LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM positief

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

So be it....:lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramide systemen werd het volgende daarover gezegd:

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.
Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop* van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld. Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."
Met andere woorden: het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is het feit dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM systeem, worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eind consument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants.

Ik zal nog eens snuffelen naar de bron van dit verslag.

Iemand een idee??
(Ja,ja...., de verdorven mind van een mlm-er zeker!!! :lol:)

SBI
* noot van SBI

Hier is-ie dan.....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

En hier op de site van Rechtspraak.nl
http://zoeken.rechtspraak.nl/ResultPage.aspx
zoektekst: piramidespelen datum uitspraak: 01-02-2005 t/m 28-02-2005
1. LJN: AR8424, Hoge Raad, 00607/04 E
Datum uitspraak: 08-02-2005
Datum publicatie: 10-02-2005
Rechtsgebied: Straf
Soort procedure: Cassatie

Ik heb de tekst denk ik al wel een jaar in mijn bezit, maar er niet meer aan gedacht.

Jullie kunnen er natuurlijk wél van op aan dat je dit regelmatig voor je giechel krijgt wanneer "puntje bij paaltje komt"!! :lol:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@renee, wat catje1 tot zo'n sukkel maakt is dat 1) deze discussie al eens gevoerd is en 2) ze niet klopt.
In een mlm piramide zitten alleen maar verkopers die andere verkopers werven. In een bedrijf heeft eenieder zijn eigen taak en voegt waarde toe. Een verkoper doet iets heel anders dan een boekhouder of een monteur.
Dat zij leiding nodig hebben lijkt me duidelijk en dus hebben ze ook allemaal een baas nodig.
Maar ja, dat hebben ze catje1 niet verteld. En joublijkbaar ook niet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

@renee, wat catje1 tot zo'n sukkel maakt is dat 1) deze discussie al eens gevoerd is en 2) ze niet klopt.
dat "sukkel", wat IK niet zou dúrven gebruiken uit angst gebanned te worden, slaat dus óók op jezelf....
Of heb je wat "nieuws""....? :?
In een mlm piramide zitten alleen maar verkopers die andere verkopers werven. In een bedrijf heeft eenieder zijn eigen taak en voegt waarde toe.
Dus wanneer er twee dezelfde taak hebben.... voegen ze geen "waarde" toe??
Welke duim heb je gebruikt??
Je eigen duim???
Dan ben je wél op de goede weg!!! :lol:
Een verkoper doet iets heel anders dan een boekhouder of een monteur.
Dat zij leiding nodig hebben lijkt me duidelijk en dus hebben ze ook allemaal een baas nodig.
Die boekhouder en monteur... zeer zeker..., want die mogen, net als jij, niets zélf beslissen....

So be it.... en fijn weekend allemaal.......
(En, M..., maak het eens wat interessanter voor me, wil je..., aub??:wink:

mrtelecom

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Gut, als ik nou begrijpend lezen toepas zoals de echte sukkels hier het doen houdt dat in dat M zichzelf nu toegeeft zelf een sukkel te zijn door toe te geven dat de DISCUSSIE niet klopt. Het moet natuurlijk de ARGUMENTATIE zijn maar zou het kunnen zijn dat M dat niet durft neer te pennen uit angst dat we dan op ZIJN niet kloppende argumentatie gaan wijzen. Zoals beweren
In een mlm piramide zitten alleen maar verkopers die andere verkopers werven
Of dat een verkoper leiding geeft aan een boekhouder??? Of is dat weer zo'n verspreking waarmee je laten zien bedrijfskundig echt niet onderlegd te zijn?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

Nou..., genóeg "gesukkeld"....!:lol:

We gaan weer over tot de eenvoudige orde van de dag....:
Jullie pesten!! :wink: (Maar wél met "respect" hoor..., helemaal volgens de forumregels!! Haha!!!)

Fijn weekend saampjes..... So be it

mrtelecom

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door mrtelecom »

tuurlijk, ik hoop maar dat er eens intelligent gereageerd word. Ik pas me namelijk af en toe een beetje te gemakkelijk aan aan de zeurpieten. Kan ik niks aan doen, ik heb een hekel aan mensen die anderen kleineren om hun eigen kleinzieligheid te verdoezelen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik heb een hekel aan mensen die anderen kleineren om hun eigen kleinzieligheid te verdoezelen.
helemaal mee eens!! ik ook!! en wat vind mrtelecom nu van die monologen van SBI. Voegen die nu echt iets substantieels toe aan deze verder doodgelopen discussies???

Want veel verder dat hakketakken en op de man spelen kom je zelf ook al lang niet meer...Ik heb al heeel lang geleden gevraagd daar nu eens een keer mee op te houden....Kom eens met (waterdichte ) bewijzen voor al die persoonlijke meningen die als wereldwijsheid gepresenteerd worden..

