Pagina 1 van 2

onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 23 mei 2007 18:35
door cybertomaat
Ik heb de afgelopen maanden meerdere malen geklaagd
bij zowel tpg als bij sandd over post die verkeerd werd bezorgd.

de post van de buren zit bij mij,die van mij 4 portieken verder,
enzovoort.
nu sprak ik toevallig mijn "nieuwe" tpg-bezorgster..
(de 3e in 3 maanden !)
die ik erop betrapte weer de verkeerde post in mijn bus te
bezorgen.
op de vraag of zij geen klachten had gehad antwoorde deze
ontkennend > beetje vreemd <
maargoed......
ik dit meisje even vriendelijk uitgelegd dat als het huisnr. op
t poststuk overeenkomt met de betreffende brievenbus dit wel
een redelijk controlemechanisme voor haar zou kunnen zijn.

zij kon er gelukkig wel om lachen en beloofde erop te letten.

ik neem dit meisje verder niks kwalijk,maar vind t toch wel
erg vreemd dat zij er nog niet op aangesproken was.

over sandd kan ik alleen melden dat ik daar ook geen
beterschap van had verwacht.
ik heb er zelf een blauwe maandag gewerkt...

dat bedrijf praat in de regel alleen met de dure klant,
zoals de belastingdienst of de pvda die zijn fondsenwerfing
via dit .....bedrijf regelt !!!

mijn punt :

het gaat hier vaak om belangerijke post,
die wens ik graag in mijn eigen brievenbus te ontvangen.
als ik een klacht heb dan wens ik dat deze beide bedrijven
daar onmiddelijk werk van maken !!!

iemand tips of soortgelijke problemen ???

> cybertomaat <

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 23 mei 2007 18:59
door bodejosm43
Bezorgt bij jullie de TPG dan nog post?

Die firma bestaat al sinds oktober vorig jaar niet meer.

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 23 mei 2007 19:41
door bartman
Misschien is de brief met de naamswijziging wel nooit bezorgd?

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 23 mei 2007 19:51
door hensbroek
Als TNT-er valt het mij op dat er nooit wordt gereageerd als wij post bestellen, waarvan de adresgegevens fout zijn en deze toch op het juiste adres besteld worden. De bezorgers van sandd gooien de post op de grond als ze het adres niet kunnen vinden bij bedrijfspanden, of gooien het boven op het bussenfront. Ik begrijp, dat het erg vervelend is als de post verkeerd besteld wordt, maar meld het ook eens als Uw fout geadresseerde post, toch goed ontvangt!!!!

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 23 mei 2007 20:15
door cybertomaat
bartman enz.
jullie hebben gelijk...beetje onduidelijk van me.
het gaat hier inderdaad om tnt-post.

bedankt voor de verbetering.

maar het gaat om het feit dat t gebeurt.

ze draagt trouwens wel tpg jasje hoor !!!

BESTE HENSBROEK

zodra ik dat meemaak zal ik de eerste zijn die daar
hier op t forum melding van maakt.
is me tot op heden nog nooit gebeurt voor zo ver ik weet.

hopelijk verwachten jullie postbezorgers niet elke keer
een bosje bloemen als jullie je werk naar behoren uitvoeren.

wel ben ik het met je eens dat sandd echt helemaal een
waardeloos bedrijf is.

maar als jou baas niet zo gierig was,
had ik daar ook nooit gaan werken uiteraard !!!

toen ik voor sandd werkte heb ik ook wel eens een half uur
naar een adres gezocht en als het niet te vinden was ging de post
gewoon retour !!!

zal ik wel uitzondering zijn, maar toch.....

> cybertomaat <

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 23 mei 2007 21:08
door cybertomaat
ging net krantje pakken...

vraagje : kan een bedrijf dat niet meer bestaat port betalen ?

heb nl. nuon en zilveren kruis binnen

nuon: port betaald TNT POST
zilveren kruis : port betaald TPG POST

???????????????????????????????????????????????????????????

