het bedrijf "Amazing products" dat van dezelfde eigenaar is ... ook moeilijk te bereiken, vage contactgegevens, telefoonnummers die niet meer in gebruik zijn, etc..etc...

Thyrza
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Sofas Unlimited

Ongelezen bericht door Thyrza »

Helaas, ik heb mijn aangetekend brief die ik naar het hoofdkantoor in Helmond heb gestuurd vandaag retour ontvangen met de mededeling dat het pand niet bewoond is / eigenaar is vertokken........

Thyrza :evil:

Gesloten