(weet je gelijk waarom ik bijna niet meer reageer SBI, want dat vroeg jij je duidelijk af).

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

weet je gelijk waarom ik bijna niet meer reageer SBI, want dat vroeg jij je duidelijk af
Klopt, dat was ik... en we weten waarom je weinig je neus laat zien hier....

Geef eens een voorbeeld van een eigen mening die je hier hebt verkondigd, W.....?

SBI
Laatst gewijzigd door So be it op 30 nov 2007 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

mrtelecom

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Och, ik reageer daar ook bijna niet meer op. Maar waarom geen commentaar op het gemekker en de ouwe koeien van M en E?

Of kijk je per ongeluk een beetje gekleurd?!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door Walter van V »

Of kijk je per ongeluk een beetje gekleurd?!
die spelen het in ieder geval klaar met betere en steekhoudende argumenten te komen, naar mijn mening.
Geef eens een voorbeeld van een eigen mening die je hier hebt verkondigd, W.....?
nu hier heb je er al 1!

en sla alles maar na, genoeg van te vinden, totdat jij overging van kleutergedrag naar embryonaal gedrag in ieder geval..

dus dat ga ik niet allemaal herhalen alleen maar omdat jij blijk geeft van een selectief geheugen...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

en sla alles maar na, genoeg van te vinden, totdat jij overging van kleutergedrag naar embryonaal gedrag in ieder geval..
Je kunt geen één inhoudelijk argument noemen, dus.....

SBI

mrtelecom

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ach, SBI, je ziet hier de standaard reactie van een anti mlm fanaat: Oogkleppen op, zien wat de voorstanders fout doen maar niet wat de tegenstanders fout doen maar daarentegen beweren dat ze met steekhoudende argumenten komen. Terwijl diezelfde argumenten enkel theorieen zijn die keer op keer onderuit worden gehaald met feiten door de voorstanders. En feiten, tja door stoort een tegenstanders zich aan, zeker niet als ze zelf niet met feiten kunnen komen.

Vervolgens, als de grond te heet onder hun voeten word, rennen ze een poosje weg om te schuilen onder mamma's grote rok om dan weer van voor aan af te beginnen.

En die enkeling die dat niet doet begint dan maar persoonlijk te worden en als je dat terug doet beginnen ze helemaal te jammeren.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door Walter van V »

En die enkeling die dat niet doet begint dan maar persoonlijk te worden en als je dat terug doet beginnen ze helemaal te jammeren.
kijk weer fraai staaltje van chronologie omdraaien..

maar : laat maar, viel ook niet anders te verwachten....

Als je je nog afvraagt waarom er maar een paar mensen zijn die hier reageren, en waarom SBI inmiddels in meerdere topics alleen ter ere en meerdere glorie van hemzelf zit te typen, dat heb je hier het antwoord...

mrtelecom

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door mrtelecom »

je gelooft het nog zelf ook he? Frappant, hoe je niet inhoudelijk reageert.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door Walter van V »

hoe je niet inhoudelijk reageert.
van jullie geleerd...kan je niet zeggen dat ik (wij?) niets van jullie leren!

verder zit er al heel lange tijd geen inhoud meer in wat hier gepost wordt, dus die lijn zet ik dan maar even door.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

waarom SBI inmiddels in meerdere topics alleen ter ere en meerdere glorie van hemzelf zit te typen,
Ik heb geen zin in gezeur..., maar het is duidelijk dat je me niet kent...

SBI

mrtelecom

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hm, da's een uitermate inhoudelijke reactie walter. Geen antwoord dus op mijn vraag. Typerend.

catje1
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:03

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door catje1 »

Maarschalk


Geplaatst op 28 Nov 2007 07:36 door Maarschalk


--------------------------------------------------------------------------------

Weer zo'n sukkel die oude koeien uit de sloot haalt die nog niet eens waar zijn ook. Maar ja, dat zal wel blijven gebeuren.
U bedoelt mij?
Goh, ik vind het erg kort door de bocht om iemand die voor het eerst een eigen mening op dit forum schrijft, gelijk een sukkel te noemen zonder te beargumenteren waarom (die zogenaamde oude koeien niet waar zijn).
Ik heb mijn mening goed onderbouwd hier gegeven en daar hoeft van mij niemand het mee eens te zijn, maar mij gelijk een sukkel te noemen.... beetje respectloos. Jammer.

Caroline

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM positief

Ongelezen bericht door So be it »

Zo..., dat was gelijk de vuurdoop, Catje!!!:lol:

Voor de "redelijkheid" blijf je niet graag op dit forum, Catje.

En ook ik begin het wel genoeg te vinden.
Misschien dat ik nog één topic echt bij ga houden, zodat eerlijke mensen toch een uitleg hebben over de banale aantijgingen hier op dit forum.

Succes en prettige zaken gewenst wanneer je in zaken zit.

So be it

Gesloten