> cybertomaat <

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 24 mei 2007 12:21
door Lieske1958
Cybertomaat,

Je verwacht toch niet dat bedrijven hun envelopvoorraad weg gaan gooien omdat het postbedrijf van naam veranderd ???

Het contract loopt gewoon door hoor.

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 24 mei 2007 13:28
door Geoffrey
Laat me je gerust stellen... het is niet TNT die de porto betaalt, maar de bedrijven zelf. En daar betalen we fors voor ook. :roll:

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 24 mei 2007 22:43
door cybertomaat
hahaha....

Dat van die enveloppen had ik zelf ook al ontdekt hoor.
was meer sarcastisch bedoeld als reactie op bodejosm43.
Hoe meer je besteld des te goedkoper zeker ???
Had ik kunnen verwachten van een verzekeraar !!!

En beste geoffrey...

dat snap ik ook hoor
ik tikte slechts letterlijk over wat er op envelop stond.

maargoed ik vroeg in eerste bericht :

iemand tips of soortgelijke problemen ???

> cybertomaat <

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 25 mei 2007 16:47
door bodejosm43
Als TNT-er valt het mij op dat er nooit wordt gereageerd als wij post bestellen, waarvan de adresgegevens fout zijn en deze toch op het juiste adres besteld worden. De bezorgers van sandd gooien de post op de grond als ze het adres niet kunnen vinden bij bedrijfspanden, of gooien het boven op het bussenfront. Ik begrijp, dat het erg vervelend is als de post verkeerd besteld wordt, maar meld het ook eens als Uw fout geadresseerde post, toch goed ontvangt!!!!
weet je dat jij juist in de fout gaat, door post te bezorgen op naam?

Het enige wat een bezorger mag doen, is post bezorgen op het adres dat staat aangegeven, en niet op naam.

Waarom zeg ik dit? Stel, ik heb een poststuk in handen, gericht aan P. Jansen, Fazantenlaan 30, in Amersfoort. Nu weet ik dat er een P. Jansen op de Leeuwerikstraat 20 woont. En bij de Fazantenlaan staat een heel andere naam.

Wat doe jij? Bezorg jij het poststuk op de Fazantenlaan of de Leeuwerikstraat?

IK bezorg het poststuk in eerste instantie op de Fazantenlaan, en neem het pas terug wanneer de bewoner van dat adres mij persoonlijk erop aanspreekt. Meestal is het zo dat ze zeggen dat IK een bezorgfout heb gemaakt. Nee, IK heb geen bezorgfout gemaakt, wanneer ik het poststuk op het aangegeven adres bezorg, de verzender heeft het in dat geval verkeerd geadresseerd.

En dat is toch echt iets anders.

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 26 mei 2007 23:39
door J H
hoi cybertomaat,

ik ken dat. Het lijkt of deze meeste mensen het helemaal niet meer interesseert of het nu verkeerd of goed wordt bezorgd. Klagen bij TPG doen maar weinigen. Accuratesse is niet belangrijk meer. Ik had het op mijn oude adres ook regelmatig. Ik bracht dan de post naar het juiste adres en vroeg dan of ze ook een klacht wilde indienen. Net zo als ik zou doen.

Resultaat, Mijn post kwam voortaan van verschillende buren. Of helemaal niet meer. Je reinste maffia is het..

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 27 mei 2007 09:47
door bodejosm43
vraagje : kan een bedrijf dat niet meer bestaat port betalen ?

heb nl. nuon en zilveren kruis binnen

nuon: port betaald TNT POST
zilveren kruis : port betaald TPG POST
sarcastisch bedoeld of niet, maar hier is zoals Lieske zegt een voor de hand liggende verklaring voor.

Een van deze bedrijven gebruikt (milieubewust/zuinig als ze wellicht zijn) een oude voorraad enveloppen.

Wat ik dus zeggen wil: TNT is de huidige naam van TPG. Voluit betekent TPG eigenlijk TNT-POST GROEP, en TNT stond dan weer voor het Australische THOMAS NATIONWIDE TRANSPORT

Voor de NOG oudere generatie onder ons: De PTT bestaat al 20 jaar niet meer.

