Klachtenafhandeling Medion-laptop
Geplaatst: 19 mei 2007 16:33
Laptop bij Aldi gekocht ca 2,5 jaar geleden. Kort na aankoop blijken usb-poorten het niet meer te doen. Geen probleem binnen de garantie. Netjes opgelost. Helemaal tevreden.
Na 2,5 jaar, gewoon normaal gebruik, maar wel bijna dagelijks lange uurtjes draaien, vergeet ik een keer de laptop uit te zetten en loopt ie leeg zonder stroom. EN helaas hij gaat echt niet meer aan.
Bellen met Medion, samen gekeken naar een oplossing, lukte niet. Maar wees gerust: geen enkel probleem! Een defect, zoals zij denken dat het is, valt binnen de garantie. Vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik helemaal blij, want het gaat goed komen! Ze halen laptop op (perfecte service roep ik nog).
Krijg dan telefoontje + brief, helaas ik heb de usb-poorten uitgebroken!!! Wat zegt u? Hoe heb ik dat dan gedaan?
Ze zeggen dat als ik het moederbord heb beschadigd dat dat toch echt mijn schuld is. En dat dat NIET binnen de garantie valt. Het mooie is dat ik me dan wel af vraag HOE ik een moederbord kan beschadigen bij normaal gebruik. Muis eraan, af en toe een usb-stick en echt geen ruk- of trekwerk.
In een gesprek met een klachtenbehandelaar -althans iemand die denkt dat ze dat is - word ik bijzonder onbeschoft behandeld. Ik heb drie getuigen die compleet ontstemd en ontsteld zijn over de manier waarop ze reageren. En echt, ik kan met eer en geweten zeggen dat ik netjes ben gebleven. Geen gescheld, geen vervelend gedoe, geen schuld geven aan medewerkster. Maar simpelweg vragen: hoe kan dat dan??? Maar ze kon mijn onbegrip niet aan en gooide de hoorn erop! Ze kondigde het bovendien nog aan ook. Ik gaf aan dat ik ervan uitging dat je zo niet met klanten omgaat. Maar nee hoor, nee ze zou de hoorn er niet opgooien, nee ze zou de verbinding verbreken! Tuut... tuut... tuut...
Terugbellen, veel pijn en moeite andere persoon aan de lijn. Nee hij zou de onbeschofte medewerkerster daar niet op aanspreken, hij kon zich immers voorstellen dat ze de hoorn erop gooide. Over en weer argumenten voor en tegen, hoe je in godsnaam een usb-poort kan uitbreken als je gewoon een lege accu hebt en als je echt geen ruw geweld gebruikt. Deze medewerker had ook weer erg veel moeite om me te laten uitspreken, maar hij bleef aan de lijn. En gaf me weer geen keuze en gaf me aan dat ik het toch echt helemaal zelf schuld was.
Los daarvan, begon het nu echt grappig te worden: meer dan 300 euro moest ik gaan betalen. Immers, ze hadden hem echt helemaal nagekeken. En er was nog maar één oplossing: een nieuw moederbord. En hoe ik durfde de technische dienst in twijfel te trekken.
Hoe ik durfde! Wilde ik dat niet doen, dan jammer hoor. Maar de laptop kwam retour. Kosten? 65 euro! Zelf betalen! Onder druk gezet toch maar betaald. Ik heb er internetberichten en diverse langere telefoontjes aan gewijd. Vooral om te vragen wat ik dan in vredesnaam gedaan moest hebben.
En toen kwam het leuke! Ik naar Computaria in Tilburg gegaan. De beste medewerker daar opent de laptop en vraagt zich af waarom ik hem overigens in deze staat (met vieze vlekken) terug heb gekregen. En vraagt zich af waarom er nog stofwolkjes in de laptop zitten. Iets dat normaal niet zou mogen als je de laptop ter reperatie zou hebben aangeboden. Als er grondig naar gekeken zou zijn. En nog mooier. Hij haalt het geheugen eruit, drukt het opnieuw aan. EN: HIJ DOET HET GEWOON!
Dat betekent dus dat ik BIJNA TEN ONRECHTE meer dan 300 euro zou hebben betaald voor een nieuw moederbord. Trek je eigen conclusies!
Ik ga nu proberen via Aldi Nederland mijn recht te halen. En MINIMAAL mijn 65 euro terug te krijgen. De man die ik op zaterdag aan de lijn kreeg, was in ieder geval erg vriendelijk. Maandag ga ik terug bellen.
Ik typ dit vanaf mijn werkende medion-pc. Maar ik ben er echt helemaal klaar mee.