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 27 mei 2007 10:36
door jiping
BESTE HENSBROEK

zodra ik dat meemaak zal ik de eerste zijn die daar
hier op t forum melding van maakt.
is me tot op heden nog nooit gebeurt voor zo ver ik weet.
Is mij inderdaad ook nog nooit gebeurt,

ik zou ook niet weten hoe post met een verkeerd adres toch op het juiste adres moet terechtkomen,
behalve dan door degene waar het "verkeerd" is afgeleverd en die mij dan toevallig persoonlijk van naam kent

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 27 mei 2007 11:05
door bodejosm43
Een postbode moet in eerste instantie dus naar een adres kijken. Bezorgt ie het poststuk op het aangegeven adres, dan is ZIJN/HAAR taak correct uitgevoerd. Een postbode kan onmogelijk naam-/adrescombinaties gaan onthouden, dat is onbegonnen werk.

Wat ik dus wel doe, is post mee terugnemen, wanneer de ontvanger me die persoonlijk teruggeeft, dan heb ik een sticker, waarop ik kan aangeven wat de reden is om het terug te nemen. Maar ik neem geen post terug van andere diensten (dat mag ik niet eens), hoewel sommigen me daar wel om vragen.

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 27 mei 2007 11:44
door mylo1
Zou het heel vreemd vinden als het op naam bezorgt werd!!
Mijn dochter heeft de achter naam van haar vader..en woonde bij mij!
Mijn vriend heeft uiteraard ook een andere achternaam ,wat ook niet op de brievenbus staat!1
Dus gewoon bezorgen op adres ..lijkt mij zeer verstandig :wink:

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 27 mei 2007 17:08
door jiping
hoewel sommigen me daar wel om vragen.
Ik heb ook een tijdje als postbode gewerkt, en de mensen komen echt met de meest vreemde vragen.

Of je iets mee wil terugnemen en erbij wilt vermelden dat het de verkeerde kleur is ofzo.... :lol:

Of iemand die beweerde dat ik hun post bij de buren bezorgde, en zelfs toen ik er heel goed oplette en precies onthield welke post ik in hun brievenbus gooide, dan kwamen ze daar de volgende dag alsnog mee aan met de vermelding dat ik dat bij de buren erin gegooid had :?

Of "Hee ik woon hierachter op nummer 48, geef me'n post effe, waarom niet, doe niet zo lullig, ik woon daar gewoon" :D

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 30 mei 2007 11:02
door schuiven
Zie ook item: "Pakketje weg..." (al 5 pagina's TNT ellende)

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 07 jun 2007 15:43
door cybertomaat
En ik heb WEER een nieuwe bezorger !!!

Eens kijken hoe deze het doet.
Ik heb nog steeds geen reactie op mijn klachten
of het moet die nieuwe bezorger zijn .......

(en dat meisje deed t net een beetje beter...)

....Cybertomaat.....

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 15 jun 2007 02:00
door cybertomaat
Krijg ik me toch een Verassing in de brievenbus ......
Dus ik wil hensbroek bij deze bedanken.

>cybertomaat< :wink:

Re: onbehoorlijke service tnt / sandd

Geplaatst: 15 jun 2007 21:47
door petty1950
Mijn jongste trots is vanmorgen om 6.45 met frisse moed begonnen met haar nieuwe baan....jawel....bij SANDD 8)
In de stromende regen heeft ze singin in the rain de Utrechtse straat ''afgewerkt'' en kwam wonderbaarlijk stralend haar eerste pauze bij mij vieren. Zeiknat in d,r t-shirtje maar met ,n ''tis hartstikke leuk mam'' :lol:
Dus......geachte ( terecht of onterechte) klagers.... niet lelijk doen tegen m,n meissie he als ze bij jullie in de straat komt ? Ze doet zooooo d,r best ut kind 8)