Wat moet je als consument dan nog als het lijkt alsof er moedwillig geld uit je zak wordt geklopt. Ze je voor het blok zetten en de waarheid toch heel anders blijkt?
Maar MEDION heeft voor mij echt afgedaan.
Na 2,5 jaar, gewoon normaal gebruik, maar wel bijna dagelijks lange uurtjes draaien, vergeet ik een keer de laptop uit te zetten en loopt ie leeg zonder stroom. EN helaas hij gaat echt niet meer aan.
Bellen met Medion, samen gekeken naar een oplossing, lukte niet. Maar wees gerust: geen enkel probleem! Een defect, zoals zij denken dat het is, valt binnen de garantie. Vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik helemaal blij, want het gaat goed komen! Ze halen laptop op (perfecte service roep ik nog).
Krijg dan telefoontje + brief, helaas ik heb de usb-poorten uitgebroken!!! Wat zegt u? Hoe heb ik dat dan gedaan?
Ze zeggen dat als ik het moederbord heb beschadigd dat dat toch echt mijn schuld is. En dat dat NIET binnen de garantie valt. Het mooie is dat ik me dan wel af vraag HOE ik een moederbord kan beschadigen bij normaal gebruik. Muis eraan, af en toe een usb-stick en echt geen ruk- of trekwerk.
In een gesprek met een klachtenbehandelaar -althans iemand die denkt dat ze dat is - word ik bijzonder onbeschoft behandeld. Ik heb drie getuigen die compleet ontstemd en ontsteld zijn over de manier waarop ze reageren. En echt, ik kan met eer en geweten zeggen dat ik netjes ben gebleven. Geen gescheld, geen vervelend gedoe, geen schuld geven aan medewerkster. Maar simpelweg vragen: hoe kan dat dan??? Maar ze kon mijn onbegrip niet aan en gooide de hoorn erop! Ze kondigde het bovendien nog aan ook. Ik gaf aan dat ik ervan uitging dat je zo niet met klanten omgaat. Maar nee hoor, nee ze zou de hoorn er niet opgooien, nee ze zou de verbinding verbreken! Tuut... tuut... tuut...
Terugbellen, veel pijn en moeite andere persoon aan de lijn. Nee hij zou de onbeschofte medewerkerster daar niet op aanspreken, hij kon zich immers voorstellen dat ze de hoorn erop gooide. Over en weer argumenten voor en tegen, hoe je in godsnaam een usb-poort kan uitbreken als je gewoon een lege accu hebt en als je echt geen ruw geweld gebruikt. Deze medewerker had ook weer erg veel moeite om me te laten uitspreken, maar hij bleef aan de lijn. En gaf me weer geen keuze en gaf me aan dat ik het toch echt helemaal zelf schuld was.
Los daarvan, begon het nu echt grappig te worden: meer dan 300 euro moest ik gaan betalen. Immers, ze hadden hem echt helemaal nagekeken. En er was nog maar één oplossing: een nieuw moederbord. En hoe ik durfde de technische dienst in twijfel te trekken.
Hoe ik durfde! Wilde ik dat niet doen, dan jammer hoor. Maar de laptop kwam retour. Kosten? 65 euro! Zelf betalen! Onder druk gezet toch maar betaald. Ik heb er internetberichten en diverse langere telefoontjes aan gewijd. Vooral om te vragen wat ik dan in vredesnaam gedaan moest hebben.
En toen kwam het leuke! Ik naar Computaria in Tilburg gegaan. De beste medewerker daar opent de laptop en vraagt zich af waarom ik hem overigens in deze staat (met vieze vlekken) terug heb gekregen. En vraagt zich af waarom er nog stofwolkjes in de laptop zitten. Iets dat normaal niet zou mogen als je de laptop ter reperatie zou hebben aangeboden. Als er grondig naar gekeken zou zijn. En nog mooier. Hij haalt het geheugen eruit, drukt het opnieuw aan. EN: HIJ DOET HET GEWOON!
Dat betekent dus dat ik BIJNA TEN ONRECHTE meer dan 300 euro zou hebben betaald voor een nieuw moederbord. Trek je eigen conclusies!
Ik ga nu proberen via Aldi Nederland mijn recht te halen. En MINIMAAL mijn 65 euro terug te krijgen. De man die ik op zaterdag aan de lijn kreeg, was in ieder geval erg vriendelijk. Maandag ga ik terug bellen.
Ik typ dit vanaf mijn werkende medion-pc. Maar ik ben er echt helemaal klaar mee.
Wat moet je als consument dan nog als het lijkt alsof er moedwillig geld uit je zak wordt geklopt. Ze je voor het blok zetten en de waarheid toch heel anders blijkt?
Maar MEDION heeft voor mij echt afgedaan.